Milan Kneifel v souboji na „ostří nože“

Jak rychle letošní sezona začala, tak rychle se i přehoupla k samého závěru, kterým byl o právě uplynulém víkendu vsetínský sprint.

Jak rychle letošní sezona začala, tak rychle se i přehoupla k samého závěru, kterým byl o právě uplynulém víkendu vsetínský sprint. Na další z Valašských podniků se vydal i Pegas Rally Team a posádka Milan Kneifel – Radim Strnad. Společně osedlali tradiční plechovou Francouzku Sněhurku, poskládanou v dílnách kladenské firmy V-Group.


Foto: Dan Šimek

Cíl před tímto podnikem byl vcelku jasný. Po minulém závodě, jenž se jel v Jeseníkách, se posádce bílo-modro-zeleného Peugeotu 206 S1600 otevřela vrátka k možnému zisku bronzového stupínku ve skupině A a stejného umístění ve třídě A6. Což je jistě dostatečný důvod k tomu, aby byla zlínská dvojice nadmíru motivovaná. Ovšem k utlumení euforie došlo hned na přejezdu ke startu první vložky, kdy se opět projevil stejný problém na voze, jaký je provázel při dvou závěrečných zkouškách v podhůří Jeseníků. „Před prvním testem nám přestal fungovat odpojovač sekvenčního řazení. Nevěděli jsme, jestli auto vydrží, tak jsme ho na úvodním testu trochu šetřili. Jak jsme zjistili výsledek z první erzety, tak jsme si řekli, že to takhle dál nejde a na následující zkoušce musíme zabrat, ale celou dobu jsem musel řadit se spojkou,“ popisuje vsetínské patálie Milan Kneifel.

V dalších zkouškách souboj o třetí příčku v šampionátu vygradoval a Milan Kneifel si s Antonínem Novákem nezůstali nic dlužni. V nádherném souboji, jaký se často nevidí, se přelévaly sekundy z jedné strany na druhou a bylo se vskutku na co dívat. „Souboj byl pěkně vyhecovaný, oba jsme chtěli třetí místo a nikdo nestál o bramborovou medaili,“ dokresluje situaci Milan Kneifel.


Foto: Dan Šimek

Mimo trať se přesunul souboj až na šestém měřeném úseku, kdy po havárii jeden z vozů zablokoval trať. Následné počínání organizátorů notně rozladilo všechny posádky, které na startu ještě zůstaly. „Takový přístup od pořadatelů jsem ještě neviděl. Když už jsme stáli nachystaní na startu a běžel nám čas, zastavili nás a následující půl hodiny nevěděl nikdo co se děje. Vedoucí RZ vůbec nebyl na svém stanovišti a zmateně tam pobíhal. Nakonec až bylo auto vychladlé, vypadla z pořadatelů myšlenka, že nás pustí na trať a zkouška bude pokračovat. Přitom na místě nebyl žádný předjezdec, který by projel měřený úsek před námi, a ubezpečil se, že je vše v pořádku. Startovat jsme tedy po dohodě s ostatními posádkami bohudíky odmítli. Za chvíli se totiž v protisměru po trati přiřítil civilní vůz, který tam v té době neměl vůbec co dělat. Díky nedbalosti pořadatelů mohlo dojít k tragédii,“ uvádí k situaci na startu šesté zkoušky pilot, jenž má na svém kontě jedenáct účastí na domácí Barum Rally.

Na zbývajících dvou testech už nebylo možné zaznamenat nějaký větší průlom, proto se posádka Pegas Rally Teamu musela spokojit se získanými pozicemi. „S Antonínem Novákem to byl opravdu pěkný souboj, jeli jsme vlastní závod a užívali jsme si to. Hned to má jiný náboj. Výsledek ze Vsetína nám nakonec stačil ke třetímu místu ve třídě A6, ale zisk stejného stupínku ve skupině A nám utekl o bod, což zamrzí,“ zakončil nevesele povídání o závěrečném podniku sezony Milan Kneifel.


Foto: Dan Šimek

Další informace o posádce Pegas Rally Teamu, fotografie nebo popřípadě videa naleznete na oficiálních stránkách týmu www.rally.spurtzlin.com.

Komentářů celkem: 3
31. 10. 2008 10:031
0 0
Celou dobu jsem poslouchal komunikaci z vysílačky. Auto v protisměru jelo jen pár metrů a pod kontrolou pořadatelů v době, kdy se na trati nic nedělo. Jako předjezdec měl jet zástupce vedoucího. Nula na nalepení na auto připravená byla.
PRT
31. 10. 2008 12:402
0 0
To je nesmysl, je úplně jedno, jestli jelo auto metr, kilometr,nebo více. Na uzavřené trati NEMÁ co dělat! Já jsem v tom závodním autě seděl a nic by mně nedonutilo pokračovat za takových okolností dál. Pořadatelé vůbec nevěděli co mají dělat, nebýt p. Chvojkové, která jela za námi a dirigovala to. A co se týče předjezdce, neměli na to ani auto, což nám pořadatel potrdil na místě, takže tu nulu si ted můžou nalepit na čelo.smajlík
31. 10. 2008 16:553
0 0
Nemám důvod nikoho hájit, jen říkám, co jsem opravdu slyšel (slyšel jsem kompletní rádiovou komunikaci mezi havárií a definitivním zrušením zkoušky). To auto na ten kousek bylo vpuštěno po několikanásobné konzultaci s vedením RZ v době, kdy již bylo potvrzeno, že všechna startovní čísla, co vyrazila na trať, jsou v cíli (samozřejmě krom Pantálka). Nedramatizoval bych to víc než je nutné.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!