Ondřej Plšek - eWRC.cz
15. 10. 2010 13:12 − 3695× − 41

Marcus Grönholm se nevrátí

Finský exmistr světa nehodlá pokračovat ve své kariéře jezdce mistrovství světa v rally.

Marcus Grönholm nebude příští rok startovat za značku Mini. Exmistr světa měl na stolu nabídku na post továrního jezdce, ale deníku Turun Sanomat sdělil, že se nehodlá do mistrovstí světa vrátit.


Zatím poslední start v MS – Švédsko 2010

"Připouštím, že jsem comeback nikdy neměl v plánu," přiznal třiačtyřicetiletý Fin. "Někdy se mi zdálo, že to byl moc dobrý nápad a že by bylo zábavné znovu soutěžit. Ale moc se mi už nechce a toho se držím. Soutěže pro mne vždy byly zábavou, ale v životě jsou i jiné věci na práci."

Komentářů celkem: 41
15. 10. 2010 20:5921
0 0
Že je "MS" jednička ukázal hlavně na vodě. To, co udělal z Ferrari, udělalo Ferrari z něj - všichni jeli na něj, testovací jezdec podle Schumiho stylu jízdy atd. Týmové kolegy zničil (už předem mohli vědět, že až získá titul, tak teprve mohou MS začít prohánět).
Ale k Marcusovi: Rozumím mu, že se nežene do MS. Vše jde rychle do předu a ta absence mu nepřidá. Jen by mně zajímalo, jestli nepojede vůbec, nebo aspoň nějaké závody ano?
15. 10. 2010 21:5422
0 0
Speeder: Monako 2006... Kvalifikace, zastavení... Myslím, že dodnes nikdo jednoznačně neprokázal, zda to bylo schválně, nebo zda měl opravdu problém... Ale mohu se samozřejmě mýlit. Vycházejme z toho, že to udělal "schválně", tedy blesková strategická úvaha Browna, jak udržet pole position... Já vím, není to úplně "závodnické", ale prokažte to... Je to strategický tah... Zakázané zastavit na trati není... Kolikrát už se stalo v kvalifikaci jak ve F1, tak třeba v MotoGP, že někoho vyslali na trať, aby soupeře trošku přibrzdil... Někdy se to pokutuje, napomíná, jindy ne... To je jako ve fotbale zakopávání balónů, když vedu 1:0 a chci to zuby nehty udržet... Jerez 1997, kolize s Villeneuvem... Pane kolego, to bych vůbec, ale vůbec nepovažoval za něco trestuhodného! Předně, vytrestal sám sebe a skončil mimo trať... A když si promítnete videa, byl to souboj a myslím, že klidně nemusel Villneuva vedle sebe vidět... V helmě to periferní vidění neni až tak dokonalé... Ale tak i tak, prostě ťukanec! To k závodům prostě patří! Něco jiného je, když někdo někoho očividně sestřelí, jako to bývalo jednu dobu časté třeba v DTM... To je prasárna na potrestání, prostě rána zezadu, nebo na komoru... Ale s ťukanci při předjíždění se na závodech musí počítat... A mě vadí, když se každé ťuknutí hned prošetřuje... Když je souboj, jde se na brzdy na předjíždění, musí se přece počítat s tím, že se auta dotknou... Schumi je celebrita a novináři budou vždycky kolem něho kroužit a hledat kdejakou muchu... Jestli sledujete MotoGP, vzpomeňte si, jak ještě nedávno jezdili ve 250 ccm Barbera, Bautista a Simoncelli... Některé manévry byly na sebrání licence!!! Ale byli to "malí kluci" a nikoho to nevzrušovalo... Vale vyškolí v Japonsku nafoukaného Lorenza, ukáže mu, že ho jen tak nenechá v klidu a je z toho skandál! Opět to stejné, Vale je celebrita... A Lorenzo naříká, jak to bylo nefér...
15. 10. 2010 23:0423
0 0
