17. 2. 2016 18:59 − 5053× − 4

Ohlédnutí za loňskou sezónou

Předloni jsme se představili ve slovenském šampionátu, loňský rok jsme se rozhodli pro účast v co největším počtu soutěží MČR.

Předloni jsme se představili ve slovenském šampionátu, loňský rok jsme se rozhodli pro účast v co největším počtu soutěží MČR. S Honzou Němcem jsme nakonec odjeli čtyři z šesti podniků našeho "velkého" šampionátu a v konečném zúčtování na nás zbylo páté místo ve třídě 8. Než nám začne sezóna 2016, pojďme se ohlédnout zpátky za čtyřmi našimi loňskými soutěžemi. Dozvíte se, jak se nám kde líbilo, co se nám kde přihodilo a jestli jsou naši sponzoři s našemi výsledky spokojeni.

Rallye Šumava Klatovy

Před domácí "Šumavou" jsem se modlil, aby vyšlo počasí a nepršelo. To se povedlo a když nás na rampě komentátor uvedl jako "svatební agenty", mohli jsme vyrazit vstříc měřeným kilometrům. Na osudovém Čínově nám to první dvě kola sedlo, po probržděném retardéru, na který dodnes s Honzou vzpomínáme, to už bylo ale jen o dojetí do cíle bez dalších škod. RZ Svrčovec – Řakom považuju za nejhezčí v jubilejním ročníku klatovské soutěže. Trojka byla pro nás osudová, kousek před místem, kde odstoupil Václav Pech jsme museli odstoupit i my, nicméně naše přední levé kolo k pilotu Mini Cooperu skoro i dojelo… Střihly se štefty a byl konec. Díky hlavnímu mechanikovi Jindrovi jsme mohli odstartovat v sobotu a soutěž "kam bych dohodil kamenem a zbytek dojel autem" jsme zakončili druhým místem ve třídě.


Foto: Jakub Rovný

Klatovská soutěž byla pěkná – servis rozlehlý, rychlostní zkoušky rychlejší, dlouhý byl přejezd ze servisu na sobotní zkoušky a komentátor na rampě chtěl vědět víc než jsem chtěl říct. :-)

Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče

Hustopečskou soutěž provázela pověst kladného přístupu k posádkám "vzadu". Kromě startovného se to opravdu potvrdilo a to je důvod, proč bychom se zde rádi představili i letos. V Hustopečích jsou zajímavé tratě, šotolina sice není příliš moje gusto, nicméně rozhodně neurazí. V červnu na jihu Moravy přece neprší, takže mokré gumy ani nepotřebujeme (to se potvrdilo, viz. Venca Pech:-) ). Nerušila se pro nás žádná rychlostní zkouška a drželo se nás zde i štěstí – náraz do svodidel ani výlet mimo trať nebyly v plánu, přesto jsme zůstali ve hře.

V Hustopečích jsme si potvrdili, že nejde vždy jen o vteřinky, ale že i soupeři si mohou pomoci. Závod jsme si užili a jako bonus dostali nějaké ty body. To, že byla trať na pětníku, tým našich rozměrů může jedině kvitovat. Kdybych si měl vybrat, která zkouška se mi líbila nejméně, byl by to starovický okruh – z půlky úzký, z půlky divný.

Rally Bohemia

V Mladé Boleslavi to bylo přesně naopak než na předchozí soutěži. Městské zkoušky nejsou moje gusto a na soutěž českého mistráku podle mého názoru stačí bohatě jen jedna. Už samotné najíždění těchto dvou zkoušek bylo zajímavé, o servisu toho bylo napsáno také dost a dost. Pomalé přidělování časů, které mělo vliv na naši nedělní startovní pozici, nás také nepotěšilo. Soutěž provázelo horko takový, že jsem z toho dostal rýmičku, ale aspoň jsme nemuseli řešit pneumatiky na mokro.

Bohemka má nicméně jednu nespornou výhodu oproti svým konkurentům – tratě. Ty jsou prostě nejlepší v ČR, co jsem kdy jel. Šumburk je například tak technický, až bych ho i vynechal… Super byl Sychrov a Bzí, v neděli pak Lobeč, jehož druhý průjezd byl ale zrušen. Z Bohemky jsme si odvezli pohár za druhou příčku i solidní příděl bodů. A komentátor na cílové rampě byl opět hodně vtíravý. :-)

Rally Klatovy

Náhradní soutěž ze Příbram se uskutečnila opět nedaleko mého domova, nicméně zkrácení soutěže na jeden den (a tím i přidělování méně bodů) nám do karet nehrálo. Na třetí místo celkově v hodnocení sk. 8 bychom se dostali opravdu jen náhodou, cílem tedy bylo uhájení čtvrtého místa. To se nakonec podařilo, ale jen do posledního servisu. Pro posledních 10 kilometrů na cílovou rampu už jsme nenastartovali auto, a proto nás přeskočil p. Daňhel s Katkou Janovskou. To je rally… Ale zvládli jsme sezónu bez potřeby mokrých gum, což nám ušetřilo hafo tisíc korun.

Je jasné, že Klatovští v rámci shonu neměli moc na výběr ohledně rychlostních zkoušek. Petrovická RZ v její okruhové variantě mě v žádném případě nenadchla, ostatní zkoušky byly většinou využity alespoň částečně v minulých letech, což neurazilo. Nicméně tomuto závodu chyběla rychlostní zkouška, kvůli které by se na závod vzpomínalo "Jó, to byla tenkrát soutěž…".

Pomalu stojíme na prahu nové sezóny – testování za měsíc, závody začnou za měsíce dva. Našemu autu loni skončila homologace, nicméně díky uvolněným pravidlům můžeme jet v ČR alespoň ve třídě 12 (v RSS ve skupině 16). Toho pravděpodobně využijeme (nebo se vrátíme na Slovensko), ale závody si budeme vybírat. Samozřejmě bude záležet i na tom, kolik budgetu se nám podaří na sezónu naspořit.

Komentářů celkem: 4
17. 2. 2016 20:521
0 0
Tak ať se zase daří! smajlík
18. 2. 2016 19:472
0 0
Držím palce!
22. 2. 2016 00:253
0 0
Díky za shrnutí. Těší mě, že v tomto článku dostali značný prostor i jinak opomíjení komentátoři na rampě smajlík smajlík Obdivuhodná je (na můj vkus snad až příliš velká smajlík ) profesionální citová nezaujatost autora vůči domácím podnikům. I když u jezdce z nezápadnějších Čech, který absolvuje kompletní sezonu na východním Slovensku, se to asi dá čekat, že jo smajlík Akorát jsem se nějak nedozvěděl, jak byli s výsledky spokojení ti sponzoři ??? smajlík smajlík
26. 2. 2016 06:404
0 0
...tak jsem se ptal těch sponzorů a prej dobrý. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!