Ondřej Plšek - eWRC.cz
21. 7. 2009 16:18 − 3173× − 56

Rally Monte Carlo prvním podnikem IRC 2010

I příští rok bude prvním podnikem šampionátu IRC nejstarší soutěž na světě – slavná Rally Monte Carlo.

V letošním roce se slavná Rally Monte Carlo nejela jako součást MS, ale jako podnik šampionátu IRC. Dle systému rotace soutěží se měla příští rok tedy zpět vrátit do MS, ale pořadatelé této soutěže to odmítnuli. "Rally Monte Carlo zůstává v IRC, protože v této sérii jsme našli vše, co potřebuje k návratu ke kořenům tohoto sportu," řekl šéf pořadatelů Rene Isoart.

Spokojenost logicky panuje i u IRC, které tak MS opět přetáhlo nejstarší rally na světě. "Jsme velmi pyšní na to, že se Monte opět pojede v rámci IRC. Stejně jako v roce 2009 plánujeme rozsáhlé zpravodajství s živými televizními přenosy," sdělil za promotéra Geraldine Filiol.


Foto: Petr Eliáš

V příštím ročníku čekají na soutěžící některé změny. Centrum soutěže bude ve městě Valence a seznamovací jízdy se budou konat již v sobotu a neděli. Zajímavostí je ale hlavně úterní devítikilometrová rychlostní zkouška, která rozhodne o startovním pořadí pro první etapu.

Ve středu čeká na soutěžící první etapa v regionu Ardeche, pojedou dvakrát rychlostní zkoušky Burzet – Lachamp Raphael a St Pierreville – Antraigues, ve čtvrtek pak na posádky čekají zkoušky Labatie d’Andaure – St Pierre sur Doux, Lamastre – Alboussiere a Saint Bonnet – Saint Bonnet. Bližší údaje k trase příštího ročníku budou ještě zveřejněny.

Na start se smějí postavit speciály S2000, vozy skupin N a A a novinkou bude možnost startovat s vozy GT. Zajímavostí je i fakt, že týmy nejsou omezeny ve volbě dodavatele pneumatik a benzínu.

