Ve Švýcarsku korunován mistr IRC 2008
Po vyhrané páteční etapě nastupoval na sobotní start v pozici vedoucího jezdce Nicolas Vouilloz. Ten si byl v tu dobu dost dobře vědom toho, že se již za několik hodin může stát letošním mistrem IRC. Chybělo mu k tomu už jen překonat závěrečných šest testů a přitom si klidně mohl dovolit nechat se předjet svým týmovým kolegou Freddym Loixem, který za ním po pátku zaostával jen o několik málo sekund. A hned na první sobotní zkoušce zajel Belgičan nejrychlejší čas, čímž snížil odstup na 5,3 sekundy. Následně však Vouilloz situaci kontroloval a odstup zase o něco zvětšil. Na RZ 13, kterou živě vysílala televizní stanice Eurosport, francouzského pilota potkal pomalý defekt a ten zde něco málo ztratil. Loixe pro změnu trochu vyděsil skok ke konci zkoušky, ale i tak ji vyhrál a stanovil aktuální odstup za kolegou na 4,5 vteřiny.
Foto: www.ircseries.com
Do závěrečné sekce nastoupil Fast Freddy v rychlejším rytmu a po dvou zkouškách se dokonce vyšplhal o sedm desetin do čela rally. Na předposledním testu pro změnu převzal otěže zpět do svých rukou Vouilloz (- 0,4 s) a před koncem se tak postaral o zajímavé drama. Nakonec ale gentlemansky přenechal poslední zkoušku týmovému kolegovi, což vysvětlil následovně: „Samozřejmě bych Valais rád vyhrál a srovnal tak v počtu vítězství krok s Bassem, Loixem a Rossettim, ale důležité je dodržovat dané priority. Celý rok jsem bojovali jako jeden tým, všichni v Peugeot Belgium-Luxembourg, do nějž patří i Freddy. Chtěl jsem získat titul a on mi v tom pomáhal, takže jsem se rozhodl rezignovat na boj o švýcarské vítězství. Získal jsem titul a Freddymu umožnil, aby se díky vítězství dostal v klasifikaci šampionátu za mě.“
Foto: www.ircseries.com
O možnost získat titul a nakonec i o druhou příčku přišel vítěz posledních dvou podniků IRC Giandomenico Basso. Tomu se ve Švýcarsku od začátku nedařilo a teprve poslední etapa naznačila drobný posun k lepšímu. To už ale bylo pozdě dohánět již víceméně ztracené a italský jezdec nakonec pouze vyšplhal přes Gregoire Hotze (Peugeot 207 Super 2000) a týmového kolegu Antona Alena na pátou příčku. Finský mladík se na asfaltu zatím hledá a ve švýcarských Alpách předvedl dost nevýrazný výkon. Největší pozornost na sebe jeho vůz upoutal v servisu, kdy do něho usedl Antonův kamarád Kimi Räikönen pobývající ve Švýcarsku. Pilot F1 se ostatně netají tím, že by po zakončení okruhářské kariéry rád přešel do svých oblíbených automobilových soutěží.
Foto: www.ircseries.com
Pořadí po druhé etapě | ||||
---|---|---|---|---|
1. | Freddy Loix/Robin Buysmans | (B) | Peugeot 207 S2000 | 2:37.33,5 |
2. | Nicolas Vouilloz/Nicolas Klinger | (F) | Peugeot 207 S2000 | +4,5 |
3. | Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi | (I) | Peugeot 207 S2000 | +53,9 |
4. | Bryan Bouffier/Xavier Panseri | (F) | Peugeot 207 S2000 | +1.30,3 |
5. | Giandomenico Basso/Mitia Dotta | (I) | Fiat Punto Abarth S2000 | +2.48,2 |
6. | Anton Alen/Timo Alanne | (FIN) | Fiat Punto Abarth S2000 | +2.52,8 |
7. | Gregoire Hotz/Pietro Ravasi | (CH) | Peugeot 207 S2000 | +3.24,3 |
8. | Jánosz Toth/Robert Tagai | (H) | Peugeot 207 S2000 | +6.15,9 |
9. | Patrick Heintz/Roland Scherrer | (CH) | Subaru Impreza WRX STI N12 | +10.10,6 |
10. | Jean-Philippe Radoux/Jean-Noël Gregoire | (CH) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +10.07,7 |
Stav šampionátu IRC: 1. Vouilloz 58, 2. Loix 48, 3. Basso 46, 4. Rossetti 44, 5. Alen 21, 6. Travaglia 19, 7. Kopecký 15, 8. Hänninen 14, 9. Bouffier 11, 10. Camacho 6
I ten napsaný čas u Patricka Heintze by odpovídal 11. místu...