Luboš Tenkl - eWRC.cz
6. 12. 2010 21:19 − 6991× − 145

Jak dlouho to budou jezdci a diváci trpět?

Luboš Tenkl je z letošního průběhu Pražského Rallysprintu řádně rozladěn.

Luboš Tenkl je z letošního průběhu Pražského Rallysprintu řádně rozladěn. Přečtěte si jeho reakci na právě proběhnuvší závod.

„Vůbec nevím, co si mám o pořadateli Pražského Rallysprintu myslet. Tři roky se mu snažíme pomáhat radou, půjčujeme mu lidi na stavbu rychlostní zkoušky na Strahově, snažíme se mu vysvětlovat, co je podstatné pro jezdce i pro diváky, ale mám stále silnější pocit, že je to úplně zbytečný. Když se na stadioně poprvé stavěla dráha ze zámkové dlažby, říkali jsme, že je to nesmysl, a že se kostky vytrhají…Podle slov pana ředitele to byl nesmysl. Pak jsem po dohodě dva týdny před soutěží jel na Strahov se závodním autem dráhu vyzkoušet a po dvou průjezdech se celá rozlezla a mohla se dělat znovu. Jen díky tomu, že jsme tam poslali lidi s hevery, tak se to mohlo odjet.

Už dva roky říkáme, že trať na stadioně je příliš úzká a na pořádný smyk tam není místo. Lidi si zaplatí za to, že chtějí sledovat show a ne jezdce, kteří tam jedou jak bába pro mlíko…zase zbytečná práce. Pan ředitel má svou hlavu. Pražský Rallysprint by mohl být neskutečně krásný závod, kdyby se tady neustále nedělaly nějaké nesmysly, které postupně odrazují diváky i jezdce.

Ve Velké Chuchli jsem upozorňoval na to, že jet jen po trávě je risk, že v případě, že zaprší z toho budou bahenní lázně a auta se budou nekontrolovatelně klouzat, pokud vůbec projedou. Budou naštvaní diváci i jezdci. Naštěstí pro pana ředitele trať zmrzla a zasněžila se, a tak se nestačila rozjezdit, ale když jsme na ni najeli, byla vyleštěná jak zrcadlo a nedalo se na ní pořádně jet. Koho pak takovéto závodění baví? Diváky? Když stojí na tribuně a baví se o tom, že jejich „stará“ by tam jela rychleji?

Týden před závodem jsem navrhoval možnost, že zajistím posyp rychlostní zkoušky Karlík-Roblín, protože se dalo čekat, že se to uklouže tak, že se nebude dát jet. Na poslední chvíli to pan ředitel zrušil. Stálo by to peníze. Tak nás radši nechá tam ničit auta za miliony, aby ušetřil desetitisíce… Koho bavilo sledovat bezmocně klouzající se závodní auta na zimních gumách do retardéru u Lomů Mořina, který se nedal na ručku pořádně projet, protože proti kopci se na tom ledu auto nechtělo rozjet?

Organizační paskvil vyvrcholil na Strahově, který se jel o půl hodiny později. Nikdo nevěděl co se děje, kdy se co děje a my jen čekali na to, až někdo zavelí ke startu. Před tím jsme díky zmršenému harmonogramu museli jezdit po Praze jako blázni, abychom stihli časovku…Trať kolem Strahova byla uklizená Pražskými službami jen tam, kde jezdí autobusy, jinde se na to pan ředitel vyfláknul. Musel to být zážitek sledovat jak se závodní auta klouzají rychlostí koňského povozu na ledu a sněhu. Přeji všem jezdcům, aby se při sledování videa od JNK pohodlně usadili, otevřeli si lahvičku vína a sledovali, jak jedou stejně rychle, jak bába do práce…nedalo se na to dívat.

