28. 2. 2009 22:13 − 5170× − 97

Böttcher rally se letos neuskuteční

Vyškovští pořadatelé do letošní sezóny Mistrovství ČR ve sprintrally přihlásili dva podniky.

Hanácký rally klub Vyškov – tisková informace

Vyškovští pořadatelé do letošní sezóny Mistrovství ČR ve sprintrally přihlásili dva podniky – XVIII. Böttcher rally Vyškov a XXXII. Rally Tišnov. Už po listopadovém setkání organizátorů soutěží s představiteli rally komise však věděli, že o jednu ze svých tradičních soutěží přijdou, neboť tišnovská rally do kalendáře 2009 vůbec zařazena nebyla. Krátce potom se navíc začala otřásat i budoucnost vyškovské rally. A jak to dopadlo?

Populární Böttcher rally byl pro letošek přiřazen nevhodný červnový termín (třebaže organizátoři žádali o zářijový), kryjící se nejen s evropskými volbami, ale i se společenskými akcemi některých obcí na trati rally. Na žádost pořadatelů o změnu data konání závodu však svaz rally překvapivě zaujal zamítavé stanovisko. „Předseda svazu rally pan ing. Rosický nám naši žádost na posunutí rally do termínu 19. – 20. června neschválil bez udání relevantních důvodů a jako jedinou alternativu původně přiděleného termínu navrhl datum 29. – 30. května (pozn.: Celou korespondenci mezi představiteli Svazu rally FAS AČR a představiteli Hanáckého rally klubu si zájemci mohou přečíst na stránkách www.rallyvyskov.cz). V tomto termínu se však na Vyškovsku konají minimálně dvě významné společenské akce, těžko slučitelné s rally. Navíc bychom přišli o statut Mistrovství ČR v rally historických automobilů, neboť týden před vyškovskou rally by historici závodili v Českém Krumlově. V důsledku těchto důvodů rozhodla členská schůze našeho rally klubu soutěž odvolat,“ zní vyjádření výboru Hanáckého rally klubu Vyškov.

„Toto rozhodnutí bylo těžší, než si mnozí dokáží představit. O seriózním jednání ze strany svazu rally v tomto případě vůbec nemůže být řeč, neboť je naprosto nepochopitelné, že pořadatel neměl možnost vyjádřit se k přidělenému termínu své vlastní soutěže, zvláště, když jednání svazu rally na toto téma probíhala přímo ve Vyškově. Je navíc velmi naivní se domnívat, že regionální akce, nahlášené dlouho dopředu, budou uhýbat rozhodnutí svazu rally.“

„Doufali jsme, že se na naši stranu postaví jezdci, kteří loni z vyškovské rally udělali druhý nejobsazenější český závod roku, ale bohužel se tak nestalo,“ dodávají závěrem vyškovští organizátoři.

Představitelé Hanáckého rally klubu by byli neradi, kdyby vyškovská rally trvale zmizela z mapy rallyového světa, a plánují její přihlášení do sprintového mistrovství roku 2010. Zda jim bude umožněn návrat však ukáže čas…

