Jiří Vlček - eWRC.cz
21. 4. 2010 17:30 − 5525× − 137

Jak funkcionáři na Šumavě Vlka naštvali

Jiří Vlček se vyjadřuje k nepříjemnému zážitku z Mogul Šumava Rally Klatovy 2010.

Hodně lidí mě zná a ví, že mám rád pohodu, smích, férové jednání a super lidi. Proto se pohybuji především tam, kde tohle nacházím. Rally Šumavu miluji a to o to více, že se nám na krásných tratích vždy daří. V loňském roce jsme stáli na stupních vítězů, a teď na třetím místě ve skupině. Tím víc mě mrzí, „a to používám velmi slabé slovo,“ že místní funkcionáři, jmenovitě pan Valenta a pan Babka, kteří působili na Šumavě jako ředitel soutěže a druhý jmenovaný jako předseda organizačního výboru, dokázali celému týmu, a ne jenom našemu, dny jejich pracovního volna a sportu otrávit svým nadřazeným chování a arogantním vystupováním. V momentě, kdy 14 dní drží vaše peníze, je odtrénováno a celý tým je připraven k zahájení závodu vám slavnostně sdělí, že vás prostě nepustí na start. To se to jedná s arogancí připomínající dřívější časy! Držící vaše peníze, které propadnou pokud nepojedete! Kladou si jmenovaní funkcionáři s výmluvou na asociaci podmínku nehorázné pokuty za opoždění platby o 3 pracovní dny! Neuvědomují si, že všichni závodníci jsou vlastně jejich zákazníci a bez nich by se rally nekonala. I tak je startovné ve výši 17 600 Kč již tak dosti vysoká částka a pro mnohé posádky velká finanční zátěž.

K čemu vlastně došlo:

Byly Velikonoce a ve škole prázdniny. Byl jsem smutný, že jsem prošvihl termín přihlášení, který byl ukončen nesmyslně už před „Valaškou“ a odjel na hory. Můj spolujezdec Radim Strnad zjistil, že jsme přihlášku neprošvihli (byl prodloužený termín), a tak nás okamžitě přihlásil. Uzávěrka přihlášek byla 29.4.2010. Poslal jsem peníze okamžitě po mém návratu (pokyn k platbám mohu dávat výhradně já) – to bylo o 3 pracovní dny později než jsem měl. Pořadatelé měli peníze na svém účtu 14 dní před závodem, když mi slavnostně a s úsměvem na tváři oznámili, že mě nepustí na start, pokud nezaplatím pokutu ve výši 4 400 Kč. Argumentem bylo to, že postup je schválený asociací jezdců a oni postupují dle řádů. (Mou chybou je, že prostě řády nečtu, jezdím pro zábavu a nechci dělat rally s advokátem, daňovým poradcem, pojišťovákem a bankéřem za zadkem.).

Pro vysvětlení – když přivezete peníze hotově v den startu je pokuta stejná. Paradoxně dle slov pana ředitele – když se telefonicky předem dohodnete, zda-li vás pan ředitel vezme bez pokuty, pokud přivezete startovné v den přejímky, to prý po takovéto dohodě lze. No a to mě opravdu naštvalo. Pořádám také mnoho sportovních akcí a vážím si lidí, co tuto práci dělají, a na Šumavě jich bylo hodně. Proto je zajisté škoda nesmyslným a nevhodným přístupem vše v očích mnoha posádek pokazit. Myslím, že už něco nasvědčuje o celé situaci, jak málo bylo přihlášených posádek na Rally Šumava a je třeba, aby se zmínění pánové nad svým přístupem a jednáním k zákazníkovi zamysleli. Ryba totiž většinou smrdí od hlavy!!!

Nekažte prosím tak krásný sport, který většina posádek dělá dobrovolně s láskou a s nemalými finančními náklady, které mnohdy s velkým nasazením pracně dávají dohromady závod od závodu.

