Volkswagen stále řeší soukromá Pola WRC 2017
Po oznámení konce Volkswagenu v MS se začaly objevovat různé informace, co s hotovými a téměř homologovanými Poly GTi WRC bude. Nasazení soukromníkům nebylo vyloučeno a asi nejvážněji na tomto projektu pracoval katarský jezdec Nasser Al-Attiyah, jenž s pomocí financí arabského státu a nápojového gigantu RedBull, chtěl Pola do MS nasadit. Avšak nezadařilo se a projekt byl oficiálně odložen na rok 2018. Jak dnes informuje server autosport.com, všem nadějím na letošní spatření Pol WRC na tratích MS ještě není konec, protože dle slov šéfa Volkswagen motorsportu Svena Smeetse nadále probíhají jednání s FIA a potenciálními investory nasazení vozů.
Foto: planetemarcus.com
Podle belgického manažera by místem, kde se mohou Pola poprvé ukázat, mohla být dubnová Tour de Corse, dříve to nevyjde. "S FIA diskutujeme o výjimce při homologaci. Něco takového se nikdy dříve neřešilo, takže je jasné, že budeme potřebovat nějakou výjimku k nasazení auta," říká Sven Smeets na adresu pravidla, že vozy WRC 2017 musejí odjet všechny soutěže MS a být nasazovány továrními týmy. Dále pak dodává, že Al-Attiyah a Katar jsou mimo hru: "Mohu vám říct a potvrdit, že s Katarem už jednání nevedeme. Tohle pomůže ukončit některé ze spekulací. Jednáme s jinými lidmi a je zde zájem na tom, aby se nasazení vozů povedlo. Teď ale potřebujeme především vyřešit věci s FIA."
Podle informací britského magazínu jsou jak FIA, tak promotér MS nakloněni tomu, aby se mohla Pola GTi WRC v MS letos ukázat, ale k realizaci bude potřeba ještě jednomyslného souhlasu ostatních továrních týmů. Jak je už zřejmé z přihlášek na Švédskou rally, tak ani druhý podnik sezóny nová Pola neuvidí, realizovat jejich nasazení by teoreticky šlo již při Mexické rally, ale Sven Smeets přiznává, že Volkswagen nijak na nasazení vozů spěchat nebude. "Teď pracujeme s vlastním časovým harmonogramem. Pokud to bude znamenat, že musíme vynechat další soutěž, abychom se ujistili, že všichni budou spokojení, tak prostě počkáme. Pro mě je teď nejdůležitějším krokem dostat auto skrze homologační proces," uzavírá Sven Smeets.
Zajímalo by mě proč odchází Solberg od Citroenu. Že by to souviselo s návratem této značky do WRC.
A taky by mě zajímalo kdo je ten privátní subjekt který stojí o nasazení Pola WRC2017 už letos. Baumschlager?
Takže VW oznámilo, že končí. Pak že tedy ne tak úplně, protože bude dělat Pola R5. A nakonec tedy chce homologovat WRC 2017, i když s ním vlastně ofiko nepojede a momentálně ani neví, kdo by s ním jel.
To je jak u nás - "Všeci kradnů, jen já ne. Vlastně já kradu nejvíc, ale voličům to nevadí."
Dává ještě něco smysl, nebo se stává blázen jen ze mě ?
ústupu ze scény, který tenkrát urychlila aféra s Gumpertovým polopartyzánským
vývojem vozu skupiny S. Takže kdo ví, co za tím poněkud hysterickým odchodem
VW z MS je.
Takže složení jezdců bude následující?1.Mikkelsen-2.Kopecký-3.Lukyanuk a nebo 1.Mikkelsen-2.Kubica-3.Kopecký???
OOOO ty fantasto.