Jiří Šteg - eWRC.cz
30. 10. 2010 08:34 − 3499× − 46

Budoucnost továrního týmu Škoda v IRC?

Server rally-magazin.de zveřejnil v pátek na svých stránkách další spekulace o budoucnosti továrního týmu Škoda v IRC.

Server rally-magazin.de zveřejnil v pátek na svých stránkách další spekulace o budoucnosti továrního týmu Škoda v IRC.

Budoucnost nejasná – Škoda se má zřejmě opět více koncentrovat na zákaznický sport. Působí kritika sportovního ředitele Peuegeotu Oliviera Quesnela? Francouz požadoval odchod továrního teamu Škoda z IRC. Tato série měla být podle jeho názoru doménou soukromých týmů a nikoliv prostorem pro dominanci továren. Pokud by Śkoda na jeho kritiku nezareagovala, otevřeně hrozil stažením všech vozů Peugeot z IRC.

Češi prý skutečně po získání obou titulů mění postoj a redukují značně tovární starty. Důvodem ovšem nebude pouze soustředění na dodávky vozů zákazníkům, ale i kalendář IRC na rok 2011. Tento kalendář se nesetkal u výrobců s nadšením, neboť zahrnuje podniky v málo atraktivních zemích, rozuměj automobilových trzích. Podle prvních informací se má sice Freddy Loix zúčastnit Monte Carla s továrním vozem, ale další starty nejsou prozatím plánovány. Belgičan si dokáže představit pro zbytek sezony přechod k jinému výrobci. Také Jan Kopecký se pravděpodobně zúčastní pouze jednotlivých podniků. Týmový kolega Juho Hänninen bude po jezdeckém titulu v tomto roce pokoušet štěstí v SWRC a možná prý dokonce skončí u nového Mini. Fin, který se netají názorem, že tovární jezdec má pokud možno jezdit v nejvyšší lize ve voze WRC, ke všem fámám mlčí.

Anglický pilot Guy Wilks převzal po Krisu Meekovi osiřelý Peugeot 207 týmu Peugeot UK. Wilks doufá, že se změnou značky dostane možnost se zapojit do testů Citroenu, stejně jako Meeke letos. Britský dovozce Škody plánuje přes odchod Wilkse v roce 2011 nasazení jednoho vozu. Kdo bude jezdcem, by mělo být oznámeno v nejbližší době.

Je otázkou, jak moc dobře informované zdroje má německý server k dispozici. Tým Škoda Motorsport totiž stále oficiálně tvrdí, že IRC se zúčastní i příští rok.

Komentářů celkem: 46
31. 10. 2010 01:1921
0 0
Najivko, to platí asi tak jako se "daří" všeobecně kontrola software pod FIA... brečícího smajla si dej sobě... víš jak vidím kulové, bohužel je to fakt problém, proč myslíš, že v US používají v NASCAR karburátory ještě do teď... smajlík
31. 10. 2010 08:4222
0 0
Jan1000: Nemohu číst všechno... Klidně můžete mít pravdu! Ve Vašem posledním příspěvku jste narazil na velmi zajímavou věc, NASCARy... Vy asi přehled a nějaké logické myšlení samozřejmě máte, ale spousta našinců nechápe, proč jsou závody NASCAR po celou dobu své historie tak populární! Jednoduchá a přísná pravidla, dá se říct, že nelze ani podvádět, ani vymýšlet nějaké vylomeniny na přečůrání konkurence... Díváte se alespoň občas na přímé přenosy na Sport5? Já ano! NASCARy mě vždycky velmi zajímaly! Nejenže mnohé závody jsou nesmírně dramatické a zajímavé, ale dá se říct, že reálnou šanci na vítězství má v každém závodě třeba dvacet, pětadvacet jezdců! A o tom to všechno je! To baví diváky jak na okruzích, tak u televize, to baví sponzory...
31. 10. 2010 11:3623
0 0
Josef Vrátil: ,,Nejenže...,, až do konce smajlík smajlík smajlík smajlík
31. 10. 2010 14:4024
0 0
uz si tu pripadam jak v kdyz cucim do blesku nebo aha,jen spekulace,to jme dopadlismajlík
31. 10. 2010 18:2525
0 0
Souhlas s Vrátilem.Jednoduché předpisy zajišťují v NASCAR vyrovnanost a obrovskou konkurenci.Z toho pak vyplývá velký zájem veřejnosti, sponzorů,médií atd.Jednoduché a snadno kontrolovatelné předpisy jsou bohužel něco,čeho se od FIA asi nedočkáme.