S pozdravem SPORTU ZDAR

Jiří Vlček

Komentářů celkem: 137
22. 4. 2010 15:01101
0 0
2 Bobac: Píšete, že v AJR není nikdo z nižších tříd, a že "velcí kluci" neznají vaše problémy. V tom případě by mě zajímalo proč tomu tak je? To vás (vás = jezdce nižších tříd) tam nechtějí, nějak omezují a nebo prostě nebyl z vaší strany zájem? Neberte to prosím jako nějaký pokus útok, jen mě prostě zajímá proč máte v AJR malé (nebo žádné) zastoupení a z jakého důvodu.
22. 4. 2010 17:14102
0 0
Filipes.Stačí se zeptat kluků z nižších tříd,jak to bylo s vracením části startovnýho na loňský zkrácený Bohemce.
22. 4. 2010 17:31103
0 0
No to snad nemuseli měli by být rádi za každou posádku takhle se chová banka, RPG byty nebo pojištovna. V rally by si mohli tohle odpustit nebo se chtěji oraganizátoří přidat k zmíněným institucím?
22. 4. 2010 17:37104
0 0
Bobac, Filipes:

jo, Bobac, pravdu dis .. z prvni petky by tu pokutu neplatil nikdo smajlík Trebas v Trebici (vlastne vzdy) se platila hned u prezentace (tam se kontroluje zaplaceni startovnyho), nikoho nenechali cekat az do formalek .. nejak netusim, proc by prave na sumave meli, ale je to mozny ...
Co se asociace a nakonec poradatelu tyka .. ja to vidim asi tak (kdyztak me opravte): na závody (ani k televizi) nikoho nepřitáhne felicie A5 s posádkou Vrátníček, Hédl (omlouvám se jmenovaným za zneužití jejich jmen) ... tu sledovanost táhne Kresta, Ášín, Štajf .. a podobně (jinak řečeno ti "velcí kluci"). My v těch ostatních třídách jsme pro ně prostě jenom obtížný hmyz, aby byla naplněná startovka - kdy jste se naposled podívali na rallyemagazín? :D O co nese peníze? Odpovím si sám - sledovanost. A nakonec, čím se každý pořadatel chlubí X dní před závodem?
Převzato:
Do Třebíče přijede Roman Kresta (Mitsubishi Lancer EVO IX), jehož bude navigovat Tomáš Kašpárek v barvách týmu Enteria Rally. Zanedlouho čtyřiatřicetiletý rodák z Trnavy na Zlínsku ve své kariéře Horáckou rally ještě nevyhrál a před šestnácti lety zde absolvoval na voze Škoda Favorit svou první rally. Přihlášen je i rallysprintový mistr a vítěz loňského jubilejního 20. ročníku Horácké rally Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX). Z dalších favoritů přihlášku již zaslali Josef Peták (Peugeot 207 S2000), Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000), Milan Pantálek (Škoda Fabia WRC), David Komárek (Škoda Octavia WRC), Miroslav Jakeš, Jiří Tošovský (oba Mitsubishi Lancer EVO IX) a Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO VII). V Třebíči pojedou rovněž Petr Brynda (Renault Clio R3 MAXI), Jan Dohnal (Renault Clio S1600), Antonín Novák (Citroën C2 S1600), Petr Zedník (Ford Fiesta S1600) nebo Karel Macek (Toyota Corolla S2000).
Najde tam někdo zmínku třeba o domácí posádce, nakonec první ve třídě A5 (Hobza-Záruba).. Asi ne, že? Tak čemu se pořád divíte? smajlík)
Stejné je to i s asociací - názory a poznatky nás, co jezdíme "za svoje" a pár obtížně vysomrovaných korun v levných třídách tam nikoho netočej - oni potřebují svou páku na pořadatele, svou páku na FAS .. Oni mají ty milionový rozpočty...
To je jako jsem se musel smát vloni na školení jezdců, když nám bylo vysvětleno, že ten Hans a náklady na něj jsou vlastně zlomek těch peněz, který za závody platíme ... i pěkně finančně vyjádřené to tam soudruzi ochodníci měli - jenom jaksi opoměli to, že ty svoje propočty mají vztažené na rozpočet Myšáka EVO IIX ... a že taky hodně lidí jezdí s Fábií, či něčím jiným .. a ty náklady jsou mnohdy dva jejich starty na sprintu .. smajlík) Ale to je jiná kapitola.

