Vlastimil Resl - eWRC.cz
20. 11. 2008 14:43 − 2630× − 3

Od volantu za řidítka a zpět

Zbraslavský závodník Josef Čermák si v posledních týdnech připomněl své motoristické začátky.

Zbraslavský závodník Josef Čermák si v posledních týdnech připomněl své motoristické začátky a zúčastnil se nejen závěrečných dvou podniků Rallye Cupu, ale také se v Chýnově vrátil za řidítka motocyklového speciálu. Se svými dojmy se rozhodl podělit se čtenáři serveru ewrc.

„Po krásné Příbrami jsme byli velmi spokojeni s fungováním a spolehlivostí renaultu. K plnohodnotnému závodění v nadcházející sezóně nám ale stále chybí lepší podvozek a vyšší výkon motoru. Závěr letošních sprintů jsme vypustili. Vstoupili jsme do nich až v polovině sezóny a nechtěli brát body těm, kteří bojují o přední příčky od začátku seriálu. K tréninku jsme proto zvolili závody, ve kterých jsme nikomu žádný boj o titul nenarušili. Na řadu přišel jako první Kramolín. Těšil jsem se na něj už proto, že mnozí z jeho pořadatelů jsou mými dlouholetými kamarády ještě z trialových dob. O výsledek nám tentokrát až tak nešlo. Prioritou bylo zkoušení auta a sžívání se s ním. Každý ostrý kilometr je dobrým testem a poznáním, zdali nám někde něco na autě nepovolí nebo neteče. Přesto nás moc mrzelo, že výsledky vlastně ani k dispozici nebyly. Nerozumím v tomto ohledu naší největší motoristické autoritě. S vědomím dosažených časů by se nám testovalo mnohem lépe. Ani to nám však nepokazilo dojmy z nádherné soutěže a připomenutí dřívějších dob. Mechanici se nenudili kdesi na letišti a byli nadmíru spokojeni. Servis jsme dělali jen dvakrát a vždy jen drobnosti – výměnu pneumatik a tankování. Zjištění konečných výsledků (druhé místo absolutně, pozn. autora), pro nás bylo velmi překvapivé :-). Musím ještě jednou poslat velké díky pořadatelům na Nepomucko v čele s Danem Krobem. Moc se nám u vás líbilo a doufáme, že příští rok budeme moci jet znovu.

Krátce po kramolínských závodech jsem se vydal na další pro mě kultovní akci – chýnovský strmák. Nemohl jsem se dočkat, až se po roce svezeme s těmi slavnými borci do kopce na „pionýrech“ :-). Půjčil jsem si motocykl Honda CRF 450 od bratrů Procházkových, kteří mají v mém motoristickém vývoji také své místo. Musím říct, že jeden z nich mě vlastně naučil plavat a řídit motorku tak, abych řadil a nejel jen na jeden kvalt. U nich jsem v mých osmi letech poprvé viděl rozebraný motor a převodovku. Dal jsem si hodinovou projížďku po lese a párkrát se zkusil rozjet do kopce jako při strmáku. Zakoupil jsem dozadu novou mitasku a pak už jen čekal, co se bude v Chýnově dít a kdo se tam zase vydá kopec pokořit. V sobotu ráno jsme s kamarády trialisty naložili do dodávky tři motorky, z nichž jedna byla motokrosová, a vyrazili ze Zbraslavi strávit krásný den v sestavě Šeba, Kiki, Anička, má sestra a já. Tréninky probíhaly dobře a dokonce jsem ze dvou jízd jednou vyjel až na vrchol. Horší to bylo při samotném závodě. Člověk je vždy malinko nervóznější, potřebná volnost je fuč a hůře se to pak ladí. Startovní pole bylo skvělé jak díky trialu, tak i motokrosu a enduru. Tolik mistrů republiky i Evropy jsem kolem sebe už dlouho neviděl a bylo mi tam moc dobře. Také diváků bylo obrovské množství a musím jim za parádní atmosféru poděkovat.

