Lavanttal Rallye – komentář
Úvodní soutěž po havárii nedokončil, zatímco jeho úhlavní rival Raimund Baumschlager zvítězil. Ač vybaven silnějším Fordem Fiesta WRC, musel se mít Neubauer na pozoru i tentokrát. Právě v okolí Wolfsbergu, kde se o víkendu odehrál druhý podnik, jej vloni pilot Škody Fabia R5 dokázal porazit. Na parádní druhé místo z Rebenland Rallye chtěl jistě navázat Gerwald Grössing pilotující druhou Fiestu WRC. Se třetím takovým speciálem pak podruhé odstartoval Gerhard Aigner a rozhodně se chtěl pohybovat výše než na sedmém místě, které zajel v předešlém podniku. Z předních jezdců šampionátu bylo jistě třeba počítat i s dvěma rychlými piloty speciálů R5, Andreasem Aignerem ve Fabii a Nikim Mayr-Meinhofem za volantem Fiesty.
Nejrychleji do rally nastoupil její vítěz z roku 2014 Grössing, který pak během kratší páteční etapy ovládnul i druhý průjezd úsekem Arlinggraben a na konci dne mu patřila druhá příčka. Neubauer se na tomto úseku, který oproti zbylé dvojici zkoušek měřil zhruba třetinu jejich kilometráže, nenechal moc vybláznit a vše vsadil na delší Vorderlimberg. První průjezd jej vynesl do čela a druhý pak vyztužil jeho náskok na pěkných 13,3 sekundy. Lídru mistrovství Baumschlagerovi úvodní den moc nevyšel a kromě Fiest WRC nestačil ani Aignerovi s identickou technikou. Někdejší mistr PWRC zkušenému mazákovi dokázal během čtyř testů odjet o 12,4 sekundy.
Druhá etapa začala poměrně zostra a hned na první zkoušce přišel o kolo průběžně pátý Mayr-Meinhof. Baumschlager se dostal konečně do tempa, na jaké jsme od něho zvyklí, a během dvou zkoušek předstihnul Aignera. Ten se však nevzdával a rakouského multišampióna hned v dalším testu o něco z jeho náskoku obral. V devátém testu se pak stalo něco hodně neobvyklého, k čemu naposledy došlo před dlouhými deseti lety. Baumschlager doplatil na stromy příliš blízko trati a po havárii musel odstoupit. Hned záhy se se soutěží rozloučil i druhý nejrychlejší muž předcházející rally Grössing, kterého vyřadila porucha motoru. Tyto dva incidenty tak na pódium vynesly oba Aignery, Andrease a Gerharda. Druhý jmenovaný s Fiestou WRC konečně zajel výsledek hodný tomuto vozu a zároveň zaznamenal největší úspěch své kariéry. Andreas sice druhé místo z podniku domácího mistrovství za největší úspěch své kariéry asi nepovažuje, ale důležité body se mu ještě budou hodit. A to samé platí o Neubauerovi, který dal zapomenout na chybu z předcházející soutěže a tentokrát se prezentoval výkonem hodným úřadujícího mistra.
Atraktivní duel spolu sehráli dva nejrychlejší piloti produkčních aut. Do druhého dne nastupoval Hermann Gassner sen. za volantem Mitsubishi Lancer EVO X R4 s minimálním náskokem 1,7 sekundy na Maďara Krisztiána Hidega s o generaci starším vozem Mitsubishi. V prvních dvou sobotních testech zajel rychleji maďarský pilot a s německým matadorem srovnal krok. V dalších dvou sekcích Gassner trochu nestíhal a do závěrečných dvou testů šel s odstupem 20,6 vteřiny. V závěrečné Power Stage zkušený Němec zatáhnul a svého soupeře nakonec o vítězství rozdílem 1,4 sekundy připravil. Hned za Hidegem do cíle dojel nejrychlejší pilot dvoukolky Renault Clio R3 Daniel Wollinger. Do vedení mistrovství se dostal Aigner, ale jeho další starty vzhledem k nedostatku financí zůstávají zahaleny tajemstvím. Stejně tak visí otazníky nad Baumschlagerovými ohlášenými starty s VW Polo WRC. Velkou neznámou zůstává i podpora rakouského rallysportu ze strany značky Škoda, které se pranic nelíbí pravidla umožňující starty silnějším WRC. To by ve výsledku mohlo nejvíce poškodit organizátory Škoda Rallye Liezen, která i letos patří do TER.
Stav šampionátu: 1. A. Aigner 29, 2. Neubauer a Baumschlager 28, 4. G. Aigner 25