Co se startovnýho týká - pokuty už se mohly vybírat vloni. My vždy vozili peníze až na prezentačku, protože jsme vlastně ani mnohdy nevěděli, jestli vůbec pojedeme. Nikdy nebyl problém prověřit telefonem, zda můžem zaplatit startovné až na prezentaci - přístup pořadatelů byl vždy vstřícný. Jediný místo, kde se pokuta fyzicky vybírala vloni, byla Třebíč (prý před tím někdo dostal pokutu že ji nebral) i když byla "symbolická", ale i ta tisícovka zabolí.
Letos si pořadatelé vybrblali u FASu zařazení pokuty do řádů (asi jim to dělalo nějaké finanční problémy - netuším), v těch je ustanoveno, že tam má být vklad do posledního dne, jinak pokuta 25% vkladu - TEČKA.
Už letos v Třebíči na tohle ustanovení narazilo na prezentaci hodně posádek - vybíralo se i za to, že platba byla připsaná o den/dva později. To bylo kino tam to rozčilování sledovat... (a to pomíjím jiného rozvtekaného aktéra - to bylo taky zajímavý) :D

Poučení z tohohle článku už tu neěkdo shrnul:
1. Vlk, ani jeho spolujezdec nečtou řády (což je čistě jejich problém)
2. Vlk, ani jeho spolujezdec asi neumí telefonovat (což je taky čistě jejich problém)
TAK CO TU PROBŮH ŘEŠÍME?
To pak může každý zpochybňovat každé ustanovení, které v řádech je ....

Argumentace o fakturách a zákoníku je takřečeno nešťastná - to penále núčtuje v tomhle kocourkově nikdo ... ale zkuste nezaplatit včas doplatek za plyn, nebo elektřinu .. nebo třeba sociální, nebo zdravotní .. V prvním případě si nezapálíte sporák ani nezapnete televizi .. a v tom druhém bude taky penalta :D

P.S.
Už mě můžete začít kamenovat ... smajlík
22. 4. 2010 17:46105
0 0
M.D. :
"Poučení z tohohle článku už tu neěkdo shrnul:
1. Vlk, ani jeho spolujezdec nečtou řády (což je čistě jejich problém)
2. Vlk, ani jeho spolujezdec asi neumí telefonovat (což je taky čistě jejich problém)
TAK CO TU PROBŮH ŘEŠÍME?
To pak může každý zpochybňovat každé ustanovení, které v řádech je .... "

Jeto tak je to tvrdé ale realita když uděláš dopravní přestupek taky neřekneš " já pravidla provozu nečet to se fatk nesmí?"

Ale jiný pohled organizátoří měli zvolit lidský přístup a říct ať si nato dá bacha. Je trapné někoho šikanovat za 3dny tohle dělaji banky, rally je doufám jěště rozumově jinde.
22. 4. 2010 17:52106
0 0
jurisek:

já taky nepíšu, že to je v pořádku .. ale viz o té Třebíči - tam platilo pokutu v sedm ráno lidí ...

ALE BACHA .... nevím, kde kdo byl na školení - ve Fryštáku na tuhle změnu v řádech dostatečně UPOZORŇOVALI (jmenovitě Ing. Rosický)... a několikrát .. dokonce i odůvodňoval proč to tak je (fakt jo, vzhledem k tomu, že si to pamatuju i já, když tam každoročně spím)
Pochybuju, že v Praze ne .. páč ty přednášky má jistojistě Rosický stejný.