Josef: Michael, nejlepší jezdec všech dob nezvládl monopost v rychlosti 16km/h smajlík a prapodivně po chybě zastavil. Opravdu zajímavé. Krom toho z telemetrie se zjistilo, že tam šlapal pedály naprosto nesmyslně, takže jasný úmysl. Myslím, že Brown tak pohotově nepřemýšlí a muselo to vzejít z Michaelovy hlavy. A i když to třeba pravidla umožňují, je to prasárna. Jerez 97. MS odstranil Villeneuva i sebe, ale to mu přesně stačilo k titulu, takže se moc nevytrestal.
15. 10. 2010 23:1324
0 0
Teoriím co píšete může věřit jen naivní člověk nebo skalní fanda Schumachera. Mě stačí se podívat na video z Monaka a musim se smát.
15. 10. 2010 23:3725
0 0
Speeder: já se zase musím smát v tomto týdnu tobě a podobným rejpalům.. kteří mají se vším problém. Zkus se jít občas realizovat někam jinam než k počítači.. je to dobrý, fakt.. smajlík
16. 10. 2010 00:2426
0 0
Speeder: V roce 1997 se stal mistrem světa Jacques Villeneuve, nikoliv Michael Schumacher. Právě díky tomu, že v posledním závodě v Jerezu Schumacher po kolizi musel odstoupit, Villeneuve dojel 3. a získal tak rozhodující 4 body a celkově Schumiho o 3 body porazil. Tolik pravda o sezóně 1997. V roce 2006 byl mistrem světa Fernando Alonso na Renaultu, Schumachera porazil o 13 bodů, oba vyhráli po sedmi závodech a pole position v Monaku měl tak i tak Fernando Alonso. Pokud jsem se dočetl správně, úmysl MS neprokázali, přesto mu sportovní komisaři škrtli všechny časy a startoval jsko poslední, dojel pátý. Prasárnou bych to nenazýval, i kdyby to byl taktický tah. Protože zastavit na trati není zakázáno, traťoví komisaři musí okamžitě vyvěsit žluté vlajky. Navíc tím nikoho neohrozil, do nikoho nevrazil, nikomu neublížil... Byl potrestán, řekněme sporně, ale ano, bylo to varování pro všechny ostatní, aby nevymýšleli taktické skopičiny...
16. 10. 2010 07:3927
0 0
No já se musím zastat Speedera tentokrát. M.Schumacher je prostě nástupce Senny a to se vším všudy (velmi úspěšný a vyjímečný, zároveň zákeřný a neférový. Pepo, Singapur a nehoda Piqueta je o.k, když týmový kolega vede a ví se, že musí vyjet safety car, když on narazí do zdi a vítězství je tedy doma? Vždyť nikomu neublížil... Jasně, čekám protiargumentsmajlík, že si mohl ublížit Piquet sám, ale to i M.Sch. v Monaku. Právě v Monaku (a nejen) vrazil monopost do medical caru, takže každá nehoda či zastavení vozu v trati je nebezpečné. A M.Sch. ublížil ostatním jezdcům zlepšit časy...v posledním kole se rozhoduje, protože monopost je nejlehčí a těch faktorů je víc, třeba i jen pogumováním trati atd.
Straka3: Je to sice mimo rally, ale diskuze pokud je logická tu snad nepřekáží.
16. 10. 2010 09:4528
0 0
Gill: Ale souhlas! Aféra Renault-Briatore-Alonso-Piquet byla opravdu do nebe volající a s jejím rozuzlením, to znamená potrestáním Briatoreho a myslím že i nějakého toho čičmundy dalšího z Renaultu, to bylo naprosto v pořádku! To bylo prostě až příliš! A také mladý Piquet všechno osvětlil a práskl, tady nebylo co řešit! Ale to Monako je dodnes sporné, pokud jsem večer na internetu dohledal... A jsme u jádra věci, šlo o Michaela Schumachera... Senzace, bomba, média měla o čem psát, i když většina novinářů vůbec nevěděla o co jde... (stačí mě občas číst ty výlevy pisálků u nás...) S tím medical carem tomu nerozumím. Kdo do něho vrazil a kde? Podívej se na to video z Monaka, tam Schumi do nikoho a ničeho nenarazil. Psát o Sennovi a Schumacherovi jako o zákeřných a nefér pilotech je, příteli, silná káva... Fakt... Tvrdí bojovníci, to ano... Že jejich manévry občas byly na hraně, nebo i malinko za hranou, dobře... Ale zákeřnost a nefér jsou hodně silné výrazy... Zažil jsem v životě jak přímo na závodech, tak v televizi spousty vyšťouchnutí z tratě, občas i vzteklé oplácení něčeho, doslova torpádování jiného auta... Byly za to tresty, napomenutí, snad někdy i zákaz startu v jednom závodě, to už ale nevím přesně... Ale nebyla to Formule 1, nebyl to Senna, nebyl to Schumacher, tak to nikoho nezajímalo, pes po tom neštěkl...
