26. 1. 2009 20:26 − 5777× − 107

Úspěšné první setkání Asociace jezdců rally

V sobotu se v radotínském Kart Centru konala valná hromada AJR.

Zázemí radotínské motokárové tratě hostilo v sobotu 24.1.2009 první valnou hromadu Asociace jezdců rally (AJR). Otevřené sdružení, které bylo založeno v loňském roce zejména jako iniciativa po nešťastné tragické nehodě na Horácké rally, představilo svým členům i nečlenům svůj program a plán, jak začít řešit nešvary v české rally a jak pomalu zlepšit situaci, ve které se české soutěže nacházejí.


Foto: Honza Pilát

Velmi pozitivní informací je, že setkání přilákalo celkem zhruba 120 soutěžních jezdců. Členy AJR doplnili i nečlenové, kteří si přišli poslechnout názory AJR. Toto je zcela jistě zásadní průlom, protože AJR prokázala, že její názory zajímají i nečleny. Úvodem setkání byl účastníkům představen organizační výbor a představeny cíle AJR a současně již dílčí výsledky a úspěchy, které se asociaci podařilo za krátkou dobu trvání prosadit.


Foto: Honza Pilát

Cílem AJR je zejména spolupracovat s pořadateli a s federací automobilového sportu FAS na zlepšení bezpečnosti na soutěžích rally a zlepšení komunikace mezi jezdci a federací. K tomu mají pomoci dva zástupci AJR, kteří se budou účastnit jednání rally komise FAS, a kteří budou na rally komisi předkládat své návrhy a doporučení, případně komentovat navrhované změny. Asociaci se již podařilo navázat kontakt s pořadateli prvních dvou soutěží Mezinárodního mistrovství, tedy s pořadateli Valašské rally a Šumavy. Na Valašské rally se jednání s ředitelem soutěže účastnil Petr Řihák, který se vyjadřoval zejména k časovému harmonogramu a servisnímu areálu. „Ředitel valašky byl velmi rád, že jsme s ním začali jednat a pozitivně přistoupil na naše návrhy v souvislosti s časovým harmonogramem. Valaška bude první soutěží s HANS, a proto je třeba dát posádkám trochu více času a zlepšit tak napjatý harmonogram, tak jak byl v loňském roce. Bylo mi rovněž přislíbeno, že alespoň částečně dojde k úpravě servisního areálu tak, aby v něm bylo více prostoru, a aby se v jednom místě nesetkávala přijíždějící i odjíždějící vozidla,“ říká Petr Řihák.


Foto: Honza Pilát

Trať následující Rally Šumava byla již před časem připomínkována Václavem Pechem jun., který žádal jménem asociace o úpravu, či úplné vyřazení přejezdové rychlostní zkoušky „Roupov“, která byla nebezpečně rychlá. Pořadatelé dle jeho slov tuto rychlostní zkoušku úplně vyřadí z programu Rally Šumava. „Pořadatelé poměrně pozitivně přistoupili na naše návrhy, a do budoucna slíbili radikální změnu harmonogramu, která by měla čítat přesunutí divácké rychlostní zkoušky v Plzni už na pátek a následný převoz soutěžních aut do Klatov na přepravnících. Rovněž se už nebude opakovat servisní areál v Jiníně,“ dodává Václav Pech jun.


Foto: Honza Pilát

Reakce rally komise na návrhy AJR byla poměrně příznivá a je zde předpoklad, že vzájemná komunikace přispěje k vylepšení stavu českých automobilových soutěží. „Komunikace s pořadateli a s FAS se již projevila při schvalování tratí, a chceme dosáhnout toho, aby byla zakotvena povinnost schválení tratě každé soutěže jedením členem AJR. Je připraveno zavedení jednotného retardéru, který bude používán ke snížení okamžité rychlosti, a který by měl být na všech soutěžích ze stejného materiálu, a měl by mít stejné rozměry,“ říká k dosavadním jednáním Tomáš Singer.