A KDYŽ už na školení nejedu ... tak si ty řády TUPLEM přečtu
22. 4. 2010 18:05107
0 0
Já myslím, že poučení je shrnuté pěkně a nezbývá než čekat, jak nám bude stoupat počet posádek na startu! Nebo klesat? Ale soutěžáci jsou tvrdá sorta, ti něco vydrží. Oni si ty peníze seženou! Vždyť si už sehnali peníze na to drahé auto, na ty nové gumy, na ty krásné kombinézy, na ten super bezpečný Hans, na ty...
Tak to přece nebude problém!
22. 4. 2010 18:06108
0 0
m.d.:v hodně věcech souhlas, v tom "slepém výkladu" řádů ne,to si tam taky potom mohou pořadatelé např.prosadit,že budeme jezdit jenom ve žlutých kombinézách pod hrozbou pokuty/ nebo nějaký podobný nesmysl/,to taky budeme dodržovat,protože to bude v řádech? To snad ne..
Myslím, že naopak by měl platit obrácený princip, tedy když zaplatím někomu peníze dopředu,tak mám dostat u přejímky 20-25% slevu a ne pokutu,alespoň mně by to přišlo logické a férové,zvláště, když bych asi tímto přístupem třeba přilákal o mnoho posádek víc na start.Já bych místo vydírání a buzerace přivítal spíše vstřícnost a pochopení,zvlášť, když už na nějaké soutěži startuji po x-té.
22. 4. 2010 18:20109
0 0
Vrátníček:
no to ale nejsi sám ... já bych taky, když platím peníze 3 týdny dopředu uvítal třeba 10% slevu .. nebo pojistku zdarma smajlík
Můžem se třeba obrátit na asociaci - třeba to vyjednají .. smajlík ale pochybuju o tom, těm co to tam vedou je to jedno, ti na to "maj" a navíc to schválili, ne?
Nadáváme na pořadatele .. ale nesmrdí to odjinud? smajlík
Ale koneckonců .. dokud žijem v Kocourkově, je to jak v Kocourkově - třeba v Praze ta "50" ... nebo v Brně po osmé během dvou let rozjebaná komplet Vídeňská ...

vrci:
já myslím, že spíš klesat .. ale to je ta dnešní oblíbená výmluva "ekonomická krize" .. těžko někam nepojedeš, protože jsou tam "pořadatelé nahovno a vybírají se tam pokuty"

Nakonec pánové - kolik z vás zahodilo řidičák, protože toho česu idiot, kterej nikdy neseděl za volantem prosadil naprosto magoroidní bodovej systém??? Nikdo, že? smajlík Všichni víme, že je padesátka v Praze v ničemu .. bodovej systém taky .. ale všichni se tím řídíme (kromě těch, co na to "maj").
Aby nevznikly dohady - nikomu nic nezávidím, jen mě sere ten přístup, co tu o něm někdo psal - všichni rovní, někteří rovnější ..
22. 4. 2010 18:22110
0 0
Vrátníček: Naprostý souhlas - platba dopředu = sleva. To je moudré a odpovídající logice!!! Ale jsme v České Republice. To znamená, že můžeme být rádi, že neplatíme poplatek za to, že jsme zaplatili. On se asi pořadatel učí u České spořitelny a.s..
22. 4. 2010 18:59111
0 0
Jakou si asi stanovili sankci páni z FASu při změnách pravidel v průběhu sezony, při pozdním vyvěšení základních dokumentů, při opakovaném posunutí uzávěrky přihlášek (asi kvůli přeplněné startovní listině), nebo při opakované změně harmonogramu, pár dní před startem soutěže? Jak je to dlouho, co byla definitivně známa pravidla až po odjetí tří sotěží (MMČR a sprint). Kdo měl kde odvolání a koho kdo odškodnil, nebo se jen lidsky omluvil? Aha pardon, tenkrát šlo o nižší třídy, ty nemá kdo sledovat, že pane Vrátile? Vždy a všude volám po dodržování řádů, to se dá dohledat, ale musí to platit pro všechny. Pořadatele, FAS i jezdce. Zatím vidím sankce jen na straně jezdců a u některých (jen některých, teřba Třebíč, nebo Vyškov) pořadatelů, ale FAS dělá vše skvěle, oni nikdy nic nezabubnovali, ani tu loňskou (ne)homologaci Stromšíkova opla, že. Gapinovi můžu jen vzkázat, že jsem ho zapsal do pořadníku, až si bude chtít kopnout, řada je tuze dlouhá, může zatím trénovat.
22. 4. 2010 19:02112
0 0
Vrátníček, m.d.: hoši tu slevu vám prosadí až příští rok, nejdřív vám o to zvednou startovný a pak Vám to za platbu předem slevísmajlík Všichni přece víme kde žijem.
22. 4. 2010 19:05113
0 0
finn:

