Vlastimil Resl - eWRC.cz
2. 11. 2008 15:15 − 2782× − 15

Jiný kraj, jiný mrav – Pánové, jde to i jinak!

Přestože letošní MMČR je už minulostí, rozhodl se Lukáš Pondělíček nezahálet a prodloužit si sezónu.

Přestože letošní Mezinárodní mistrovství České republiky je už minulostí, rozhodl se Lukáš Pondělíček nezahálet a prodloužit si sezónu. Volba padla na německou 3-Städte Rallye, jež bývala v první polovině devadesátých let součásti českého šampionátu a dodnes je hojně navštěvována našimi diváky.

Stálý spolujezdec Pavel Dresler válčil na závěrečném sprintu ve Vsetíně s Miroslavem Plíhalem a tak ho nahradil budyňský Jiří Stross. „Rozhodli jsme se vyzkoušet si Mitropu, poznat tamní fungování a jak bych si tam asi stál. Jirka je můj velmi dobrý kamarád a pohodář. Chtěli jsme se spolu svézt už dávno a těšili se na spoustu legrace. Velkým povzbuzením pro mě bylo vyrozumění od Federace automobilového sportu o našem třetím místě ve středoevropské zóně ve skupině A. Čeká nás tak daleký podzimní výlet na vyhlášení do makedonského města Skopje a zřejmě setkání s prezidentem FIA Maxem Mosleyem,“ přibližuje předstartovní novinky Severočeský soutěžák.

Samotná 3-Städte Rallye ho naprosto nadchla. „Na rozdíl od Čech se v Německu soutěže jezdí pro diváky a ne pro funkcionáře. Startovat lze s čímkoliv, co má rám,sedačky, pásy a hasičák. Za přidané divácky atraktivní spoilery, pruhy na okně, velikost jmenovek a razítka z ministerstva na technické přejímce nikdo nikoho nepeskuje. Závod vyjde na pár korun a to je ideální především pro začínající a méně movité jezdce. Na slavnostním představení posádek byla spousta jídla a pití, po té jsme s mechaniky v centru soutěže navštívili diskotéku s karaoke a shlédli vystoupení několika německých umělců – Němci jsou jiný :-)))). Prostě paráda,“ nemůže si Ponďa vynachválit atmosféru závodů u našich západních sousedů. Ovšem zatímco na jednu stránku jsou oproti nám benevolentní, v důležitých věcech o to preciznější. „Organizace funguje skvěle. Všechny podstatné informace jsme obdrželi už předem emailem a také to klapalo. Startovalo se v devět a končilo v sedmnáct hodin. Za tu dobu jsme absolvovali sto dvacet ostrých kilometrů rozdělených do deseti rychlostních zkoušek. Přejezdy byly kratičké, od dvou do dvaadvaceti minut. Kvůli nehodě tam erzetu neruší. Zastaví ji, odstraní havarovaný vůz, zkontrolují trať, rozestaví sanitky a i když dojde k přesažení časového limitu, jede se dál. Závodníci chtějí soutěžit a diváci vidět sport a ne volné průjezdy bez helem. Jaký to je kontrast oproti čtyřem zrušeným vložkám ve Vsetíně ??? A především, vozy S1600 jedou v divizi 3 s dvoulitrovými kity a já s C2 R2 v divizi 5. Je to mnohem spravedlivější než u nás.“

A jak si svezení za daných podmínek litoměřický pilot užil ? „Jeli jsme v naprostém klidu s cílem nic nezničit. Pro Jirku to byl první závod se sekvencí a strašně se těšil, jak to tam bude padat. Už v pět ráno nutil mechaniky k obutí mokrých pneumatik, aby mohl auto projet. V sedm ležel na posteli v kombinéze a helmě a sliboval zařídit možnost startovat první. Je s ním strašná prdel. Sedli jsme do auta a na první vložce to začalo. Jirka nečte, ale hlásí, do toho fandí a ještě stíhá máváním zdravit diváky. Musel jsem se smát. Ale bylo to v pohodě a jeho styl mi hodně připomněl pana Palivce z doby závodění s Milanem Dolákem. Po profesionální stránce je ovšem Jirkova navigace perfektní,“ pochvaluje si Ponďa spolupráci s Jirkou.

