Rosťa Kutěj - eWRC.cz
24. 2. 2010 12:54 − 3531× − 39

Ředitel, ten těžký chleba má. A nejen on :-)

S ředitelem soutěže Jiřím Valentou nejen o Rallye Šumava.

S Jiřím Valentou jsme domlouvali rozhovor cca 3 měsíce. Jirka je velice vytížený člověk a mimo to nám komplikovaly situaci i okolnosti, o kterých bude řeč dále. Když už bylo skoro hotovo, došlo ze strany místních samospráv ke zrušení již dříve vydaných povolení a naše povídání se tak vrátilo zase na začátek.

Jirko, spousta našich čtenářů Vás jistě zná, ale najde se jistě dost takových, kterým Vaše jméno nic neříká. Můžete se nám zběžně představit? Jak jde spolu dohromady Jiří Valenta, rallye a PAMK?

V autoklubu se pohybuji celkem dlouho, nedávno jsem to počítal a je to už 14 let. Začal jsem s propagací, postupně jsem se dostal ke sportu, následně k bezpečnosti, v posledních letech jsem působil jako hlavní bezpečnostní činovník a vloni jsem poprvé působil ve funkci ředitele obou rallye. Tedy jak Mogul Šumava rallye Klatovy, tak Historic Vltava Rallye.

V jakém stadiu je teď příprava rallye? Ať Šumavy nebo Vltavy? Pojedou se? Pojedou se spolu? Jsou hotové tratě?

Přestože už čas ohromně pokročil, tak máme jasno jen v tom, že obě soutěže jedeme dohromady. A to v termínu 15. až 17. dubna 2010. S tratí to tak jasné do minulého týdne nebylo. Minulý rok v říjnu jsme si libovali, jak máme dobře připravenou trať, tak jak by se nám líbila. Pak do toho začaly přicházet komplikace. První větší komplikace byla Plzeň. Magistrát města Plzně musel v letošním roce omezit některé rozpočtové výdaje a pro město je pochopitelně přednější zajištění služeb obyvatelům, na rallye v rozpočtu nezbylo dost prostředků. My ovšem bez podpory magistrátu nejsme schopni finančně zajistit požadavky na bezpečnostní zajištění RZ, které jsou podmínkou PČR a dopravního odboru města z důvodu těsné blízkosti a uzavření komunikace I. třídy.

Toto nás tedy donutilo změnit koncepci soutěže. Pojedeme v pátek a sobotu s tím, že v pátek se pojede oblíbený okruh a klatovské vložky a v sobotu se pak soutěž přesune na Vimpersko.

Tady na Klatovsku nás trošku nepříjemně překvapil přístup některých obcí, od kterých jsme nedostali povolení ke zvláštnímu užití komunikace, nebo jako v případě obce Chlistov, kde nedostal PAMK povolení k průjezdu obcí. Nicméně si myslím, že jsme to zvládli a podařilo se nám najít alternativní trasy. Další nepříjemná zpráva přišla z Vimperska, kde vždycky byly tratě nesmírně atraktivní a zajímavé. V závěru roku bylo opraveno několik silnic, po kterých vedla námi navrhovaná trať. Bohužel na nové povrchy nedostaneme z důvodu záruky povolení k zvláštnímu užívání.

Každopádně se nám trať podařila asi na pátý nebo šestý pokus postavit, už jsme ji spolu se zástupci Asociace jezdců rallye s pány Pechem a Petákem projeli a vše vypadalo velice dobře. Nicméně se opět na Klatovsku objevila komplikace a to v podobě autobusové dopravy. S ohledem na to, že jedeme dvě soutěže pohromadě což je časově při počtu 120 aut startujících po minutě plus nějaká pauza mezi soudobými a historickými vozy skoro 3 hodiny, je problém sladit harmonogram s jízdním řádem autobusů. V klatovské části se prostě mezi ty autobusy musíme vejít, nechceme omezovat dopravu z práce, ze škol a podobně.