31. 10. 2010 18:3926
0 0
Nejenom jednoduché předpisy,ale především jednoduché okruhy zajištují vyrovnanost v NASCAR.Mě osobně tyhle závody nic neříkají,ale amící to vidí jinak. smajlík
31. 10. 2010 19:2227
0 0
bavorak: Samozřejmě pro většinu Evropanů jsou závody NASCAR na první pohled nezajímavé, nebo divné. Aby člověk k těmto závodům nalezl cestu, musí se něco dozvědět jak z historie, tak z technických a sportovních reglementů, tak z taktiky a způsobu závodění, který se tam provozuje. Pak teprve pochopí, v čem je to kouzlo a čímm jsou ty závody zajímavé, dramatické, krásné...
hadapa: Víte, tohle nelze jen tak jednoduše házet na hlavu FIA, že by nebyla schopna vymyslet jednoduché předpisy. Amerika je uzavřená společnost, NASCAR je uzavřená společnost a stačí si jen vzpomenout na velká dramata, než vůbec připustili, aby mohl startovat někdo jiný, než jezdec americké národnosti, nebo aby mohla startovat Toyota... Hrozili si navzájem i soudními procesy! Naše závody jsou mnohem komplikovanější, protože se v nich projevují zájmy mnoha subjektů! A co si budeme namlouvat, velké automobilky a velcí sponzoři za ty nitky tahají! Jde o veliké peníze a všechno je nějak provázané. Vemte si ten zásadní rozdíl. Všechny vozy NASCAR mají naprosto identickou karosérii, jen samolepky ve tvaru přední masky a světel určují značku vozu. Automobilka dodává motory podle velmi přísných reglementů a v podstatě jsou všechny stejné. Ten reglement je opravdu takový, že nelze vymyslet nic, čím by se získala nějaká technická výhoda! Důležité je, být při tom! Být v NASCARech, ve Sprint Cupu, být vidět v nejvyšší lize! To platí jak pro automobilky, tak pro sponzory. Tady v Evropě to funguje jinak! Všechno se sází na high-tech, vymýšlí se kde co, jak získat výhodu nad soupeřem. Nedovedu si představit třeba Mercedes v NASCAR, protože Mercedes chce vyhrávat, deklasovat soupeře a to není možné... A tady, kromě F1, nemáme šampionát, kde by se dalo říct, že to nejdůležitější je, být u toho... Automobilky nejdou do rallye, protože nebudou vyhazovat stovky milionů za vývoj něčeho, co bude jezdit někde na šestém, osmém místě... To není reklama... Automobilky se nehrnou do WTCC ze stejného důvodu. Navíc zde vládne rozkastovaná společnost! Mercedes se nebude angažovat v seriálu, kde by ho mohl ohrožovat nějaký Seat, nebo Fiat, nebo Škoda... Mercedes, BMW a Audi si vytvoří raději vlastní seriál, DTM... V tomhle je Evropa strašně odlišná!
31. 10. 2010 20:0828
0 0
Pane Vrátile ve všem s vámi souhlasím.Ale řekněme si otevřeně,že je to taky tím,že Amíci nic nejedou podle FIA.Na tuhle společnost kašlou a mají pokoj.Vytvořili svoje pravidla podle kterých se striktně řídí a ono to funguje.Stejně tak vznikla série LeMans a DTM.Položme si ruku na srdce.To co vymyslejí kolikrát v Paříži na Vítězným náměstí,to normálnímu člověku hlava nebere.A o národních federacích si iluze taky nedělejme.