Dokonalé pocity z uplynulého víkendu ještě vyšperkovaly vybojované bronzové poháry. „Zhruba v polovině soutěže jsem se dozvěděl o průběžném třetím místě v divizi 5. Dávali jsme čtyřicet vteřin dokonce i Italovi s modernější C2 R2 MAX. Domácí Kuhnert s další „er-dvojkou“ byl před námi zhruba dvacet sekund. Na krásné, bezpečné trati s čistým, nerozbitým asfaltem a bez vytahaného bláta, bylo závodění baladou. Na „sedmičce“ jsme však bohužel zabili veverku. Vběhla nám do cesty a nezachránilo jí ani naše kličkování a ubrání o kvalt. Jirka čtyři zatáčky probrečel a mě z něj už od smíchu bolelo břicho,“ přidává perličku Lukáš Pondělíček. „Nakonec jsme skončili absolutně dvacátí a třetí ve třídě, což je v Mitropa Cupu úspěch. Auto fungovalo bez chyby a noví mechanici z Plzně taky. Naši radost ještě zvýraznil vynikající úspěch Miry Plíhala a Pavla Dreslera ve Vsetíně. Čtvrté místo v hodnocení K4 poháru a stříbro ve třídě SA2 je jejich největším dosavadním společným úspěchem.“

Komentářů celkem: 15
2. 11. 2008 15:47
0 0
Dobrej článek, líbí se mi když to závodění někdo bere takhle, pěkný počteníčko.
P.S.:škoda té veverky, to je v prdeli. :-((, teroristi za volantem, poslal bych na Vás Bursíka.
2. 11. 2008 15:49
0 0
smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
2. 11. 2008 16:01
0 0
Ještě že to byla německá veverka.Bursík může být v klidu.smajlík
Jinak - hezky napsané...smajlík
2. 11. 2008 16:31
0 0
Jednoduše zhrnuto : závodění v Německu,to jsou "jen samá pozitiva a sociální jistoty" smajlík .Tam se prostě sport dělá pro závodníky a fanoušky. Ne pro funkcionáře a hamouny co za tím vidí jen zisk.
2. 11. 2008 16:34
0 0
Veverka nebyla v rozpisu. Její problém, že ignoruje seznamovací jízdy smajlík
2. 11. 2008 17:03
0 0
"Na krásné, bezpečné trati s čistým, nerozbitým asfaltem a bez vytahaného bláta, bylo závodění baladou"... ono se v Německu jezdí rally na okruzích? ... no to jako fanoušek raději budu chodit na podřadné sprinty a rally jakou jsou Wurth, Valaška apod.
JVK
2. 11. 2008 17:24
0 0
veverka je sice docela ohroženej druh jehož osud mi neni volnej, ale K+K+K to vystihlsmajlík
2. 11. 2008 17:26
0 0
Ja ale myslim že se ta rz mela zrusit a tim projevit uctu k veverce!
2. 11. 2008 17:53
0 0
Čtení krásný, ale proč mám takovej pocit, že kdyby to náááhodou četl nějakej "buřtík" od nás, tak mávne pacičkou... Jinak škoda veverky kua smajlík
2. 11. 2008 18:13
0 0
Ponďo gratuluji k pěknému výsledku a věřím , že jste si to užili. Jinak všem doporučuji podívat se na http://www.ponda.cz/web/?video/11
2. 11. 2008 18:38
0 0
Ale ten doutník příště dokouříš....smajlíksmajlík
2. 11. 2008 20:18
0 0
tak doutník vypadá lépe než nějaká krátká Startka, tak ho pochopme smajlík
2. 11. 2008 20:39
0 0
Jo ten clanek je moc peknej a to vypraveni o nasiRallye je pravda.
Tady se jezdi za penize(pro Fas) a ne pro divaky!!!!!!!!!smajlík
2. 11. 2008 21:48
0 0
TO:Jarin-Matej-Patwala
Ted jde o to jestli to nahlásili v ČK smajlíksmajlíksmajlík
4. 11. 2008 23:00
0 0
Mitropa je super v Itálii, Rakousku i Německu, pořadatelé si VÁŽÍ Všech jezdců, nejezdí se jako u nás od tmy do tmy a každý si to užívá...K posouzení je také počet kilometrů RZ a přejezdů. Škoda, že se tady o tom tak málo mluví...Díky za super článeksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!