19. 10. 2008 22:38 − 3027× − 28

Rallye d'Antibes – komentář

Evropský šampionát dospěl do svého cíle a role uspořádání závěrečného podniku se znovu zhostili francouzští pořadatelé.

Evropský šampionát dospěl do svého cíle a role uspořádání závěrečného podniku se znovu zhostili francouzští pořadatelé. Zúčastněné posádky tak měli možnost zajezdit si na tratích, které jsou domovem hlavně mnohem slavnější a prestižnější Rallye Monte Carlo. Celkově byla trať sestavena tak, že se soutěžilo podobně jako ve světovém šampionátu po dobu tří dnů, od pátku do neděle. O to nejdůležitější, co bylo během této soutěže ve hře, tedy evropský titul se však žádný zajímavý souboj neodehrál. Renato Travaglia, který ještě mohl v honbě za primátem ohrozit vedoucího Lucu Rossettiho, na start nedorazil. O letošním evropském šampiónovi tak bylo v podstatě jasno ještě před odstartováním soutěže. Vedle Rossettiho pak měli být hlavními hvězdami francouzské rally tovární piloti Peugeotu Stephane Sarrazin a Nicolas Vouilloz, kteří se stejně jako Ital představili se speciály Peugeot 207 Super 2000.

Tyto předstartovní předpoklady zmíněná trojice naprosto jednoznačným způsobem potvrdila již během pátečních šesti zkoušek. Ve všech z nich zcela dominoval Vouilloz, kterého v první sekci trochu zlobila nedotáčivost vozu. S tím si mechanici hravě poradili a během druhé půle etapy byl vedoucí muž IRC ještě rychlejší. Jeho týmový kolega Sarrazin se napřed potýkal s vytékajícím olejem, což se ale naštěstí pro něho neukázalo jako závažný problém. Nepříliš vážné následky měla i drobná nedotáčivost speciálu a tak bývalý tovární pilot Subaru etapu zakončil se dvěma druhými nejrychlejšími časy pochopitelně na druhé příčce (+ 20,4 s). Na třetí příčce se během pátku vyhříval Rossetti a ziskem bodů za jeho uhájení až do cíle první etapy si zajistil titul evropského šampióna.

Novopečený šampión pak druhou etapu i přes večerní potíže s vadnoucím motorem odstartoval ve velkém stylu a během první sekce si připsal všechny tři dílčí vítězství. To mu umožnilo přiblížit se na dostřel druhému Sarrazinovi, který si udržel náskok jen o 2,4 vteřiny. Výrazně pomaleji než den předtím odjel úvodní sekci etapy Vouilloz. Vedoucí pozici s nakonec sebrat nenechal, ovšem náskok se mu na čele již ztenčil na polovinu (+ 11,1 s). Ve druhé půlce etapy ovšem bývalý mistr biků našel dočasně ztracenou rychlost a třemi vítězstvími si svou pozici znovu upevnil. Na RZ 10 spadl kvůli defektu a následné výměně kola ve vložce na čtvrtou pozici Rossetti. Následně byl však nucen svůj vůz pro poruchu vodní pumpy odstavit. Na průběžnou bronzovou pozici se tedy během soboty vyšplhal vedoucí muž klasifikace ME této rally Michal Solowow (Peugeot 207 Super 2000).

Nedělní etapu rozjel nejlépe Vouilloz a nakonec si v jejím průběhu na své konto připsal 4 dílčí triumfy ze šesti možných. Sarrazin označil nedělní zkoušky za velmi důležité pro svůj start na Monte Carlu 2009 a více se soustředil na nalezení ideálního nastavení vozu a úpravu poznámek. Nakonec dosáhl na dvě vítězství a ze soutěže si odnesl stříbro, čímž pomohl navrátivšímu se továrnímu týmu Peugeot Sport Total k zisku double. Na třetím místě do cíle dorazil Solowow, který se díky tomu stal letošním vicemistrem Evropy. Evropský bronz si pak čtvrtou příčkou zajistil Volkan Isik, nejlepší z pilotů Fiatu Punto Super 2000. V pátek se musel tento turecký jezdec vypořádat s drobným problémem, když jej zastavila policejní hlídka pro překročení rychlosti na přejezdu. Nakonec vše dobře dopadlo a Isik mohl v rally pokračovat a nakonec si zajistit zmíněné umístění v ME.

Na trati francouzského podniku si odbyl debut nový speciál kategorie Super 2000 Proton Satria, za jehož volant se posadil polský šampión Bryan Bouffier. V pátek do cíle etapy dojel jako sedmý s odstupem skoro čtyř minut, dvacet sekund z toho šlo na vrub penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Už během první etapy se na voze vyskytly vážné problémy s motorem, který ve vyšších otáčkách ztrácel výkon. Tyto potíže vygradovaly odstoupením ještě před startem druhého dne. Na soutěžní trať se Proton vrátil znovu v neděli, ovšem ani na druhý pokus neuspěl a Bouffier musel se stejnou příčinou odstoupit podruhé v řadě. Ve skupině A si pro vítězství na francouzské půdě dojel Antonín Tlusťák pilotující Citroen C2 Super 1600.