tak jsem se od srdce zasmál smajlíksmajlíksmajlík jo .. tomu i věřím smajlík
22. 4. 2010 19:19114
0 0
Ten, kdo řády čte, ten najde v bílé brožůrce s názvem "Standardní propozice Rallye 2010" na straně 21 kapitolu "přihlášky", kde je vše naprosto přesně popsáno. V bodě 20.2 je napsáno: Přihláška bude přijata jen tehdy, pokud je přiložena celková výše vkladu (kopie dokladu o zaplacení), nebo potvrzení ASN soutěžícího. Pozdější úhrada je možná jen po dohodě s pořadatelem a vždy znamená zvýšení vkladu o 25%. Je třeba na tohle téma nadále nějak vášnivě diskutovat? Myslím že nikoliv... V bodě 20.1 se také říká, že "pořadatel však může vklad uvedený v ZU snížit při platbě před termínem"... Může, ale nemusí, to je věc pořadatele. Pro ty, kteří se v problematice neorientují, vklady jsou věcí pořadatele, nikoliv FAS...
Nebudu polemizovat nad tím, jestli jsou vklady/startovné vysoké, nebo nikoliv. Všichni by si měli uvědomit, co má pořadatel se soutěží za výdaje, ne každý má bohatého sponzora/sponzory, nebo dotace magistrátu, nebo kdo ví koho... A to startovné je pro něho důležité...
V této debatě a v tomto článku se řeší pan Vlček a startovné na Rallye Šumava, nikoliv akademické debaty/hádání o tom, jestli někde startuje hodně účastníků, nebo jinde málo... Pan "STIG" mě předem vypsal, jak nemám odpovídat a očividně má přání, abych odpověděl "nějak", podle jeho gusta... Ale já nebudu na tohle odpovídat (pan STIG si asi zase odpoví sám...), protože to sem nepatří a já mám na věc zřejmě zcela jiný názor, než by dotyčný chtěl slyšet... Tím se mu omlouvám, nemyslím to zle... Bylo by to ale na dlouhou debatu a polemiku a tady na to asi není místo a vhodné prostředí... Snad soukromně...
Že "malí kluci" nejsou zastoupeni v AJR? nebo málo zastoupeni? A čí je mto asi tak chyba! Pokud vím, tak zástupci AJR na zasedáních Svazu rallye řeší problémy VŠECH jezdců rallye a velmi často právě specifické problémy "malých kluků"... Mě to spíš připadá jako to typické české "já se nikde angažovat nebudu, však to nějak dopadne"... Ale handrkují se velmi rádi všichni... Takže by si "někdo" měl sáhnout do svědomí, zamyslet se nad tím a něco dělat... Já pevně věřím, že AJR před nikým dveře nezavírá...
Jestli se cítí někdo pohoršen tím, že napíši jeho pravé jméno, tak je to smutné... Stejně jako to tvrdohlavé a až vášnivé skrývání se za různými tajemnými přezdívkami... Ono totiž vůbec není těžké, zjistit kdo je kdo... I když se někdo registruje pod falešným jménem... Jestli se někdo tak hystericky bojí o svou anonymitu, pak vidím dva důvody... Buď se stydí za své názory a výplody, nebo je to počátek nějaké duševní choroby... Ale to je jen a jen problém dotyčného pána... Jestli "Novej", nebo "Starej", to je přece fuk... Také by si dotyčný pan H měl zalistovat v nějakých výkladových slovnících, připadně si osvěžit dějepis, aby si ověřil, kdo to je "práskač", nebo kdo to je "lidový komisař"... Nazývat někoho "práskačem" proto, že o někom napíše jako o konkrétní osobě, tedy napíše jeho jméno, to je poněkud trapné... Od Aše na západ je zcela běžné, že se lidé navzájem představují, že se oslovují jménem (pravým...), že o někom mluví, nebo píší adresně... A nikdo se neuráží, jako tady... A není to nic nezdvořilého a nemravného... Ale pan H má asi jiné názory, jako vždy...
22. 4. 2010 19:31115
0 0
M.D.: Máš pravdu,ale když jedeme ta levná auta tak proč platíme stejné startovné? Teď jsem se byl podívat na Šumavě a od spousty lidí jsem slyšel,že už by mohla jet pořádná auta - mysleli A5,N2,atd. Že za asociaci bude vystupovat někdo slavný je logické,ale na tom co řekne by se v pozadí mohli podílet i malí kluci. Ano můžeme se zeptat,ale asociace pak rozhodne jestli se to bude řešit. To si to budu radši řešit sám a nikoho se neptat.
Filipes: To já nevím proč. Údajně tam pár jmen bylo navrženo,ale jestli se dotyční dostali až do finále to nevím. To je dotaz spíš na AJR.
Josef Vrátil: Máte pravdu,pokud bude zaplaceno,bude přihláška přijata. A proč tedy pořadatel neposlal panu Vlčkovi dopis s tím,že jeho přihlášku nepřijímá? Tím,že mu poslal technickou kartu ji přijal. Vy máte řády v hlavě,já používám selský rozumsmajlík
22. 4. 2010 19:38116
0 0
Josef Vrátil:
"Ono totiž vůbec není těžké, zjistit kdo je kdo..."

