Milan Liška - eWRC.cz
21. 4. 2009 13:16 − 3057× − 23

Rallye Šumava pohledem posádky číslo 21, Liška – Novák

Rallye Šumava se nenesla jen ve znamení soubojů na tratích, ale provázelo ji také velké množství organizačních zmatků

„Byla nádherná. Pavel Babka a Milan Pospíšil ji vdechli krásného ducha. Mnoho věcí vylepšili, tratě na Vimpersku a Domažlicku patří mezi Top v České Rally. Plzeňská vložka též patří k modernímu pojetí tohoto sportu. Též diváci pochopili kde mají stát. Určitě pohyb vrtulníku byl opodstatněn a přispěl k ukáznění diváků po smutné Valašce.

Když jsem viděl uzavřené parkoviště souběžně probíhající veteránské Vltavy srdce zaplesalo jaká krásná auta let minulých do Klatov zavítala. Přesto, že nás soudobých startovalo jen málo (60), tak UP bylo nabité a po dojezdu z RZ 1 praskalo ve švech a přinášelo to dost nervní situace. Nejvíce k zamyšlení pro příští ročník vidím v harmonogramu soudobých a veteránských soutěží, kdy kolegové z nádherných veteránů je rozmisťovali po stromech a lukách Pošumaví jako za mlada. My pak bohužel s ohřátými auty čekali v HANSech mnoho minut na svůj startovní čas. Mnoho nepříjemných chvil jako nedodržování harmonogramu při přejímkách není věcí Klatovských organizátorů, ale neukázněných jezdců a týmů.

Smutným příběhem bylo přidělování náhradních časů za kolizemi startovního čísla 12, které se během Rally můžou stát. Francouzský a Chorvatský sportovní komisaři přidělili časy, ne v souladu se startovním polem ale pro RZ 4 čas následujícího průjezdu + 25 s, a pro RZ 8 čas předešlého průjezdu – 6 sekund. Pro mne konkrétně to znamenalo následující: Do RZ 5 jsem startoval 2 sekundy před Marcelem Tučkem, po 2 km mi praskla levá zadní poloosa ale pokračoval jsem s tříkolkou na RZ 6 a 7. Po těchto RZ jsem byl 3 minuty za Marcelem, to je logické. Avšak večer v Janovicích dostávám "pouze v Angličtině" (a to jedu MMČR) rozhodnutí o přidělení časů, v tento moment jsem 6 minut za Marcelem. To stejné prožívá Emil Triner, Honza Votava, Martin Rada, Jirka Trojan a další… Vydávám se na ředitelství, píši žádost o přezkoumání přidělených časů, ve 22 h jedu spát. Ve 23:50 mi volá činovník pro styk s jezdci, že Francouz ani Chorvat se tím nebudou zabývat. (Připadám si jako v jednom filmu, kde 2 fotbalová mužstva hrají, kdo prohraje jde do plynu) Sice bez motivace, ale ráno startuji dál.

Ptám se na co Evropa? Na co Francouz? Na co Chorvat? Když sem stejně žádný Evropan nejezdí? Co pro mě a kolegy udělal český sporťák?“

