Irská rally otevře příští ročník MS
Podruhé se příští rok odehraje jeden ze dvanácti podniků světového šampionátu v Irsku, které do nejprestižnějšího šampionátu poprvé zavítalo v loňské sezóně. To se na zrádných irských asfaltech soutěžilo na podzim, ovšem tentokrát čeká ostrovní soutěž příjemný posun kalendářem vpřed. Při absenci slavné Rallye Monte Carlo připadl atraktivní post úvodní soutěže právě tomuto podniku, jednomu z nejmladších v rámci MS. Namísto listopadu se tedy bude v Irsku soutěžit již na konci ledna, ovšem podmínky na trati se dají očekávat hodně podobné těm z loňska.
I samotná trať se ponese do značné míry v loňském duchu, například druhá etapa bude skoro identická s tou sobotní z roku 2007. Celková délka rally vzrostla jen o 18 kilometrů a o 22 se pak zvedla kilometráž měřených úseků, která tak nyní dohromady čítá 367. Pokud bychom porovnávali čistou délku úseků (tedy bez opakovaných průjezdů), pak se dostaneme na hodnotu 237,6 km oproti 226,3 z předchozího ročníku. Nikterak se pak nezměnil počet rychlostních zkoušek, který zůstal na čísle devatenáct. Nebude se však již začínat ve čtvrtek večer, neboť z programu vypadl úvodní divácký test Stormont před budovou parlamentu. Závěr rally se pak nebude odehrávat na další superspeciálce z roku 2007, kterou byl krátký úsek Mullaghmore s krásnou mořskou scenérií v pozadí. Tentokrát bude závěrečnou RZ 19 Donegal Town, který piloty zavede do historického centra tohoto města a divákům pak má nabídnout zajímavou podívanou.
Trojice loňských pátečních úseků Geevagh, Arigna a Lough Gill našly nové místo v itineráři. Odjedou se až v neděli ráno, pojedou se jen jednou a poslední z nich bude zkrácen na 13,5 kilometrů. Arigna pak bude se svými 27,9 kilometrů nejdelší z celé rally podobně jako vloni. V rámci páteční etapy se organizátoři rozhodli k zajímavému kroku, když se závěrečné dvě zkoušky Murley a Fardross o celkové délce 39,5 km odjedou až po setmění. To jim bezesporu přidá na atmosféře a náročnosti, kterou podle předpokladů můžou navýšit sněhové přeháňky a četné ledové plotny. Minimálně tím se tak tato soutěž může přiblížit tomu, s čím byly posádky zvyklé se potýkat na Monte Carlu.
I Monte se dá jet jinde
Ale určitě tam nebude mít takovou převahu Seb, jako na Monte.