30. 8. 2009 11:46 − 3575× − 67

Eurosport pokračuje v živých přenosech

Je úlohou Eurosportu, jakožto promotéra IRC, změnit rally ze sportu pro fanoušky na masovou zábavu.

Je úlohou Eurosportu, jakožto promotéra IRC, změnit rally ze sportu pro fanoušky na masovou zábavu. Ostrovní RACMSA Rally of Scotland, která je posledním z jedenácti podniků IRC, bude pro Eurosport dalším krokem ve snaze přenášet napětí a akci přímo z vozů do obývacích pokojů. Skotská soutěž se pojede v termínu 19. – 21. listopadu 2009.

Soutěž je situována do malebné krajiny Perthu a Stirlingu, diváci Eurosportu budou moci vidět čtyři hodiny ze čtyř šotolinových testů. Některé z RZ, které se letos pojedou, se nejely již 20 let.

"Výroba přímých přenosů z rally je zřejmě jednou z nejsložitějších operací televize, ale chceme i nadále dávat divákům možnost zažít vzrušení z Intercontinental Rallye Challenge," řekl Géraldine Filiol, generální ředitel společnosti Eurosport Events. "Začali jsme sezónu IRC pokrytím Monte Carla a v polovině sezóny jsme si přivezli mnoho zkušeností z belgické Ypres Rally. Nyní opět budeme pokrývat Skotsko v přímém přenosu, přesněji čtyři zkoušky během dvou dnů včetně impozantní RZ Loch Ard, která bude krásným vyvrcholením rally," odhaluje více ze zákulisí Géraldine Filiol.

"RACMSA Rally of Scotland bude opravdu velká motoristická akce," řekl Andrew Coe, šéf International Motor Sports, promotéra rally. "Bude to velkolepá soutěž, měřené testy povedou nejkrásnějšími lesy a parky v zemi, a některé z nich mohou být i nejnáročnějšími rychlostními zkouškami na světě. Pro tak motoristický národ, jako je Skotsko, to bude první větší událost od té doby, co Colin McRae vyhrál mistrovství světa," myslí si zástupce pořadatele.

Časy živých přenosů:

pátek 20. listopadu
9:45-10:45 : LIVE Stage 2 / Craigvinean 1 (21,40 km) – Eurosport Live
17:00-18:00 : LIVE Stage 6 / Craigvinean 1 (21,40 km) – Eurosport Live

sobota 21. listopadu
10:00-11:00 : LIVE Stage 9 / Loch Ard 2 (35,00 km) – Eurosport Live
15:00-16:00 : LIVE Stage 12 / Loch Ard 2 (35,00 km) – Eurosport Live