Milan Liška

Komentářů celkem: 23
21. 4. 2009 13:571
0 0
hmmm, tak to je opravdu celkem bordel a nezbývá než (naivně?) čekat na nějaké logické vysvětlení...
21. 4. 2009 14:002
0 0
Je správná má domněnka, že sportovní komisaře posílá FAS, tj. pořadatel s nimi nemá nic společného (resp. jen pro ně zajišťuje zázemí), anebo je to jinak? A taky se přiznám, že z toho článku mi není úplně jasné, jak to bylo s těmi náhradními časy, ale to může být mým pomalým myšlením...smajlík
21. 4. 2009 14:013
0 0
No taky mam ten pocit, ze to dopadne tak, ze vyjde nic nerikajici a nevysvetlujici prohlaseni a bude hotovo. Ale je dobre, ze pan Liska tento clanek napsal!
21. 4. 2009 14:094
0 0
S tou Evropou souhlas, je to dnes o ničem. Všechny ty Central Cupy apod. Mrhání peněz a prostředků, výsledek skoro žádný.
21. 4. 2009 14:095
0 0
Prostě to říká jedno : na Šumavě byl vždy organizační bordel za spoluúčasti FASu.Milan se ptá co Evropa,na co Francouz, na co Chorvat? Milane , na hov.o , já se ptám co na to Babka , Pospíšil , FAS ? Prostě bordel je bordelem a vždy zůstane.A co pro tebe udělal český sporťák? Nic , jen si vzal diety , ty jsi zaplatil startovné , přípravu auta , tréninky , mechaniky a ostatní . Šumavu mám rád , ale už jen na sbírání hub , zalyžovat si ale vím jedno , už ne jako jezdec rallye.
21. 4. 2009 14:196
0 0
Mě osobně dost překvapilo, když v sobotu před servisem diskutovali jezdci, proč se jedou dvě soutěže, leckdo vyjadřoval slova jako: sedí jeden zadek na dvou židlích a podobně... Na jednu stranu je to nádherné zpestření českého startovního pole, které, přiznejme si, již není tak obsáhlé a rozmanité jako bývalo. Druhá věc je organizování a plánování. V neděli na vjezdu a výjezdu ze servisu se potkávaly dva servisy!!! Pole ostrých aut přijíždělo z Plzně, tedy 13A a historici přijížděli do svého závěrečného servisu 11A. Na 2584% toto bylo uděláno vědomě! Vjezd do servisu i jeho výjezd byl přizpůsobený jen tak tak na dvě auta, ale co kdyby někdo po cestě z Plzně měl technickou závadu a přiřítil se tam později? to se jako neprotáhne přes historiky. Pořadatel organizující vjezd veškerý ŽÁDNÝ!!! Opravdu se hodně ovládám, abych nebyla ostřejší! smajlíksmajlíksmajlík
21. 4. 2009 14:297
0 0
Tak já osobně jsem pro spojení vltavy a šumavy, je to opravdu pestré. Akorát si myslím, že první se měl jet český mistrák a historici až za nimi.
21. 4. 2009 14:328
0 0
Starosto, v tomto sportu mohou sporťáci nekompetentním rozhodováním poslat soutěž do kopru zcela beztrestně a ještě jim za to jako pořadatel zaplatíš. To je realita.
Oni odpovídají jen tomu, kdo je vyslal (FIA/FAS) a taková odpovědnost je na… (jak říkal Švejk). Ale obecně platí, že proti špatným rozhodnutím se podává opravný prostředek. Takže teď už nic. A nedá se říct Francouz a Chorvat. Byli tři a rozhodují ve sboru, takže ten náš tam byl na co?!
21. 4. 2009 14:339
0 0
Tome, to je úplně jedno, co se jelo první! Stejně by se na vjezdu do servisu a výjezdu ze servisu ty dvě stanoviště potkávaly!!! Jako jo, bylo to fajn, pokecat si anglicky, německy, pokusy o italštinu smajlík a podobně, ale tohle bylo fakt na palici!
21. 4. 2009 14:5010
0 0
to JanO: děkuji!
Takže abych se to pokusil shrnout, jedná se tu jednak o problém s postupem komisařů, za který Klatováci nenesou odpovědnost, protest podán nebyl (on asi také není levný...), a jednak o problém se skloubením obou soutěží - zde už případné problémy na bedra Klatováků padají. Takže spíš poučení pro příští rok; já se nakonec z odpůrce spojení Vltavy a Šumavy stal letoškem jejich zastáncem, protože startovní pole 60 aut by byla opravdu slabota, a u historiků rozhodně nejde o pokecání si pár cizími jazyky, ale o krásná auta, která u nás jindy k vidění nejsou. Rozhodně jsem pro, aby se obě soutěže i napřesrok jely společně, s jedinou výjimkou - pokud by se Šumava měla jet jako zimní soutěž, což je mé toužebné přání...
21. 4. 2009 15:2011
0 0
