16. 3. 2016 09:02 − 1868× − 0

Španělský asfaltový šampionát v pohybu

Nejrychleji do Rally Islas Canarias vstoupil Ares, který vyhrál úvodní dvě zkoušky a ujal se vedení.

Rally Islas Canarias nesehrála roli úvodního podniku pouze pro evropský šampionát. Do prvních mistrovských soubojů se tam pustily rovněž posádky usilující o body do domácího asfaltového mistrovství. Stejně jako vloni se španělská federace snažila vyjít účastníkům daleké cesty na Kanárské ostrovy vstříc a hned příští víkend se na Tenerife odehraje druhý díl šampionátu, Rally Villa de Adeje. Loňskou sezónu si zcela podmanili jezdci speciálů Porsche, kteří ovládli pódium ve většině soutěží. Jejich dominanci ovšem španělská federace po několika letech odkládání ukončila, když upravila pravidla pro speciály GT. Ty se teď musí vypořádat s menším restriktorem a několik předních jezdců mistrovství na to reagovalo přechodem na novou techniku. Vicemistr Iván Ares zvolil pro novou sezónu Ford Fiesta R5, který hned při testovacím rallysprintu rozbil. Na Kanárech ale opravený vůz nechyběl.

Kdo kanárský úvod sezóny naopak zcela vynechal, je Sergio Vallejo. V době konání úvodního podniku alespoň oznámil, s jakou náhradou Porsche později do mistrovství naskočí. Oním vozem bude Citroën DS3 R5 portugalské stáje Sport&You. Novinku chystají i v týmu Suzuki Motor Iberica, a to Swift v úpravě podle nových pravidel N5. V podstatě se jedná o obdobu argentinských Maxi Rally s turbomotorem 1,6, pohonem všech kol a šestistupňovou převodovkou. Na úvodní dvojici soutěží ovšem nové vozy ještě nebyly k dispozici a údajně ještě ani španělská federace nebyla schopná dát dohromady finální verzi technických předpisů. Gorka Antxustegi s Adriánem Díazem Pérezem se tak představili ve Swiftech Super 1600. Pedro Burgo jako snad jediný pilot širší špičky zůstává věrný vozu Porsche a jeho kolegy ve stáji ACSM se v dalších rally stanou Joan Carhat s Peugeotem 208 T16 R5 a Alejandro Pais za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX. Japonská značka se třemi diamanty ve znaku spojila síly s firmou Repsol a do mistrovství vstupuje s oficiální stájí čítající hned tři posádky Lancerů EVO X. Cristian García nechyběl už v prvním podniku, Alberto Monarri s Janem Solansem se přidají při třetím dějství.

Nejrychleji do Rally Islas Canarias vstoupil Ares, který vyhrál úvodní dvě zkoušky a ujal se vedení o 23,2 sekundy před Garcíou. Pilot Mitsubishi ale dokázal skórovat v dalších dvou testech a posunul se do čela se sedmisekundovým náskokem. Ares v předposlední páteční zkoušce přišel o brzdy a ještě se mu blokoval plynový pedál. Na přejezdu posádka strávila větší čas opravou brzd a přijela na start posledního testu s devítiminutovým zpožděním. V něm navíc u Fiesty odešel stabilizátor a Ares tak zakončil první den s pětiminutovou ztrátou jako šestnáctý. Závěrečnou dvojici testů vyhrál Luis Monzón za volantem Citroënu DS3 R5, ale kvůli problémům s převodovkou z úvodu dne mu patřilo druhé místo s mankem 27,6 vteřiny na Garcíu. O bronzový stupínek se spolu v pátek i v sobotu tvrdě rvali Pedro Burgo s Porsche a Jonathan Pérez za volantem Fordu Fiesta R5. První jmenovaný šel do druhé etapy jako ten lepší a svůj bronzový post si nakonec i přes handicap nasazený na vozy Porsche o 9,2 sekundy uhlídal. A pilot speciálu R5 vyšel jako poražený i z duelu o vítězství. Monzón se na domácích tratích mohl snažit sebevíc, ale v sobotu už svou ztrátu umazat nedokázal. García s Mitsubishi mu naopak ještě trochu uskočil a mohl se radovat hned při prvním startu v nové stáji z prvního vítězství ve španělském asfaltovém mistrovství.

Konečné výsledky podniku španělského asfaltového mistrovství

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!