31. 10. 2010 20:3229
0 0
BMW jezdí WTCC a dostává od Seatu. Jinak s panem Vrátilem souhlasím i když opravdu závodům v USA nerozumím. Koupim si Gran Turismo 5 a treba porozumím.smajlík
31. 10. 2010 20:5830
0 0
starej pes: Víte, to zdaleka není v tom, že nejedou podle FIA (i když jsou členy FIA). Podívejte se do historie! Je to veliký kontinent, bohatý kontinent, který žije svým vlastrním životem! Má svůj průmysl a Evropu moc nepotřebovali... Jejich sporty se historicky vyvíjely jinak... V Evropě fotbal, hokej, v Americe baseball, americký fotbal, až novodobě hokej a basketbal... V Americe se závodí zhruba stejně dlouho, jako tady v Evropě, ale závodí se s jejich auty, s jejich technikou, podle jejich představ... Například v Americe tolik populární dragstery jsou v Evropě na okraji zájmu... Vemte si, jaká po většinu "technické" historie vyráběli auta a motory, zcela jiné, jako Evropa... A je logické, že do dnes závodí s tím svým "americkým"... Vemte si, jak dlouho se v Indy držely klasické roadstery s motory (Offenhauser) vpředu! Kdy už Evropu dávno ovládaly mrštné Lotusy, Ferrari, BRM... Ta izolace je vidět i v tom, jak málo Američanů se zajímalo o "světové", neboli evropské dění a chtěli se tu angažovat a obráceně to není o moc lepší... Je příliš nezajímá nějaká Formule 1, rallye, evropské cestovní vozy a podobně... Le Mans vzniklo jako "samostatný subjekt" jen díky tomu, že vlastně zanikly světové šampionáty ve vytrvalostních závodech a prototypů... Le Mans je legenda a chtěli za každou cenu jezdit dál a podle stejné filozofie! Proto požádali v podstatě o trvalou vyjímku a vytváří svoje technické předpisy, zčasti i sportovní. Ale stále jsou jakoby pod hlavičkou FIA, mají její logo na plakátech, programech, vedení FIA je každý rok zváno, jsou delegovaní činovníci a tak dále... DTM, dříve DRM (Deutsche Rennsport Meisterschaft) jezdilo dlouhé roky, od svého vzniku, jako klasický národní šampionát podle technických i sportovních reglementů FIA. Začátkem 90. let požádali o vyjímku jako národní šampionát a vytvořili si národní technické předpisy. Pak, s posvěcením Ecclestona, vymysleli sérii ITC, "expandovali" po řadě zemí Evropy a skončili... Předražená monstra z kosmických materiálů, která měla blíž k vozům skupiny C z Le Mans, než k cestovním vozům, byla pro soukromé týmy neufinancovatelná. A německým sponzorům se závody někde v Anglii a Francii nelíbily... Pak nebylo nic a pak vzniklo nové DTM, apět s monstry, která mají s cestovními vozy společný jen tvar karosérie... A to proto, aby se mezi Audi, Mercedes a dříve Opel, v příštích letech BMW, nikdo "nepovolaný" nepletl... Několikrát se šuškalo, že vstoupí Volvo, že vstoupí Rover, že vstoupí Peugeot, ale nikdy se tak nestalo... Asi v tom byly nějaké zákulisní šachy... Celému DTM nepřímo šéfuje Mercedes a ti o to asi zájem neměli... BMW se jim do krámu hodí...
lettloss: BMW WTCC jezdí, dosáhli řady úspěchů a jakmile je Seat s TDI porazil, začalo vedení automobilky horečně jedna a výsledek je ten, že letos ve WTC končí. Už to i oznámili...
31. 10. 2010 21:1231
0 0
Vrátil:chápu,že některé okolnosti v Evropě a Americe jsou jiné,ale svoje zájmy prosazují tvrdě automobilky i sponzoři tam i tady.Rozdíl vidím v tom,že Amíci bez FIA mají nastavené předpisy jednoduše a stabilně,zatímco u nás předpisy vedou prakticky bez vyjímky k dominanci jedné nebo dvou značek a ostatní jsou pouze do počtu.V F1 je to dovedeno až do absurdity,kdy 3 nové stáje jedou úplně jinou soutěž,asi jako kdyby spolu byly hodnoceny vozy A8 a A5.Ve WRC ani tovární týmy ještě nedávno nevěděly,jakou přesně specifikaci budou mít motory pro příští sezonu a tak by se dalo pokračovat.Přesto jsem mírný optimista a věřím,že se ve WRC blýská na trochu lepší časy a přibude aut i konkurence.
ATV
31. 10. 2010 21:3932
0 0
pre : Litrový Janko
/Škodovka která schazovala SWRC jak mohla/ uveď jeden príklad prosím.
/ Škoda šlus... máte dělat levná auta pro Čínu.../ to si myslíš , že ich budú montovať v Boleslavi a bude sa to volať Škoda?
