13. 10. 2008 17:04 − 3285× − 32

Vítězové a poražení letošního MMČR

Mezinárodní mistrovství české republiky v rally před třemi týdny zakončila závěrečná soutěž v okolí Příbrami.

Mezinárodní mistrovství české republiky v rally před třemi týdny zakončila závěrečná soutěž v okolí Příbrami. Devítidílný seriál, který odstartoval již na začátku ledna při rakouské sněhové Jänner Rallye, po devítiměsíčním maratónu dospěl do svého cíle, v němž byly těm nejúspěšnějším rozdány poháry. Absolutní klasifikaci ovládlo trio pilotů Mitsubishi Lancer EVO IX v pořadí Roman Kresta, Václav Pech a Pavel Valoušek. Tito tři ale nebyli jedinými, kdo v konečném účtování MMČR dosáhl na pomyslné medaile. O přední příčky se bojovalo ještě ve skupinách A a N a celkem sedmi třídách A7, A6, A5 a N4, N3, N2, N1. Za tím, kdo slavil jaké úspěchy v těchto klasifikacích, se nyní ohlédneme a připomeneme si jména jednotlivých letošních mistrů.

Absolutní klasifikace
1. Roman Kresta – Petr Gross Mitsubishi Lancer EVO IX 270
2. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer EVO 249
3. Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza Mitsubishi Lancer EVO IX 188

Skupina A

Ve skupině A již úvodní podnik na českém území, březnová Valašská Rally, ukázal, kdo bude největším favoritem na přední příčky. Z vítězství se tam radoval Antonín Tlusťák, který ale neměl v plánu účast na všech soutěžích a se svým Citroënem C2 Super 1600 se věnoval zahraničním startům. Doma si kromě vítězné Valašky připsal i pěkné druhé místo na Barumce a stejně tak druhý byl i v Příbrami a v konečném zúčtování zůstal těsně pod stupni vítězů. Až třetí nakonec skončil velký favorit na zisk titulu Jan Šlehofer, vítěz Šumavy a Bohemky. Do zisku šesti započítávaných výsledků mu nakonec jeden chyběl. Kdyňský pilot Fiatu Punto Super 1600 do cíle nedorazil při úvodním Jänneru, v Hustopečích a při závěrečné Příbrami. Bodovat nemohl ani v Třebíči, kde nebyl připuštěn na start. O dva body lepší skóre tak nakonec zaznamenal Petr Zedník, jenž svůj Ford Fiesta Super 1600 dopiloval do výtečného stavu a dorazil do cíle všech podniků, kterých se zúčastnil. Nejvíce se mu dařilo v Hustopečích, když si na své konto připsal vítězství. Zbylá vítězství pro sebe získal Josef Sedláček, jehož sezóna s novým nářadím na české scéně, Renaultem Clio R3, byla opravdu veleúspěšná.

Skupina A
1. Josef Sedláček – Zdenka Maroušková/Milan Marušák Renault Clio R3 101
2. Petr Zedník – Milan Pražák Ford Fiesta Super 1600 87
3. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto Super 1600 85

Třída A7

V „áčkových dvoulitrech“ naprosto dominoval nejlepší „áčkař“ Sedláček, který při všech svých dokončených soutěžích zároveň získal největší bodový obnos. Jan Vanáč s obdobným Renaultem Clio R3 vyšplhal na první příčku pouze při Sedláčkově odstoupení na Šumavě a po třebíčské havárii pak musel dvě soutěže vynechat. Žádné body si ale nepřipsal ani s novým autem v Příbrami, přesto ho již nikdo o finální stříbro nepřipravil. Trojici nejlepších v této třídě doplnil pilot dieselové Škody Fabia Josef Dvořák.

Třída A7
1. Josef Sedláček – Zdenka Maroušková/Milan Marušák Renault Clio R3 130
2. Jan Vanáč – Michal Ernst/Miloslav Talaváňa Renault Clio R3 65
3. Josef Dvořák – Jan Slavík Škoda Fabia TDi 56