Jaká je vůbec spolupráce s AJR? Vycházíte spolu? Neděláte si naschvály?

No, byly takové hlasy, že jezdce nemáme poslouchat, že je nemáme zvát ke stavbě trati. Já si to nemyslím. Minulý rok jsem na to přistoupil, a byl jsem za to nemálo kritizován ze strany kolegů v PAMK, že jezdci nechtěli jet Roupov a i když toto bylo kritizováno, jezdcům jsme ustoupili. Říkal jsem si, proč ne, málokdo z nás v tom soutěžním autě sedí a ví, jak se vůz na daném místě bude chovat. Beru to tak, že se jezdci neobejdou bez nás, stejně tak jako my bez nich. Potřebujeme se navzájem, diváci se nebudou chodit dívat na auta zaparkovaná někde v "UPčku" a ani na prázdné tratě RZ.

Pokud spolupráce bude fungovat, bude to jen dobře. Jak jezdci, tak diváci a i my, pořadatelé, chceme, aby byl rallysport kvalitní, bezpečný a hezký. Ale na druhou stranu my ty tratě více nezatočíme a nezúžíme, my musíme vycházet z toho, co máme. Já vím, že je tady spousta krásných míst, nádherných úseků, ale pokud nás tam obce nepustí, je to pro nás prostě tabu. A jako ředitel rallye nemůžu říct jezdcům „hele tak tady zpomalte“. Dneska je rallye rychlá, závodí se o desetiny vteřiny. A každá desetina ztracená tím, že pořadatel někde vymyslel nějakou hloupost, zamrzí.

Já si myslím, že spolupráce nám funguje, já si za nás na AJR stěžovat nemůžu a myslím, že oni na nás také ne. Minulý rok jsme si s AJR řadu věcí vyříkali a dohodli jsme se. Snažíme se dohodu dodržovat a s jezdci komunikovat a myslím si, že spolupráce je velmi dobrá.

Té Plzně je podle mě škoda, pokud vím, žádný velký motoristický podnik se zde nejede. Rallye se zde mohla prezentovat před skupinou lidí, která možná ani netuší, že něco takového existuje a možná to mohlo přinést řadu nových zájemců o tento sport. Letos se na Plzeňsku chystá premiérově podnik Rallye Cupu a je škoda, že tu bude jako jediná soutěž.

Je to velká škoda. Okolo Plzně se navíc tratě staví ještě hůře, než okolo Klatov. Přeji pořadatelům RC, aby se jim podařila hezká a kvalitní soutěž. Pro nás by plnohodnotné pokračování na Plzeňsku znamenalo přenést celou etapu na sever Plzeňska, což s ohledem na to, že jedním z hlavních partnerů Mogul Šumava Rallye je město Klatovy, nejde.

Zmínil jste Klatovy. Jak se spolupracuje s městem Klatovy?

Spolupráce je dobrá. Opravdu velice dobrá. Fantasticky se spolupracuje s panem starostou Rudolfem Salvetrem a dalšími složkami města. My se snažíme městu něco vracet, v loňském roce jsme pořádali dopravně bezpečnostní akci pro děti, která měla veliký ohlas. Pořádali jsme motoristický den pro řidiče, kde byla kluzná folie, měřili se tachometry, zajistili jsme spolu s naším partnerem Investtel Auto bezplatné zimní prohlídky. Další akce pro děti, na které spolupracujeme s PČR a HZS, bude opět z naší strany zaměřena na bezpečnost dětí v silničním provozu, proběhne v červnu letošního roku. My se chceme městu revanšovat a myslím si, že toto je asi jediná cesta. Motorismus k nám patří, a když se dneska podíváte na silnici, tak to je hrůza. Provoz na komunikacích, špatná kázeň řidičů, malá ohleduplnost. Myslím si, že v oblasti prevence má autoklub a to nejen ten Klatovský, co dohánět a o co se snažit.