Komentářů celkem: 97
1. 3. 2009 19:0341
0 0
Nevážený pane Vrátile! Tak to už je vrchol! Vy jste snad odněkud spadl, nebo neumíte číst? Pan Dokulil možná má zkreslenou představu o životě, tedy aspoň o životě, jak si ho představujete Vy a představitelé FASu. Myslím si, že pořadatelé snad mají největší přehled o tom, kdy je pro ně nejoptimálnější něco uspořádat. Takže požádali o takový termín! Fas to ale nezajímalo a přidělilo jim termín jiný. Žádné objektivní důvody FAS nezajímají! To Vám připadá normální?! Jasně, že FAS nebude zjišťovat, co se v kraji koná! Od toho je pořadatel aby si to vše vyhodnotil! Nebo si podle Vás má nechat vyasfaltovat nějakou náhradní plochu na servis? Nebo má vůbec celou rally přesunout do jiného města nebo kraje? Připadá Vám, že OFICIÁLNÍ žádost o změnu termínu není komunikace s FASem? Tak co měli ještě udělat? Zdá se Vám, že FASu nedali na vědomí, že jim termín nevyhovuje a proč? Tak potom asi máte problém s chápáním! Většina lidí zajímajících se o rally tyto problémy pochopila a udělala si svůj názor. To co nechápu já, tak je přístup FASu! Připravil nás o výbornou soutěž z malicherných důvodů, jen aby ukázal, jak s každým zatočí! Háže klacky pod nohy lidem, kteří pro nás obětují svůj volný čas, nervy a zápasí s mnoha problémy i bez naschválů od FASu. Vždyť FAS se má starat o rozvoj RALLY! Jmenujte mi, v čem ten rozvoj rally při sporu s Vyškováky spočívá! Začínám být rád, že už jsem tak starý, že snad už brzo mi závody nebudou nic říkat a bude mi všechno jedno. Zatím jste mi ale málem přivodil infarkt! Ota Hloušek
1. 3. 2009 19:0542
0 0
Pane Vrátile,vyjste hrdina. Včera jste se do mě obul pod jiným článkem,já vám odepsal a nabídl "pokec," aby jste nemusel odpovídat jen na EWRC a cíti se dotčen kvůli tomu,že my všichni z Hanáckého rally klubu,neumíme jednat z očí do očí a co jste udělal vy??? Celou dobu jste si hrál se svými dvěma mobilními telefony,hlavu jste si div neschoval za svého kolegu a ani okem se nekouknul mým směrem,aby jste se mnou,nebo mými kolegy z klubu náhodou nemusel prohodit půl slova. Takhle se chováte vy a není to poprvé,co přes média štěkáte,ale v reálu se nezmůžete ani na půl slova. Vy chcete někoho kárat? Vy chcete někomu kázat o slušném chování? Já narozdíl od vás dokázal přiznat chybu. Vy ani omylem a i kdyby vám někdo pod nohy naházel důkazy o vašich nepravdách,tak budete plivat ohně dál a zapírat jak malej kluk. A jestli tu někdo manipuluje s fakty,tak jste to jen a jen VY. Každej normální,soudnej a alespoň malinko inteligentní člověk se může podívat na naše klubové stránky a tam si projít autentické dokumenty,jak probíhala komunikace mezi FASem a naším klubem. Z toho se dá na lecos usuzovat.... Dále,pane Vrátile mi dokažte,že jsem někoho nepravdivě pomluvil. Dokud mi tohle neobjasníte,jste pro mě jen prachsprostý lhář a půlchlap. Za další,chceteli o někom psát, se alespoň naučte,jak se onen vyškovský spolek pořadatelů rally skutečně jmenuje a nekomolte. A za poslední - my jsme chtěli,my jsme se starali,my jsme požádali,dvakrát jsme požádali a bylo s námi vytřeno. FAKT!!!! Víc s vámi už nic.....
1. 3. 2009 19:0743
0 0
Tak to se na me pane Vratile nezlobte ale kdyz si odmyslim vse kolem tak uz jen to ze se termin kreje s volbamy je neco co si panove na FASu zjistit musi kdyz chtej nejakej kalendar delat jinak si z nas asi delaj pr.... neskutecna arogance. Jak dlouhe prsty mate aby vam nepadly nejake volby treba na termin Barumky?
1. 3. 2009 19:0944
0 0
bobac:Jasně,byly,jenže na ně se tak trošku zapomíná,jelikož se to tu nerozebírá v takovém formátu jako Vyškov/Tišnov...
1. 3. 2009 19:1045
0 0
Vrátníček: Zdeňku, ta poslední věta není žádná perla, je to konstatování faktu a za ním si stojím.
Tišnov a Vyškov je jeden pořadatel, s pořadateli Okříšek v naprosté pohodě jednáme a nevidím žádný problém. Proč Pelhřimov v kalendáři letos nefiguruje je známá věc, je to oprávněný postup komise rallye/Svaz rallye a nebudu to zde dále rozebírat. Nevidím sebemenší důvod pro to, aby nebyly příští rok znovu v kalendáři. Jestliže považuješ za neslušné a nekorektní to, že se vyhovuje požadavku jezdců (snížení počtu soutěží), pak není co dál řešit...
Původně přidělený termín Vyškova, který se kryje s eurovolbami NENÍ chyba komise!!! Laskavě se podívej v té své zaslepené nesnášenlivosti, kdy byl tvořen kalendář a kdy bylo oznámeno konání eurovoleb!
1. 3. 2009 19:3146
0 0
2JV: To, že se původní termín Vyškova kryje s eurovolbami sice nejspíš není chyba rally-komise, ale ve chvíli, kdy se zjistí, že ten termín zkrátka díky volám není reálný, by se měla každá slušná komise, která takovýto termín původně stanovila, omluvit a sama zahájit konzultaci s pořadatelem o tom, který náhradní termín by pořadteli vyhovoval. Jen arogantní partička hlupáků, která se snaží co nejvíc pořadateli znepříjemnit život, bude nabízet termíny, které z těch či jiných důvodů budou pořadateli činit potíže a nějak ho omezovat...smajlík
1. 3. 2009 19:3547
0 0
omluvit smajlík
1. 3. 2009 19:3948
0 0