Ve druhé závodní jízdě jsem se dostal pouze na dvaačtyřicátý metr. Jelikož se v prvním kole rozjížděk dostalo několik jezdců na vrchol, ztížil nám pořadatel podmínky zúžením trati v několika místech na půlku. Rozjezd se mi nepodařil ideálně a ještě mě na jednadvacátém metru nakopla trubka. Málem jsem se nedostal ani do semifinále. Pak už ale vše probíhalo podle mého přání a předloňských a loňských not. Díky mé druhé špatné jízdě jsem se rozjížděl o druhé a třetí místo s několikanásobným trialovým mistrem republiky Pavlem Balašem (www.bimbo.cz). Rozjížďka se jela na čas a podařilo se mi Pavla o kousíček předstihnout. Podle mě jsme ale jeli oba stejně rychle. Zvítězil František Hrobský, který se jako jediný vždy dostal až nahoru. Domů jsme vezli stříbro a tím vlastně završili hattrick. Chýnovským pořadatelům a divákům patří poděkování za krásné odpoledne.

Krátkou pauzu po Chýnově jsme věnovali především práci. Přece jen – závody nás neživí. A poté přišel návrat z motorky do auta a další testovací podnik – Kralovice. Na tuto soutěž jsem se těšil kvůli hezkým erzetám a lákala mě také páteční etapa za tmy. Večer cítím velké rezervy a tak svezení na každé noční rychlostce vítám. Auto zůstalo po Kramolíně neumyté a jen jsme zkontrolovali čárky na šroubech. S cliem nejezdíme nikde jinde než na závodech a tak nás ostré kilometry moc zajímají. Jelikož mi onemocněla Anička, sáhl jsem do řad motoristických kamarádů a vytáhl eso v podobě Petra Vejvody, s nimž mám už také hodně odjeto. Rozpis jsme napsali parádně a myslím, že neméně perfektně jsme odjeli závod. Moji vizí před startem bylo jet Kralovice jako Memoriál Martina Vodehnala a tak jsem je pojal. Nešlo nám o výsledek, ale o předvedení našeho milovaného sportu divákům. Tentokrát jsem průběžné výsledky sledovat mohl, ovšem nebylo proč. Krásně jsme se s Péťou bavili a časy nevnímali. O nešťastné události z úvodní erzety asi není třeba psát. Chyba se vloudí i k těm nejlepším a každý divák musí počítat i s případným rizikem. Realitou soutěží je sledovat je na vlastní nebezpečí. Pořadatelům moc děkuji za hezké závody, jejichž uspořádání jistě stálo velké úsilí.

Také slavnostní vyhlášení probíhalo parádně a jen nás mrzí, že jsme museli odjet dříve. Po vyhlášení probíhala tombola a prý bychom vyhráli vozík. Škoda. Hned bych ho tam vydražil a obnos daroval nějakému dětskému domovu v okolí Kralovic. Snad příště…“

A jaké byly Kralovice pohledem Petra Vejvody, který usedl na horké sedadlo spolujezdce v sezóně 2008 poprvé ?

„Do Kralovic jsem s Pepou vyrazil vzhledem k onemocnění jeho spolujezdkyně Aničky Maťkové. Našim záměrem bylo absolvovat soutěž od startu až do cíle bez jakýchkoliv větších problémů a pořádně si soutěžácký sport užít. Do místa závodu jsme se vydali ve čtvrtek odpoledne s cílem natrénovat obě páteční vložky. Seznámení s těmi sobotními přišlo na řadu v pátek. Po rychlé technické přejímce a nezbytné rozpravě s jezdci jsme pět minut před půl šestou slavnostně opouštěli startovní rampu na kralovickém náměstí a po hodinovém servisu se vydali vstříc nočním rychlostním zkouškám, stíženým ještě hustou mlhou. Vzhledem k několika nehodám jsme pouze dvě jeli na čas a těšili se na sobotu. Ta se opravdu vydařila. Pepa jel skvěle a také rozpis seděl dokonale. Jedinou chybičkou byl defekt pravé přední pneumatiky, ale ani ten nás nepřipravil o deváté místo absolutně a třetí ve třídě A3. Chtěl bych tímto poděkovat celému týmu PCD Racing za bezchybnou práci a pořadatelům za hezkou soutěž. Divákům zraněným při nehodě na úvodní vložce pak přeji za sebe, Pepu a celý tým brzké uzdravení.“

Komentářů celkem: 3
20. 11. 2008 15:261
0 0
Pepo, supr jízda v Kralovicích. Jen tak dále.
20. 11. 2008 21:412
0 0
V plném nasazení v Kralovicích:
http://autosport.jencik.net/2008/ralkra/010.jpg smajlík
20. 11. 2008 22:053
0 0
Ta fotka je fakt dobrásmajlíksmajlíkJinak Josefůto tam umí dávatsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!