Letos mají Klatovy výročí, město slaví 750 let. Promítne se toto i do chystané soutěže?

Určitě, každý z nás je jistě hrdý na to, že můžeme přispět naší akcí k oslavám, já tedy rozhodně ano. Navíc máme k této příležitosti připravenou výstavu vozidel, která proběhne na Erbenově náměstí. Opět tam bude megastan a Rally Centrum s doprovodným programem. Máme přislíbená historická vozidla, máme slíbeno také několik moderních závodních i produkčních vozů. Výstava se bude konat souběžně s rallye od čtvrtka do soboty.

Vrátím se k trati, pane Valento, kolik lidí zajišťuje rallye Šumava a Vltava?

Celkem je to zhruba 1000 lidí, kteří zajišťují pořadatelskou službu, plus 50 členů přípravného a organizačního výboru. Na RZ se přímo podílí asi 900 lidí, zbytek zajišťuje rozvoz a svoz materiálu, stavění zábran, retardérů a podobně.

Je problém tady na Klatovsku a Vimpersku těch 1000 lidí sehnat, nebo musíte zájemce odmítat?

(smích) Chtěl bych se dožít toho, že budeme muset zájemce odmítat. My máme velice dobrou situaci na Vimpersku, kde nás rádi vidí a jsou rádi, že se u nich něco děje, ale ani na Klatovsku nemáme větší problémy. Pořadatelskou službu nám zajišťují hlavně dobrovolní hasiči a menší autokluby. Jsou sehraní, mají zájem a my z toho máme pochopitelně radost. V každé obci se snažíme o to, abychom zapojili místní sdružení a místní spolky. Jde o to, že ti lidé mají znalost terénu, vědí, jak to tam chodí a taková spolupráce je vždy velice dobrá. Další věc je to, že tyto spolky si pořadatelskou službou něco málo vydělají a i tento výdělek umí ocenit.

Sehnat lidi není až tak velký problém, horší je sehnat odpovědné lidi. Vedoucí RZ, traťové komisaře a rozhodčí faktu. To jsou ti, na které je vyvíjen ohromný tlak. Letos se práce dvou posledně jmenovaných musí zlepšit, v tomto máme rezervy, a to nejen my. Letos pro ně chystáme velké speciální školení, kam chceme přizvat i zástupce AJR. My školíme naše činovníky podle řádů, ale je třeba tam vidět i pohledy jezdců. Je potřeba, aby si jezdci řekli svoje připomínky a svoje zkušenosti z praxe. Připravujeme i různé modelové situace. Důraz klademe hlavně na bezpečnost, pořadatelé musí dbát především o bezpečnost svoji i diváků. Žádná vesta je neochrání. Pořadatel je obvykle první na ráně. Teda hned po fotografech (smích)

Při přípavě tohoto rozhovoru jste mi mimo záznam řekl, že máte cca 2 měsíce skluz v přípravě. Jak dlouho trvá připravit podnik velikosti Šumavy a Vltavy?

My začínáme asi měsíc po konci soutěže. Měsíc si vždycky dáváme oddech, musíme vychladnout, nabrat síly. Po soutěži totiž všichni skládají funkce, nikdo nemá zájem to dělat a pokračovat. Musí prostě vychladnout horké hlavy. Pořadatel to má těžké v tom, že ho nikdo nechválí, spíše naopak. Takže my zhruba po měsíci sedneme nad mapu a pak do auta, začneme najíždět a hledat, kde by se dalo jet a jak by mohla vypadat koncepce. Tato fáze trvá obvykle tři až čtyři měsíce. Poté se musí projednat veškerá povolení a další administrativa. A od nového roku probíhá bezpečnostní a pořadatelské zajištění soutěže až do jejího startu.

Jak to bude vypadat s historiky? Ze strany jezdců HA je slyšet hlasy, že není dobře, pokud dojíždějí soudobá auta. Hlavně Luboš Tenkl o tomto hodně mluví. Pan Tenkl dává argumentuje tím, že se svým autem může dojet poslední soudobé vozidlo a to není právě bezpečné.