Foto: Honza Pilát

Petr Černohorský informoval přítomné o zavádění jednotného systému povinné reklamy, která by na příště měla mít standardní rozměry a jednotné umístění v předem definovaném prostoru na dveřích soutěžních vozidel. Vyloučí se tak dohady nad správným umístěním různě velké povinné reklamy na jednotlivých soutěžích. Výsledkem jednání byla rovněž dohoda o zvětšení a garantování důstojného servisního prostoru pro všechny posádky o rozměrech min 80m2 a pro posádky s prioritou ASN 100m2. Všichni jezdci účastnící se soutěže by měli po skončení soutěže vyplňovat kartu o spokojenosti s danou soutěží, ve které by se zhodnotila úroveň soutěže, její zabezpečení a přístup pořadatelů. Výsledkem tohoto hodnocení, které vyplní všichni účastníci rally by mělo být to, že nejhůře hodnocená soutěž by v následujícím roce neměla být do šampionátu zařazena.

Účastníci byli dále informováni o tom, že AJR se pokusí prosadit snížení, nebo alespoň zachování stávající výše startovného, či případně jeho úpravu pro vybrané skupiny soutěžících. Dále je v plánu prosadit změnu při sestavování startovních listin, která by respektovala skutečnou výkonnost posádek, tak aby nedocházelo k poškození jednotlivců posunutím ve startovním pořadí. Přítomní dále v diskusi komentovali otázku účasti na tzv. „černých závodech“, kde zatím není úplná shoda, ale i zde se rýsuje řešení.


Foto: Honza Pilát

Na závěr setkání byla přesunuta diskuse o sytému HANS, kde se očekávala nejvíce bouřlivá diskuse. Jednání ale proběhlo v klidu a bez emocí. Zástupci AJR informovali, že na rally komisi tlumočili svůj názor o špatné informovanosti v souvislosti se zavedením sytému HANS v šampionátu sprintrally, kde nebyla dodržena roční ohlašovací povinnost. AJR si uvědomuje, že jednorázové zavedení bezpečnostního prvku HANS je velmi vysokou investicí, která může mít negativní důsledky na některé týmy i jezdce. Zároveň si AJR uvědomuje bezpečnostní přínos systému HANS v rallysportu, a všem svým členům jeho použití doporučuje. Všichni přítomní měli na závěr možnost si díky přítomnosti distributora HANS osobně vyzkoušet přímo v sedadle s použitím vlastní helmy, což se setkalo s velkým ohlasem.

Asociace jezdců rally tak v sobotu prezentovala své názory a současně otevřenost naslouchat názorům a nápadům všech jezdců z celého spektra startovního pole. Mezi přítomnými bylo cítit, že jsou s dosavadním fungováním AJR ztotožnění, a že příznivě nahlíží na dosavadní činnost a jednání, která AJR vedla s pořadateli či funkcionáři. Asociace si dala za úkol v nejbližší době prověřit právní postavení jezdců a provozovatelů soutěžních vozidel v případě havárie na rychlostní zkoušce, kdy dojde k poškození majetku či zdraví třetích osob. Dále bylo přislíbeno, že AJR se bude snažit prosadit zmrazení výše startovného a případné snížení pro některé skupiny startujících. (junioři, N1, A5,…) Během setkání byl představen program AJR, který byl přítomnými jednohlasně schválen. Potěšitelné je, že na závěr jednání se do Asociace jezdců přihlásili další soutěžní jezdci.

Po oficiální části setkání následoval přátelský závod na motokárách, kterého se mohli zúčastnit všichni přítomní. Asociace jezdců rally děkuje Luboši Tenklovi z Kart centra, který dal bezplatně k dispozici prostory a občerstvení pro setkání. O dalších výsledcích činnosti AJR, případně o dalších setkáních budete informování na oficiálních stránkách www.ajr.cz, nebo na stránkách www.ewrc.cz

