2. 2. 2005 00:00 − 3862× − 64

Dámy a pánové, nastartujte své motory – 6

Od Rallye Monte Carlo již uběhl nějaký čas a já stále hledám odpověď na otázku, která mne trápila již v minulém roce. Stále nemohu přijít na to, proč Škoda Fabia WRC nedosahuje takových výsledků, ja

Od Rallye Monte Carlo již uběhl nějaký čas a já stále hledám odpověď na otázku, která mne trápila již v minulém roce. Stále nemohu přijít na to, proč Škoda Fabia WRC nedosahuje takových výsledků, jaké od ní očekáváme.

Sám sebe jsem se ptal a stále se ptám, zda je jeden z nejkrásnějších vozů WRC mrtvě narozené dítě, kterému k posunu mezi špičku nepomohly ani roky vývoje, ani půlroční pauza, naordinovaná vedením mateřské firmy, nebo je na vině jezdecká sestava, byť jednu chvíli s ex-mistrem světa v čele, nebo zda příčina tkví někde úplně jinde.

Dílčí časy v Německu a hlavně hvězdné vystoupení Jani Paasonena na domácí půdě v zemi tisíce jezer naznačilo, že by se fabia za jistých podmínek se svými doposud úspěšnějšími konkurenty mohla směle měřit. Nešlo však nepovšimnout si, že dílčí úspěch si valnou většinou nepřipisovali stálí tovární jezdci, ale piloti, kteří byli v týmu spíše hosté. Na vozech Armina Schwarze i Toni Gardemeistera se vyskytovaly místy až neuvěřitelné závady a poruchy, doplněné u jedničky týmu, možná až příliš často, zdravotními obtížemi, zatímco u druhého jmenovaného jsme mohli pozorovat znatelný úbytek motivace, který zvláště při RAC přecházel v odevzdanost, nebo spíše rezignaci.

Přesto, že na úspěch z Finska se již navázat nepodařilo, to nejdůležitější nakonec vyšlo a Škoda dostala souhlas k přihlášení se do letošního MS. Lhal bych, kdybych tvrdil, že oznámená jezdecká sestava ve mně vzbudila nadšení. Uvítal jsem však příležitost k přímé konfrontaci "zavržených" pilotů Toniho Gardemeistera a Romana Kresty, kteří se sešli za volanty továrních focusů s jejich konkurenty se znakem okřídleného šípu. Malcolm Wilson svým výběrem jezdecké sestavy nastavil zrcadlo a já věřil, že se brzy ukáže, kde leží pravda.

Po první soutěži, kterou bylo Rallye Monte Carlo, je sice příliš brzo na konečnou odpověď na otázku, jestli je špatné auto, nebo piloti, přesto se o nějaký závěr pokusím. Bývalí škodováci, Gardemeister i Kresta (nesmíme zapomenout ani na Auriola), se stabilně pohybovali ve výsledcích před posádkami okřídleného šípu. Takže se nabízí jednoduchá odpověď. Špatné výsledky zelenobílých nemohly být vinou jezdců, když dokáží vyhrávat vložky a umisťovat se na stupních vítězů, nebo jsou se starším privátním autem schopni držet krok s "fabrikanty". Jenže pak se zejména v sobotu začal Alex Bengue tlačit hodně vysoko a dokázal vyhrát dvě rychlostní zkoušky. Zahanbit se nechtěla nechat ani týmová jednička Armin Schwarz. Bohužel jeho zrychlování zakončila havárie. Zvítězit v rychlostní zkoušce se špatným autem nelze ani za pomoci souhry šťastných náhod (pokud ano, těžko se totéž podaří hned dvakrát), takže varianta špatného auta také neplatí.

Proč se tedy posádkám Škody motorsport nedaří zajíždět podobné výsledky pravidelně? V autě to není, v jezdcích to není, takže kde je skrytý oříšek? Pokud čekáte, že zde odhalím jednoduché řešení typu: Vyhoďte toho, nebo onoho, určitě vás zklamu. Odpověď a ani řešení tajenky skutečně neznám a trošku škodolibě mne těší, že je ani znát nemusím. Vedení týmu a zejména Martin Mühlmaier by to však vědět měl, nebo by se o nalezení vysvětlení měl ve dne i v noci snažit. Držme mu tedy palce, protože více než stoletá historie v motoristickém sportu za to určitě stojí.

Přeji všem šťastnou cestu tam i zpátky.