16. 10. 2010 10:0329
0 0
p.Vrátil--Myslím,že F1 je opravdu z 80 procent o vozu,ale neříkám že Schumi je špatný pilot,ale prostě měl štěstí na auta a stáje.Benentton už chtěl konečně něco před 17 lety dokázat a tak angažoval ambiciozního jezdce z Německa a k tomu nasypal do auta 2x více peněz dosud.A to se taky projevilo.Pak Schumi přešel jako mistr světa do Ferrari,které taky už dlouho nic a nemohlo si dovolit mistru světa připravit podřaddné auto a taky se sypalo a testovalo a hodně se testovalo když mělo Ferrari jako jediné soukromou test dráhu.A tím chci hlavně říct,že s takovým autem a zázemím,které měl vždy Schumi by vyhrávalo tak 10 pilotů ze startovního pole.Takže to,že je,jak si hodně lidí myslí Schumi nadpilot je hodně nadsazené.
16. 10. 2010 10:1030
0 0
a to jsme viděli tuto sezonu,ale samozřejmně 3 roky jsou 3roky,ale letos takový Juha Kannkunen nikdy nejel ve WRC a prakticky netestoval tak zajel 8 místo ve finsku.Tohle tomu říkám UMĚNÍ.
16. 10. 2010 10:1331
0 0
A to jel prý na 80 procent,protože měl strach aby to půjčené auto nehodil na střechu.
16. 10. 2010 10:2532
0 0
bavorak: S těmi procenty nemá smysl diskutovat... Samozřejmě dávno pryč jsou doby, kdy skvělý jezdec zajel i s podřadným strojem. To co píšete, je fakt, ale jen to ukazuje kvality i tehdy v podstatě začínajícího Schumachera! NĚKDO ta auta, myslím tím Benetton a Ferrari, musel připravit, naladi a dovést k vítězství! To není jen o nasypání peněz! A nesouhlasím, že by v té době s těmito auty vyhrávalo tak 10 dalších pilotů... Podívejte se, jak s Ferrari jezdili takoví jezdci, jako Mansell, Prost, Berger, Alboreto, Johansson... To byly v té době hvězdy první velikosti! Prost a Mansell samozřejmě ještě něco víc! Ale zřejmě jim něco ještě chybělo, nějaký ten poslední krůček! A to byl ten Schumiho "tah na bránu", pracovní zaujetí, obrovské mimozávodní nasazení...
Juha Kankkunen jel ve voze WRC, nenechte se mýlit... Tři sezóny se Subaru Impreza WRC, rok s Fordem Escortem WRC... Píšete "prakticky netestoval", ale on testoval a Finsko zná dokonale, každý metr tratě... Takže to 8. místo je pěkné, ale žádná senzace, to se na mě nezlobte... Schumi s aktuálním monopostem nesměl testovat ani minutu...
16. 10. 2010 10:3233
0 0
Bavoraku, kdybys měl pravdu, tak by týmové dvojky u Ferrari jezdily hned za Schumacherem. A ony nejezdily, občas měly i problém dojet na bednu. Takže jen autem to nebylo.
Renault a Singapur: Briatore odsouzen někým, kdo na to neměl právo. Piquet bez trestu a Alonso je za svatouška, který nic nevěděl. Kdo tomu má věřit. To nikomu nevadí? Proč by vadil, Schumacher je větší terč.
16. 10. 2010 11:0534
0 0
p.Vrátil-Ale Schumi taky zná většinu tratí a samozřejmně WRC z roku 1998 a 2010 jsou jako nebe dudy,ale nebudeme se tady přít kdo má a nemá pravdu.Můj názor je ten,že řidičcké umění se pozná lépe v rally nežli v F1