Pořadí v cíli
1. Nicolas Vouilloz/Nicolas Klinger (F) Peugeot 207 S2000 3:21.10,9
2. Stephane Sarrazin/Jacques-Julien Renucci (F) Peugeot 207 S2000 +25,5
3. Michał Sołowow/Maciej Baran (PL) Peugeot 207 S2000 +4:21,1
4. Volkan Isik/Kaan Özsenler (TR) Fiat Punto Abath S2000 +6.51,2
5. Dominique Bruyneel/Jean-Charles Descamps (B/F) Subaru Impreza WRX Sti N14 +16.50,7
6. Corrado Fontana/Carlo Cassina (I) Peugeot 207 S2000 +17.36,1
7. Antonín Tlusťák/Jan Škaloud (CZ) Citroën C2 S1600 +17.51,0 (1. A6)
8. Julien Fabre/Guy Cavarero (F) Renault Clio S1600 +21.50,3 (2. A6)
9. Laurent Kandoyan/Carole Kandoyan (F) Renault Clio RS Ragnotti +22.21,3 (1. N3)
10. Massimo Canella/Silvio Gria (I) Renault Clio R3 +23.10,6 (1. A7)

Konečný stav evropského šampionátu:
Jezdci:
1. Rossetti 67, 2. Sołowow 65, 3. Isik 53, 4. Fontana 34, 5. Donchev 31, 6. Betti 29, 7. Tlusťák 13
Spolujezdci: 1. Chiarcossi 67, 2. Baran 65, 3. Özsenler 53, 4. Valchev 31, 5. Barone 29

Komentářů celkem: 28
21. 10. 2008 14:3621
0 0
Během posledních pěti let sice byli v ME čtyři různí šampióni, ale že by zrovna todle nějak dokazovalo kvalitu tohoto šampionátu. Není náhodou dáno tolik rozdílných jmen tím, že třeba Basso vloni do obhajoby titulu nešel a stejně tak letos Jean-Joseph? Pokud by Loeb po prvním nebo druhém titulu v MS nepokračoval, pak by to asi ta zmiňovaná nuda taky nebyla... smajlík A navíc nebýt loňské diskvalifikace a letošní neúčasti na závěrečné rally, pak by za těch posledních pět let mohl klidně titul získat hned třikrát Travaglia...
21. 10. 2008 16:4322
0 0
Mirek: Dobre uznavam ze si nepamatuju kompletni vysledky a obsazeni ME pet let dozadu. A to ze se uroven snizuje je mozna jen muj subjektivni dojem. Nicmene jak sam rikas ta uroven asi neni tam kde by na ME mela byt. Mimo to nehodnotim ME jako celek, ale pouze jeden zavod ME Rally dAntibes, ktery proste me prisel slaby (byť jak rikas do poloviny se tam neco delo). Taky jsem nenapsal ze IRC zlepsuje startovku ME. Naopak jsem to myslel tak, ze se jezdci orientuji predevsim na IRC a evropa tim v nekterych zavodech strada.

IŠ: Hluboce se omlouvam odbornikovi tvych kvalit, ze jsem zrejme pohanil tvuj oblibeny zavod, ale abys to pochopil i ty: Me OSOBNE!!!! tenhle zavod nicim nenadchnul, ba naopak zklamal. Podle me nebyt navstevnika Sarrazina, nebylo po odbadnuti Rossettiho co zajmaveho sledovat. A nevidim duvod se v tom nejak vrtat! Fajn pokud si myslis ze to byl super zavod, napis tvuj dojem a je to vyreseny..
21. 10. 2008 17:2323
0 0
finn: né, moje reakce vůbec nebyla dotčená, opravdu chci od tebe radu! Shifty se mnou dělá na výsledcích? Fakt?
21. 10. 2008 17:5924
0 0
Rasghan: Částečně ano, částečně ne. Protože krom Bassa v roce 2006 nikdo v sezoně jasně nedominoval a vždy byl o titul boj až do konce. Toho Travagliu bych takto nezmiňoval. Na Madeiře loni se TopRun dopustil jasného podvodu (nešlo o standardní homologační problém, ale o vyřazenou regulaci turba, což je podvod), takže tam to "by" moc nepřipadá v úvahu. Letos sice "by" mohl, ale muselo "by" se těch podmínek splnit víc. Stejně tak "by" loni mohl vyhrát titul v MS třeba Gronholm, "kdyby". Prostě na by a kdyby se nehraje smajlík

Fazzy: Úroveň se opravdu nesnižuje. Stačí se kouknout do výsledků sezon minulých. Byla to větší bída. Dnes už se to alespoň dá nazvat šampionátem, když tam nejedou 4 jezdci jako v letech nedávno minulých...
21. 10. 2008 18:1625
0 0
ufozt at hlavne vitezi spravna idea nad formou!!!
21. 10. 2008 18:1826
0 0
Proton Satria je zatim nejhezci S2000!
21. 10. 2008 19:4327
0 0
Ufozt: Já myslel, že jo. Ale vím, že to někde v diskusi minimálně nabízel... smajlíksmajlík S tim bazmekem ti neporadim, já měl z češtiny vždycky trojkusmajlík
21. 10. 2008 20:5428
0 0
DOBRÝ VÝSLEDEK TONDOsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!