Po Meekově konci je Ogier nikým neohrožován na čele
Sobota nabídla třetí etapu Rallye Monte Carlo, která měla dvě nej. Byla nejdelší ze všech dnů, které se letos jedou, jelikož čítala 173 ostrých kilometrů a zároveň obsahovala nejdelší rychlostní test jímž byla RZ9/11 s názvem Lardier et Valenca – Faye, která měřila 51 a půl kilometru a více jak polovinou se podílela na celkové kilometráži dnešní etapy. Test byl z větší části čistý a objevovalo se pouze několik ledových pasáží, charakter zkoušky nabízel od všeho trochu – jak rychlé sekce, tak úzké zatáčkovité úseky a jelo se hned přes tři průsmyky, takže to bylo nahoru-dolů. Druhým testem byla RZ10/12 St Leger les Melezes – La Batie Neuve, která se premiérově jela ve své letošní podobě. Zejména úvodní pasáž byla značně pokryta sněhem a ledem, stoupání na Col de Moissière tak bylo velkou výzvou. Z nejvyšší části testu se pak posádky vydaly úzkým a uskákaným klesáním směrem k cíli. Posledním dnešním testem byla RZ13 Sisteron – Thoard.
Po včerejším posledním testu se do čela dostal Ogier a ten také zajel nejrychleji první sobotní test a zdvojnásobil svůj náskok na druhého Meeka na dvacet sekund a jak se Severní Ir ve stopce nechal slyšet, moc víc dělat nešlo: "Je tam nějaký sníh vyházený na trať. A také dost vytahaného bordelu. Udělal jsem maximum, co jsem mohl." Třetí čas v prvním průjezdu nejdelšího testu zajel Latvala, v souboji Mikkelsen – Neuville se dostal díky lepší volbě obutí na čtvrté místo Belgičan, ale Nor měl v plánu útok na dalším testu: "Zkusili jsme něco jiného (volba pneu), ale silnice oschla rychleji, než jsme čekali. Ale i tak by to mělo být lepší na další zkoušku."
A co Mikkelsen slíbil, to splnil a RZ10 vyhrál s náskokem 43 sekund na druhého, ale zejména vrátil porážku svému kamarádovi Neuvillovi a vrátil se o půlminutu na čtvrté místo ("Samozřejmě jsme měli nejlepší pneu na tuto RZ. Vypadá to, že jsem při jízdě z kopce získali nějaký čas zpět – opravdu jsem tlačil. Ale nejsem si jistý, zda to celkově byla správná volba."). Na čele se nedělo nic dramatického, Ogier zajel opět o deset sekund lepší čas než Meeke a tuto dvojici po první dnešní sekci dělila půlminuta. Třetí byl nadále Latvala, ale dvojice pronásledovatelů se za ním přiblížila na 20 sekund.
Po servisní pauze byla na programu dvojice stejných zkoušek plus jeden průjezd testu Sisteron – Thoard. Opakovaná padesátikilometrová vložka vyšla nejlépe Meekovi, ale na druhého Ogiera najel necelé čtyři sekundy. "Podmínky jsou jiné než ráno. Byl jsem opatrnější, ale nebylo to špatné," zhodnotil svůj výkon Francouz. Konečnou se RZ11 nakonec stala Latvalovi, který šel ven ve stejném místě jako předtím Delecour či Suarez a poškodil levou přední stranu vozu. To byla voda na mlýn belgicko-finského souboje, který rázem jel o třetí příčku a tu držel nadále Mikkelsen. RZ12 však špičkově vyšla Hyundai, který bral tři nejrychlejší časy ve zkoušce, ale na námi sledovaný souboj to nemělo vliv, jelikož Mikkelsen měl nadále půlminutu k dobru. Ogier si vzal zpět to, co mu Meeke sebral v předchozím testu a rozdíl mezi touto dvojicí byl před posledním testem dne nadále půlminuta
Jak se po konci RZ12 ukázalo, Meeke trefil kámen ve stopě, což se podepsalo na voze a jezdec byl nucen na přejezdu k dnešním poslední RZ odstoupit a kvůli absenci rally2 před zítřejší etapou se musel se soutěží, podobně jako třeba Latvala či Maurin rozloučit. Poslední test dne opět patřil Hyundai, což se odrazilo i v komentářích jezdců, kteří byli poprvé s novou i20 WRC spokojení, což dokládají slova Neuvilla, jenž byl v RZ nejrychlejším: "Užívám si to. Sžíváme se s vozem, má velký potenciál," nebo přímo Sorda, který to vzal stručně: "Poprvé v soutěži si to užívám." Ale ani výkon Hyundai neměl vliv na čelo soutěže, kde po ztrátě posledního soupeře jede nikým neohrožován Ogier, který má jednoznačné priority: "Samozřejmě je to teď pro mě jiná soutěž, musím dojet do cíle." Dvě minuty za ním hájí double VW Mikkelsen, který však má na Neuvilla k dobru 12 sekund, takže zítřejších 45 kilometrů bude pro tuto dvojici ještě zajímavých.