novej-Oni nejezdily hned za ním,ale někdy i před ním,ale on byla 1 týmu,tak měly smůlu-viz.chudák Rubens
16. 10. 2010 17:4735
0 0
bavorak: Samozřejmě, že vedeme pohodovou debatu, já si ještě nalil kafé... Víte, srovnávat, kdo je lepší řidič... Já se Vás zeptám, kdo je lepší BĚŽEC, Usain Bolt, nebo Kenenisa Bekele? Srovnáváte nesrovnatelné! Viděl jsem F1 živě... Viděl jsem spoustu skvělých okruhových závodů živě, včetně třeba Le Mans... Viděl jsem spousty a spousty soutěží živě... Ono ovládat auto v rychlostech mezi 200 - 300 km/h není žádná sranda! Když mě v Brně povozil Jürgen Barth (vítěz Le Mans 1977) v ostrém GT1 Dodge Viper, tak jsem pochopil, jak je to všechno rychlé, že se jezdec pěkně nadře a zapotí! A to nemluvím o předjíždění, o soubojích, protože jsme byli na trati sami... Říkám to proto, protože spousta fanoušků rallye zcela naivně a hloupě pohrdá okruhovými závody a myslí si, že to je možná pro nějaké cvičené opice... Ale běžte se na ty závody podívat! Soutěže jsou o něčem zcela jiném, jezdí se mnohem pomaleji a samozřejmě na jiných tratích, na jiných površích... To prostě srovnávat nelze...
Žádný Schumiho "parťák" v týmu nebyl nikdy lepší, než Schumi sám! Jestli se občas stalo, že Barrichello se někde ocitl před Schumim, tak to byla náhoda, Schumiho problém v kvalifikaci, nebo při zastávkách v boxech a podobně... Že celý tým jel vždycky na Schumiho je celkem logické, byla to vždy jasná jednička, která vždy jela o titul... A jdu li jako jezdec do týmu, kde je taková hvězda, musím s tím počítat a tu roli dvojky dobrovolně podepisuji! Barrichello moc dobře věděl, že je pouze dvojka, stejně jako třeba před ním Irvin. Tvrdit, že ty dvojky měly smůlu, protože byly v týmu s MS je nesmysl... Ty dvojky na něho nikdy neměly... "Chudák Rubens" nebyl, pokud si pamatuji, v žádném týmu jedničkou, jasnou jedničkou... Dosáhl nějaké hranice, nějaké úrovně, i když skvělé, ale do těch hvězdných výšin, kde byl Schumi, kde jsou dnes Alonso, Vettel, Webber, Hamilton, Button, tam prostě nikdy nevyšplhal... Myslím, že pro Barrichella, kterého mám mimochodem velmi rád a fandím mu, je obrovskou poctou právě to, že mohl jezdit tak dlouho u Ferrari. Kolik jezdců v celé historii se tím může pyšnit? A užil si i 11 vítězství!
16. 10. 2010 18:3036
0 0
Chudák Rubens byl chudák,když byla ta týmová režie.On byl hodněkrát před Schumim a to měl jako 2 týmu určo horší auto a musel ho pustit.Já pořád říkám,že s tím autem co měl Němec by vyhrálo 10 jezdců ze startovního pole a hlavně mě netvrdte,že by Schumi vyhrával i s Minardi jen díky to mu,že byl nejlepší jezdec na světě.Mimochodem taky nejsem závodnické embrio,taky jsem viděl Bergra,Laudu na starém okruhu v Brně,taky jsem viděl hodně Ms rally,finsko,4x německo,sardínii,Korsiku,San remo.A občas se svezu se svým BMW 325i na Hooby vrchy,slalomy takže vím co to všechno obnáší.
16. 10. 2010 18:3337
0 0
K tomu bych dodal jen to,že taktika 1. a 2.v týmu byla vždy určena a podepsali dobrovolně!A věděli do čeho jdou!!!A spíš ještě těžili(třeba Barik)ze schopností MS!
16. 10. 2010 20:0038
0 0
bavorak: Barrichello nebyl "hodněkrát" před Schumim, to zase trošku přeháníte... Dále, přestaňte s pohádkami o lepších a horších autech v jednom týmu... To jsou opravdu jen a jen pohádky! V takových týmech, jako je Ferrari, McLaren a vůbec všechny týmy Formule 1 není lepší a horší auto! Jasně, jezdci si přizpůsobují detaily své postavě, svému stylu, svému posazu, ale základ je identický! Všechny motory Ferrari jsou stejné! Neexistoval motor "Ferrari-Schumacher" a "Ferrari-Barrichello"! Brali ze stejného skladu! Já netvrdím, že by Schumi vyhrál i s Minardi, ale možná kdyby tenkrát šel k Minardi, tak by se k němu přilípli sponzoři se stovkami milionů v jakékoliv měně a Minardi by se za dva roky stalo vyhrávacím nářadím! Ale to je "kdyby", pustá teorie! S vypiplaným Ferrari, s vozem, který Schumi vypiplal, by asi nevyhrávalo 10 jezdců, možná tak další dva tři... Ale kromě Schumachera asi nebyl nikdo, kdo by to Ferrari vypiplal!
16. 10. 2010 20:0639
0 0
Josef Vrátil:Stímto souhlasím v plné výši!!!!!!
16. 10. 2010 23:1740
0 0
Ok.Necháme se překvapit jak si ten nadpilot vypiplá příští rok své auto.Zatím mu to piplání moc nejde a nebo ,že by to nebylo jen v těch rukách?
Diskuse byla předčasně ukončena

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!