Rally Team Volenice v Příbrami a Jeseníkách

Fuchs Oil Rally Příbram a AZ pneu Rally Jeseníky byly místy dalších bojů posádek Rally Teamu Volenice.

Fuchs Oil Rally Příbram a AZ pneu Rally Jeseníky byly místy dalších bojů posádek Rally Teamu Volenice Pavel Šimůnek – Petr Šimůnek a Martin Knížek – Petr Šimůnek s vozem Škoda Favorit 136L.

Po prachatické soutěži se týmový Favorit dočkal poměrně zásadních úprav na podvozku, které měly za cíl dlouho plánované použití 15palcových kol. Zdánlivě jednoduchý přechod na kola většího průměru si ovšem vyžádal rozsáhlé konstrukční úpravy zejména přední nápravy. Větší průměr kotoučů až na hranici možností homologace, nové náboje kol a nová ramena přední nápravy – to jsou jen některé z mnoha úprav, kterými Favorit před příbramskou soutěží prošel. Vozidlo nakonec mechanici dokončili až těsně před Fuchs Oil Rally Příbram, kde Rally Team Volenice v soutěži MČR HA reprezentovala posádka Pavel Šimůnek – Petr Šimůnek. Po pěkném pátečním výkonu však byli v sobotu ráno oba bratři nuceni na své domácí soutěži odstoupit pro technickou závadu – prasklé rameno přední nápravy. Naštěstí se závada projevila v pomalejší pasáži tratě a na voze tak nevznikla žádná větší škoda. Po důkladném prozkoumání porušeného dílu byla odhalena chyba v technologii svařování. Díky relativně malým škodám zbyl po opravě vozu před soutěží ve Šternberku i čas na doladění nových brzd, které podle obou pilotů týmu disponují výrazně lepším účinkem. Do Šternberka proto odjížděl celý tým s vědomím kvalitní přípravy vozu.

AZ pneu Rally Jeseníky s centrem ve Šternberku pokračoval o uplynulém víkendu K4 PČR v rally. Páteční seznamovací jízdy absolvovali Martin s Petrem za slabého deště bez větších problémů, stejně tak proběhla i technická přejímka vozidla. Předpověď počasí na sobotu slibovala déšť a tak posádka uléhala s tradičním respektem k náročnosti tratí a s očekáváním obtížných podmínek na trati.

První problémy však přišli nečekaně hned ráno v servisní zóně, kdy byl objeven problém s brzdami soutěžního stroje, který vysvětluje pilot Favoritu: „Omylem jsem přes noc nechal zataženou ruční brzdu, ze které nám unikl tlak a došlo pravděpodobně k zavzdušnění brzd. To se ovšem projevilo až po jejich ohřátí na RZ, kdy se brzdový pedál neobvykle propadal a brzdný účinek nebyl stoprocentní. Ráno v servisu se zdálo, že je vše v pořádku.“ Ze servisu tak volenická posádka vyjížděla vstříc první sekci soutěže bez obav a na nových „mokrých“ pneumatikách zakoupených po debaklu v Prachaticích.

První RZ Domašov však byla po havárii dříve startující posádky zrušena a pro ostatní posádky tak soutěž začala až na RZ 2 Dalov. Na této RZ Martin s Petrem zajeli přes údajně velmi opatrný výkon nejrychlejší čas ve třídě SA 1 a pokračovali na více než 30 km vzdálenou RZ 3 Tvrdkov. „Rychlostní zkouška Tvrdkov byla velmi pěkná, technická a prakticky celá z kopce. Tady se právě prvně projevili problémy s brzdami, kdy ke konci zkoušky brzdový pedál podivně měkl,“ říká Martin Knížek. Přes čtvrtý čas na RZ 3 byla posádka volenického týmu po první sekci ve vedení ve třídě SA 1 s náskokem 0,4 s na posádku Picek – Picková. Při přejezdu do servisu se brzdy opět umoudřili, přesto je mechanici odvzdušnili a zdálo se, že problém byl odstraněn.