S tím souhlasím, ale to může fungovat i opačně. Nicméně u nás spolu tyto dvě kategorie vozidel nejedou. Jedeme dvě samostatné soutěže a není možné míchat dvě startovní pole do sebe. Chápu jeho připomínky, u nás mu vadilo, že musel jet za starým spartakem. Ale to bylo způsobeno zařazením naší soutěže. První jela Evropa a pan Tenkl nebyl v Evropě přihlášen, proto musel jet až za ní. My musíme podle řádů předřadit vyšší soutěž. Nicméně pauza mezi Evropou a českým mistrovstvím byla 5 min. My jsme se nebránili ji kdykoli dle dané situace zvětšit. To je myslím za daných okolností nejrozumnější.

Budou nějaké významné změny z pohledu diváků?

V první řadě je změna v tom, že jedeme klasické uspořádání. V pátek okruh a Klatovsko v sobotu Vimpersko a večer vyhlášení. Pojedou se i atraktivní úseky známé z předchozích ročníků. Opět jedeme klasický „vracák“ u Vrbic a sjezd k Zálesí, kde minulý rok skončilo pár aut.

Pane Valento, rallye Šumava a Vltava. Pojednou se i nadále spolu nebo zvlášť?

V roce 2011 má Vltava krásné 20. výročí, pokud se nám podaří zajistit dostatek finančních prostředků, budeme rádi když se v roce 2011 pojedou tyto soutěže samostatně. S tím, že Vltava by měla mít i trať jinou a zcela nezávislou na Šumavě. Ale jak říkám, je to otázka financí.

Jakým způsobem se Klatovským pořadatelům daří přilákat sem spoustu severských jezdců? Já si myslím, že taková konstelace severských jezdců je jinde v Evropě, snad s výjimkou Itálie, nevídaná.

V tomto případě je to vyloženě o osobních vztazích pánů Babky a Pospíšila v zahraničí, hlavně ve Finsku, kde máme v podstatě jakousi předsunutou kancelář. Finové drží hodně při sobě, k nim se přidají Švédové a Italové se nechtějí nechat zahanbit. Dobré bylo, že Vltava se jela těsně po San Remu, takže skandinávští jezdci si udělali týden dovolenou, nechali si přivézt auta hromadně a spojili tyto dvě soutěže dohromady.

Minulý rok byla ve startovní listině Lancia Stratos, nakonec z důvodu zemětřesení v Itálii bohužel nedorazila. Čeká nás v poli historických vozů podobná perlička?

Snažíme se, oslovili jsme jednu z legend tohoto sportu, pana Munariho. Ale problém jsou kondice, které tito jezdci vyžadují. Je to vše o penězích a u nás bohužel nedokážeme ani pojistit auto tohoto ražení, což je jedna z podmínek. Nevím však kterou pojišťovnu oslovit, aby u nás pojistila takovéto auto, aby pak mohlo závodit. Pokud bude příští rok Vltava samostatná, potom se nabízí možnost jet jízdu pravidelnosti. Z Evropy by se jistě našla řada jezdců a hezkých aut. Nicméně jsou to zatím jen plány a vize. My se teď soustředíme na letošek. Příští rok budeme řešit od května a pak si o tom můžeme spolu znovu promluvit. Pro samostatné historiky by se mohla najít velice zajímavá trať.

Chci se ještě vrátit k pořádání Šumavy. Každý rok se objeví nějaká kritika. Jak se Jiří Valenta staví ke kritice? Jste ochoten ji přijímat?

Já si myslím, že ten, kdo mě zná, mi jistě potvrdí, že kritiku přijímám. Někdy možná až příliš osobně. Já si myslím, že kritika je dobrá, ale musí být konstruktivní. Pokud někdo přijde a řekne "máte tady problém", tak ho můžeme hned řešit a reagovat. Ale pokud někdo přijde týden po, je to zbytečné, nedá se to už napravit zpětně. Je to ale výzva pro další ročník. Vím, že minulý rok byly potíže v časovkách, pro letošek se snažíme takovým problémům vyvarovat.

