Sebastien Loeb stále neporažen
Tři starty – tři vítězství. Taková je letošní bilance Sebastiena Loeba, který mistrovství světa v rally dominuje. Na Kypru vedl od první rychlostní zkoušky, během páteční etapy si vyjel potřebný náskok a po zbytek soutěže si v pohodě kontroloval svou pozici. Na své konto si tak připsal padesáté vítězství v mistrovství světa a k tomu na Kypru vyhrál počtvrté v řadě. "Je to krásné vítězství, krásné číslo 50," řekl v cíli poslední zkoušky Sebastien Loeb.
Na stříbrné pozici dojel věčně druhý Mikko Hirvonen. Finovi se vůbec nepodařila první etapa a tak v následujících dnech měl za úkol předjet Daniho Sorda, na vítězství v soutěži ale nemohl ani v nejmenším pomýšlet. "Jel jsem jak nejlépe umím, ale nestačilo to," řekl finský jezdec. "Uvidíme, jak to půjde v Portugalsku."
Zajímavý souboj byl o třetí místo. Po prvním dnu ještě druhý Dani Sordo nezvládnul předposlední rychlostní zkoušku, na Pettera Solberga ztratil přes 40 sekund a propadnul se až na čtvrté místo. Zato norský jezdec může být velmi spokojen, poprvé od loňské Akropole se postavil na stupně vítězů a poprvé se mu to povedlo v soukromém týmu. "Jsem opravdu strašně moc šťastný, chci poděkovat mechanikům a celému týmu. Auto fungovalo skvěle. Jsem hrozně šťastný," zářil po dlouhé době mistr světa z roku 2003.
Podobně zajímavý boj panoval i o pátou příčku. O tuto pozici bojoval talentovaný Sebastien Ogier a věčný talent Matthew Wilson. Loňskému juniorskému mistru světa se ale na Kypru příliš nedařilo. Neustále byl v hodinách, dokonce šel přes střechu a nakonec v poslední rychlostní zkoušce skončil mimo trať. Syn Malcolma Wilsona si tak z první šotoliny roku odváží čtyři body a byl tak v cíli rychlejší než například Jari-Matti Latvala.
Po haváriích Novikova a Ogiera byl nejlepším jezdcem Citroen Junior africký jezdec Conrad Rautenbach. Ani Afričan ale nepodal bezchybný výkon a na Sebastiena Loeba ztratil přes jedenáct minut. Sedmý byl klasifikován Federico Villagra, který letos absolvoval první soutěž MS a rovnou týmu Munchis zajistil první body sezóny.
Druhý letošní start a druhý bod – taková je statistika Khalida Al-Qassimiho. Trojka Fordu ale v obou soutěžích byla úspěšnější než dvojka Jari-Matti Latvala, který je sice velmi rychlý, ale také velmi nespolehlivý.
V produkční kategorii se také bylo na co koukat. Patrik Sandell v dnešní královské etapě zabral, využil problémů Arauja a vyhrál již druhou soutěž PWRC. Portugalec nakonec zaostal o 18 sekund a z Kypru si odváží druhé místo, o dalších 40 byl pomalejší třetí Nasser Al-Attyiah.
Dalšího skvělého výsledku dosáhnul na Kypru Martin Prokop. Jihlavský jezdec zcela dominoval kategorii JWRC a po zásluze se raduje z prvního místa. Méně se již dařilo dalšímu českému jezdci Martinu Semerádovi, který po včerejšku nedokončil ani dnešní etapu.
Výsledky Cyprus Rally 2009 | |||
---|---|---|---|
1. | Sebastien LOEB | Citroën C4 WRC | 4:50:34.7 |
2. | Mikko HIRVONEN | Ford Focus WRC | +27.2 |
3. | Petter SOLBERG | Citröen Xsara WRC | +1:49.4 |
4. | Dani SORDO | Citroën C4 WRC | +2:26.3 |
5. | Matthew WILSON | Ford Focus WRC | +6:41.0 |
6. | Conrad RAUTENBACH | Citroen C4 WRC | +11:11.9 |
7. | Federico VILLAGRA | Ford Focus WRC | +13:18.5 |
8. | Khalid AL-QUASSIMI | Ford Focus WRC | +13:44.1 |
9. | Patrik SANDELL | Škoda Fabia S2000 | +19:36.6 |
10. | Armindo ARAUJO | Mitsubishi Lancer EVO IX | +19:54.9 |
buzekpar [15.3.2009 19:43:21]: Loeb jeste nedokazal ani to co Schumacher (nesnasim ho, za Damona) a uz vubec ne to co Rossi. Mel si pro lonskej rok prohodit misto s Petterem a vytahnout Subaru z bahna.