ufotz tak si uděláme jasno s tím servisem. Pořadatelskou činnost zajišťovala bezpečnostní agentura a každej jezdec měl v itíku označený extra vjezd a extra výjezd. pokud si někdo nečte itík není to problém pořadatele. nehledě na to, že v neděli jelo pole poměrně plynule po sobě. Takže ano bylo to uděláno vědomě ale tím, že si někteří vědomě nečtou itík a pokud chceš nějaký důkaz na to co píšu není problém sem dát kopiji itíku!
Kritiku ano jen do nich ale jen oprávněnou
21. 4. 2009 16:3712
0 0
Moje zkušenost s přidělováním časů je totožná. Nám svým rozhodnutím nadělili po sobotě ztrátu na Vaška Dunovského 13,8 vteřiny z původních 2,3. Na mojí otázku, jak k podobnému rozhodnutí došli a zda se mu to zdá normální od stolu určovat časové rozdíly mezi jezdci, mám český sportovní komisař odpověděl, že tak prostě rozhodli. Podali jsme také písemnou žádost o přezkoumání časů (podepsanou kopii ředitelem soutěže mám jako suvenýr), nikdo se nám však ani nenamáhal sdělit výsledek, možná proto, že jedeme pouze N2. Co by jsme přeci za 18 500,- startovného chtěli. Měl jsem chuť se na to vykašlat a v neděli již neodstartovat. Sháníme přece peníze a riskujeme pro pár funkcionářů a komisařů. aby jste si to pánové potom nemuseli odjezdit sami.
Jan Jakubec
21. 4. 2009 16:5713
0 0
holden: tohle je fakt smutný, souboj s Vaškem Dunovským byl super. Ale každopádně váš výkon se mi moc líbil, jen tak dál!smajlík
21. 4. 2009 17:0314
0 0
Děkujeme.
21. 4. 2009 17:1715
0 0
a co na to třeba asociace jezdců? Neměla by se k tomu třeba také nějak vyjádřit a to ať už formou doporučení nebo nějak jinak, aby se to do budoucna zlepšilo?
21. 4. 2009 17:1916
0 0
Souhlas, tady by se mela vazne asociace ozvat a kout zelezo dokud je zhave!!!
21. 4. 2009 17:1917
0 0
Způsob přidělování časů byl tragédie. Mohlo se to otočit v neprospěch kohokoliv a naopak. Byt' to nakonec nebylo potřeba, byli jsme s kluky domluveni, že si necháme dát 10s penalizace, aby to bylo zpátky čisté. Jeli jste opravdu fantasticky a takový zářez vám, nám, komukoliv mohl zničit celou soutěž. Způsob jakým se k tomu potom postavili ti nahoře mluví za vše. Napsal jsi to přesně Honzo. V. D..
21. 4. 2009 17:3218
0 0
Již léta tvrdím/marně/ ,že prioritu má mít český mistrák. Pokud pořadatel chce zároveň svou soutěž zařadit do nějakého mediálně totálně nesledovaného a pro většinu českých jezdců naprosto nepodstatného ME, zóny či něčeho takového, tak by to naše posádky nemělo nijak zatěžovat !!
A myslím tím zejména zvýšené startovné, nesmyslné omezování průjezdů při trénování a nutnost použití HANSu. O ostatních zmatcích-viz časy a komunikace s cizími sportovními komisaři ani nemluvě.
Bohužel za situace, kdy někteří "zasloužilí" pořadatelé "některých vybraných" soutěžích jsou zárověň doživotními členy Výkonného výboru FASu a Svazu rally, se situace nijak nezmění.....
21. 4. 2009 17:4219
0 0
Pokud vím, tak Tomáš Singer z asociace se proti přidělování časů ohradil, bohužel neúspěšně, což rozhodně není jeho chyba. Pánové rozhodli a hotovo....
21. 4. 2009 19:0320
0 0
R.Kutej: A oni jako měli přijíždět odjinud? Tomuhle trochu nerozumím. Já mluvím o vjezdu - časové kontrole - do servisu, tedy přímo do "zóny" servisu nebo jak to mám napsat, nemluvím o "areálu" Janovických kasáren, to je mi celkem šumák. V sobotu ve Vimperku nebyl žádný problém, na vjezdu do "zóny" servisu jsem měla i pořadatele - hasiče - ve vestách, kteří mi tam organizovali podobný problém jako v neděli, ale nebyl až tak vyhrocený. V neděli tam za prvé nebyl jediný pořadatel, který by auta před časovou kontrolou řadil - odděloval historiky od ostrých - a druhá věc byla, že se prostě ty dva různé servisy kryly. Jestli máš jiný názor, budiž, ale chci to objasnit. Strávila jsem na Šumavě příjemné dva dny až na těch kritických dvacet minut ze kterých se ještě teď vzpamatovávám. Kdyby mi to bylo předem oznámeno, že je takovýto "střet" očekáván, tak jsem v klidu, ale bylo to tak nějak "plánovaně neplánované".
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!