1. 11. 2010 07:0233
0 0
hadapa: To by bylo na velmi dlouhé povídání a na to tady není ani prostor, ani téma... Ono je třeba si také uvědomit, že americké motoristické sporty (a nejen motoristické) mají své promotérské organizace, tradiční a velmi, velmi silné! A v té Americe to prosazování zájmů automobilek není vůbec takové, jako tady! Dalo by se to stručně charakterizovat asi takto, americká automobilka řekne "chceme být vidět, udělejte pro to maximum", kdežto evropská automobilka (dnes i japonská) řekne "my chceme vyhrávat a prodávat, změňte reglement"... Upozorňuji, to je velmi stručně a polopatisticky řečeno... Na seriály typu WRC, WTCC, FIA-GT a podobně mají výrobci velký vliv... Jen si vzpomeňte na nedávné doby, jak se fabriky ve WRC nemohly shodnout, jeden chtěl víc asfaltu, jiný zase žádný, jeden chtěl jezdit v Japonsku, druhý zase v Tramtárii, a tak dále... V Americe na prvním místě je šou, diváci se musí bavit, jak na trati, tak u televize, jestli vyhraje Johnson, nebo Gordon je úplně jedno, stejně jako jestli vyhraje Chevy, nebo Toyota... Tady se to holt bere úplně jinak...
A zpět k rallye... Já osobně spíš v dnešní problémové době věřím pozvolnému "rozmachu" menších šampionátů, jako IRC, nebo ME. Automobilky chtějí stavět soutěžní/závodní auta a prodávat je. Jako je tomu právě u Škody... Škoda vítězí v Česku, Rakousku, Německu, Itálii, Anglii, Španělsku a kdo ví kde ještě... Stavět tovární tým pro MS se specifickými pravidly, kdy ty vozy nemohu dál prodávat, kdy nebudou jezdit ani v IRC, ani v ME, ani v národních šampionátech, to tady už bylo a to je špatná cesta... A pokud vím, tak FIA pro nové vozy WRC 1600T udělala opět tu nesmyslnou exkluzivitu, jen pro mistrovství světa...
1. 11. 2010 10:1934
0 0
Vrátil:V prvním odstavci souhlasím se vším(včetně nemotoristických sportů).Mně osobně by více vyhovoval americký systém než evropský se spoustou zákulisních machinací,i když samozřejmě mám raději rally než NASCAR.
K druhému odstavci:Systém Škodovky určitě výborný,uvidíme,jak se bude vyvíjet IRC.ME je dlouhodobě na velmi nízké úrovni,skoro bych řekl,že je zbytečné,aby vedle sebe existovaly oba tyto šampionáty.Pokud je na jedné soutěži IRC i ME,konkurence bývá dobrá.Pokud se jede pouze ME,je to bída.Ale hlavně si myslím,že pro celkové pozvednutí rally je nejdůležitější podstatné zvýšení úrovně a konkurence v MS a zlepšení medializace,která je v současné době téměř nulová a pořád přes mnoho řečí nevidím žádné zlepšení.Rally musí zaujmout i širší okruh lidí než pouze rallyfanatiky.Větší sledovanost přivede větší peníze atd...Pokud je to pravda s tou exkluzivitou,opět souhlasím,že je to blbost.
1. 11. 2010 15:0535
0 0
Souhlas: Nikdo mně nenamluví, že rally (MS) někdo, je jedno, kdo, zatlačuje zpět do pozadí a snaží se, aby tam nic nefungovalo. Ať už neustálými změnami pravidel, neschopností najít dobrého hlavního promotéra a z toho plynoucích problémů.
Stejně je to i u nás - v autě se vozí premieři, modelky, herci, ale pro rally z nich nikdo neudělal ani prd. Nebo se pletu? Jó při basketu se prezident může přetrhnout...
Je jasné, že u nás není trh jako v USA, ale když vidím, jak automobilky sponzorují hokej, golf aj., tak bych vzteky řval, protože auta nechávají, ať se sponzorují sami. A přitom nechápu - ony nechtějí být vidět v TV? Nerozumím tomu.
