Redakce - eWRC.cz
30. 9. 2008 10:28 − 6803× − 191

FAS v boji proti volným podnikům?

Na posledním zasedání výkonného výboru FAS AČR došlo k hodně důležitému rozhodnutí.

Na posledním zasedání výkonného výboru FAS AČR došlo k hodně důležitému rozhodnutí. Informace se objevila na webu FASu a tady je její znění.

Výkonný výbor FAS AČR se na svém zasedání dne 8. září 2008 zabýval podnětem týkajícím se účast licencovaných jezdců na podnicích organizovaných mimo struktury FAS AČR.

Účast na takovémto podniku, a to se týká nejen jezdců, ale i držitelů ostatních druhů licencí, je v rozporu s články 58 a 59 Mezinárodních sportovních řádů FIA a každý účastník tohoto podniku se vystavuje postihu ze strany ASN neboť v žádosti o vystavení licence se zavazuje respektovat Národní i Mezinárodní řády.

Od začátku nové sezóny se bude VV FAS AČR touto situací pravidelně zabývat na svých zasedáních, vyhodnocovat účast licencovaných jezdců, ředitelů, časoměřičů, technických i sportovních komisařů na nepovolených podnicích a zjištěné podněty předávat příslušným orgánům k disciplinárnímu řízení.

Nechceme komentovat, co to znamená, názor si udělejte sami.