Když dopředu upozorníte pana ředitele na to, že jezdci budou mít problém na tomhle povrchu jet, tak vám řekne: Já na ně se…u. Ať si dělají co chtějí a když nepřijedou, tak přijede někdo jinej…Když mu řeknete, že to diváky nebude bavit, tak vám řekne: Já na diváky se… dělají stejně jenom bordel…

Pokud to takhle ale půjde na sprintu dál, tak mám pocit, že jezdci i diváci řeknou, že na to pěkně se…ou, a pan ředitel si bude moct udělat tak maximálně závody pro koloběžky. Jak se asi cítili spolujezdci, kteří jsou v Praze hlavně sponzoři a viděli ten bordel? Jak se jim asi líbilo, když se někde klouzali stejně rychle, jako když je vozí jejich řidič do práce? Dají na takový cirkus ještě peníze? Kvůli tomuhle by měl být sprint v Praze výkladní skříní a vzorem, ale opak je pravdou. Tohle je skutečnost a není to jen můj názor, ale někteří kolegové jezdci jsou trochu připosraní, říct svůj názor veřejně. V servisu má každý ramena, ale nakonec jsou všichni zticha. Takže budu za rejpala asi zase jako obvykle sám, ale nevadí mi to."

Komentářů celkem: 145
7. 12. 2010 11:3481
0 0
To že byl vyloucen je v celku uplne jedno,ja byl z jeho prujezdu nadsensmajlík lepsi nez velky koncert a pred zatackou klap,prujezd,a zase velky koncert,bohuzel pro mne pan tenkl neni zavodnik na šou,tak a muj nazor konecny,hadejte se ostatnismajlíksmajlík
7. 12. 2010 11:3582
0 0
willy2.0: Pokud víš kam si stoupnout, v tom případě nechápu tvojí poznámku o tom vracáku. Že dokážeš na sněhu něco zajet mě je tak nějak jedno, nevím, proč mi to píšeš, já zmiňoval ty svoje zkušenosti jen kvůli tomu, že všem, kterým se sprint líbil si hodil do jednoho pytle, že snad musej být na rally poprvé. A tvůj názor, že to bude o ničem a o ničem bylo je jen tvůj názor, tak ho tu nemusíš cpát ostatním stále dokola, pač věř tomu, že jsou tu tací, kteří si to náležitě užili.

Proti panu Tenklovi navíc já osobně vůbec nic nemám, za jeho starty jsem vždy rád a na jeho M3 se vždy těším, ale v Praze se prostě nepředvedl.

A k pořadatelství, k tomu já se tu nevyjadřuji, pač já jako divák jsem s pořadatelem a organizací problém neměl, samozřejmě jsem si něco přečetl a zaslechl, ale nebudu to tu hanit ani obhajovat, jde to mimo mě.
7. 12. 2010 11:3783
0 0
Jinak by mě docela zajímalo, jaký druh posipového materiálu byl od p.T k dispozici.
7. 12. 2010 11:3784
0 0
Lidi neblázněte. Tady se skoro navážíte do jezdců, že jsou jako stádo, že si nedovolí projevit svůj názor, ale když tu někdo něco (zejména negativního) napíše, hned s ním všichni souhlasíte, možná hlavně ti, co tam vůbec nebyli...

Pesimismus a negativismus jsou naše národní vlastnosti, takže každý, když bude chtít, najde na každém závodě něco, co bylo špatně (viz jinde diskutovaný Vyškov). To, že se tady nikdo z jezdců neprojeví, je spíš tím, že většina z nich teď svůj čas už zase věnuje vydělávání peněz na to, aby vám tu show příště zase mohli předvádět...

Pro rally platí, že podmínky, ať jsou jakékoliv, jsou pro všechny stejné, a účastník má vždycky 2 možnosti na výběr - pojedu/nepojedu. Všichni věděli týden dopředu, jak to vypadá a za jakých podmínek se asi pojede (někteří start odřekli skutečně na poslední chvíli, takže pořadatel už neměl šanci dát možnost jiným posádkám, které by na sněhu jely rády...). A kdo se rally věnuje, ví, že soutěžáci jsou profláknutí masochisté - čím těžší podmínky, tím lepší... A protože jsme ještě k tomu Češi, celý závod na všechno kolem sebe nadáváme a chceme aby už to skončilo, a když to máme za sebou, nakonec přiznáme, že se nám to vlastně docela líbilo... Věřte, že většinu z nás to fakt bavilo, i když to bylo pomalejší než jindy...

Horolezci říkají, že zážitek nemusí být krásný, hlavně když je intenzivnísmajlík. A většina soutěžáků by to podepsala taky. Vždyť kdy zase zažijeme "Monte Carlo" v centru Prahy?