Existuje nějakej technologickej postup,jak obyčejnej user tohle dohledá?
22. 4. 2010 19:38117
0 0
bobac:selský rozum asi není pro ty co mají řády v malíčku!!P.Vrátil jistě opět vysvětlí jak je to!Přijatá přihláška bez vkladu a následně pokutička.Velebnosti už se perousmajlíksmajlík
22. 4. 2010 19:43118
0 0
bobac:
jo, to znám .. já když se jdu někam podívat, tak mě těch prvních "20" taky nebaví .. čekám na "A" a N2 .. a nejlíp na historiky.
Asociace - přesně tak. raděj si to vyřeším sám ...
A proč platíme stejné startovné? No to neplatíme ... těch prioritních prvních pár ho taky občas mívá odpuštěno, nebo má slevu ... jenom aby přijeli smajlík To sis nikdy nevšiml?

Mimoto - k té přihlášce...
1. myslím si, že o pokutu si řekli už při prezentaci - tam ti přece vždycky zkontrolují vklad, údaje na přihlášce a podobně .. a bez toho nedostaneš ani itík.
2. o poslání technické karty se tam nic nepíše ... nevíš, zda mu ji poslali, nebo ji dostali až na místě, tím bych neargumentoval.

Jestli mu to řekli až na formálce?? No nevím, pochybuju, ale je to možný.
Tak jako tak, ten způsob "jak" není moc košer ... záleží z jakýho úhlu se na to díváš.

Akorát tu probíráme to, co minimálně 20 lidí absolvovalo na Horácké - odůvodnění je stejné: "v řádech je napsáno, že je pokuta vždy". Odtam si ale nikdo nestěžoval .. fakt je, že to tam je.
22. 4. 2010 19:45119
0 0
J.Vrátil:Nechci být šťoura,ale v hnědé brožurce s názvem " Národní sportovní řády 2010 FAS AČR" ,kde je naprosto přesně popsáno na str. 181 Příloha 2 odst.18 kolik a na jakém typu soutěže se platí startovné.....tedy pro toho, kdo se v problematice neorientuje, vklady jsou záležitostí FASu,nikoliv pořadatelů....smajlík
22. 4. 2010 19:53120
0 0
Zdenku, já myslím, že Ti nemusím vysvětlovat, že tato hnědá brožůra, o které píšeš, stanoví strop vkladů... A že ten vklad, jeho výši od nuly po ten strop, si určuje sám pořadatel, nikdo mu to nenařizuje... A že jsou to peníze pořadatele... Nechci být šťoura, ale raději prvně o věci trochu přemýšlet... Ale pokud Ti šlo o něco jiného, tak prosím...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!