Komentářů celkem: 191
5. 10. 2008 09:03181
0 0
Malý dotaz: Může někdo uvést příklad, kdy AČR pomáhá začínajícím jezdcům? Pohár mládeže nepočítám, protože si ho vlastně vydupadli jezdci sami a Autoklub to nic nestálo. Takže, jak a čím vlastně pomáhá Autoklub rozvoji motoristickýho sportu. Čím přispívá z vlastní kapsy, nebo z kapsy sponzorů, který sám sehnal?
5. 10. 2008 09:07182
0 0
Jak už jsem tady řekl , jsem pro aby se jezdily volné poháry. Faktem je , že bezpečnost je důležitá a nelíbí se mi , že jezdci mají propadlé kombinézy,atd. Tohle jsou vážné věci a koupit si kombinézu není věc,která by jezdce stopla na celou sezónu. O autech je také pravda,že nejsou vždy úplně v pořádku,ale tohle všechno se dá vyřešit kontrolou. Jinak pochybuji pane Vrátile , že někdo pořádá závod a vykašle na to aby tam byla sanitka,nebo aby se trať dostatečně nezajistila. V něčem máte pravdu,ale v něčem z vás mluví kancelář. FAS by místo zákazů mohl přijít s nějakým vstřícným krokem. Dobře,auta nejsou vždy na takové úrovni než v MČR,ale také jsou tam i lepší. Proč to nepovolit s tím , že rychlostní průměr musí být např. do 100 km/h. RZ nesmí být delší než 6 km - aby vydržely i starší pneu , apod Jsou to jen příklady,neberte to jako konkrétní čísla. Uznávám , že i mě jako jezdci vadí když jedu závod a zaplatím vyšší startovné , než poháristi,kteří jedou s námi , musím mít dražší oblečení ,atd. To se mi nelíbí - stejný závod,stejná pravidla,ale zakázat volné poháry jako takové je hloupost. A možná , že účast registrovaných jezdců by i pomohla. Když řekne Semerád , že tohle je na trati špatně,tak to budou jezdci respektovat a nebudou se bouřit. Stanovte pravidla - rozumná a třeba pak kápne i nějaká koruna i FASu. Nikdo z nás se nechce zabít.
5. 10. 2008 09:10183
0 0
KKK: malá odpověď. Nikdo nijaksmajlík
5. 10. 2008 09:33184
0 0
... řekl bych to asi tak.. až se jednou šejkové naserou, protože Al Kvasinka v MS nijak extra nic nezajel, uspořádají vlastní soutěže a vlastní pravidla + určitě dotace na talenty a celá FIA a spol půjde leda tak od koryta... a WRCa budou jezdit na naftu a F1 budou 4x4smajlíksmajlíksmajlíksmajlík (sorry, ale to, co se děje dává asi tak stejný smysl, co jsem napsal....)
jac
5. 10. 2008 15:07185
0 0
Krásně utopistická Tvá první věta,Dane!smajlík Lze jakkoliv tento stav legalizovat,ať už jak popsal Tomáš Král (kompletně uzavřená trať včetně přejezdů), či "klubovou soutěží" přihlášenou pod FAS jako volný podnik, kde budou startovat vozy se SP a vozidla s běžnou RZ na uzavřené trati. Co na tom,že vozidla s běžnou RZ mají rám,jiné sedačky, za to je zodpovědná Policie a STK, že takovéto vozy mají platnou STK (to je varianta do času) Pak je vytvoření skupiny,tak jak to dřív řešil Dan Krob,později ČMPR, že si budete vyjednávat s MD. Problém není v tom, že by se nedalo jednat,ale třeba v rámci ČMPR se prvotně vydupávaly podmínky přes FAS,a jak to dopadalo,Dan popsal.Celý víkend jsme se dohadovali,pak si něco odsouhlasili a pak stejně vyšlo něco jiného (popravdě si párkrát sami TK "zbastlili" předpis,že ten,kdo mu rozuměl,mohl postavit fakt bestii). Samotné jednání s MD je ovšem velice náročné, musíte mít nějaký status (min OS) a v případě, že chcete suplovat FAS, je potřeba si nachystat hodně peněz, na metodiku,na sportovní průkazy,na techniky apod. To je jedna z cest,i v jiných státech jsou vedle sebe i 3 sportovní motoristické organizace, z nichž jen jedna má mezinárodní statut a zbylé určují své předpisy pro dané soutěže v jejich státě. Poslední šancí je změna "pohlavárů" v Opletalce a nový "management" sestaví nové předpisy, třeba po vzoru Finska a jiných států tak, aby se mohlo daleko volněji závodit. Na druhou stranu si ovšem přiznejme, že nejde o varianty "levnějšího" závodění, sám třeba DOLLY víš, že vývoj pepína Corsy byla raketa, a to dnes vidím i u nás, když jeden z našich mechaniků je ve dvojkovém golfu za tolik,že by si koupil kvalitní áčkovou feldu,ne-li kita. Jde vždy o bezpečnost,kde se šetří, to si povězme narovinu všichni a když jsem se byl včera podívat ve Světlé,občas mne mrazí,když vidím ty trubky,pak ty motorkové kokosy z šedesátých let a ve stovce narvaný fávo a letí to jako kráva. CHce to vyvážený náhledsmajlík
5. 10. 2008 20:42186
0 0
2 Vicky [4.10.2008 22:49:08]Co to meleš?Podle jakýho zákona ilegální?Nepleť si dojmy s pojmy.
5. 10. 2008 20:47187
0 0
Legální je to, co neodporuje zákonům. Předpisy, řády, příkazy a zákazy občanského sdružení na to nemají vliv (snad jen na jejich členy). Je ale pravda, že dostatečně vlivné občanské sdružení může poslancům hlavu zamotat a zákon vcelku slušně zaplevelit. Píšu obecně a podobnost s čímkoli je čistě náhodná.
6. 10. 2008 12:16188
0 0
To Jac:co se Pepoví Corsy týká,tak když vezmu počet celkově ujetych kilometru od začatku vyvoje,tak si myslim že cena za odjety km neni tak hrozná!!Navic byla často možnost prodeje použitych dilu mezi kamarady.A ty sám musiš vědět že každy u sebe nemá 200-300 tisic na to si koupit hotovy zavodní auto a ani ho třeba zplácet!Tak si lidi ty auta stavy pomalu a krok za krokem!!
9. 10. 2008 00:24189
0 0
Ahoj všichni - mám tady jednu "malou" informaci o tom jak to dneska vypadalo při jednání disciplinární komise FASu o rallye Pelhřimov (vysvětlovalo se porušení NSŘ - nepovolený podnik - rally Vysočina, který se uskutečnil ve stejný den na téměř stejných tratích). Komise ve složení P.Babka, M.Regner, M.Tajchman - zahájila jednání dnes (8.10.2008 ve 12:00 hod) samozřejmě v Opletalce. "Pozvání - předvolání" bylo doručeno skoro celému ředitelství již zmiňované rallye (R.Gnojek-ředitel, T.Smetana-tajemník, L.Vyhnálek-hl.čin.pro bezp. ) a také hlavní časoměřičce - J.Ftáčkové!! Jako svědci se zůčastnili F.Rosický a L.Svoboda.
Teď hovořím pouze za ředitele - měl jsem odpovídat na několik otázek, kde mi bylo vytýkáno:
1. porušení Národních Sportovní Řádů (NSŘ)
2. nedodržení Zvláštních Ustanovení (ZU) - přizpůsobení časového harmonogramu pro nedovolený podnik
3. umožnění pořádání nedovoleného podniku při oficiálním M ČR
4. uvedení v omyl sportovních komisařů - tím, že nebyli informování o nedovoleném podniku
5. při zjištění nedovoleného podniku (sportovními komisaři na RZ 5) jsem nemluvil pravdu, že o tomto nic nevím a tím jsem je uvedl v omyl
6. umožnění použití pořadatelů a dalších činovníků a časoměrné techniky určené pro M ČR i na nedovoleném podniku
7. poškodil jsem všechny posádky účastnící se M ČR tím, že jsem zrušil RZ 5 pro neprůjezdnost trati a nepřítomnost sanity na startu RZ (havárie posádky z nedovoleného podniku)