1. 11. 2010 17:1636
0 0
hobit: ja bych tady nesrovnával rally s basketem a rally s hokejem a pod...podivej se-dám příklad-na české hokejsty v cizině a jak jsou známí a ted se podivej na nejakeho českého jezdce rally, jaké má ve světě jméno - v rally jezdcích je to sotva pár jmen, v hokeji desítky jmen...a to, že by se prezident na basketu přetrhl jak ty píšeš, tak to mu nemám za zlé-kdyby tam nebyl, tak by to byla pomalu mezinarodní ostuda, protože všude jinde bývá nějaký "vyšší"...a věř mi, že kdyby se jezdila nějaká IRC soutěž jak je barumka někde v Praze a v pražském okolí, tak by z toho byl minimalně takový humbuk už aspon půl roku dopředu, jak když dojel Cruise do Prahy..jenom se podívej na pražský rallysprint-jo, je to jen show, ale je tam Topolanek, a nekteri známí lidi a jak je to mediální-Nova to cpe do sportu atd...Nejspíš si tam v Praze ti představitelé, co by do toho mohli vložit"pár korun" říkají-rally "tu"(Praha) neni, je kdesi kdoví kde, tak proč do toho cpát peníze...a s automobilkama, ze sponzoruji hokej atd, tak to delaji kvuli tomu, že hodně lidi se na to dive v TV, a tak jak jinak zaujmout...a jen tak na závěr- co by měla taková modelka udělat pro rally??(nemyslim hostesky)
2. 11. 2010 12:3437
0 0
Tradiční a prestižní švýcarský motoristický týdeník Motorsport Aktuell zveřejnil velmi zajímavé, ale zatím neoficiální zprávy, neb oficiální zpráva koncernového vedení VW o budoucnosti jednotlivých značek koncernu v motoristickém sportu bude vydána v příštích dnech. Potvrdil s jistotou, že automobilka Volkswagen sama vstupuje v roce 2012 do WRC, tedy do mistrovství světa v automobilových soutěžích. Prý se již intenzívně pracuje na motoru 1,6T... Automobilka Audi se bude nadála angažovat v rámci "cestovních" vozů v DTM s modelem A4, s modelem R8 LMS se bude prostřednictvím mnoha privátních týmů angažovat ve všech možných národních šampionátech GT3 a v ME GT3, a samozřejmě vrcholem bude pokračovaní v Le Mans, v LMS a ALMS s novým uzavřeným (!) prototypem opět s motorem TDI. Seat dostal opět zelenou pro angažmá ve WTCC s novým vozem s benzínovým motorem 1,6T. Škoda bude nadále pokračovat s vozy S2000 v národních i mezinárodních šampionátech a bude podporovat soukromé týmy. Podle tohoto článku v žádném případě nedostane od koncernového vedení zelenou pro další vývoj motoru 1,6T nebo nějaký projekt WRC... No a v každém případě se chce koncern zapojit do Formule 1 a po mnoha jednáních to vypadá tak, že tohoto vysoce prestižního a náročného úkolu se zhostí automobilka Porsche!
Tento týdeník byl vždy velmi seriozní a jeho zprávy, i ty neoficiální, byly vždy podleženy pravdivými informacemi...
2. 11. 2010 15:3838
0 0
tak to je velmi sviňské a smutne pro nas čechy ( krom jan1k který skéče radosti že odpadl fordu konkurent pač si nemyslim že vw wrc bude nejaky osilnivy super stroj ktery bude pojiždet dstrojky poslepu...)smajlík
2. 11. 2010 15:5839
0 0
Bob: Srovnávat to musím - sport jako sport. Prezident se ukáže, protože basket mají v rodině. Jede se ME (Barumka) a nikdo nic. Prokop byl mistr světa a zase nic. A to, co píšeš Ty - to mi jen nahrává! Dokud tu nebude silný lobista, ať už od dealerů, nebo někdo jiný (premier), tak rally nebude to, co bysme chtěli. Do TV se to potom dostane, protože někdo za to bude bojovat.
A modelky a jiní v autě? To je právě ono, samozřejmě je to věc pilotů, ti si to platí. Ale měli by vozit právě někoho, kdo může našemu sportu prospět. Ať si vezme jako spolujezdce na sezonu vekého šéfa sportu jedné z televizí, udělají z toho reportáže a hotovo.
J.Vrátil: Nepotěšil jste mě, ale zní to logicky. Je tu jen pár silných, kteří vlastní menší automobilky a většinou se věnují F1. Takže co čekat? Bude to jako Citroen a Peugeot. Buď ten, nebo ten. Oba nikdy...
2. 11. 2010 22:1740
0 0
To Josef Vrátil: Já mám informace o budoucnosti Škodovky v rally bohudík jiné a lepší ...smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!