Program asociace jezdců

  1. zástupce jezdců v rally komisi + FAS
  2. bezpečnost jezdců
    • schválení tratě
    • zabezpečení zdravotní pomoci (technická vybavenost)
    • odbornost pořadatelů
    • rychlostní průměry na RZ
  3. komunikace s pořadateli
    • značení RZ při tréninku
    • průjezdnost retardery
    • velikost servisů
    • logické uspořádání RZ
    • délka přejezdů
    • informace o službách (odtah, pneuservis, půjčovna vozů)
    • rychlostní průměr mezi RZ (spojovací úseky)
    • mediální informovanost tj. posouzení v jakém rozsahu provedl organizátor reklamu na daný závod
    • způsob vyhlašování výsledků a předávání cen tj. např. rally Český Krumlov by mohl být vzorem pro všechny organizátory a ne si někde v tělocvičně tleskat sami sobě
    • omezení maximální rychlosti
    • odbornost technických komisařů
    • sjednocení reklamy tj. stálé místa pro reklamu na vozidlech pro organizátory
    • optimalizace seznamovacích jízd
    • poloviční startovné pro mladé jezdce
    • postih posádek za nesprávně vyplněné přihlášky a nepřipravenost při formálních přejímkách
  4. zastupování jezdců všeobecně
    • jakákoliv změna předpisů oznámena jeden rok dopředu např. povinný HANS rok zkušebně, po roce povinný řešit a odpovídat na všechny dotazy a stížnosti jedzců
    • asociace si udělá vlastní hodnocení závodů podle kterého bude na konci sezony nejhorší závod přeřazen do nižší kategorie a místo něj postoupí jiný organizátor
    • všechny zápisy z jednání výboru s pořadateli a FAS zveřejnit na eWRC a webu www.ajr.cz
    • zástupce AJR se zúčastní při sestavování kalendáře na příští rok
    • zatraktivnit startovní pole např. vypsáním třídy GT
Komentářů celkem: 107
28. 1. 2009 22:2041
0 0
Roman: A jéjéééé, Vyškovsko se smrtelně urazilo... Ale představit se, napsat slušně "já jsem ten a ten", na to se jaksi zapomnělo... Jo, jo, móresy anonymních hrdinů...
JD: Nestačím se divit...
28. 1. 2009 22:2442
0 0
Roman: Až se zase probudíte, tak bych prosil citovat, kde v TÉTO diskuzi "nadávám a urážím", jak píšete... Moc by mě to zajímalo... Znovu opakuji, mluvím o tomhle článku a o této diskuzi... Nebavím se o tom, co jste třeba Vy řekl někde někdy, za Marie Terézie...
28. 1. 2009 23:3343
0 0
Roman protože si z dlouhého článku vyberete něco a na tom se vozíte, podle vás se z jezdci nedá mluvit s FASem taky ne (zde částečně souhlasím) a děláte jako by to bylo všude stejné, citoval sem vám jednoho pořadatele a ten nemá problém. Ono to bude o vzájemné komunikaci.
JD Jiří mám zkušenosti jak z rallye tak z motokár a motokrosu. Ale je to to stejné jako u Romana vyberete si dvě věci a nad těma pláčete... a i když je vám vysvětleno jak se věci ve skutečnosti mají pláčete dál.
česká rallye je zvláštní, každej druhej povídá že je to jeho láska a vášeň a že pro ni žije a každej druhej taky brečí co všecko je špatně a jak sou špatní jezdci a pořadatelé a fas a diváci a kdo ví estli nejsou špatné i stromy vedle trati.
A nejlépe je brečet hezky pod nicneříkajícím nickem někde na serveru.
Ano, pořadatelé to mají těžké, jezdci též asi i fas to nemá úplně snadné ale co jako?? To budeme furt řvát jako malá děcka??? Koho asi to brečení bude bavit?? Jsme snad dospělí lidé a můžeme se dohodnout jenže to by se muselo chtít že. Jezdci ted ukazali že to jde a pořadatel brečí že se na něj jezdec domluvil.
Moje iluze o české rallye žijí právě proto, že vím, že svět naší rallye je plnej spousty lidí, co nebrečí ale makaj. A dokonce ani všude nemachrují jak moc makaj. A díky bohu za ně, jinak by to už fakt ztratilo smysl