Pro spickovej sport je potreba hodne penez, ktery muzou prinyst jen ovecky, co si koupi rudyho vola, poletej na dovolenou do Abu Dhabi a mozna si i poridej nejakou tu plechovku, co vypada (a nekdy se i chova) podobne jako ta co je videt v ty televizi. V patek o pulnoci ti reknou, ze o minutu vede Loeb pred Sordem, za nima je Hurvajz a Latvala, pricemz znacky sou v poradi Citroen, Citroen, Ford, Ford, Citroen, Ford, Ford, Citroen, v sobotu vecer se dozvis, ze Loeb vede o minutu a pul, poradi na bedne se nezmenilo, jen Latvala s tim seknul, a v nedeli je situace stejna jak v sobotu, tohle na 13 soutezich ze 14 celou sezonu, uz se to takhle tahne sestej rok. Tohle ma tu nakupujici ovecku bavit?
To nebude, takze superman Loeb zatahne rally do krize podobne jako Schumacher v F1, jenze rally nema zakladnu stovek milionu divaku po celym svete, kdyz i clovek narodnosti stejny jako mistr sveta v 98% pripadu rekne, ze rally je nuda a radsi si pusti MTV nebo zapas Inter-Chelsea.
Divny je, ze to zacalo zrovna v momente, kdy byly zakazany WRC v mezinarodnich soutezich a nekolika narodnich sampionatech...
1. líp znamená podle tebe, že by vyhráli, ale rychleji by asi nejeli. Zase můj tip. A Sordo by Monte nevyhrál(ale to sis asi jen spletl s Irskem)
2. srovnáváš blbosti. Takže co Shumi dokázal a Loeb ne? Myslíš počet titulů nebo počet vítězství GP. 3el schumi zachránit např. Stáj Prost? Ve své éře už by do slabší stáje nešel, ani za peníze.
Rosi. Je to úplně jiné závodění. Z hlavy teď nevím, kolik má MotoGP závodů. Dejme tomu 15? Kolik Rossi vyhraje? 80% ?
V rally je každá RZ takový malý závod, takže v nedávné minulosti cca 15RZX16 soutěží MS, tj. 240 malých závůdků. Nechceš mně tvrdit, že všechny vyhrává Loeb.
Jsi tu dlouho a tak vážně tvrdit, že si měl prohodit fleka se Solbergem je z docela hodně důvodů úsměvné.
Mluvíš o špičkovém sportu, ale přitom chceš bavit nakupující ovečku. To nejde dohromady a ty tvé ovečky i to drama bez Loeba bude bavit dvě soutěže a stejně si dají MTV nebo "tankistu" z Chelsea.
Na rally už nikdy nebude u trati tolik lidí, jak třeba u skupiny B a v TV je mimo ortodoxních fans naprosto minoritní zábavou. Bohužel.
Ovecka, co si necha vsechno naservirovat, je pro vykoristovatele vyhodnejsi, nez ta, co si radsi neco najde sama. A aspon nejaky ovecky odtrhnout od Black eyed piss a plivajicich samponu a uvrtat je do svyho podniku nejak pude. Jen zalezi na stylu, cyklistika (jeste budiz), snooker nebo poker (to je sport?) sou nudny veci bez akce, ale vysilaciho casu (~sledovanosti) to ma podstatne vic nez rally; letosni Monte (to bez Sorda ) melo atraktivitu cca sjezdovyho lyzovani.
ad 1: Sry, ale me fakt nezajima, jestli vitez ma prumer 114.5 nebo 115 km/h, ale spis jakej odstup maj souperi za nim. A jezdce taky nezajima, jakej maj prumer, ale kolikaty dojedou a kolik bodu ziskaj.
ad 2: Schumacher prestoupil od spickovyho Benettonu ke skomirajicimu Ferrari, po 3 letech slavil titul a postupne je vytah az k bezkonkurencnosti. Rossi prestoupil od spickovy Hondy k marny Yamaze (sam rek, ze tj proto, ze tam uz nema co dokazat) a titul dokonce obhajil. Neuveritelny, fenomenalni. Loeb jezdi celou karieru u znacky, ktera dela to nejlepsi jak S1600 tak WRC, tak bude nejlepsi i S2K (pokud tam zustane Loeb). Sam rikas, ze konkurence prospiva, hodnota jeho fenomenu ponekud oxiduje, kdyz je tu jedinej dalsi tym, kterej dokazal vyhrat nejakou soutez (a to jeste ne moc). Zavodi proti 2 lidem, zbytek nema ani na ty 2.
Btw., aktivni sou 2 mistri sveta, kolik vitezu soutezi MS zustalo aktivnich? Kdyz budu za aktivniho pocitat Duvala, tak odhadem 5?! Porazet porazeny porad dokola ze me vetsiho viteze neudela.
Pocitat RZ za "malej zavod" je na boude v prikope, casy ze zavodu v moto GP se nescitaj, udelujou se za ne body. Stejne tak jako Loeb ted jel 2 dny s luxusnim naskokem v relativne vejletnim tempu, tak Rossi taky nejede vsechny kola naplno, dokonce je vetsinu zavodu za nekym.
Neusmivej se neexistenci spravedlnosti
Proste Loeb at je dobrej jak chce, tak ma svuj dil viny na neatraktivite MS. Ta atraktivita je potreba, protoze z vitezstvi v treba i 80 soutezich se moc lidi nenazere.