Jsem rád, když je kritika konstruktivní. Já bych byl kupříkladu rád, aby se do organizace rallye v Klatovech zapojilo více lidí, aby se objevily nové nápady. Potřebujeme nové lidi, ti přinesou nové pohledy na věc, nové nápady. V PAMK se snažíme přitáhnout nové lidi, ale moc nám to nejde. Takže kdyby měl někdo zájem?

Myslíte si, že by rallye prospěla větší medializace?

Určitě, já jsem rád za to, že se do soutěží zapojil Mediasport, který dělá kvalitní a profesionální práci. Podařilo se jim dostat rallye do televize, dělají videa dostupná veřejně každému fandovi. Nicméně pokud porovnám rallye třeba s fotbalem, rallye má v médiích prostoru velice málo. Předminulý rok nám paradoxně pomohla nehoda Dana Landy, po které se o rallye mluvilo půl hodiny dokonce i na TV Nova. Byla to sice ne úplně pozitivní reklama, ale zásluhou toho se možná o rallye začalo více mluvit.

Je škoda, že u nás se rallye dostane do zpráv jen když se stane nehoda nebo nějaká nešťastná událost. Přitom v rallye dosáhla Česká Republika a čeští jezdci velkých výsledků i v rámci světa. Myslím, že v Česku děláme rallye velice kvalitně a je škoda, že nemá podporu, jakou by si zasloužila. Bohužel právě třeba ten fotbal bude asi konzumnější. Rallye je krásný sport, je to rychlý sport, může být i nebezpečný. Předloni se to bohužel ukázalo naplno.

Nemůžu se nezeptat, jak se díváte na problematiku bezpečnosti na rallye. Jak budou vypadat divácká místa a další věci související s bezpečností?

Minulý rok to bylo velice těžké, Šumavě předcházely tragické nehody v Praze a ve Valašském Meziříčí a díky tomu byl na nás vyvíjen velký tlak. Pro zajištění bezpečnosti jsme udělali maximum. Také ohlasy od kontrolních orgánů během rallye byli velice dobré.

Na letošek chystáme asi 22 diváckých míst a zabezpečení bude standardní. Rozhodně nechceme v rámci nějaké "pseudobezpečnosti" vyhnat lidi příliš daleko od trati. Rallye je o tom, že auto musí být vidět, musí být slyšet a musí být i cítit. Každopádně je třeba brát v úvahu, že bezpečná vzdálenost neexistuje, na Krumlově jsem byl svědkem situace, kdy Karlovi Trojanovi upadlo kolo a trefilo diváka více než 200 metrů od trati. Vždy vycházíme z toho, kde jsou divácké zóny umístěné. Pokud bude divák na mezi nad tratí nebo za nějakým betonovým tarasem, je zbytečné ho vyhánět daleko od trati. Pochopitelně že v únikovce po náletu je žádoucí, aby divák byl od trati skutečně daleko. Každý by měl vzít rozum do hrsti a myslet na to, že to auto může vyletět ven. A každý divák by měl přijmout odpovědnost sám za sebe, své děti pokud je bere sebou a hlavně si uvědomit, že „mlíko“ není zeď.

Kromě pozice ředitele Rallye Šumava a Vltava působíte také jako ředitel Pošumavského rallye slalomu. Letos nás čeká šestý ročník. Jak bude vypadat?

Zatím je předčasné o tom mluvit, víme jen to, že slalom bude. My jsme chtěli minulý rok jet na úseku silnice pod Borem, ale bohužel z důvodu nového povrchu nám toto nebylo umožněno. Letos zatím vybíráme lokalitu, kde pojedeme a pokud chcete, můžeme se za čas k rallye slalomu vrátit a všechny fandy včas informovat.