Nejel jsem soutěž, kde bychom si na něco nestěžovali, ale vždycky co člověk,to názor (moc rychlé/moc retardérů, moc šotoliny/málo šotoliny, moc přejezdů/soutěž na pětníku apod.). Na Pražském rallysprintu (stejně jako v Uh. Brodě či Slušovicích) najdeme taky spoustu nedostatků, ale tím, že je to volný závod, můžou být soutěžáci víc v pohodě, protože se tu nic zas tak vážně řešit nemusí.

Ano, časový harmonogram byl napnutý, resp. postavený na suchou nebo mokrou variantu. Pravda, Praha byla zasekaná (a co teprv u Muzeasmajlík), posádky občas nestíhaly dojet na svůj čas, ale kdo si při přejezdu zavolal na dispečink, věděl, že pokud k tomu byly objektivní důvody, tak se i přes pozdní příjezdy penalizace nedávaly. To, že se díky tomu měnil časový harmonogram někdy vyloženě "na koleně" v UP (a za aktivní účasti jezdců), byl spíš plus, jinak byste pak na okruhu viděli "v té zimě" jednu posádku za deset minut... A to by teprve byla spotřeba svařáků...

Než Pražský rallysprint definitivně odsoudíte, zkuste si odpovědět třeba na některé z těchto otázek: Kolik je v sezóně soutěží, kde jezdci nemusí jet "čistou stopu", kde se mohou "trochu odvázat" a poděkovat Vám za to, že celý rok chodíte na RZ mrznout nebo se potit? Kolik je v sezoně soutěží, kde se každý snaží půjčit si co nejlepší (a nejdražší) techniku, jen aby se před diváky předvedl? Na kolika soutěžích uvidíte během dvou hodin 10 průjezdů (!) celého pole? Kde jinde si v servisu pokecáte se závodníky v dobré náladě? Kdo z Vás pojede do Monte Carla nebo do Švédska a na kolik Vás to vyjde? Kdo z vás zažil na jiné zimní soutěži v Čechách zpoždění "jen" půl hodiny? Na které "nečekaně zimní" soutěži se nezrušila ani jedna RZ? A to se ještě neptám na to, jak žalostnou podívanou jste na Rošického stadionu viděli naposledy při fotbale a na kolik Vás to přišlo...

Díky že na nás chodíte a že se neberete moc vážně. Hezký Advent a hodně radostných smyků přeje Pepa Král.
jac
7. 12. 2010 11:3885
0 0
2 Willi: Až zas budeš brečet,jak Tě všichni nemají rádi, přečti si co píšeš a jakým stylem píšeš!smajlík
PR má každý rok chyby, tak jako všichni víme, jaký je p.Mihule,ale tento rok jsem mu vzniklou situaci nezáviděl.....každopádně podmínky měli všichni stejné a když se kouknu třeba na mladého Mandíka,v podstatě "začínajícího" jezdce,jak se s tím vypořádal a jak hezky a dravě jel........prostě hold někomu se to nelíbilo a někomu ano. smajlík
7. 12. 2010 11:3886
0 0
Já jsem své řekl, taky se nechci, už opakovat.
Popřeju Lubošovi Good Luck a jsem rád, že se ozval. Doufám, že se pořadatel chytne aspoň trošku za nos! Protože to byla druhý rok jen trapná komedie.
7. 12. 2010 11:3987
0 0
To že napadl sníh a klouzalo to je celkem logické a myslím, že se na to klouzání těšila asi většina. To že auta bez hřebů v "úzkých uličkách" nepojedou stejně rychle jako při MS ve Švédsku se dalo taky tušit. To mě celkem nevadilo. Ale taky je potřeba zvážit kompromis mezi zábavou-bezpečností. Spíš jsem se snažl upozornit, že závodní speciály se snažli v ulicích prahy dost riskantně stíhat časovky, protože organizátor nebyl schopný domluvit s policií ČR a Města aby řídili křižovatky. Místo toho stáli příslušníci místo pořadatelů okolo zaplněných parkovišť a vyháněli všechny pomalu za brány Prahy. To už mě docela na*ralo zaplatit 250,- a nemít ani kde zaparkovat a ještě poslouchat buzerace že je jasný že nemůžeme zaparkovat když je sníh... tak proč sem jezdímesmajlík atd, atd
7. 12. 2010 11:5388
0 0
Willy: trapná komedie? Jen proto, že se to Tobě nelíbilo, že... A proč si teda přišel, když se Ti to nelíbilo už loni?
Pane Král, moc hezky, s tím vším nelze než souhlasit... Argumenty jak vyšité! Narozdíl od argumentů kritiků...
7. 12. 2010 11:5489
0 0
JACu
Ty mě nekomentuj laskavě, už jsem tě o to žádal, nezajímáš mě...reagoval jsem na LucOuta stejně arogantně jako on na mě totiž.
Ale aspoň mám argumenty! Ty si zas OT akorát v první větě.
Víc se k tomuhle PR vyjadřovat nebudu, sklouzává to do OT.
A odmlčím se opět i na diskuzích ewrc neboj se...Jen vidím problém a rád jsem aspoň slovně podpořil Tenkla protože má pravdu!
Je mi jasný, že ty mě zrovna nepodpoříš protože máš se mnou problém a ad2 i proto, že jeden člověk co tady dělal reklamu PR...dělá u tebe ve firmě.