Třída A6

Zatímco v rámci celé skupiny výše zmíněný Antonín Tlusťák na umístění na bedně nedosáhl, v rámci třídy se mu to díky Sedláčkovi bodujícímu o třídu výše, povedlo. O titul mezi „áčkovými“ vozy s objemem do 1600 ccm si to rozdali samozřejmě dva piloti z popředí „áček“ Jan Šlehofer s Petrem Zedníkem. A výsledek jejich vzájemného duelu byl nakonec identický s tím, jak oba dopadli v rámci hodnocení celé skupiny. Z titulu se tak nakonec o pouhé čtyři body radoval pilot Fiesty, když Šlehoferovi v závěrečné soutěži uniknul vedle „áčkového“ stříbra i tento primát ve třídě. Nejlepším ze zbytku pole, tedy z jezdců pilotujících vozy patřící do A6 nicméně oproti speciálům kategorie Super 1600 přeci jen výrazně slabšími, se nakonec stal čtvrtý Lukáš Pondělíček, jenž letos premiérově osedlal Citroën C2 R2. Závěrečných osm bodů si po zničení původního vozu již připsal za volantem nově pořízeného speciálu.

Třída A6
1. Petr Zedník – Milan Pražák Ford Fiesta Super 1600 97
2. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto Super 1600 93
3. Antonín Tlusťák – Vlastimil Dědic/Jan Škaloud Citroën C2 Super 1600 80

Třída A5

Třídu A5 lze označit za nejsmutnější ze všech vypsaných. Ne že by se jí snad zúčastnilo nějak žalostně málo pilotů, ale jejími mistry se stala tragicky zesnulá posádka Miroslav Levora – Pavla Třebínová. Ti si za volantem Škody Fabia dojeli pro dvě vítězství (Šumava, Hustopeče) a dvě druhá místa. Na trati třebíčského podniku však jejich pouť mistrovstvím a bohužel i životem zastavila tragická nehoda. Druhé místo ve třídě obsadil Petr Brynda, který se svou Fabií startoval jen ve čtyřech soutěžích a z toho pak třikrát spatřil cíl. V žádném z těchto startů ale nenašel přemožitele a tři dvacetibodové výsledky jej pasovali na vicemistra třídy. O tři body méně získal nakonec Vlastimil Hodaň, jenž se svou Škodou Felicia Kit Car rovněž bodoval jen při třech příležitostech.

Třída A5
1. Miroslav Levora – Pavla Třebínová Škoda Fabia 70
2. Petr Brynda – Václav Vorel Škoda Fabia 60
3. Vlastimil Hodaň – Klára Šillerová/Anna Maťková/František Poláček/Stanislav Viktora Škoda Felicia 57

Skupina N

Produkční vozy i speciály kategorie Super 2000 spadají do hodnocení skupiny N a tak není žádným překvapením, že výsledky této skupiny N a stejně tak třídy N4 do značné míry kopírují výsledný stav v rámci absolutní klasifikace. I zde se tak z titulu radoval Roman Kresta, oproti celkovému pořadí si však na své konto připsal stejný bodový obnos jako druhý Václav Pech. Třetí samozřejmě i zde skončil Pavel Valoušek.

Skupina N/Třída N4
1. Roman Kresta – Petr Gross Mitsubishi Lancer EVO IX 110
2. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer EVO IX 110
3. Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza Mitsubishi Lancer EVO IX 84

Třída N3

V nejsilnější třídě „malých enek“ zcela dominoval jediný pilot. Na Valašce a Šumavě sice Egon Smékal cíl nespatřil, ale od následujícího Krumlova dojel všechny zbylé rally a ani v jedné z nich jej nikdo nedokázal překonat. To samozřejmě vyústilo v jasný zisk titulu s maximálním možným bodovým obnosem. Pro jediné vítězství, tři druhá místa a jedno třetí si dojel během roku Robert Vodička pilotující rovněž Hondu Civic Type-R, jenž nakonec obsadil stříbrnou příčku. Skvělý vstup do sezóny zaznamenal Petr Křížek, pilot další obdobné Hondy. Po dvou vítězstvích v Rakousku a Valašsku ale přišla dlouhá série neúspěchů, během níž si do kolonky kromě odstoupeních připsal jen jednu patnáctku za druhé místo v Hustopečích.

Třída N3
1. Egon Smékal – Jan Mastacan Honda Civic Type-R 130
2. Robert Vodička – Pavel Dobiš Honda Civic Type-R 87
3. Petr Křížek - Petr Chlup Honda Civic Type-R 55

Třída N2

Podobně jako Egon Smékal v „en-trojkách“ si počínal o třídu níže Václav Dunovský. Od druhé soutěže si pravidelně připisoval dvacet bodů za vítězství s výjimkou neúčasti v Třebíči. Na Barumce přidal šesté skóre a sezónu uzavřel jasným ziskem titulu. Druhou příčku nakonec uhájil Patrik Hlach pilotující Hondu, byť se za něho v závěru dotáhl druhým místem na Barumce a prvním v Příbrami Jiří Trojan s VW Polo. Ve prospěch pilota Civicu nakonec hovořil výrazně lepší úvod sezóny, kdy během prvních čtyřech rally nastřádal hlavní část svého finálního bodového obnosu. K tomu pak přidal ještě vítězství v Třebíči.