Komentářů celkem: 64
Anonym
2. 2. 2005 22:0641
0 0
Mam urcite informace ze SKODA MOTORSPORTU a Armin tam je jen protoze ho chce vedeni VW a celeho koncernu do ktereho spada i Skodovka a take to je podminkou letosni sezony kdyz Armin tak cela sezona a bez Armina jen testovani a vybrane souteze a mensi rospocet financi tyto informace mam o jednoho clena MOTORSPORTU.Michal K.
2. 2. 2005 22:1542
0 0
to wolf: no aspon někdo na místě,měj se a strašně moc se tesim na svedsko
2. 2. 2005 22:1643
0 0
to anonym 21:46,aspon ty trenky nemá ruzovy jako ty a ho.... si tak mozna ty,vulgarismy sem nepatří!!!!!!!!!!!!!!!!
2. 2. 2005 22:5144
0 0
Pánové, to je tedy rétorika! Brzděte. Není to jen o špatném průběhu točivého momentu. Armin se vymáz protože mu nezaflekovala ručka. Jasná porucha brzdového systému. Jestli měla Fabie na Monte stejné brzdy jako Kopecký na Bohemce (velkej kouř v první etapě), pak je chyba ve vedení i Arminovi, že s tím za 3/4 roku nic neudělali. A jsme zase u peněz a testování.
2. 2. 2005 23:2045
0 0
pepan:to je možný,uvidíme dál
2. 2. 2005 23:3446
0 0
To Jara:Tak to pochybuji, že by se jela už druhý den údržba. A mezičas jasně ukazují, že čas byl velmi, velmi dobtý i bez těch karambolů. průjezdů apod. V poslední sobotní RZ si také jel pro vítězství, nebýt toho incidentu na konci. Ale na kdyby se rally nejezdí.
3. 2. 2005 00:1047
0 0
Je to tady žumpa, nesmyslné výplody fantazie o Audi a WRC, o tom jak Armin vše brzdí,aby tomu pomohl apod. Všichni tady mají strýčky v Motorsportu a směs všech ohlasů působí jako "jedna babka povídala,že psali v Blesku..". Pokud tady lidé nemají trošku slušnosti a nevidí skutečně do motorsportu a rallye celkově, neměli by radši ani mluvit. Tolik blbostí,co tady člověk čte. Už se mi na to ani nechce odpovídat.A to bych tu našel desítku nesmyslů. Chudáci jezdci,kteří se v rallye pohybují, jen kroutí hlavou. .. Za rok nebo 2 se zeptám, kde máte to Audi WRC. PS: A s tím Arminem je to trapné, končí karieru,jede poslední sezonu, v některých rallye pojede bez nasazení pro týmové body, takže ať už to nějak dožije, nechme ho být. Přece jen se snaží pro Škodu něco udělat,schválně to nekazí.
poop
3. 2. 2005 06:5848
0 0
Já si myslím, že jednička v týmu musí jet na body ve značkách vždycky. Jen dvojku mužou měnit podle potřeby.
Anonym
3. 2. 2005 08:4849
0 0
taky souhlasím, že armin to asi schválně nekazí, bude to nějakou divnou atmosférou uvnitř týmu, něco je tam špatně, ale pokud to sledujete, tak ono je to nějaký podezřelý už asi poslední dva nebo tři roky. už jsem četl pár informací , které v posledních letech prosákly ze škodovky ven a vždycky tam bylo něco o podivné atmosféře v týmu, o špatně vybraných lidech, někteří na to dokonce záměrně kašlou, k tomu evidentně málo financí a pár dalších věcí a nad jednou z nejslavnějších značek v motorsportu se začíná smrákat. kéž by to ještě všechno dopadlo dobře. držím jim pořád palce, ale nevím, nevím...
Filczek
3. 2. 2005 09:5950
0 0
Podle mě diskuze o špatných jezdcích nebo špatném autě jsou trochu mimo. Za výsledky týmu musí být odpovědný někdo, v tomhle případě Škoda, potažmo VW, protože kdo jiný má na starost výběr šéfa týmu, získávání financí atd. atd. a s těmito pravomocemi musí nést veškerou odpovědnost za výsledky, které souvisí také s výběrem pilotů, spolehlivostí auta atd. Schwarze rád nemám, ale nemůže za to jak jezdí, již dlouho bez jediného dobrého výsledku, prostě ho neměli angažovat. Škodu bych z toho vynechal, ta určtě chce pro svůj Motorsport to nejlepší, ale nejspíš naráží na brzdu a ovlivňování od VW
3. 2. 2005 10:5551
0 0
