1. 11. 2008 13:27 − 2416× − 0

Rally di Como – komentář

Na Apeninském poloostrově již znají svého letošního mistra, takže závěrečný podnik přeci jen postrádal ten správný náboj.

9. podnik italského mistrovství, 10. – 11. října, asfalt, Como, 12 RZ


Na Apeninském poloostrově již znají svého letošního mistra, takže závěrečný podnik přeci jen postrádal ten správný náboj. Na start i tak přijela celá italská domácí špička včetně mistrovského Lucy Rossettiho a navíc ji ještě doplnilo několik dalších atraktivních jezdců. Mezi nimi bylo možné najít i jméno Corrado Fontana, který se ze začátku roku věnoval startům v ME a následně svůj projekt přerušil. Nyní je ale italský pilot zpět a na start závěrečné domácí rally nastoupil hlavně s cílem vyzkoušet si novou techniku Peugeot 207 Super 2000. S ním se totiž vrátí při příležitosti posledního podniku zpět do evropského šampionátu. S dalším soukromým Peugeotem se představil jiný jezdec, který se C.I.R. pravidelně neúčastnil, Marco Silva.


Foto: www.rallydicomo.com

Ani trochu se letošní sezóna na domácím kolbišti nevyvedla stáji Abarth, která oproti loňsku nasadila hned dvojici pilotů. K titulu jim ale ani to nepomohlo. Andrea Navarra si během roku vedl o něco lépe, ovšem nakonec svou účast v šampionátu uzavřel předčasně na shakedownu Rally di Como. Na vině byla havárie, během které Navarra své Punto ošklivě zdemoloval. Na testovacím úseku svou snahu trochu přehnal i Paolo Andreucci, když u svého Mitsubishi Lancer EVO IX utrhl kolo. Naštěstí pro něho ale byli mechanici týmu Ralliart Italy schopni vůz dát zpět do provozuschopného stavu.


Foto: www.rallydicomo.com

Letošní mistr se v soutěži sice objevil, ale nakonec neodjel ani jediný test. Modrobílý Peugeot 207 Super 2000 zůstal ráno stát v uzavřeném parkovišti, neboť si jej posádka nevyzvedla. Podle oficiální informace od Racing Lions byla na vině zdravotní indispozice Rossettiho s Chiarcossim… Překvapivým prvním vedoucím mužem podniku se stal Tobia Cavallini pilotující soukromý Peugeot 207 Super 2000. Záhy jej však postihly problémy s brzdami a tak se musel z vedoucí příčky odporoučet. Do čela se namísto něho vyšplhal Andreucci, který nakonec ze šesti pátečních testů tři vyhrál. Na jednom triumfoval Travaglia, jenž musel postupně odmazávat ztrátu po chybě v RZ 1. Nakonec první etapu zakončil jen 2,2 vteřiny za vedoucím pilotem.


Foto: www.rallydicomo.com

Na třetí pozici do soboty nastupoval Alessandro Perico (Peugeot 207 Super 2000) zaostávající za Andreuccim o 15,8 sekundy. Sobotu však lze z jeho pohledu označit za jedno obrovské martýrium, které vyústilo v odstoupení před desátým testem. Napřed u Peugeotu zazlobila převodovka, následně se poškodila poloosa a nakonec odešly brzdy, což už pilot nevydržel a vůz odstavil. Do cíle se nakonec nedostal ani pěkně jedoucí Silva, který pátek zakončil nejrychlejším časem. O den později jej v předposlední zkoušce rally vyřadila ukroucená poloosa. A do cíle se nedostal ani další pilot Peugeotu, vedoucí muž po RZ 1 Cavallini. Čest francouzské značky nakonec musel zachraňovat postupně se s novým vozem sžívající Fontana. Soutěž zakončil nejrychlejším časem a finální čtvrtou příčkou. Do vedení se v půlce druhé etapy vyhoupl Travaglia a ve zbylých třech zkouškách již Uccimu nedal šanci, aby se vrátil zpět do čela. Nepovedený rok Abarthu tedy nakonec neskončil zrovna katastrofálně a alespoň jednou si letos mohl Travaglia vychutnat radost z vítězství.

Pořadí v cíli
1. Renato Travaglia/Lorenzo Granai (I) Fiat Punto Abarth S2000 1:55.54,4
2. Paolo Andreucci/Anna Andreussi (I) Mitsubishi Lancer Evo IX +19,6
3. Luca Cantamessa/Lisa Bollito (I) Mitsubishi Lancer Evo IX +57,6
4. Corrado Fontana/Carlo Cassina (I) Peugeot 207 S2000 +1.39,4
5. Andrea Perego/Romano Belfiore (I) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.7,6
6. Piero Longhi/Maurizio Imerito (I) Subaru Impreza WRX STI N14 +2.58,0
7. Fabio Gianfico/Roberto Tolino (I) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.56,2
8. Carlo Galli/Aurelio Corbellini (I) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.19,0
9. Elwis Chentre/Maurizio Goi (I) Citroen C2 S1600 +4.29,0
10. Marco Signor/Maurizio Barone (I) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.35,0

Konečný stav šampionátu C.I.R: 1. Rossetti 74, 2. Andreucci 58, 3. Cantamessa 41,5, 4. Navarra 39, 5. Travaglia 38, 6. Longhi 34

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!