Třída N2
1. Václav Dunovský – Jiří Stross Honda Civic VTi 121
2. Patrik Hlach – Jiří Venuš Honda Civic VTi 77
3. Jiří Trojan – Eva Trojanová VW Polo 68

Třída N1

Nejslabší třída se ve velkém šampionátu potýkala s velmi nízkým počtem startujících. Ze třech jezdců, kteří startovali poměrně pravidelně, nebo lépe řečeno ve více než jenom jedné soutěži, se nejvíce dařilo Josefu Koupalovi se Škodou Fabia. O dvacet bodů méně si na své konto připsal pilot VW Polo Pavel Korčák. O dalších dvacet bodů chudší skóre měl na konci sezóny Michal Srb, druhý pilot Volkswagenu. Za touto trojicí už zůstalo klasifikováno jen několik pilotů, kteří se prezentovali jen na jedné soutěži.

Třída N1
1. Josef Koupal – Zdeněk Job Škoda Fabia 75
2. Pavel Korčák – Milan Jirka VW Polo 55
3. Michal Srb – Jakub Venclík VW Polo 35

Na závěr nezbývá než všem mistrům srdečně poblahopřát a těm, kteří si kýženou finální příčku tentokrát nevyjeli, držet palce, ať to vyjde v sezóně následující!

Komentářů celkem: 32
14. 10. 2008 20:0921
0 0
teak:a nespletl sis rok???
14. 10. 2008 22:0022
0 0
Nespletl, myslel jsem soukromou. Továrna je nasadí 2009, to jo.
15. 10. 2008 05:5223
0 0
hm... Celkem by mě zajímalo, kde Pech na barumce takto letěl. Pindula?
15. 10. 2008 05:5224
0 0
hm... Celkem by mě zajímalo, kde Pech na barumce takto letěl. Pindula?
15. 10. 2008 06:0925
0 0
Mě to přijde jako fotomontáž, ale zajímal by mne názor fotografů. Možná, že digitální foťák je schopný něco takového vytvořit.
15. 10. 2008 08:5426
0 0
Ta fotka Vency je z Krumlova smajlík
15. 10. 2008 09:2327
0 0
Ale na dveřích má nálepku z barumky. Na předním okně taktéž. Mě jde spíš o obrysy vozu (konkrétně zadní část). Možná, že jsem trošku mimo. smajlík
15. 10. 2008 09:2428
0 0
Je to z horizontů před přejezdem hlavní na Pindule smajlík
15. 10. 2008 13:0629
0 0
Ano dle neoficiálních informací bude mít Roman Peugeot S2000 a bude jezdit IRC,protože tady nemá mimo Ašína konkuranci.
Pokud nebude jezdit IRC tak skončí a bude se plně věnovat praci v teamu Prokopa jako doposavaď
15. 10. 2008 19:2830
0 0
Pantálek už snad ve Vsetíně bude s Fiatem od "inženýrů"??????Kdo ví, kdo vísmajlík
17. 10. 2008 20:0131
0 0
to skoda: I když nejsem moravák ale západočech,mám pocit že na Krestu nemá ani ten Venca.Zkrátka pobyt v továrních týmech a zázemí musí bejt znát.To Kopec by ho dneska uštval.
18. 10. 2008 04:5032
0 0
Hm... Je mi celkem jedno, jak Kresta skončí, protože to dotáhnul z automechanika až na továrního pilota a testovače Fordu (se smutnou odbočkou ve Škodovce, kde se potkal s Schwarcem, a od té doby je ve Škodovce nechtěná osoba).

A trochu srandy na závěr. Co je to uštvat Krestu? Pokud pojede s Kopeckým srovnatelnou sezonu, tak se můžem vsadit. (Bez těch eWRC keců o nastražených betonových patnících....atd.) Pokud se nějak dopředu dohodnou pravidla, tak klidně vsadím na Krestu basu plzní proti Kopeckému smajlík.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!