zdroj: ircseries.com

Komentářů celkem: 67
30. 8. 2009 21:0541
0 0
Ten počet diváků je ale součet přihlížejících na všech RZ.
30. 8. 2009 21:1442
0 0
buzekpar:to bych chtěl vidět jak by se vlezli na jednusmajlíksmajlík
30. 8. 2009 21:1743
0 0
Hujer:nezlob se,ale to číslo mi přijde přehnané.Oficiálně prodané lístky by daly alespoň nějakou představu.A nikdy jsem takovou informaci snad z žádné rally neviděl.Ale jinak samozřejmě souhlasím s tím,že to byla nejvýznamnější motoristická akce po Moto GP u nás.
30. 8. 2009 21:1844
0 0
Nechci byt sprosty a psat toho tu 5 A4. Takze jen ve strucnosti: "Diky" za Barumku a bezte do p**e!!! smajlíksmajlík
30. 8. 2009 21:2145
0 0
hujer [30.8.2009 21:14:47: tuhle reakci jsem čekal, bylo to spíš pro ty, kteří si myslí, že bylo na barumce 1/4 milionu fandů.
Jinak si všichni pořadatelé z jistých důvodů přidávají, včetně Moto GP v Brně
30. 8. 2009 21:3846
0 0
Buzekpar:To je mi jasné,že je to myšleno na všech RZ dohromady.Ale i tak je to silně přehnané,i pokud bys počítal všechny obyvatele na tratích RZ dohromady.A o těch prodaných lístcích chybí jakákoli informace.Chci tím říci,že sledovanost našeho sportu není zdaleka tak velká,jak si spousta lidí myslí.
30. 8. 2009 21:4347
0 0
hadapa: a neříkám nad tebou přesně to samé?smajlíksmajlík
31. 8. 2009 08:2348
0 0
Rally si může za vše samo. MS kde jsou dvě továrny, JWRC, PV, S2000 k tomu IRC, vše je rozdrobené. Kdo se v tom má vyznat. Jak má někdo pochopit, že mistr světa doma skončí pátý nebo, že Barumku vyhraje jakýsi Travaglia.
31. 8. 2009 09:2149
0 0
Subarák: To je přesně ono. Mraky tříd, nepřehlednost. Pokud někdo není skutečný fanda, nerozumí tomu a nechápe to a TV je právě nejvíc pro ty laiky.
31. 8. 2009 09:4950
0 0
Subarák: Tohle podle mě není ten hlavní důvod. Podívej se třeba na všechny ty nové "cupy" a prázdninové ligy v hokeji apod. Do toho MS, evropská liga, která už zase asi nebude a další... Taky už v tom mám bordel, která horní dolní hraje proti dolní horní v nějakém poháru, ale oni to všechno vysílají živě + nejlépe ve dvou až třech opakováních.
Vidím v tom taky prachy, ale asi i komunikaci a setkání správných lidí se správnými lidmi + do toho v případě Eurosportu angličtina jako pořád ještě tak trochu bariéra i u nás (i když se to hodně výrazně lepší).
Ale jinak mě to samozřejmě neuvěřitelně štve. Protože ať mi nikdo neříká, že auta ve vracáku, do toho on-boardy, rychlé průjezdy, servisní zóna apod. by byly sledované méně než třeba právě náš český fotbal.
Každý chlap (a fotbalisty nevyjímaje) se raději podívá na řvoucí auto letící na vytočenou pětku z kopce mezi stromy než 2 hodiny nějaké ulepené 1:0 Brno - Teplice a ještě ze simulované penalty (Brno a Teplice snad prominou, jen mě to tak napadlo).
Ach jo...smajlík
31. 8. 2009 11:5751
0 0
evolution:nemáš pravdu,drtivá většina chlapů bude spíše sledovat usmoulené fotbalové Brno-Teplice,ci Tipsport cup na ledě,než vytočeného závoďáka.Spousta lidíu nás bere jako sport jen fotbal a hokej,bohužel.
Než jsem opustil své rodné doupě a odjel do Zlína,tak jsme navštívili jeden sportbar a chtěli zkouknout atletické MS.Jenže ouha,na všech obrazovkách dávali právě po sportovní stránce bezvýznamný Tipsportcup.Po dotazu,jestli by to nedali na atletiku,tak nam odpověděli"proč?,copak to někoho zajímá? a stejně Špotáková bude házet až večer.Co k tomu dodat...smajlík
31. 8. 2009 16:1252
0 0
V těch reakcích by to chtělo trochu soudnosti, trochu rozumu, trochu objektivnosti, postavit se nohama na zem a trochu pouvažovat, jak televize a televizní zpravodajství funguje. Ano, máme rádi rallye, ale nemůžeme žít v iluzi, že kolem rallye se točí celý vesmír... Zkuste se trochu zamyslet, zabrouzdat si po internetu a zjistit, jak je to s popularitou/sledovaností jak motoristických sportovních disciplín, tak jiných sportovních disciplín. V tomhle rallye ani náhodou nemůže konkurovat Formuli 1, MotoGP, WSBK, WTCC, nebo dokonce NASCAR... Ono to chce opravdu znát ty čísla, kolik lidí průměrně sleduje v televizi závod F1, závod NASCAR, fotbalové utkání Ligy mistrů, velký atletický míting, velký tenisový turnaj... Pak by řada z Vás nepsala takové emocionální nesmysly... Dále je potřeba si uvědomit, že fungují i nějaká televizní práva. Jestliže na IRC má výhradní právo Eurosport, pak si jen tak nemůže třeba ČT přijít a že si na Barumce natočí to a to... Tak to prostě nefunguje... Stejně tak to nejde i v jiných odvětvích... Plivání na Novu se mě zdá hloupé... Předně je to komerční a hlavně soukromá televize. Takže asi žije z reklam a asi bude chtít za všechno peníze... A má svůj nějaký "charakter", aby se odlišovala od ostatních televizí... A s tou krvežíznivostí to až tak