Btw pane Vrátile ted tu vypadám jako že s Vámi a tím pádem s FASem souhlasím a to sem sakryš zase nechtělsmajlíksmajlík
28. 1. 2009 23:3544
0 0
Nedá mi to
Romane přečtěte si ještě jednou příspěvek Vojty Štajfa... a přečtěte si ho raději dvakrát a pomalu...
28. 1. 2009 23:5545
0 0
eště jednou... a pak už dám opravdu pokoj... co se Vám sakra nelíbí na návrzích jezdců??? tak bod po bodu
# schválení tratě- proč ne?? jezdec je ten kdo na trati riskuje
# zabezpečení zdravotní pomoci (technická vybavenost)- ano, jezdec má právo vědět že je pro něj připravena moderní sanitka a ne šáde 1203 jedoucí na tři válce
# odbornost pořadatelů-- no jistě... pokud na trati potkám týpka ve vestě nalitýho jak bomba tak nic moc, nebo pokud se mě pořadatel ptá proč nemá v rozpisu ty auta s nulama je to síla
# rychlostní průměry na RZ-- ano rallye je o technice jízdy nikoli o tom hnát se někde 180 na vytočenou šestku
# značení RZ při tréninku-- naprosto logický požadavek bez debaty
# průjezdnost retardery -- jistě, podívejme se do polska nebo rakouska.. každej retardér je nakreslenej a je jasné jak bude široký atd..
# velikost servisů tady váhám, třeba jinín byla katastrofa, ale prostě tady se musí najít kompromis. musí
# logické uspořádání RZ-- souhlas... navazovat bez pauz a zdržování výhoda pro všechny
# délka přejezdů-- ano, bylo už řečeno proč řeknu jedno hnát soutěžáka z Klatov do Plzně za plného provozu je hovadina a to si ted beru jen příklad co mě zrovna pálí
# informace o službách (odtah, pneuservis, půjčovna vozů)--proč ne, tyto služby poskytují subjekty jež často rallye sponzorují v tom nevidím vůbec žádný problém hodit info třeba na web soutěže
# rychlostní průměr mezi RZ (spojovací úseky) taky souhlas,nemá smysl to dělat napjaté svádí to jen ke zbytečnému riskování
# mediální informovanost tj. posouzení v jakém rozsahu provedl organizátor reklamu na daný závod .-- mno... tady sem na vážkách tady by se o medializaci měli jezdci s pořadatelem hezky podělit
# způsob vyhlašování výsledků a předávání cen tj. např. rally Český Krumlov by mohl být vzorem pro všechny organizátory a ne si někde v tělocvičně tleskat sami sobě--- naprostej souhlas... at se to pořadatelům líbí nebo ne
# omezení maximální rychlosti-- taky souhlas a bez debaty rallye není závod dragsterů
# odbornost technických komisařů-- souhlas.. a hlavně jasně stanovená a hlavně dodržovaná kriteria tech přejímek
# sjednocení reklamy tj. stálé místa pro reklamu na vozidlech pro organizátory-- zcela běžné ve světě tak proč ne u nás??
# optimalizace seznamovacích jízd-- ano, a jasně nastavená pravidla a postihy za porušení pravidel
# poloviční startovné pro mladé jezdce -- já tleskám
# postih posádek za nesprávně vyplněné přihlášky a nepřipravenost při formálních přejímkách -- souhlas doplnil bych vyloučení za neoprávněný protest
# jakákoliv změna předpisů oznámena jeden rok dopředu např. povinný HANS rok zkušebně, po roce povinný řešit a odpovídat na všechny dotazy a stížnosti jedzců-- souhlas, překotná rozhodnutí dokáží mnoha jezdcům hezky zamotat plány
# asociace si udělá vlastní hodnocení závodů podle kterého bude na konci sezony nejhorší závod přeřazen do nižší kategorie a místo něj postoupí jiný organizátor-- mnooo tady by to chtělo ještě hlas někoho z druhé strany ale jinak v podstatě souhlas
# všechny zápisy z jednání výboru s pořadateli a FAS zveřejnit na eWRC a webu http://www.ajr.cz-- jistě, co je veřejné to je průhledné
# zástupce AJR se zúčastní při sestavování kalendáře na příští rok-- a proč ne???
# zatraktivnit startovní pole např. vypsáním třídy GT jistě ano jo jo jo jo a klidně i třídu pro auta s koncem homologace a je to. přidá to atraktivitě

