Vlastimil Resl - eWRC.cz
20. 4. 2017 20:18 − 4539× − 0

Josef Zimmermann: „Chceme vyhrát Rallysprint sérii!“

Josef Zimmermann patřil v nedávné minulosti k domácí rallysprinterské špičce.

Poslední dva roky však na tratích absentoval, aby se po loňském svezení na Mikulášské Rally s novým spolujezdcem Petrem Schleichertem letos rozhodli obout do závodění naplno. Hned při úvodním podniku Rallysprint Série – Ageus Rallysprint Kopná – vyhráli mezi dvoukolkami dvě rychlostní zkoušky a nestačili pouze na domácího Egona Smékala. Během našeho povídání v mladoboleslavské restauraci Rožátov se tak netají velkými ambicemi. Úvodem jsem se však ještě dotázal na příčiny dvouleté pauzy.

Josef: „Důvodem byly rodinné povinnosti, především přestavba nového bytu a rekonstrukce dílny. Soutěže mi chyběly hodně. Oba roky jsem se byl alespoň podívat na světovém šampionátu v Polsku a doma na Barumku.“

Petr: „Já byl obě sezóny na Barumce a Bohemce. Tu jsme dokonce předloni měli jet. Pepovi se však narodil syn dříve oproti termínu a tak z toho sešlo.“

Josef: „Pepa junior se kvůli tomu dokonce narodil v Mladé Boleslavi. V liberecké nemocnici totiž neměli funkční inkubátor. Možná to je znamení, že má nakročeno do Škoda Motorsport. Za patnáct let tam přijde a řekne, že je nějaký Zimmermann z Boleslavi:-). Popravdě bych si ale raději přál, aby se narodil u nás. Takhle jsem musel do Boleslavi na matriku a celkově kolem toho bylo hodně běhání.“

Nenapadlo vás místo Bohemie absolvovat jiný podnik?

Josef: „Původně jsme plánovali odjet Bohemii a ještě nějaké další soutěže. Jenže absencí na Bohemce jsme nedodělali imprezu a tudíž jsme zbytek sezóny odpískali. Nyní už je subaru po podzimním karambolu v Jeseníkách roku 2014 konečně zpět ve stoprocentní kondici.“

Letos jste před ním však upřednostnili návrat do Clia R3.

Petr: „Jasně. V Rallysprint sérii totiž čtyřkolky nemají prakticky o co jet a na absolvování „velkého“ mistráku nemáme peníze.“

Josef: „Do clia jsem se vrátil po čtyřech letech. A to do téže stáje XTG Motorsport bratří Bryndů. Jde o novější z týmových aut oproti tomu ze sezóny 2012. Liší se pouze elektronikou a nějakými drobnostmi. Každopádně jak je tradicí u tohoto hlubošského týmu, je špičkově připravené.“

Proběhl před sezónou nějaký test?

Petr: „Týden před Kopnou jsme absolvovali padesát ostrých kilometrů u nás na Frýdlantsku. Nebylo jednoduché zajistit k tomu vhodnou trať. Nakonec nám vyšli vstříc starosta s místostarostou a umožnili nám uzavřít úsek patřící městu. Ten byl pro nastavení auta naprosto optimální. Nabízel ostrou zatáčku, vlásenku i rovinku a za přispění větrovských a frýdlantských hasičů jsme mohli clio otestovat i na mokru.“

Na Kopné jste po sedmém čase v rámci Rallysprint série na úvodní rychlostní zkoušce posléze výrazně přidali, vyhráli dvě erzety a nakonec obsadili konečné druhé místo.

Josef: „Zpočátku to z mé strany byla kombinace těšení se a nervozity. Přes opatrný nástup jsme navíc zhruba v polovině úvodní vložky zažili slušnou krizovku. Za horizontem jsme na širokém nečekali vytahané bláto, na kterém nám to na šestku ve stopadesátikilometrové rychlosti trošku sklouzlo. Základem bylo nic nepokazit a tak jsem raději trochu zvolnil. Na druhé erzetě už jsme zajeli čtvrtý čas ve dvoukolkách a třetí jsme vyhráli. Našim handicapem trochu bylo i startovní číslo. Po delší pauze jsme dostali čtyřiadvacítku a Egon Smékal s dalšími favority dvoukolek jeli několik míst před námi. Těch nečistot jsme tak na trati měli malinko více. I proto nás konečný výsledek těší. Věříme totiž, že nám pro příště pomůže k nižšímu startovnímu číslu.“

Slovo „příště“ slyším rád. Znamená to tedy dlouhodobý návrat?

Josef: „Rádi bychom absolvovali kompletní Rallysprint sérii. Ambice máme ty nejvyšší – vyhrát jí absolutně. V roce 2012 – ještě v klasickém sprinterském mistráku a se spolujezdcem Pavlem Zalabákem – jsme boj o titul ve dvoukolkách prohráli. Po urputných soubojích se nakonec radovali Robert Kořístka s Michalem Drozdem. Já byl vždy zvyklý říkat: „Uvidíme, možná, jestli to půjde,“ prostě být skromný. Teď tedy říkám, že bych to rád konečně dokázal a zvítězil.“

Konkurence je nicméně veliká.

Josef: „To každopádně. Stálicemi dvoukolek jsou Smékal či Rujbr. Na Kopné jsme se tahali s Dohnalem, jsou tam bratři Kupcové, Pospíšilík, Horák s adamem a mnoho dalších. Jmenovat je všechny, to by byl dlouhý seznam. Budeme se snažit, co to půjde.“

Zatímco Pepa je rallyovým fanouškům dobře znám, Petr je novou tváří. Můžeš se čtenářům ewrc představit?

Petr: „Stejně jako Pepa jsem z Frýdlantu a tak se známe léta. Od roku 2012 jsem s ním a Pavlem jezdil jako fanoušek. Postupně jsem se začal do dění zapojovat aktivně, pomáhal jsem jim v servisu, vozil auto, občas tankoval. V době závodění s imprezou jsme za sebou neměli tým XTG a dělali jsme si vše sami. Tím jsem soutěžemi trochu načichl. Když jsme po sezóně 2014 začali opravovat imprezu, Pepa se zeptal, zdali by s ním někdo chtěl jet. Já se přihlásil, ovšem s tím, že jakmile se mnou nebude spokojen, okamžitě vše bez emocí ukončíme. Pustili jsme se do trénování rozpisu. Dalším krokem bylo absolvování seznamovaček loňské Valašky s půjčeným itinerářem. V prosinci jsme odjeli Mikulášskou a po jejím skončení se dohodli s Bryndovými, že bychom od nich chtěli auto na kompletní letošní sezónu.“

V minulosti byl váš tým znám také početným fanklubem. Jak je tomu v současnosti?

Josef: „Na Kopné ten počet příznivců nebyl takový, jako koncem roku 2014. Vzhledem k velké vzdálenosti od domova však myslím, že přesto patřil k těm nejpočetnějším. V pátek dorazilo dvanáct lidí a v sobotu ráno ještě dvě auta. Dvacítka frýdlantských tedy u tratí byla. Chceme jim za podporu poděkovat, stejně jako manželkám, rodinám a všem, kteří nás podporují. Budeme se snažit dělat jim našimi výkony a výsledky radost.“

Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!