A co jako? Hned jak byl oznamen termin eurovoleb tak jste s tim neco meli delat. Jeste jednou se optam co se bude dit kdyz treba bude koncem srpna referendum o radaru?
1. 3. 2009 19:4049
0 0
Nekonfrontační přátelský příspěvek pana Vrátila je přesně ukázkou oné komunikace, je ukázkou způsobu jednání lidí v komisi rally.
Článek, pod kterým nám to předvádí jeden z těch, kteří řídí tento sport, byl schválen výborem Hanáckého rally klubu a jeho obsah není podřízen tomu, aby se líbil takovýmto funkcionářům, ale byl vydán proto, aby informoval sportovní veřejnost o stavu, jaký je. Není o dojmech, není o konfrontaci, je o rozhodnutí svobodných lidí dobrovolně sdružených v klubu, které v dané věci podle své většinové vůle přijali.
Je nedůstojné odpovídat na takový příspěvek. Ale je tady řada lidí, kteří pořádání rally ve Vyškově obětovali neuvěřitelné množství vlastního volného času, vlastní práce a vlastních prostředků. A to, jak tady jejich rozhodnutí komentuje jeden z členů komise rally, je skandální!
Jsem rád, že tady otevřeně prezentuje přezíravý pohled členů komise na situaci pořadatelů, že poskytuje věrný obraz nadřazenosti a arogance FAS vůči všemu, co se v našem regionu kdy koná, a není schopen pochopit to, že pořadatel není ani vlastníkem náměstí, ani letiště, ani radnice… Bohužel dokazuje, že „na Olympu“ žijí jiným životem než my pořadatelé. Nejsou schopni pochopit fakt, že rally zdaleka není středem veškerého dění, a že je moře lidí, kteří tento sport považují především za rozmar boháčů, obtěžující obyvatele obcí, uživatele silnic a nakonec i přírodu a životní prostředí. A podle toho se k nám jako žadatelům o nejrůznější omezení běžného života obcí také chovají. Jsou přesvědčeni, že když není problém sehnat si auto za několik milionů, může pořadatel tomu odpovídajícím způsobem přispívat na opravy použitých komunikací. Když se pořadatelům podaří tímto martyriem projít a získat na určitý termín příslib spolupráce nebo alespoň tolerance, nastupuje FAS a jeho nejrůznější složky s naprosto bezohledným přístupem. Je tak složité pochopit, že jediné, co vyškovští pořadatelé po FAS chtějí, je termín, ve kterém je možno soutěž uspořádat?
Kde se bere představa, že dobrovolní pořadatelé si musejí od FASu nechat líbit úplně všechno, co kde koho napadne? Jestliže pořadatel podává svoji žádost o zápis podniku do kalendáře na určitý termín, má pro to logicky určité důvody a má samozřejmě zmapovány a předem zamluveny potřebné prostory. Jistě ne všem pořadatelům lze „jejich“ termín přidělit. Ale nemělo by být problémem s každým takovým pořadatelem včas jednat o nutnosti změny. Rozhodně není akceptovatelný současný postup komise, tak jak jej předvádí vůči vyškovským pořadatelům. Ti svoji přihlášku podali již na začátku srpna 2008, ale navržený termín a ani uvedený náhradní termín nebyl ze strany FAS akceptován. Ví někdo proč? Neví a nikdo jim to ani není povinen sdělit. Pořadatel se předběžně přidělený termín dozvěděl až před koncem roku z neoficiálního kalendáře, kde mu byl bez jedné jediné konzultace přidělen termín 6. 6.
Po prověření situace bylo zřejmé, že v tomto termínu ve Vyškově nebude možné rally uspořádat. Proto byla na FAS zaslána prvá písemná žádost o posun Böttcher rally na termín 19. – 20.6., kdy se nekoná žádná kolizní akce a pořadatelé si proto předběžně potřebné prostory rezervovali. Ironií je, že ač komise o této žádosti jednala a rozhodovala ve Vyškově, z místních pořadatelů nikoho nepřizvala a o výsledku je informovala dopisem z Prahy... To je ta komunikace, kterou chce komise pořadatele učit?
Mýlíte se, pane Vrátile, členové vyškovského klubu si dobře uvědomují, jakou že mají proti sobě autoritu, stačí si připomenout loňské termíny. Proto se zřejmě rozhodli, jak se rozhodli. A nebylo to lehké. Teď zůstává nezodpovězené už jen jediné: CUI PRODEST.
Omlouvám se za délku, dále již nebudu reagovat.
1. 3. 2009 19:5850
0 0
Tišnov KO.Vyškov KO.To se Vam panove povedlo.Tady nejde jen o fandy rally ale take o lidi z okolnich dedin kteři tim žili.Byl to pro ně svatek!
1. 3. 2009 20:0251
0 0
Vrátil: O té Tvé poslední větě v prvním příspěvku.. , já s tím ale souhlasím, jak jsi to napsal,ale právě v tom, že je to pravda a vyškovští pořadatelé nepochopili, jak s takovým faktem naložit, je právě to pozoruhodné....
Jinak zaslepená nesnášenlivost není princip mého chování, jenom nemám rád nespravedlnost, neotevřenost,neférovost,podrazy,zákulisní čachry, bezdůvodné zvýhodňování , zneužívání pozic a funkcí atd.,atd....
Nečekám, že každý bude Mirek Dušín, ale asi mám pořád svoje iluze, které mi pořád někdo bortí...,zvláště bolestné ,když je to ve sportu, který je/byl/ mojí životní láskou ..
1. 3. 2009 20:0952
0 0
Josef Vrátil: Téda Pepo, já ti tleskám! Takhle bych to nenapsal ani já. Díky, takhle špičkově nabít soupeřům, tomu říkám sportovní chování. Jen se nemůžu zbavit pocitu, žes to myslel asi jinak, než to vyznělo smajlík
1. 3. 2009 20:4953
0 0