Komentářů celkem: 56
21. 7. 2009 17:4821
0 0
sorry za překlepy a OTsmajlík
21. 7. 2009 17:4922
0 0
Martin Plíseň : Rusko, Safari jasný to beru, ale v MS není konkurence nikdesmajlík
21. 7. 2009 18:0523
0 0
Hlavně si v IRC nesmí hrát na něco, co nejsou a dělat co nejlíp to, co doteď dělali. třeba by mohli vypustit Keňu, Čínu a Brazílii (já vím, ty poslední dvě nepůjdou-tržní věci). Já bych ale kupříkladu přidal jednu sněhovou. Využít střídání norska a švédska...
21. 7. 2009 18:0624
0 0
liposh: souhlassmajlík
PETRAS Marek
21. 7. 2009 18:0825
0 0
liposh: nesouhlas, Monte už tam je smajlík
21. 7. 2009 18:3126
0 0
liposh: proč vypustit?šak tam jet nemusíš
21. 7. 2009 19:3727
0 0
Každý má právo na svůj názor, stejně tak i Martin Plíseň. V mnohém s ním souhlasím a Vaše názory jsou mnohdy také hodně stupidní... Kdyby se Škoda neúčastnila IRC, tak tento seriál 80 % z Vás ani nesleduje a neustále nepasuje na první místo před WRC. Ruku na srdce. Z čeho je divácký požitek hodnotnější? Ze závodu WRC, nebo IRC. Určitě se většina z Vás účastní podniků z obou šampionátů, tak byste měli vědět co je TOP...
PETRAS Marek
21. 7. 2009 19:4228
0 0
Mě MS bavilo max v roce 2003, 2004. Že by jsme nesledovali IRC? to bysme potom nechodili ani na Barumkusmajlík
21. 7. 2009 19:4529
0 0
Barumka je snad samozřejmost a povinnost... Já určitě nijak nesnižuji hodnotu IRC, tak si to prosím nevysvětlujte...
21. 7. 2009 20:0730
0 0
Kokyllä: Mám za sebou poměrně čerstvý zážitek z MS v Polsku a proti tomu postavím loňský závod IRC v San Remu. Ano WRC je bestie, ze které se mi zježily chlupy na zádech, když prolétla kolem. Ale při žádném z průjezdů nejelo absolutní maximum více než tři auta. Buď jel pomaleji ten kdo čistil, nebo už se jela jistota, popřípadě se taktizovalo. Svým způsobem jsem byl zklamaný z toho co jsem viděl. Vybíral jsem si rychlejší místa a to co předváděli Wilson, Rautenbach a spol mě nijak do kolen neposílalo. Lokální střelec Holek neměl šanci během jednoho závodu dostat z auta maximum. Proti tomu postavím to San Remo. O bednu se závodilo do poslední RZ, žádné taktické hrátky, špička jela palbu všude, kde jsem viděl. Domácí střelci Scandola nebo Perrico, občas startující Auriol, ti všichni jeli na oko velmi rychle. V IRC prostě není tak veliký (optický!) rozdíl mezi top špičkou a řekněme takovým tím druhým sledem, kdežto ve WRC už Henning Solberg není zrovna moc koukatelný. Z tohoto důvodu já osobně stavím MS a IRC v podstatě na stejnou úroveň. Každé má něco do sebe.
21. 7. 2009 21:2131
0 0
"Kokyllä" IRC je opavdu 2. liga???? Tak proč budou na Barumce přidány retardéry tam, kde nebyly ani za éry WRC. Tato třída je pryč a už ji z hrobu nikdo tahat nebude. S2000 od minulé Barumky zrychlilo v průměru o 5s. A pokud koukneš na nejen evropské šampionáty, tak S2000 jasně poráží dva roky staré WRC. Zvláštní druhá liga.....................
21. 7. 2009 21:3732
0 0
taky si myslím že IRC je lepší než MS kde jsou sice WRC ale jenom dvě továrny takže by to chtělo éru WRC ukončit a naplno rozjet IRC a udělat z tohoto seriálu plnohodnotné MS.
21. 7. 2009 21:4933
0 0
Kokyllä: smajlík
21. 7. 2009 21:5334
0 0
Zajic: Mě se třeba v Polsku líbilo mnohem více aut, než píšeš... Ale jinak Ti rozumím. Je to každého věc, co se mu líbí. Rozhodně je ale nesmysl to nějak dělit na 1. a 2. ligu. Každý ať si jezdí na to a sleduje to, co se mu líbí. Mě osobně zatím stále více vzruší, když proletí WRCo, než S2000. Proto si je musím vychutnat do poslední chvíle, co to bude možné smajlík
21. 7. 2009 22:0235
0 0
Kokyllä: Záleží hodně na výběru míst. Jsou místa, kde jedou všechna WRCa stejně - jedno takové jsem taky viděl - ale prostě jsou úseky, kde jsou ty rozdíly hrozně vidět. O tom jaké vzrušení poskytuje jaké auto nebudem debatovat, WRCo je a vždy bude WRCo. Ale když se na to pokusím podívat komplexněji, tak si to IRC stojí zatraceně dobře, dokonce po sportovní stránce je na tom myslím už i lépe.
21. 7. 2009 22:1036
0 0
Pokud by ve WRC jezdilo vice spickovych jezdcu a tymu a hlavne Skoda, tak je jasne ze velka cast fandu by stala za WRC. Za teto situace se hleda neco, kde bude vic vyrovnanych souboju a kde bude komu fandit.. Ale divacky na trati je atraktivnost vozu WRC uplne nekde jinde. Ty bestie v IRC chybi, i kdyz jezdci jedou na 100%, tak to turbo a razance v zatackach nesmazou.. Od PC zacina IRC WRC aspon pro ceske fandy pomalu prevysovat. Pokud ale opravdu prijdou atraktivni auta 1.6 turbo do WRC a projevi vice znacek zajem, muze pozice IRC oslabnout. Prece jen ale radsi vzpominam na obdobi 1999-2005 a mam urcite zazitky v pameti, ktere se mi zarily do pameti, kdy jsem mel husi kuzi, coz u IRC nemam v takove mire.. Ale zase na Barum se tesim, slibuje to vyrovnany souboj Kopecky, Kresta, Loix, Meeke, Voulloiz o vitezstvi a plno dalsich solidnich jezdcu. Ale je mi jasne, ze IRC je sberna spise prumernych nebo lehce nadprumernych jezdcu, kteri by nebyli az na vyjimky schopni ve spickovem stroji WRC opakovane porazet takove jezdce jako jsou a byli Loeb, Hirvonen, Sainz, Makinen, McRae, Kankkunen, Gronholm, Solberg atd. Postavme si vedle toho jmena jako Loix, Kopecky, Willks, Alen jr. a malokdo by dokazal smele tvrdit ze tito by s WRC umeli jet poravidelne rovinu se spickou WRC na vsech povrsich..
21. 7. 2009 22:1937
0 0
Loeb, Grohnolm, McRae ci jakykoli jiny predni jezdec MS by natrhl pr.el kdejakymu hejskovi z IRC i s tou plechovkou bez turba. Ale zadny z tech hejsku z IRC by nemohl porazet mistry z WRC, kdyby usedl do spickoveho vozu wrc.
21. 7. 2009 22:2138
0 0
Sdílím obdobný názor jak Peťan72 a Kokyllä. Monte bylo první soutěží roku a nadrženost českého diváka byla velká a když připočteme tovární fabie a Kopeckého, tak se není co divit obrovskému českému zájmu. Euforické výkřiky televizního pokrytí Eurosportem pomaličku utichají. Mimo dvou rz z Ypres už nic jiného nebylo a stěží bude.
Jinak nechápu proč se tady útočí na jiné názory, sekta tu snad ještě v komentování nepůsobí.
21. 7. 2009 22:2239
0 0
pacquiao: Ale kdejakej hejsek z WRC (Rautenbach) dostal nakopáno od hejsků z IRC. Paradoxní, že? smajlík
21. 7. 2009 22:2440
0 0
Buzekpar: Ale ty časy, na které vzpomínají Peťan72 a Kokyllä se prostě už nevrátí, proto je třeba vzít za vděk tím, co je. Tak holt místo nabitého MS máme dvě různé série, z nichž každá může něco nabídnout.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!