Určitě tuto nabídku využiju. Já Vám, pane Valento, děkuji za rozhovor a na samotný závěr se zeptám jaký je vzkaz Jiřího Valenty fanouškům rallye?

Vzkaz za mne a mé spolupracovníky je jednoduchý, přijeďte. Přijeďte do Klatov podívat se na soutěž, a když se Vám to bude líbit tak nám to třeba napište. Pokud se Vám něco líbit nebude, dejte nám vědět i to. Buďte rozumní, nejen u nás, ale na každé rally, na kterou se pojedete podívat. Respektujte pořadatele. Pokud máte zkušenosti, pomozte jim. Určitě to bude smysluplnější než se jim vysmívat. A hlavně si to užívejte, rallye sport je opravdu krásný a každý z nás ho má rád. Všichni, co děláme rallye, ho děláme pro Vás.

Děkuji za rozhovor a přeji, aby 45. Mogul Šumava Rallye Klatovy 2010 proběhla bez zádrhelů.

Komentářů celkem: 39
24. 2. 2010 15:031
0 0
je dobře že se vrátil tradiční vracák u Vrbice, to bývala klasika, už se na letošní Šumavu mooc těšímsmajlík
24. 2. 2010 16:212
0 0
Já taky.smajlík
24. 2. 2010 16:423
0 0
"Pošumavského rallye slalomu" - mám jen dotaz, co se pod tímto názvem skrejvá?
24. 2. 2010 16:534
0 0
skrejvá se pod tím šestý ročník rallye slalomu, který je součástí MČR a Fuchs Oil Cupu a pojede se pravděpodobně 9. května. Ale nepochybuju o tom, že o tom víšsmajlík
a pokud sem snad použil nesprávný nebo nevhodný název podniku tak je to jen mou neinformovaností a také c elkem špatnou dostupností informacísmajlík
25. 2. 2010 10:065
0 0
Jasný...proti autorovi tím nic myšleno nebylo... Jen doplním, že Klatovský slalom letos součástí Pošumavského slalomu - tedy Fuchs Oil Cupu nebude...
25. 2. 2010 10:596
0 0
jo vídíš.. pošumavskej se jmenuje celej pohársmajlík já sem si říkal že tam budu mít chybu. Martine už je někde nějaká pořádná informace? Aby se dal plánovat rok nějaksmajlík
26. 2. 2010 17:247
0 0
Hezky napsáno od srdce , ale mám tři poznámky
1. že je nepustí na novou opravenou silnici to se vědělo už v loni tak nevím proč se diví a dělají z toho vědu .
2.Na Vimpersku mají taky problémy lidi si nepřejí auta , která jim ničí silnice a nikdo je neopraví ( nezaplatí ) vis RZ co končila ve Zdíkovci dotedka je tam tankodrom a lidi nadávají .
3.Rallye Šumava se mi zdá jako by jela MS od středy do soboty . Je třeba se podívat na jiné podniky hlavně v cizině , třeba v Německu i Vsetín je super jak to mají jiný pořadatelé lépe zorganizovaný a posádky si nemusí brát tolik dovolený . Je třeba šetřit , i když u Klatov je to opačně asi kvůli tomu , aby měly organizátoři větší diety. smajlík
26. 2. 2010 17:348
0 0
At jsem napíšou posádky ( Tošovsky atd.) jak se jezdí a od kdy se trénuje v Německu. 2 max. 3 dny mistrák Německa i s tréninkem . I když se o 1 den Klatovy polepšili podle lonska. smajlík
26. 2. 2010 22:299
0 0
internet kavarna
k bodu jedna ne nevědělo se to, řada povrchů se začala dělat až po kvapném schválení dotací z EU a bylo to v listopadusmajlík Oni se nediví a nedělají z toho vědu oni konstatují.
Na Vimpersku mají taky problémy to je pravda, ale ne tak velké jak na Klatovsku kde letos dochází k tomu, že obec povolí užití komunikace a následně po měsíci ho zamítne. Stylem odvolávám co sem slíbil. A nebo jeli ste tady loni a byl po vás bordel.. no jo ale to nebyla šumava to byla akce nějakýho značkovýho klubu jenže ty auta měli čísla tak to obec bere jako rallye a hotovo.