Foto: Škoda rally club – http://www.src.czechrallyeweb.net/

Druhá sekce začala prvním průjezdem nejdelší RZ Domašov. Martinovi se zde jezdecky příliš nedařilo a korunu svému výkonu nasadil předčasným startem do RZ, což znamenalo penalizaci 10 s a v součtu propad na průběžné páté místo ve třídě SA 1. Neuspokojivý výkon posádku zdravě nabudil a hned v následující RZ 5 z toho byl nejrychlejší čas. Na konci RZ 6 opět začaly zlobit brzdy, nicméně na čase se to nijak neprojevilo a třetí čas v SA 1 znamenal druhé místo ve třídě po druhé sekci. V servisu se tentokrát brzdy odvzdušnit nepodařilo a do třetí sekce proto posádka nastupovala s nepříjemným vědomím, že na brzdy se nelze stoprocentně spolehnout.

Na startu RZ 7 se spustil poměrně prudký liják, přesto volenický Favorit dosáhl nejrychlejšího času v SA 1 a posunul se v průběžném pořadí na první místo. Těsně po startu RZ 8 však v úzkém místě trati upadlo kolo vozu posádky Daněk – Hlavatý a Martin s Petrem startující za nimi byli nuceni čekat, než pořadatelé s diváky odklidí nepojízdný stroj mimo trať, čímž pro ně závodění na této RZ skončilo. Martin Knížek k tomu říká: „I díky bezpečnostnímu školení v Prachaticích jsme věděli, že do cíle zkoušky je třeba dojet volně a událost nahlásit vedoucímu RZ. Přesto jsme se nechtěli moc loudat, abychom případně zbytečně nezdrželi posádku startující za námi. Proto jsem se rozhodl vracák v Dalově projet s pomocí ruční brzdy, jejíž páka mi ale v tu chvíli zůstala v ruce. Štěstí bylo, že se tak nestalo při ostré jízdě, kdy by podobná závada mohla mít horší následky, než několikasekundový boj se zařazením zpátečky.“ Přidělený čas na RZ 8, odpovídající času dosaženému posádkou v předchozím průjezdu RZ, udržel Martina s Petrem na prvním místě průběžného pořadí třídy SA 1.

Cestou na poslední RZ se opět přihlásily problémy s brzdami, brzdový pedál bylo třeba několikrát „našlapat“, aby měly brzdy dostatečný účinek. „Vzhledem k tomu, že jsme se nemohli na brzdy úplně spolehnout, domluvili jsme se, že projedeme poslední RZ opatrně, abychom soutěž dokončili. Přestože jsme zejména brzdění po delších rovinách trochu „prodávali“, dosáhli jsme o necelou sekundu lepšího času, než v předchozím průjezdu. Díky tomu, i přesto, že Luboš Picek zajel v poslední RZ velmi dobrý čas, jsme nakonec zvítězili o 1,3 s,“ říká k dramatickému závěru soutěže Petr Šimůnek.

„V AZ pneu Rally Jeseníky jsme, jako již po několikáté v sezóně, zvítězili s trochou štěstí. Problémy s brzdami, které jsme si zřejmě způsobili sami, nám přidělali trochu starostí, ale nakonec jsme soutěž dokázali dokončit. Ukázalo se, že závodit na mokré trati s odpovídajícími pneumatikami není utrpením, jaké jsme zažili v Prachaticích, ale zábavou. Tratě RZ byly velmi pěkné, nově zařazená RZ Tvrdkov soutěž rozhodně obohatila, i když přejezdy mezi rychlostními zkouškami byly příliš dlouhé. Jet 30 km přejezdu na RZ dlouhou necelých 6 km a potom dalších 30 km přejezdu zpět je opravdu moc. Jinak pořadatelům nemáme co vytknout a pokud bude soutěž do PČR v rally zařazena i v příštím roce, rádi se opět zúčastníme,“ dodává Petr Šimůnek.

Rally Team Volenice se nyní připravuje na další soutěž K4 PČR v rally, kterou bude 24. – 25. října Würth Partr Rally Vsetín. Tam se posadí za volant Favoritu opět Pavel Šimůnek.

Komentářů celkem: 2
PP
9. 10. 2008 07:051
0 0
Gratulujucelemu teamu. Pavel P.
10. 10. 2008 12:392
0 0
Hezky napsaný celkem jste si užily ty přejezdy na 3 rz byly fakt dost jo jen malé rýpnutí 1 průjezd rz 2 jste jeli stejný čas s posádkou 114. jinak ať se daří.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!