Historie vozů Škoda Fabia WRC – vůz č. 21

Když v květnu 2006 zrušil Harri Rovanperä při testování jednu z fábií rakouského týmu Red Bull Škoda (č.15), byla týmu pronajata nová.

Když v květnu 2006 zrušil Harri Rovanperä při testování jednu z fábií rakouského týmu Red Bull Škoda (č.15), byla týmu pronajata nová. Jednalo se o vůz č.21, jenž dostal přidělenu „espézetku“ 5S8 3686.

Prvním jejím startem byla Německá rally 2006, kde se s ní představil švédský talent Mattias Ekström. Ve voze nejvyšší specifikace to pro něj byla teprve třetí soutěž v MS a premiérová na asfaltovém povrchu. Ekström se ve výsledcích po celou soutěž pohyboval na začátku druhé desítky, aby pak v cíli obsadil 11. místo.


Rallye Deutschland 2006

Na Kypru se do fábie posadil Harri Rovanperä, ale moc se nesvezl. Po 14. čase v úvodní rychlostní zkoušce mu v následujícím testu vypověděla službu elektronika. Více se mu dařilo v Turecku, kde obsadil 11. příčku a v průběhu soutěže zajel po jednom šestém a sedmém čase.


Rally of Turkey 2006

Poslední soutěží, kterou tým Red Bull Škoda s fábiemi absolvoval, byla Britská rally. Rovanperä si zde oproti Turecku ještě o dvě místa polepšil, když skončil devátý.

V březnu 2007 byl tento vůz prodán (inzerát k jeho prodeji byl k vidění také na stránkách www.motorsport-kopecky.cz) do Itálie, konkrétně do týmu Errepi racing. Felice Re se s ním účastníl italského asfaltového šampionátu. Nepříliš vydařenou premiéru s tímto vozem si odbyl na Rally Valle d´Aosta, když havaroval. Na Rally di Alba ho pro změnu vyřadila technická závada. Ani na dalších dvou soutěžích – Rally della Lanterna a Rally Oltrepo cíl neviděl, když na obou shodně havaroval. Po čtyřech závodech tak měl vůz na kontě 3x havárii a 1x technickou závadu… Na švýcarské Rally Ticino už Felice Re na cílovou rampu dorazil a rovnou mohl slavit vítězství.


Rally dei Ticino 2007, rallybase.net

Na Fabaria rally se vše vrátilo do „normálu“, neboť Re opět havaroval. Technická závada ho následně vyřadila na Rally Coppa Valtellina. Další soutěží byla Monza Rally show a Re zde obsadil 5. místo. Druhého vítězství v sezóně dosáhl na Rally Rubicone.

Tento vůz se pak objevil na Pražském rallysprintu, kde se s ním objevil Karel Trněný. Na fabii však byla registrační značka BT 468 CS, jednalo se však skutečně o tento vůz. Tato „espézetka“ byla použita pouze pro tento start.


Pražský rallysprint 2007

V únoru 2008 byla fabie prodána do Holandska. Jejím novým majitelem se stal Erik Wevers, který tento vůz nabízí k pronájmu. Prvním letošním startem byla lotyšská Rally Kurzeme, Raimonds Kisiels zde obsadil 10. místo. Začátkém září se s tímto vozem představil jeho majitel Erik Wevers na Amsterdam rallysprintu, kde obsadil 2. místo. Zatím poslední soutěží, kde se tento vůz představil byl Twente rallysprint v Holandsku. Za volantem se představil další nový pilot, a sice Hank Melse, jenž dovezl fábii do cíle na 4. místě.


Twente rallysprint 2008

Více informací a fotografií o startech vozu Škoda Fabia WRC č. 21.

Starty vozu Škoda Fabia WRC č. 21 mimo MS
prodáno-březen 07
2007Valle d´Aosta (I) Re (havárie)
2007Rally di Alba (I) Re (tech. záv.)
2007R. della Lanterna (I) Re (havárie)
2007Rally Oltrepo (I) Re (havárie)
2007Rally dei Ticino (CH) Re (1.)
2007Fabaria rally (I) Re (havárie)
2007Coppa Valtellina (I) Re (tech. záv.)
2007Monza rally (I) Re (5.)
2007Rally Rubicone (I) Re (1.)
2007PrahaTrněný (1.)
prodáno-únor 08
2008Rally Kurzeme (LV) Kisiels (10.)
2008Amsterdam rallysprint (NL) Wevers (2.)
2008Twente rallysprint (NL) Melse (4.)
Komentářů celkem: 7
23. 12. 2008 18:131
0 0
král je mrtev, ať žije král !
23. 12. 2008 19:252
0 0
Tahle "hláška" se asi víc hodí k Subaru....bohužel smajlík Jinak seriál je super. Kolik ještě bude pokračování? Já už myslím, že moc kousků nám už nezbyvá ne?
23. 12. 2008 21:203
0 0
Pak prodej auto Italovi,pokud chceš zažít crasche...smajlík
24. 12. 2008 14:464
0 0
nevíte někdo z jakého důvodu měl na pražský sprint trněný SPZtk BT 468 CS?
24. 12. 2008 15:245
0 0
Pan RE je zřejmě talent od přírody...smajlíksmajlík
26. 12. 2008 12:406
0 0
...pan Re se totiz nadechne na startu a pak neubere a neubere...smajlík
26. 12. 2008 21:027
0 0
Pinocchio: Poslední kastle má č.24, takže už moc dílů opravdu nebude.

eldik: Podle toho co se ke mě doneslo, tak prý bylo málo času na provedení české technické kontroly... Paradoxní tak je, že v Itálii jezdila s českou SPZ a v Praze jela na italské smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!