Jo je to velký svinstvo od VW.Armin už tuhle sezonu neměl jezdit.Maximálně dělat dvojku nebo možná jenom testovat, ale zase je pravda, že je možná trochu užitečný pro ŠM - určitě má hodně zkušeností z rally,ale otázka je jestli je dokáže pro tým zúročit.To že jezdí dá se říct pro diváky je ostuda.Jestli chce jezdit pro diváky(aby mu aspoň někdo na starý kolena fandil) tak ať ho frantíci daj jako dvojku.Prostě má Negr odzvoněno a tak to prostě je viz. McRae. S jedničkou je to u Fábky těžký - Nejlepší pozici by měl asi Jani, protože kdo se z předních jezdců pohrne do auta, které dráždí zadní příčky. No a nebo zase ňákej důchodce.
JPP
3. 2. 2005 14:1552
0 0
Kdyby úspěch Fabie WRC byl podmíněn jen špatným motorem, či odchodem nemilovaného Armina bylo by to jednoduché, ale není.
Problém tkví v nekoncepčnosti práce celého týmu, který se p.Muhlmeier snaží přebudovat ze spolku nadšených amatérů ve skutečně profesionální tým. Doufejme, že se mu to podaří.
Je pravda, že spoléhat při vývoji auta na Armina, jehož zkušenosti a jízdní styl jsou dnes již pasé, není dobré, ale on tam nikdo jiný kdo by ho převyšoval(ve vývoji auta) zkrátka není.
Jelikož zázemí skutečných odborníků, specialistů jako má Citroen nebo Peugeot stojí nemalé peníze, dokonce tolik že PSA odchází ze šampionátu, nečekal bych od týmu s tak nízkým rozpočtem jako ŠM, že se dokáže vyrovnat nejlepším.
Takže držím palce, ale zůstávám na zemi.
Anonym
3. 2. 2005 14:2453
0 0
To Pepan: Video, které je mimochodem ke stažení na netu, Armina usvědčuje, že na ručku ani nesáhl, tak jak že mu nefungovala?
3. 2. 2005 15:5454
0 0
To Jara: O jaké údržbě tady mluvíš Jaryne ? Prostuduj se sobotní mezičasy a zjistíš, že Alex byl nejrychlejší na devíti úsecích z dvaceti, které se jely na čtyřech erzetách SS6-9 !!! A to většina z těchto "pidivítězství" byla dosažena na úsecích, kde se nikomu žádný čas nepřiděloval a všichni jeli naplno. Znevažuješ výborný Alexův sobotní výkon, aniž by sis pořádně ověřil fakta (už jenom to, že mluvíš o vítězstvích v nedělních erzetách, svědčí o tom, že jsi letošní Monte sledoval opravdu pozorně).
3. 2. 2005 21:4755
0 0
to fastfredy,máš celkem pravdu
to aninym 14:24 : nevim nevidel jsem,ale dík za názor
4. 2. 2005 00:1656
0 0
je opravdu z podivem kolik se tady najde ale hloupejch lidí,tomu se ani nechce věřit kolik jako pisálků ,slušní a tu vznáší kritiku a přitom tomu nerozumí . Lidi budte soudní a rozumní,to se fakt nedá číst. Jsem za jedno Z FASTFREDDY jeho příspěvek je perfektní!!!
Anonym
4. 2. 2005 06:1957
0 0
2 wolf a fastfredy: Armin jako jednička NEMŮŽE jet na některých soutěžích mimo body. Nenasadit ho můžou jen ze zdravotních důvodů, ale pokud jede, tak boduje. S kariérou se může loučit v sokromým týmu. Post tovární jedničky je v tomto případě přepych.
RDK
4. 2. 2005 08:1758
0 0
...hmm, Fabia je nespolehlivá, motor na to vůbec nemá, jezdci nejsou také nic moc (Armin). Ale řekněte mi CO chcete s tak malým rozpočtem ŠM ??!!
4. 2. 2005 10:3959
0 0
Souhlas RDK, proč výhrávají Citroeny, Fordy..., protože do vývoje daly mnohem víc než ŠM. Vzpomeňte na Auriola, ten moc dobře věděl proč odejít. Fabka by potřebovala několik let vývoje, pořádný balík a opravdové profesionály, kteří budou tvořit sehranný tým. S tím opravdu už nic moc neuděláme, ale modlím se za co nejlepší úspěch. Vím však, že podkud nějaký bude, bude jen vyjímečný. Ale těším se až se o něm bude psát i v zahraničním tisku. Buďme hrdí, že máme WRcko.
4. 2. 2005 10:4460
0 0
Taky bych chtěl podotknout, že ti co byly loni ve Finsku můžou potvrdit, že co prováděl Janni na některých RZ byla fakt bomba. Zato taky dostal hvězdu rally. On je fin, fini řvali a fandili při každém jeho průjezdu a já byl fakt pyšný, že sedí ve Škodárně. Doufám že to zopakuje ve švédsku!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!