Vážený pane Vrátile. Pokud je filozofie a přístup FASu takový, jakou filozofii jste vyjevil v příspěvku v 17:28 tak opravdu musím uronit slzu. "Není povinností komise rallye zjišťovat, co si organizují a pořádají Rakušané, stejně tak není povinností komise rallye zjišťovat, co v kterém kraji je za kulturní a společenské akce" smajlík Toto bych prohlásil za blábol dne. pochopitelně po této instituci to nikdo nechce a proto i pořadatel zkoumá, jak a co v době podání přihlášky je nebo není v kraji pořádáno. Pokud mu ale někldo direktivně termín přidělí, tak musí sám zkoumat, zda je reálné v tomto termínu rally pořídat. Podle korespondence, která je čtenářům k dispozici, je výhrada s odůvodněním ze strany Vyškovského pořadatele zcela jasná. Ono totiž volby srovnávat s přemístěním ředitelství nebo servisu do jiné lokace mi přijde jako z Vaší strany silně choromyslné až komické. Pokud se nedohodnu s předsedou JZD na pronájmu betonové plochy tak je to věc řešitelná. Bohužel přeložení voleb je věc, kterou mi předseda družstva nevyřídí. smajlík Jako logické mi přijde požádat o přeložené rally a odůvodnění. Bohužel jádro pudla je ve svévolné změně termíru se strany FASu. A ten největší problém je absolutní nekomunikativnost FASu směrem ven. Vždyť přece stačí napsat 8 vět, proč a co nás vedlo k tomu, co jsme rozhodli. Pokud se nejedná o akt msty a je rozhodnutí podloženo racionáílním základem, tak co?? Takový přístup, jaký FAS zastává a je čitelný v dopise p. Rosického t.j. Já král jsem rozhodl a ty poddaný o tom nediskutuj a mí rádcové, nenechávejte se ovlivňovat argumenty, je velmi neprospěšný, resp. přímo sebedestruktivní. To je ale pro soudruhy zcela zanedbatelné. Jejich místo je neotřesitelné. Pokud by tomu tak nebylo. tak není možné, aby ještě seděli na židlích, na kterých sedí. FASU nepřisluší nic zkoumat ?? a co tam tedy dělají?? Kolize termínu s Rakouskem je nezajímá ?? A proč také. On to odnese jen fanoušek. A nakonec vždyť jezdci volají po snížení počtu soutěží. Nakonec se poplácáme po zádech jak jsme vlasatně my král nmoudrý moudří, vyplatíme si odměny a jede se dál. Nějak mi uniklo přidělení termínu ze strany FASu v dobré víře, jak píšete se zarputilostí, s kterou dobromyslná komise na červnu trvá. Nějak mi ten dobrý úmysl bez předchozí konzultace s pořadatele uniká. Dobrá víra by byla, kdyby FAS řekl tak borci to co žádáte jsme dali někomu jinému. Máte jiný datrum?? Alespoň v našem Mistrovství republiky to tak při tvorbě kalendáře funguje. V civilizované společnosti se tomu říká demokracie. Pokud se zamyslím nad další částí tak: "Při posuzování žádosti pan Rosický dokonce prosil ostatní, aby nepřihlíželi k tradičně konfrontačnímu tónu dopisu pana Olejníčka... " Tady jste dal objektivnosti rozhodování svazu řádný pohlavek. Pokud si za tímto tvrzením stojíte, tak opravdu Au. Nepřihlížet k "TRADIČNÍMU" pro mne znamená jasnou zaujatost a negativní postoj na byť i konstruktivní připomínku ze strany p. Olejníčka. Zcela čitelně zde vidím, že i kdyby kázal zlato, tak TRADIČNĚ na to nebudeme brát zřetel?? Oháníte se konfrontací a špiněním na eWRCu ?? to snad neeeee. To opravdu nemyslíte vážně. Vyškovský pořadatel nám fanoušků nabídl nahlédnutí do dokumentů. Střet s AJR dostal také svá prohlášení a narovnání. Jen FAS mlčí. Pokud se tak angažujete v obhajobě FASu tak bych Vás jako osoby zainteresované požádal o zveřejnění oficiálního vyjádření. Zatím, jak sám píšete je vše na úrovni pouhého kydání hnoje z leva do prava. Již předem vím, že jste schopen pouze toho, podle Vás nesprávného, kydání hnoje na pořadatele a skutek utek. Rád se Vám veřejně omluvím, pokud se zde objeví oficiální vyjádření FASu. Již předem vím, že se omlouvat nebudu muset, protože TRADIČNĚ se nic konat nebude. smajlík Pojem TRADIČNÍ je přece Vám jasný. K poslední větě ?? To je perla. Tam není co kometovat. To jsem se opravdu vyznamenal. Přesně taková nadřazenost je cítit z každého dopisu p. Rosického. Pokud FAS bude jednat jen z pozice " autority" tak bude jen hůř. smajlík Pravdu máte jedině v tom, že FAS Vyškovskou rally nezrušil. V tom s Vámi souhlasím. Vyškovští ji odvolali sami. Proč ???
1. 3. 2009 20:5454
0 0
Tak jsem teď přečet i další příspěvky a připadám mi že jsem opisoval. smajlíksmajlík Ne e opravdu jsem psal za sebe fanouška, ne pořadatele, ne závodníka, ne funkcionáře. smajlík
1. 3. 2009 21:5255
0 0
Tak to zruseni mne opravdu n.....o!!!smajlíksmajlíksmajlík
2. 3. 2009 08:3456
0 0
To pořadatel rallye Vyškov: Navrhuji Vám uspořádání závodu v rámci RC 09. Tyto závody se letos jedou jako klubové soutěže pod AČR, dle dohody s panem sekretářem Novákem. Uspořádání sprintu v našich podmínkach vyjde cca 350000,- Bez velkých kudrdlinek kolem. Na termínu se jistě dohodneme.
2. 3. 2009 08:3757
0 0
Nevim proč si to pánové tam na hoře nevimění se svým Pražským rallysprintem.Vždyť i Josef Semerád říká že tyhle traťe jsou hodně dobré a to už je nějaký jezdec.Každopádně je to hodně velká škoda.smajlíksmajlíksmajlík
2. 3. 2009 10:3658
0 0
to rallypraha: na to s těma prachama jsi byl kde? Máš pro to důkaz nebo jsi prostě jen potřeboval něco napsat a toto je výsledek? Asi sis měl ušetřit zbytečný a nesmyslný koment smajlíksmajlík