horké není. Myslím, že se motorismu věnují u nás mnohem více, něž ČT, vysílají všechny závody F1, vysílají, pokud vím, i kvalifikace, vysílají všechny závody MotoGP. A málokdo z Vás si dovede představit, kolik desítek milionů korun stála vysílací práva na jeden rok... Jestliže někdo zmiňuje sledovanost a srovnává, pak si musí uvědomit, kolik třeba to zminěné MS v klasickém lyžování v Liberci sledovalo televizních diváků! Ve světě i u nás! V součtu zcela určitě desítky, možná stovky milionů! To stejné platí o závodě MotoGP v Brně a nejen v Brně! Teatrálně se tady pohoršovat nad celkem logickým dopisem pana ing. Bauera mě také připadá hloupé... Předně, Ruská rallye rozhodně nebyla klíčovou motoristickou událostí týdne, měsíce... Kromě opravdových fandů o ní ani nikdo moc nevěděl... A zpravodajství by museli Eurosportu zaplatit...
31. 8. 2009 16:4753
0 0
Josef Vrátil: Souhlasim s Vami, jen si nemyslim ze by se ta popularita/sledovanost dala az tak dobre posoudit, protoze prenosy z rally v podstate neexistuji (kratke nocni reportaze Eurosportu samozrejme konkurovat nemohou). Zive prenosy jsme zatim videli jen dva na Eurosportu z IRC.. Kdyby "nekdo" od Europosrtu koupil prava, jak vite ze by se na to lidi nedivali, jako se treba o vikendu divaji na F1..
31. 8. 2009 16:5354
0 0
Kdysi,a sice do roku 2003(kdyžtak mě někdo opravte) vždycky BBC dělala přenos z Margam Parku,rok 2003 si pamatuju,protože to běželo i na eurosportu a dodes mám část nahraou...a myslím si,že sledovanost,aspon v UK,to mělo
31. 8. 2009 17:2855
0 0
Nevím, jakým způsobem se zjišťuje sledovanost toho kterého přenosu, nebo pořadu. Myslím technicky. Ale v posledních letech jsem několikrát viděl tabulky "nejsledovanějších/nejpopulárnějších sportů světa", které vznikly právě na základě televizní sledovanosti. Na čele se nekolik let "štychají" americký fotbal a baseball. Na třetím místě se drží, jako zcela suverénně nejpopulárnější motoristický sport světa, seriál NASCAR. Kdo z nás ví, kolik milionů lidí díky satelitním společnostem sleduje americké sporty v Rusku, v Číně, v Japonsku... V desítce byla ještě Formule 1 a ta půjde nahoru, jen co tam vstoupí ten mladý Rus, co jezdí nějaké ty F2... Na příští rok to má jisté... Až za výše jmenovanými ryze americkými sporty byly "náš" fotbal, NHL, NBI, atletika, tenis... Také jsou zajímavé tabulky jednorázových sportovních akcí, jako jsou Olympijské hry, MS ve fotbale, Dakar, 24 hodin le Mans... Navíc, dávno pryč jsou doby, kdy se navštěvnost na světových rallye počítala na stovky tisíc, někde i kolem milionu... Živě si vzpomínám třeba na Sanremo 94, když jsme v předvečer přijeli na první erzetu a po obou stranách příjezdové silnice se už den předem(!!!) parkovalo pět, sedm kilometrů daleko... My jsme pro náš Fiat Uno našli mezeru skoro u mlíka... Dneska i na Monte Carlu, i v Portugalsku dojedete skoro k mlíku, stačí jet dvě hodiny předem... To je prostě realita. Divák se vyvíjí, další a další generace mají zcela jiné zájmy...
31. 8. 2009 18:5556
0 0
Josef Vrátil:Neměl bys nějaký odkaz na sledovanost sportů,o které píšeš?Strašně by mě to zajímalo.Já jsem se pouze jednou pokoušel najít něco o sledovanosti rally na německých serverech,zabývajících se sledovaností v TV obecně(nejen co se týče sportu).Tam jsem nenašel ani zmínku,z čehož mi vyplynulo,že v Německu je sledovanost naprosto zanedbatelná.Obrovská čísla tam měla např.házená.
31. 8. 2009 20:0957
0 0
No rally v Německu asi moc populární neni,řekl bych díky RTL a jejich Armin přenosům,kdy většinou skoro celou dobu on jenom kecá a stim divnym moderátorem...
Josef Vrátil:Realita to je,bohužel...proto taky občas lituju,že mi není třeba o deset let víc...
31. 8. 2009 20:2558
0 0
Martin Vintr(Didier):Jenže ten pořad na RTL je jediný pořad o rally na všech celostátních kanálech dohromady.A to mají těch kanálů cca 10.O placených a digitálních kanálech nemám přehled.Dávají to vždycky kolem poledne před kvalifikací F1 a jsou tam stejné záběry jako na eurosportu plus nějaké Arminovy komentáře.
31. 8. 2009 20:3959
0 0
Neřek bych,že je to přesě kopije toho,co vysílá Eurosport...na ten se letos dívám pravidelně a když občas před kvalifikací narazím na RTL na Armína,tak si říkám,že tam prostě víc on kecá než oni jezdí...navíc třeba po Polsku se hodně věovali mladýmu Wittmaovi,což na Eurosportu nedávali....co se týče jinejch kanálů,maji taky oba eurosporty,ale ten druhej jen placenej(ten první chytám)
31. 8. 2009 21:0260
0 0
S tím Arminem máš samozřejmě pravdu.Myslel jsem jen,že záběry používají stejné jako Eurosport.A ty kanály jsem myslel vysloveně německé.Eurosport beru jako celoevropský.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!