A ted mi Romane a pane Dokulile řekněte co máte proti???
nevím, mě to jako dnes nikde nezainteresovánému člověku hlava nebere co sakryš máte proti
28. 1. 2009 23:5946
0 0
Omlouvam se ze do toho vstupuju, ale ty pripominky AJR na poradatele se zatim tykaly jen nejaktualnejsich podniku - Valaska, Sumava a podle toho co tu ctu byly ty pripominky naprosto vecne a poradatel je chape a prizpusobi se, aniz by to nejak dramatizoval nebo si stezoval co to po nem AJR chce.. Zadne drama, jen poukazani na problem - vyslyseni - vseobecna spokojenost, takovy mam dojem. Me se zda ze panove Roman a Dokulil ocekavaji nejakou sikanu ci natlak ze strany AJR na jejich podnik, coz myslim nehrozi. Az bude jejich podnik aktualni a AJR a FAS po nich bude chtit všemožné nemožné, pak bych tehle diskuzi rozumnel.. Melo by jit o spolupraci tří stran a ne dvou, jak to zrejme poradatele vidi..
29. 1. 2009 00:5347
0 0
R.Kutej: Především je třeba na úvod zdůraznit, že řada věcí, jež asociace navrhuje, již dávno je v řádech. K návrhům, jež jsou nové, už jsem se povětšinou vyjádřil, teď ještě pár vět k některým bodům.

Schválení tratě - Za schválení tratě zodpovídá pořadatel, posádky mají možnost v předvečer závodu se zúčastnit rozpravy s jezdci (viz ZU), kde jsou o případných kontroverzních partiích tratě pořadatelé připraveni věcně diskutovat. U nás ve Vyškově se za posledních pět let žádný z jezdců rozpravy nezúčastnil a všechny vítky si soutěžící nechali až na poslední minuty před startem.

Značení RZ při tréninku - Za prvé: nejsou tréninky, nýbrž seznamovací jízdy. Za druhé: posádky dostávají itinerář, kde mají trať vyznačenou. Ostatní značení podléhá schválení příslušných orgánů (dopravní úřady).

Odbornost pořadatelů - Proč ne, určitě by to byl přínos. Podle mě je to ale spíše podnět pro FAS.

Rychlostní průměry na RZ - viz řády, jež platí pro všechny stejně

Průjezdnost retardéry - Na toto téma toho už padlo dost, nechám se překvapit, co vzejde z nového návrhu.

Logické uspořádání RZ - Nevím, kdo z pořadatelů má zájem dělat nelogicky uspořádanou soutěž. Navíc tohle není jen problém úvahy, co je na první pohled nejlepší, kolikrát zde hraje roli i situace v samotných obcích (kdy jedou autobusy - viz problémy s IDS).

Délka přejezdů - Rovněž nevím, který pořadatel rád dělá dlouhé přejezdy. Vychází se z daných podmínek.

Informace o službách (odtah, pneuservis, půjčovna vozů) - V tom vidím asi nejmenší problém.

Mediální informovanost tj. posouzení v jakém rozsahu provedl organizátor reklamu na daný závod - Otázkou je: reklamu komu?

Způsob vyhlašování výsledků a předávání cen tj. např. rally Český Krumlov by mohl být vzorem pro všechny organizátory a ne si někde v tělocvičně tleskat sami sobě - Nemám nic proti, jen jde o to, aby se posádky nerozjely předčasně do svých domovů, jak to mnohdy dělají. V tom případě by náklady na takovou show byly zbytečné.

Omezení maximální rychlosti - To bych chtěl podle mě každý pořadatel, ale jsou prostě situace, kdy to jde jen velmi těžko. Trať se nestaví, nýbrž vybírá a vždy se musí vycházet z toho, co je. Navíc je třeba kalkulovat i s tím, že málokam pořadatele pustí vlastníci pozemků. Čili tenhle problém se podle mě v ČR nikdy nevyřeší.

Odbornost technických komisařů - To je jednoznačně poznámka pro FAS.

Sjednocení reklamy tj. stálé místa pro reklamu na vozidlech pro organizátory - Myslím, že i tohle je v řádech.

Optimalizace seznamovacích jízd - znovu viz řády

Poloviční startovné pro mladé jezdce - Já tleskám rovněž, jen je třeba říct, kde se tedy na to seženou peníze. Tohle beru vyloženě jako podnět pro promotéra.

Postih posádek za nesprávně vyplněné přihlášky a nepřipravenost při formálních přejímkách - V zásadě opět nic proti, ale říkám Vám, že pojede sotva pětina z obvyklého počtu startujících.

Asociace si udělá vlastní hodnocení závodů podle kterého bude na konci sezony nejhorší závod přeřazen do nižší kategorie a místo něj postoupí jiný organizátor - Nebudeme náhodou po letošku rádi, když budeme mít alespoň jeden seriál? Podle mě současnou situaci málokterý pořadatel ustojí.