Na všechny uvedené otázky jsem po pravdě odpověděl (podobné odpovědi jsem uváděl již na jiném vlákně). K velkému překvapení byli až na jednu vyjímku všechny mé odpovědi negativní smajlík!! Následně odpovídali po jednom všichni "pozvaní - předvolaní" - podle mého obdobně negativně jako já smajlík !!
Potom si komise předvolala oba svědky a dloooouho je zpovídala (teda asi)???. Poté jsem měli všichni společně možnost společné konfrontace před komisí - kdy jsme se mohli ptát každý každého - využila pouze J.Ftáčková.
Potom se komise opět dloooouho radila o tom jak nás "odmění".
No a asi v 15:00 hod jsme si všichni vyslechli závěr. Komise došla ke zjištění, že se jedná o velice složitý případ, kde na základě jednotlivých výpovědií "pozvaných" je nutno vyslechnout další dva svědky.
Výsledek jednání nám tedy bude doručen písemně do jednoho týdne.
TAKŽE POŘÁD NENÍ JASNO JAK TO DOPADNE! Těm, kteří pozorně četli otázky - výtky komise- již mnoho napoví skladba a styl otázek.
Na závěr bych chtěl podotknout, že se k nám všichni chovali velice slušně a dokonce jsme si podali i ruce.
Hezký den Richard Gnojek - zatím ještě pořád ředitel rallye Pelhřimov
11. 10. 2008 13:38190
0 0
kam se poděly další příspěvky ?????????smajlík že by tu byla recenze z opletalky smajlík to jsme to dopracovali
13. 10. 2008 08:27191
0 0
to suhaj:
možná by stálo za úvahu dát jeden z nejčtenějších příspěvků - 11.826 x opět někam na začátek (první stranku)? Podle mě je toto téma stále aktuální. Takhke už je to skryté a někteří - nepravidelní čtenáři o tomto článku nemusí ani vědět.
Hezký den Richard Gnojek
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!