mějte se
7. 12. 2010 11:5790
0 0
Pokud by pořadatel nevybíral vstupné a startovné,dalo se lecos přehlédnout.Takhle je to přesně akce:zaplať a drž hubu.Mihule to nedělá "pro sport"a kdo se na to tak dívá ušetří se stresusmajlíkBude to dělat tak dlouho,dokud se "soutěžící" budou předhánět,kdo víc přeplatí startovné.Něco špatně je tak nějak všeobecně.
Jinak pro "víc pamatující"nebyly podmínky a nepoužití hřebů nic nepochopitelného ani nepřekonatelného,jak už napsal např.p.Vrátníček o bývalé Valašce.Jenom se viditelně "oddělí koukol od zrna"
Jak to jde někteří převedlismajlík
Hlavně neraďte,kam si má kdo stoupnoutsmajlíknebo debata tady nikdy neskončí.
7. 12. 2010 12:0791
0 0
Ja mam jen par poznamek. Byl jsem na rz 1,2,4,5,6 a 7 jsem vcelku spokojenej ale . . . RZ 1 uzka ledova draha zakoncena betonovou zidkou asi by nebyl problem tam dat pneu nebo slamu aby se auta nodrazeli od zdi. RZ 2 posyp by neuskodil a nebylo by to takove
trapeni pro jezdce. RZ4 auta zapadla ve snehu nebyl schopen ani ochoten vyprostit a prekazeli v zatackach coz bylo i nebezpecne rz se jednou zastavila kdyz stal Tomastik ale pak uz to bylo vsem jedno jelo se dal. RZ5,6 poradatele uplne bezradny zdrzeni rz atd. RZ7 byl jsem prekvapen ze po patecni rz nikdo trat neupravil a za brankama to bylo vyjety skoro rovne nemluve ze hlasatele ani nevedeli jestli se pojede od cisla 1 nebo 60 a to ze nemeli on-line vysledky a cekali az jim jenekdo prinese neaktualni na papire me prijde v dnesni dobe vrchol diletestvi. Co me potesilo ze Petrasek jel pneu s hroty a hned to bylo necem jinem.
7. 12. 2010 12:1292
0 0
Pro Chotise a Marquee: Já bohužel jeden ošklivý pád viděla. Ten člověk ležel docela dlouho na zemi a kolem něj vesele chodili ti, kteří tráví rally opíjením a kteří holt mají tu kliku, že neupadli. Já myslím, že dál to nemá smysl řešit, když někteří jen kvůli fandovství přehlíží fakta a nevidí realitu. A že by nevhodná obuv - pravda, mačky jsem si nevzala
7. 12. 2010 12:2293
0 0
Willy.Psal sem že s Lubošem v mnohým souhlasím.Tos nejspíš,díky noční hodině přelídnulsmajlík.Ale podstatný je,že pokud se mi něco nelíbí,tak tam nejedu.Takhle jsem si tenhle problém s PR vyřešil já.Že je hodnota a úroveň rok od roku horší,je stará věc.Že v zimně jsou zimní podmínky,to je taky známý.Tak že opravdu řešení.Líbí,jedu.Nelíbí,nejedu.A to platí jak pro jezdce,tak pro diváky.A nerozčiluj se pořád.Od toho je diskze,aby sme si tady všichni řekli každý svůj názor na danou věc.A je daný,že se nemůžem v názoru všichni sejít.smajlík
7. 12. 2010 12:3394
0 0
Já se rozčiluju především na diletanstvím a promarněný šanci letošního ročníku pejskusmajlík
A nevěřím, pokud to povedou stále ti samý lidi, že se to zlepší!!!