to Vrátil: vy jste se zase předvedl... hlavně že je korýtko pořád plné...
2. 3. 2009 11:3459
0 0
To, že FAS udělá kalendář a nebere zřetel na další akce, to je normální ve všech sportech. Prostě se přidělí datum a je to. Já teda ještě víc než do rally dělám do motorek a třeba letos Hořice (velice oblíbené mezi jezdci) dostaly termín, kdy se v Irsku jede taky závod (NW200) a mohlo tady jet spousta borců z ostrovů (kdo tomu rozumí, ví o jaké extra jezdce se jedná). A nejsou schopni s tím hnout a třeba o týden dopředu nebo termín vyměnit s Brnem, ale to prý nejde (okruhy v ten termín by neměly s ničím kolizi). Prostě nejmenovaný pán a zároveň otec jednoho našeho jezdce dělá vše proto, aby přírodní okruhy zašly. Tady je asi podobný případ, prostě jsou soutěže, které sice jezdci chtějí, ale jsou lidé, co je z nějakého důvodu nechtějí nebo se tím nehodlají zabývat, protože další termíny soutěží jsou pro ně o.k. a další zásah do kalendáře by znamenal příliš mnoho přemýšlení.
2. 3. 2009 11:5660
0 0
To Gill, myslíš starýho Abáju-ze svazu silničních motocyklů.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!