Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
31. 7. 2016 12:41 − 6878× − 23

Kris Meeke je prvním Britem, který vyhrál Finsko

Ani sobota nic nezměnila na čelních příčkách Finské rally, když nadále vedou Kris Meeke – Paul Nagle.

V porovnání s předchozími dvěma dny byl dnešek ve Finsku odpočinkový, na posádky čekalo posledních 33 kilometrů, což byla nějaká desetina toho, co odzávodily v předchozích dvou dnech. Na programu byly dva testy, šestikilometrová Lempää, která poprvé od roku 1999 přivedla posádky na východní stranu jezera Päijänne. Deset kilometrů pak měřila druhá RZ – Oittila, která se zároveň stala dějištěm PowerStage a tento test odpočíval ještě delší dobu, naposledy se jel v roce 1994. Jde o velmi rychlý test s množstvím nerovností a v závěru se pak přidává několik odbočení na křižovatkách cest.


Foto: Michelin motorsport

Po odjetí dvaceti zkoušek byl v průběžném vedení Meeke, který měl před nedělní třetí etapou náskok 41 sekund na Latvalu, jehož pak následoval s další DS3 WRC Breen. Vzhledem ke svému náskoku dnes pojal Meeke etapu na jistotu, Latvala na něj dokázal sjet nějakých 12 sekund, ale to bylo příliš málo a Severoirský jezdec mohl slavit vítězství ve Finsko rally. To znamená, že se stal prvním Britem v historii, který dokázal uspět tam, kde se to nepovedlo ani legendárnímu Colinu McRae a když se navíc podíváme na rychlostní průměr, stanovil Meeke nový rekord, když o 1,2 km/h překonal loňský průměr Latvaly a v historických tabulkách se nyní mezi deseti nejrychlejšími rally hned 9x skví Finsko.

Druhé místo si dnes udržel Latvala, stejně tak se soupeřům z pódia nepovedlo sesadil Breena, který si dojel pro první stupně vítězů v kariéře zrovna na náročné Finské rally a ukázal šéfům Citroenu, že ani jemu rychlost nechybí. Navíc, pokud se autor textu neplete, zajistil Breen první pódium pro irský rallysport v historii. Boj o čtvrtou příčku dnes neustál Tänak, který havaroval v RZ22, čímž umístění těsně pod stupni vítězů uvolnil Neuvillovi, jenž pak za svými zády dokázal udržet týmového kolegu Paddona.


Foto: Michelin motorsport

Necelou čtvrt minutu na pomalejší z dvojice i20 WRC dojel šestý Ostberg, sedmé místo bral Mikkelsen. Se ztrátou dvou a půl minuty pak následoval Lappi, který zvítězil s Fabií R5 v hodnocení WRC2, devátý dokončil Abbring zaskakující za zraněného Sorda a desítku uzavřel Suninen, který byl opět před Evansem a o něco se přiblížil zisku mistrovského titulu. Za dvojicí škodovek se pak ve WRC2 umístil Evans, který profitoval z Tidemandovy havárie na PowerStage při boji o vylepšení jeho dosavadní třetí příčky, čtvrté místo při premiéře za volantem Fiesty R5 bral Solberg a pátý byl Gilbert.

Rally Finland – pořadí v cíli
1.Meeke Kris – Nagle PaulCitroën DS3 WRC2:38:05,8
2.Latvala Jari-Matti – Anttila MiikkaVolkswagen Polo R WRC+29,1
3.Breen Craig – Martin ScottCitroën DS3 WRC+1:41,3
4.Neuville Thierry – Gilsoul NicolasHyundai i20 WRC '16+1:45,9
5.Paddon Hayden – Kennard JohnHyundai i20 WRC '16+1:48,2
6.Østberg Mads – Fløene OlaFord Fiesta RS WRC+2:04,6
7.Mikkelsen Andreas – Jæger AndersVolkswagen Polo R WRC+2:22,4
8.Lappi Esapekka – Ferm JanneŠkoda Fabia R5+4:53,8
9.Abbring Kevin – Marshall SebastianHyundai i20 WRC '16+5:22,4
10.Suninen Teemu – Markkula MikkoŠkoda Fabia R5+5:35,5

Online výsledky z Finské rally naleznete na webu eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 23
3. 8. 2016 20:3621
0 0
Michalin STR8: já nevím smajlík
všiml sis, že tam mám otazníky? smajlík
já se ptám proč zrovna takhle a jestli je to to, co chceme a jestli je to nejlepší...
4. 8. 2016 10:3322
0 0
Já si nestěžuju, nebrečím..proč taky. Sám dobře vím, že tímhle nic nezískám, ani změnu pravidel, ani sympatie.
4. 8. 2016 11:1923
0 0
No to je právě ono. To není žádný brečení. Tak si to jen pojmenujou " velcí chlapáci", co všechno znaj, všude byli a od všeho maj klíče. Zajímavá byla před časem anketa mezi jezdci, co tomu říkají, že Ogier celkem často zmiňuje to čištění trati. Vyjadřovali se tuším tak, celkem dost rozpačitě, že to čištění moc dobrý není, ale holt to tak je, tak je potřeba to přijmout. Někde tady ta anketa je. Dám ruku na špalek, že bejt kdokoliv z nich-včetně toho chlapáka Meekeho, na místě Ogiera a jejich šéfové na místě Capita, budou do toho prát lautr stejně, možná ještě víc! Ono se to hezky kecá, když jim to všem hraje do karet, o nás "čumilech", kteří víme tak akorát velký kulový, nemluvě. Vůbec se Capitovi nedivím, že na to neustále upozorňuje. Zopakuju to-jak budou auta příští rok rychlejší(vymakanější), bude mistr světa za tohohle stavu ztrácet ještě víc. Mohlo by mu to být jedno, za měsíc jde pryč. Ale teď je pořád ještě šéf VWMS, tak maká, jak může. Je potřeba, aby o tom "vrchnost" s týmy zavčas jednala a diskutovala a našli nějakej spravedlivější systém. Jakej to má význam, "odstřelit" nejlepšího. A taky je vidět, jak jsou na tom auta. Pořád se omílá, že POLO je daleko nejlepší. A oni dokážou vyhrát všechny 4 značky, co tam jsou! A kde jsi vzal, že na DS3 se rok nesáhlo? To ti řekl někdo z jejich inženýrů?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!