A od středy do soboty?? Ale prosím tě..v čem vidíš problém?? 4 dny na dvě soutěže včetně přejímek a seznamovaček?? To ti fat tak děsně moc vadí? Srovnání se Vsetínem je s ohledem na to, že Vsetín je sprint ireleventnísmajlík
A s německem bych náš mistrák teda srovnávat nechtěl.
27. 2. 2010 11:5110
0 0
Jakým způsobem ničí soutěžní auta silnici?
27. 2. 2010 13:3011
0 0
to Lada.s: projel sis někdy alespoň část rychlostky před závodem a po závodě? zkus to a třeba pochopíš v čem je problém...
27. 2. 2010 15:4012
0 0
Nechci tu kalit vodu ale doufám že ta fotka k tomuto tématu co je v top článkách nebude letos pravda protože takhle se rozhodnout mistr nedá a neměl by...smajlíksmajlík
27. 2. 2010 17:2113
0 0
PRO R.Kutej
1. Vážený pane už v loni se všude psalo před závodama i v Klatovských novinách a na Vimpersku taky v novinách , že některé RZ se v roce 2010 nepojedou kvůli nový silnici protože asi nečtete a dáváte zkreslené informace .
2. Myslel jsem 26. – 27. března 2010, Sheron Valašská Rally které pořádají
AutoMotoKlub Rallye Sport - Vsetín nebudu to porovnávat ke sprinzu to může napadnout jedině ----
3. Ano 4 dny trvání soutěže si myslím při dnešní technice počítačů atd je dost . Za mé éry počítače nebyli a odbylo se to 2-3 dny Tréniky byli o víkendu - volný a dovolená skoro žádná, velká úleva pro zaměstnaný posádky a hlavně mechaniky Pak se diví pořadatel , že má málo posádek a hlavně startovní zase nejdražší v Klatovech na max limitu. Porovnej si to s jinými třeba Sheron Valašská Rally a mistrák MMČR stejný
4. OPRAVA KONEC RZ ne ve Zdíkovci ale v RAČOVĚ start SPŮLE .
27. 2. 2010 17:2614
0 0
R.Kutej: Seš na omylu.Že se nepojede Spůle-Račov se vědělo opravdu loni při Šumavě.Kdo to chtěl vědět,tak to věděl.Další o který se mluvilo,byla RZ Nuzín-Čkyně.Jen je třeba trochu naslouchat místním.Jestli se letos tyhle RZ jedou zatím nevím.Ty jo? A že si lidi stěžovali na stav neopravených silnic po závodech,Žár,část Mlýny a Putkov.Stačí si najít stránky obcí kudy se jede,třeba obce Zdíkov a tam se to dočteš.Tak nevím v čem nemá "Kavárník" pravdu.Jinak s povděkem musím říci,že názory pana Valenty se mi v mnohém líbí. Doufám že se letos Šmava povede alespoň stejně dobře jako loni.Za poslední roky "Jarní" Šumavy byla nejlepší.Pořád jem ale nezměnil názor,že k Šumavě patří sníh,jako k velbloudovi hrb.
27. 2. 2010 17:3715
0 0
internet kavárna
Znova opakuji oni se nediví oni konstatují. V tom je jistý rozdíl, který je celkem dobře pochopitelný. Zkreslené informace?? To myslíte vážený pane vážně?? Já konstatuju, že se na mnohých tratích nejede kvůli novému povrchu. Respektive konstatuje to pan Valenta. Na tomto není vůbec, ale vůbec nic zkresleného. A to že další opravené povrchy přibili v samém závěru roku je holý fakt.
K tomu termínu a srovnání s Valaškou.. tady jste milý pane vedle jak ta jedle. To co píšete Vy jsou pouze data kdy se jede závod. Ovšem na Valašce se prozatím ve středu koná prezentace posádek a předání itíků, ve středu a ve čtvrtek se konají seznamovačky a v pátek a sobotu se jede. Tzn. je to na den přesně jak v Klatovech. Pokud tedy někdo podává zkreslené informace jste to Vy drahý pane.
Ke startovnému se nevyjdřuju, nejsem členem PAMK nejsem s nimi ani nijak jinak spjatý a jeho výši neznám. Je možné, že bude na hraně horního limitu, to nevím.
a bod 4 je zbytečný.