Tolik můj názor. Nyní mají fundovaní odborníci další možnost mi mé mýty vyvrátit.
29. 1. 2009 06:0748
0 0
Jinými slovy, pan Dokulil/Olejníček Vám jasně dává najevo, že Asociace je opravdu zbytečná...
29. 1. 2009 07:0449
0 0
Pane Vrátile, zdržte se prosím jedovatých komentářů, jež mají za cíl mě vytočit. Já jsem rozhodně pro asociaci, jen se bohužel neztotožňuji s konkrétními body v jejím programu z výše uvedených důvodů. Byl jsem snad dostatečně konkrétní na to, abyste mi mohl moje případné chybné úsudky vyvrátit.
29. 1. 2009 07:0550
0 0
Co takhle tuto debatu přenést na stránky fora. Tady se dot blbě reaguje na konkrétní věci. Pokud se nepletu, tak Roman i Jiří Dokulil ještě schůzku ohledně jejich soutěží (soutěže?) neměli, takže zatím jen předpokládají, že přijede panáček v EVO X (nebo nové impreze) a začne si diktovat (možná mají podobnou zkušenost s jinými, oficiálnějšími funkcionáři, nevím). Myslím, že jejich obavy jsou zbytečné. Pech i Řihák na "svých" soutěžích dokázali, že umí jednat věcně a nic nestavěli kategoricky. Věřím, že ostatní budou konat stejně, nebo podobně. Vzpomínám si, že onehdá Peták dost brblal nad retardéry a rychlostmi na Vyškovsku, rok na to nebyl línej a přímo na rampě pořadatele pochválil za to, že to tentokrát bylo o něčem jiném. Z toho vidím, že jeden se umí poučit a druhej ocenit. Tak je to správné, tak to má byť. Ještě jednou se přimlouvám o přesun do fora. Díky a dobré ráno.
29. 1. 2009 07:4351
0 0
Pane Dokulile s Vámi je to zbytečná debata... je jedno jestli řekneme seznamovací jízda nebo trénikg vždyt je to totéž...

První bod mě pobavil.. předvečer před závodem... ešíš na tendle pokec bych jako jezdec taky nešel páč večer před závodem se už nedá změnit a domluvit fákt nic. A že jezdec držkuje až potom?? No jasně úřed tím od Vás čas nedostal tak držkuje potom....

3K má pravdu, myslím, že se fakt zbytečně AJR bojíte... nebo ne bojíte ale čekáte asi to nejhorší, ale ono to tak nebude.
A jak říkám... znám pořadatele jež řekl, že když se s AJR domluví tak se s ní domluví a domluva funguje.

Přeji Vám hezký den
Jinak více asi opravdu na foru, ale pochybuju o smyslu. Nechme to pane Dokulile na dobu kdy už budete míti za sebou jednání s AJR a uvidíme.
29. 1. 2009 10:2852
0 0
Teda nestačím se divit, kam se tato debata dostala. Věcné návrhy o kterých se dá diskutovat jsou některými považovány za dogma a už dopředu se uráží a představují si diktátora s odznáčkem AJR, který jim bude škodit a házet klacky pod nohy. Co takhle diskuse, vyslechnutí si návrhů, oboustranná snaha se navzájem pochopit, případně vysvětlit v klidu proč to nejde a najít nějaké řešení? Přesně takhle to proběhlo na Šumavě a na Valašce. Ač zástupcům pořadatelů rozumím a s mnoha názory i vyškováků se ztotožňuji, tak mi jejich aktuální reakce přijde zbytečně vyhrocená a dopředu negativní. Diskuse Josefa Vrátila tady všichni známe a mnohdy v minulosti mě vytočily úplně do běla, ale tady v té se drží věcné stránky a nikde jsem si nevšiml, že by někoho urážel. Zkuste si to vše přečíst ještě jednou a v klidu posuďte, zda-li jsou návrhy AJR rozumné. Já si myslím že jsou. Nikdo ale asi nečeká, že se všechny podaří prosadit už zítra. Tak růžové brýle ale nemá na nose snad nikdo. Že se něco musí dělat, je jasné snad taky úplně všem.
29. 1. 2009 19:2753
0 0
můj poslední post v tého diskuzi...

