KNA Rally Finnskog – komentář

V sobotu se odehrálo druhé dějství norského mistrovství a přivítalo zajímavé hosty.

V sobotu se odehrálo druhé dějství norského mistrovství, které hostila oblast nedaleká místům, kam se má příští víkend vydat Rally Sweden. Atraktivní lokalizace i termín se pak zasloužily o to, že na start vedle tradičních účastníků mistrovství dorazilo i několik posádek, které se chtěly rozcvičit právě před švédským dílem MS. V první řadě se na startu objevil tovární pilot M-Sportu Mads Ostberg. Divákům se ale nepředstavil v tovární Fiestě WRC, nýbrž za volantem Fiesty R5 rodinné stáje Adapta. Stejnou techniku přivezl i lídr mistrovství po prvním podniku Anders Grøndal a po zrušení úvodního dílu ME v Lotyšsku změnil plány Frank-Tore Larsen, takže zde byla k vidění i jeho Fiesta R5. Eyvind Brynildsen vloni kraloval domácímu mistrovství, ale letos by se rád více soustředil na světové rally. Na Finnskog tak dorazil s cílem osvěžit si své schopnosti za volantem Fiesty R5.

Debut s úplně novou technikou ve Švédsku čeká mladého Ole Christiana Veibyho. Testování Škody Fabia R5 v rámci druhé soutěže norského mistrovství ale nemělo dlouhého trvání. Už na dvanáctém kilometru úvodního testu jej zpomalil defekt. To by nebylo zas tak hrozné, kdyby nedošlo k poškození řízení, které devatenáctiletého pilota vyřadilo ze hry ještě před dojezdem do cíle zkoušky. Brynildsen jako jediný obul na svůj vůz pneumatiky předepsané pro soutěž MS a s nimi na piloty s tradičními úzkými koly a delšími hřeby neměl šanci. Ze čtvrté příčky jej pak srazilo poškození kola na RZ 4 a následná pětiminutová ztráta.

Soutěži od začátku jasně vévodil největší favorit Ostberg, ale za jeho zády se odehrával těsný duel mezi Grøndalem a Larsenem. Druhý jmenovaný začal rychleji, ale po druhé zkoušce s ním rival srovnal krok. V třetím testu Larsen znovu trochu odskočil, ale v RZ 4 pak musel rozbitou Fiestu bohužel odstavit. Podruhé v řadě tak letos nespatřil cíl. Mezi „enky“ od začátku hrál prim Petter Kristiansen, ale na třetí zkoušce ošklivě havaroval. Vedení ve skupině následně převzal syn Henninga Solberga Oscar s dalším Subaru. O 5,4 sekundy jej ale nakonec o vítězství v „enkách“ a celkové čtvrté místo připravil rallycrossař Johan Kristoffersson s Mitsubishi, který se zde připravoval na start v Rally Sweden. Oba každopádně nečekaně vyškolil Steve Røkland za volantem Peugeotu 208 R2, který se dostal až na pódium. Druhé místo si po odpadnutí Larsena už uhlídal Grøndal a z naprosto jasného vítězství se radoval Ostberg. Za týden ve Švédsku to ale už tak jednoduché mít nebude.

Konečné výsledky tohoto podniku

Stav šampionátu: 1. Grøndal 49, 2. Solberg 42, 3. Frøslid 37, 4. Johnsrød 32, 5. Østberg 30, 6. Olsen 21

Komentářů celkem: 1
9. 2. 2016 10:371
0 0
Jen taková technická. Vozy třídy A5 nemohou zasáhnout do celkového šampionátu? Jinak si nedovedu představit mladého Steva Røklanda, kterej jim tam s 208 R2 davá solidně na zadek a není mezi první šestkou ač by měl být možná dokonce druhý. Neskutečné výkony!!!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!