Dvě minuty ztrácí na pódium Ostberg, který se dnes díky problémům soupeřů posunul o dvě příčky vzhůru, pátý je již Lefebvre a šestý Bouffier hájí pozici nejlepšího soukromníka. Za Francouzem je zase víc jak minutová mezera po níž následuje Tänak, jenž má však pouhých 22 desetin náskoku na osmého Sorda. Tím výčet vozů specifikace WRC v TOP 10 končí a přesunujeme se na čelo WRC2. Zde jede nikým neohrožován Evans, který ráno přišel defektem o kompletní náskok, ale ten si ve zbytku dne vybojoval zpět a ještě zvýšil na dvě minuty. Po konci Maurina zachraňuje čest Fabií R5 druhý Kremer (absolutně 10. příčka), který má čtvrt minuty náskok na třetího Gilberta. Čtvrtý Giordano pak na svého krajana ztrácí přes dvě minuty a pátý Bonnato pak ztrácí přes šest minut.
Rallye Monte Carlo – po RZ13/th> | |||
---|---|---|---|
1. | Ogier Sébastien – Ingrassia Julien | Volkswagen Polo R WRC | 3:19:05,7 |
2. | Mikkelsen Andreas – Jæger Anders | Volkswagen Polo R WRC | +1:59,7 |
3. | Neuville Thierry – Gilsoul Nicolas | Hyundai i20 WRC '16 | +2:12,2 |
4. | Østberg Mads – Fløene Ola | Ford Fiesta RS WRC | +4:25,9 |
5. | Lefebvre Stéphane – Moreau Gabin | Citroën DS3 WRC | +7:29,4 |
6. | Bouffier Bryan – Bellotto Victor | Ford Fiesta RS WRC | +9:12,9 |
7. | Tänak Ott – Mõlder Raigo | Ford Fiesta RS WRC | +10:42,3 |
8. | Sordo Dani – Martí Marc | Hyundai i20 WRC '16 | +10:44,5 |
9. | Evans Elfyn – Parry Craig | Ford Fiesta R5 Evo | +17:14,5 |
10. | Kremer Armin – Winklhofer Pirmin | Škoda Fabia R5 | +19:26,4 |
Kompletní zpravodajství z Rallye Monte Carlo naleznete jako obvykle na serveru eWRC-results.com.
Prokop, ty, jiní mate názor, já, Ralliex máme odlišný. To je vše.
Ralliex A co na něm bylo stupidního.Myslím si,že to nemyslel nějak zle,prostě to řekl jak to je a tak to i je.A co tu jmenuješ,ty jiné sporty,tam to tak nudné není,jelikož tam se to různě mění,jednou vyhraje ten a pak zase jiný,tudíš předem...
A před Ogim bylo Loeb,Loeb,Loeb....a zase Loeb.To u tebe muselo být na "makovici"
Kdyby alespon jeden z tech lidi u cesty zapojil mozek a uklidil Meekovi ten sutr, mohlo to byt zejtra jeste o necem.. snad to bude zajimavy alespon o druhy misto
Kdyby to byl volně ložený šutr tak po průjezdu X vozů už by tam nebyl.A někde jsem četl že to byl už dříve uražený patník.Tak se ani nedivím že to tak očesal.Holt smůla sedla zrovna na něj.
Kdyby nebyl VW, tak by Ogier a Latvala jezdili jinde a bylo by to to samé. Ti dva jsou nejlepší jezdci, nikdo na ně nemá, občas se jim ve svých světlejších chvílích blíží Meeke, velmi ojediněle někdo jiný, ale soustavněji nikdo. S tím VW ne...
Ogier určitě je v tuto dobu nejlepší, ale Latvala už asi 2 roky po sobě ne. Už Mikkelsen je lepší a letos mu to dá pěkně pocítit a to samé Meeke a celý Hyundai. Nicméně ke komentáři Prokopa: Nemám ho rád, přiznávám, ale to o VW nebyla jediná perlička co tam ťápl. Další byla - když se bavili o Meekovi a je ho nově podepsané smlouvě s Citroenem, tak říkal, že on by takového jezdece do týmu nechtěl... Po dojetí RZ a času v cíli, se rozplýval jaký to je pan jezdec a asi zapoměl na to co říkal cca 10 minut před tím...