pane Dokulile a Romane.. návrhy AJR jsou jen návrhy, nejsou to zákony a praxe je taková že pro jednání si vždy nastavím nějakou tvrdou zásadu a o ní se pak dá diskutovat... btw MravenecZ to napsal přesně.
29. 1. 2009 20:0454
0 0
Jen krátce pánové Vrátilové a Kutějové:
Já ve svém příspěvku nebrečel. Jen pod tíhou všech zkušeností,které jsem nasbíral za "několik" let pořádání podniků MČR v rally, jsem vyslovil obavu,zdali to bude opravdu fungovat tak,jak jste mi tu krásně a několikrát vysvětlili. Pokud do Vyškova přijede pan Řihák,pak mu s radostí připravím OSOBNNĚ pohoštění na nejlepší úrovni,páč toho člověka uznávám jako opravdového odborníka. A odborníků se nebojím. Mám před nimi respekt a jejich připomínky a případné náměty a podněty se dají,pro svoji věcnost,stručnost a logiku, z 99 procent akceptovat.... Takového odborníka si přeji nominovat pro NÁŠ Vyškovský závod. Děkuji.
Hezký večer...
29. 1. 2009 20:1555
0 0
Roman: vy jste jako ten legendární "profesor Horák"... Proto opakuji dvě své malé prosbičky. Představit se, napsat slušně "já jsem ten a ten"... Jo, jo, móresy anonymních hrdinů... A věříte, že bych rád věděl, kdo takhle po mě "jede"? Čeho se bojíte? Já nekoušu...
Také bych prosil citovat, kde v TÉTO diskuzi "nadávám a urážím", jak píšete... Moc by mě to zajímalo... Znovu opakuji, mluvil jsem o tomhle článku a o této diskuzi... Nebavím se o tom, co jste třeba Vy řekl někde někdy, za Marie Terézie...
Ale to přece jste už četl, ne? Pořád to opakuji... Jste chlap? Tak mi odpovězte! Vždyť na tom přece nic není!
30. 1. 2009 00:4756
0 0
nedá mi to a svoje slovo musím porušit..
Romane jste neskutečně trapný a jste tím více trapnější čím více píšete...
a ano, představit se je základní slušnost.
a obavu?? en vy ste nevydřáli obavu vy ste vyjádřil přesvědčení že to nebude tak já sem říkal já.
To je celé, užijte si své pořadatelství, možná se potkáme vy jistě zdrcen po setkáních se zlem jež ztělesňují jezdci já snad nadšen z výkonů jezdců na trati.
A ještě jedno, pana Vrátila respektuju, ale na mnoha diskuzích mě dokáže neskutečně vytáčet... tady však píše slušně a věcně... jsem již třetí kdo vám drahý anonymní Romane říká že vás zde neuráží a vy furt melete jak jste napadán a urážen... a pak že nejste plačka... ne ted se mi už nepředstavujte třeba vás znám a vážím si vás, ale po této debatě s tím musím přestat a nechci být zbaven další iluze.
30. 1. 2009 09:3157
0 0
R. Kutej: Nešlo by to věcně? Ze všech myšlenek, co jsme tu já či Roman napsali, jste nevyvrátil ani jednu, pouze si stále melete to svoje.
30. 1. 2009 09:4958
0 0
Technická: Předpoklad, že nějaká připomínka se vyřeší ke spokojenosti všech je chybný. Vždy musí některá strana ustoupit, aby došlo k řešení, copak chlapi nejste ženatí?
30. 1. 2009 10:4559
0 0
Od toho myslim existuje slovo kompromis ci diskuze.. Ja nejak porad nechapu tu hruzu zde diskutujicich poradatelu.. Poradatele Valasky a Sumavy jasne ukazali jak takova diskuze probiha, ukazalo se ze neni problem se ohledne VĚCNÝCH pripominek DOMLUVIT (tedy NE vyplnit striktni rozkaz nekoho).. Krome toho tech pripominek nejsou stovky a nejsou to zadne diskriminujici prkotiny..
30. 1. 2009 11:4260
0 0
Hrůzu tu nikdo neprojevoval, spíš přirozené obavy. Ty vycházejí ze zkušeností. Nechme se překvapit...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!