Na Monte s Fabiemi WRC Schwarz a Bengue

Za volanty dvou Fabií WRC se na Rallye Monte Carlo posadí Armin Schwarz a poprvé ve své kariéře i jeden ze tří nově angažovaných jezdců pro sezonu 2005, bývalý mistr Francie Alex Bengue.

Svůj šestnáctidílný program mistrovství světa 2005 odstartuje tým Škoda Motorsport při legendární Rallye Monte Carlo ve dnech 19. – 23. ledna. Za volanty dvou Fabií WRC se posadí Armin Schwarz a poprvé ve své kariéře i jeden ze tří nově angažovaných jezdců pro sezonu 2005, bývalý mistr Francie Alex Bengue.

Organizátoři Rallye Monte Carlo připravili jednu z nejkompaktnějších soutěží v její 72leté historii. Poprvé totiž není v itineráři pohotovostní servisní zóna mimo základnu v Monaku a navíc bude letos chybět velký počet proslulých rychlostních zkoušek, které tvořily jedinečný charakter podniku. Jednou z nich je například Sisteron, kde jezdci startovali v údolí a přes hřeben hor směřovali k cíli v druhém údolí. Posádky tím přijdou o klasiku, spojovanou odedávna s Monte Carlem – směs povrchů od suchého a mokrého asfaltu až po led a sníh – to vše během jediné rychlostní zkoušky. Letošní soutěž by se poprvé mohla jet výhradně na suchém asfaltu.

Armin Schwarz: “Dost věřím tomu, že v Monte Carlu podáme dobrý výkon. Máme za sebou dva velmi dobré testy na mnoha rozdílných površích. Jeden jsme absolvovali před vánočními svátky a druhý krátce po Novém roce. Nové tratě nám mohou nejspíš přinést nejhorší počasí v podobě deště, což by pro mě mělo být dobré. Doufám, že to tak bude.“

Alex Bengue: “S testy jsem velmi spokojený, upravili jsme velké množství hodnot v nastavení. Šlo zejména o celkové vyvážení vozu a dále se změny týkaly motoru, brzd a diferenciálů. S vozem bych si měl nyní lépe rozumět. Můj styl je od Arminova velmi odlišný, takže jsme nemohli použít jeho set-up. Velmi důležitý bude pro konečné nastavení shakedown před samotnou soutěží, ale z celého týmu mám ten nejlepší pocit. V Monte Carlu pojedu teprve podruhé, takže je pro mě těžké si dávat nějaké konkrétní cíle. Budu se se soutěží stále seznamovat, ale chci usilovat o co nejlepší výsledek a také o to, abych svému novému týmu poskytl co nejvíce informací.“

Martin Mühlmeier (vedoucí týmu Škoda Motorsport): “Každý v týmu se na novou sezonu těší, i když při šestnácti soutěžích a šesti továrních týmech nebude vůbec jednoduchá. Na Monte Carlo jsme se dobře připravili a při testech jsme absolvovali více než 1000 kilometrů. Armin zná tuto soutěž velmi dobře a jsem zvědavý i na to, jak si povede náš nováček Alex, pro kterého je to poměrně neznámá rallye.“

Novinky z týmu:

Pro první dvě soutěže sezony 2005 nejsou na Fabii WRC plánovány žádné větší technické změny. Částečnou homologací prošel vůz před loňskou Italskou rallye a další homologace je naplánována před letošní březnovou Mexickou rallye.

Pro všechny tovární posádky je v letošní sezoně poprvé zavedena povinnost používat bezpečnostní systém HANS (Head And Neck Support). Jedná se o pomůcku, která spočívá na ramenou jezdce a spolujezdce a je připevněna k přilbě. V případě nehody zabraňuje zraněním v oblasti krční páteře. Tento systém již zdomácněl ve formuli 1 a seriálu Indy Car, v rallye bude ale použit poprvé.

Rallye Monte Carlo v detailech:

Základnou Rallye Monte Carlo je Monacké knížectví, přestože všechny měřené úseky v současnosti vedou po území Francie. Novinkou v roce 2005 je jediná servisní zóna v areálu plaveckého stadionu na známé trati Velkých cen. V minulosti měla vždy alespoň jedna etapa další servisní zónu mimo centrum soutěže.

Po slavnostním startu, který je před proslulým kasinem připraven na čtvrteční večer, odstartuje samotná soutěž v pátek ráno. Posádky absolvují 483,63 kilometrů, z nichž 108,51 budou tvořit první čtyři rychlostní zkoušky. Jsou mezi nimi i dva průjezdy nejdelšího úseku soutěže Lantosque – Col de Braus (32,71 km). Sobotní etapa přinese pět rychlostních zkoušek o celkové délce 128,48 km (562,04 km včetně přejezdů). Na trati známé erzety Col du Turini se tradičně očekávají tisíce nadšených fanoušků, kteří sem přijdou pozdravit své hrdiny. V závěrečný den na jezdce čeká celkem 314,46 kilometrů, z toho 116,08 měřených. Cílovou rampou na náměstí před kasinem projede první vůz v neděli v 15.30.

Komentářů celkem: 47
To KOPECKY GOOOOOOOO
20. 1. 2005 08:35
0 0
Kopejda ještě nemá na Bengua ani náhodou, nevím co vymýšlíš. Jsi nějak mimo, ne? Žádný dobrý Čech mimo Romana není, tak co by je tam cpali!..
Anonym
20. 1. 2005 09:55
0 0
Schwarze je vynikající jezdec,bohužel má smůlu ve výběru vozu se kterým jezdí (FABIA)
20. 1. 2005 09:58
0 0
Ty anonymní debile! Nevíš, které auto je nejlepší na světě?
Přece FFFFAAAABBBBIIIIAAAA !!!!
Anonym
28. 1. 2005 00:28
0 0
Vy jste všich teda dobří KOKOTI pokud nebude za volantem FABIE sedet český jezdec tak to pujde do řádných sraček KRESTA vám Všem natře PRDEL mir
Anonym
28. 1. 2005 00:31
0 0
Ti idoti co tam ted jezdí tak v takové soutěži nemají co dělat protože tak by tam mohla jezdit každá piča mir
Anonym
28. 1. 2005 00:34
0 0
A to co si knim dovolují fanoušci Tak to aspoň ukazuje jak jim kdo fandí a to je správnéééééééééééééé mir
Anonym
28. 1. 2005 00:35
0 0
Schwarz a Bengue tahněte tam odkama jste přilezlí mir
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!