Popravdě řečeno sem negativní rekace zrovna od internet kavárna čekal, stačí mi Vaše vyjádření pod jakýmkoli článkem o šumavě, prostě šumavu menáte rád, možná je to tím že nemáte rád (jak vy sám říkáte) jisté lidi z PAMK a z FASU ovšem říkáte to natolik zbaběle, že nejen že nejmenujete, ale jsem přesvědčen, že Vaše kritika těchto "jistých lidí" se odehrává jen tady a na foru aniž by ste jim kdy cokoli řekl. A tím považuji debatu s Vámi drahý pane za uzavřenou. Přeji Vám hezký víkend.
27. 2. 2010 17:4916
0 0
starej pes o Spůli a Račově se vědělo, Nuzín Čkyně taky to máš pravdu. Jestli se jedou ti ted neřeknu,upřímně řečeno si to nepomatuji.
Komplikace se objevila u RZ na Vimpersku, která měla být úplně nová a kde v říjnu bylo vše OK a v listopadu se kvůli kvapné dotaci dělal novej asfalt. Já bych to tímhle uzavřel, Valenta konstatoval, že jim nové povrchy a zamítání dříve vydaných povolení udělali trošku potíže ve stavbě trati. Ostatně na toto si stěžuje každý ředitel snad každé soutěže u nás takže bych to až tak nehrotil.
Kavárník nemá pravdu v tom, že se v pamk diví oni se nediví oni a píšu to snad naposledy konstatují. A to že ti někde obec povolí průjezd a pak ho po měsíci zakáže tak tomu bych třeba já divil. Ty ne? Ale ani tomu se Valenta nediví a také konstatuje.
Já taky doufám, že to bude alespoň tak dobrý jako minulej rok, kdy se mi to celkem líbilo. A ten sníh? Škoda mluvit, šumava bez sněhu to je jak pivo bez pěny s tím nelze než souhlasit. A názory páně Valenty.. no, byl sem příjemně překvapen jak byl otevřený, v den rozhovoru sme se viděli tuším potřetí v životě a byl to fakt dobrej pokec.smajlík
27. 2. 2010 18:0717
0 0
PAMK a z FASU rád nemám to máte pravdu . Co vymýšlí do rallye je děs a pak když člověk vyjede ven za hranice tak kouká jak to jde i jinak a lepší než u nás .
27. 2. 2010 18:1018
0 0
R.Kutej: Jsem rád že jsme si věci vysvětlili.Budeme věřit že na Šumavě,která je mou srdeční záležitostí od dob Vltavy s Munarim,Hubáčkem a třeba Milanem Židem,se blejská na lepší časy.Moc bych si to přál.smajlík
27. 2. 2010 18:3019
0 0
Odpověď ohledně bezpečnosti podtrhávám a podepisuju. Skvělý přístup pane řediteli.smajlík
27. 2. 2010 19:0220
0 0
internet kavárna Nevím, FAS taky nemusím v PAMK mi vadí Babka a Pospíšil, ale o nich to snad nebylo ne. A venku to jde taky hůře. Ale o tom to fakt nebylo.
Starej pes jo jo Munari se Stratosem, Hubáček s Alpínkou... a nejen oni. Tak Vltava by se snad měla osamostatnit je potřeba být optimista.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!