Snad se nad sebou aspoň zamyslej, opravdu jsem rád, že se Luboš Tenkl ozval, protože mě rve srdce...když vidím takovou komediismajlík
7. 12. 2010 12:4195
0 0
Luboš zde prezentuje své názory a své zkušenosti s akcí a jejím pořadatelem. Smutné je, že stejné a podobné zkušenosti s panem ředitelem má řada lidí. Většina ví jaký je charakter. Každopádně je stejně smutné, že řada těchto lidí se stále účastní jeho akce a zajišťuje jí (i sobě) popularitu. Projevuje se zde český syndrom nejednotnosti. Pevně věřím, že aspoň Luboš se do budoucnosti na pana ředitele také vy...! Držím mu palce a fandím!
7. 12. 2010 12:5496
0 0
OT pro odlehčení (jak pro koho). Kdo má "skrytou identitu na žádost uživatele" je u mně Posraneček smajlík, nebo spíš smajlík (vzhledem k některým příspěvkům)

A od redakce jsem tuto věc nikdy nepochopil. K čemu tedy ta akce kolem zkulturnění diskuze byla dobrá? Buď všichni, nebo je to nesmysl.
7. 12. 2010 12:5797
0 0
Oficiální informace sboru sportovních komisařů o vyloučení posádky Petrášek - Rosenheim:

"Ano, je pravda, že posádka byla vyloučena za použití pneu s hroty. Vzhledem k probíhajícím diskusím upřesňujeme důvod vyloučení – byli vyloučena za "nesprávné použití pneu s hroty". Zjistilo se totiž, že posádka měla tyto pneu namontovány na přední nápravě, což, jak jistě víte, je u vozu s poháněnou zadní nápravou zásadní výhoda. S trapnými výmluvami jezdce, že to bylo proto, aby pneu pošetřil na Janner Rally 2011, by neuspěl ani u Rally komise...

Dále jsme zjistili, že na každé pneumatice bylo cca 20 hřebů, resp. už jen těch obroušených patek, neboť Janner Rally 2006, kdy na nich jel naposled, se jela částečně na asfaltu. Výmluvy, že nebyl čas dobře upevněné zbytky hrotů vytrhat, jsme zamítli. My dobře víme že byl ve čtvrtek v garáži do jedné v noci...

Neuspěl ani s výmluvami, že v garáži našel jen čtyři zimní kola, na kterých odjeli celý Pražský rallysprint, a že by sériové zimní pneumatiky stejně neměl na co obout. My dobře víme že má v garáži ještě čtyři slicky, se kterými odjel celou sezónu 2010...

Námitky, že soutěžní sport je drahý, ať si nechá pro svého spolujezdce. My dobře víme kolik utratil po sobotním vyhlášení v barech...

Na příkladu této posádky je vidět, že chudé týmy, které ani neumí pořádně podvádět, skutečně nemají na takovýchto zásadních akcích co dělat, protože svým opakovaným kroužením po stadionu zbytečně připoutávají pozornost diváků (narušení časového harmonogramu soutěže je beztak jejich vina) a tím zbytečně zdržují funkcionáře, kteří si chtějí za své zasloužené diety jít v Praze nakoupit...“
7. 12. 2010 13:0498
0 0
klemic: Naprostý souhlas.Pokud se někdo "stydí" za své jméno ,tak sem psát nemusí..
7. 12. 2010 13:2199
0 0
rok od roku jsem sklamanější ikdyž letos jsem čekal ještě větší průšvich díky počasí.největší šoumen této soutěže polák s píštalkou ale to smrdělo malérem
7. 12. 2010 13:31100
0 0
Dobře,že Petráškovy hroty sbor rozhodčích specifikovalsmajlíkI bez toho železa by výrazně převyšoval většinu ostatních,neboť ví na co je na klouzačce plynový pedálsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!