Ondřej Plšek - eWRC.cz
30. 3. 2011 18:30 − 3509× − 51

Nejistá budoucnost Japonské rally

Japonci mají i nadále zájem pořádat soutěž MS, příští rok ale budou v kalendáři určitě chybět.

Japonská rally se do letošního kalendáře nedostala a dle posledních fám měli Japonci do budoucna dokonce požádat o vyřazení jejich soutěže z mistrovství světa. "Šlo výlučně o rok 2012," vysvětluje šéf soutěže Dmitrij Krivtsov. "Momentálně je velmi obtížné zhodnotit škody po zemětřesení. Jsou tedy pochyby o tom, jak těžké by bylo příští rok uskutečnit podnik MS. Mohu ale potvrdit, že Japonsko má i nadále zájem pořádání soutěže mistrovství světa."

Silná kritika se pak o víkendu ozvala ze strany Citroenu, který nemá velký zájem o start svých vozů v této asijské zemi. "Citroen neprodává vozy v Mexiku a jen velmi málo v Austrálii a Japonsku," řekl sportovní šéf značky Olivier Quesnel. "Nemyslím, že by soutěž MS v Japonsku byla smysluplná. Byl jsem tam a neviděl jsem žádné diváky. Japonci nemají o rallysport moc zájem a ani neexistuje tamní automobilka, která by vstoupila do mistrovství světa."

Kalendář MS pro rok 2012 by měla FIA představit příští týden.

Komentářů celkem: 51
Fox
30. 3. 2011 21:0221
0 0
Ano, částečný souhlas, jenže podle Qesnelovy logiky "neexistuje tamní automobilka, která by vstoupila do mistrovství světa." by tedy bylo logické podle tohoto "argumentu" rovnou zrušit rally ve Finsku, Jordánsku - a co třeba podle stejné logiky zrušit Acropolis, Portugalsko, (aha, tam je vlastně šance nějaké citroeny prodat) o Argentině nemluvě...
A co se japonských automobilek týče - nevšiml jsem si, že by třeba v PWRC jelo nějak málo japonských vozů...
Fox
30. 3. 2011 21:0522
0 0
borax: Tak jestli víš už jen o Fordu, je to tvůj problém...
No nic, svůj názor jsem vyjevil, jdu zas dělat něco jiného.
Čau smajlík
30. 3. 2011 21:1023
0 0
Pravda je že Q mluví za svou automobilku, takže pro něj je to takhle, veřím že Malcolm bude mít taky něco.
Ale teď k tomu že by se soutěže měly posunout do divácky atraktivních zemí. Počet diváku jde ruku v ruce s atmosférou a oblíbeností a z toho pak vyplívají i nějaké ty prašule. Můj názor v tomhle jsou skromnější soutěže. Viz IRC, prostě mám radši tyhle tratě než ty z MS.
30. 3. 2011 21:1924
0 0
Hele Foxi,ve všech sportech existuje TOP kategorie a pak je jsou "pod kategorií"(nijak je nesnižuju),nevím jak ty,ale já se ted bavím o té TOP,a tam je jen Citroen a Ford,časem Mini a snad někdy i další.Tohle jde ruku v ruce se sledovaností,propagací atd.pokud se vůbec do TV dostanou nějaké zprávy,tak je to o WRC,tudíž bavit se o nějakých dalších automobilkách je k ničemu.
30. 3. 2011 21:4625
0 0
Reklama je sice součást sportu, ale pořád je to hlavně sport, a jak tady bylo nádherně řečeno, nemá to být mistrovství světa zemí, kde se prodávají Citroëny. Podle mě jsou v Japonsku krásné zkoušky a to to hlavně jde. A to o těch fanoušcích je podle mě pitomina, co jsem viděl reportáže z poslední japonské rally na ČT, speciálně tam byl blok o fanoušcích, kteří byli extrémně nadšení.
Fox
30. 3. 2011 21:4626
0 0
Tak ještě jsem nakoukl...
Hele boraxi, ono v každém sportu je to tak, že aby tam mohla existovat ta TOP kategorie, nutně k tomu potřebuje i ten zbytek do počtu. Jinak si ten tvůj citroen může pořádat značkové poháry podle libosti a ve své režii. Pokus se to vidět z poněkud jiného úhlu - Citroen cpe do MS největší peníze, to je OK - jeho volba. Že to nedokáže promítnout do prodejů, zas jenom jeho problém. Kdyby nevyráběl relativně levné a zhusta nekvalitní vozítka, nemusel by tam tolik peněz cpát, celé MS by tak bylo vyrovnanější a dle mého názoru by bylo zajímavější i pro jiné značky, které nehodlají nacpat do toho tolik peněz a tím nutně hrají ty druhé housle. Víc by se jednalo o sport a méně o byznys. On i ten prapůvodní smysl rally - zkouška rychlosti, výdrže a spolehlivosti - se změnil jen na rychlost při pár sprint etapách.
Nicméně - a to byl smysl mého původního příspěvku - ani suma peněz, ani šaškárny s týmovou režií a jiné vychytávky nedávají žádně značce právo rozhodovat o tom, jaký podnik by měl být v seriálu a jaký nikoliv. Každá značka má možnost se podniku, který pro ni není zajímavý prostě nezúčastnit. Že francouzi mají pocit, že FIA je nějaký orgán, prosazující pouze jejich zájmy je sice smutné, ale v posledních letech celkem pochopitelné. Nikdo jiný jim tak na ruku nejde, což v podstatě dokazuje i určitá zpupnost šašků jako je Qesnel. Zatápí nám Škodovka ? No, s našimi pažouty nic nebudeme dělat, radši zakážeme Škodovku. Nedaří se nám v Mexiku, Japonsku ? Zrušíme tam podniky MS...
A dalo by se pokračovat, ale vážně už mám na práci něco jiného, tak třeba zas někdy...
30. 3. 2011 21:4927
0 0
FOX souhlasím se všemi tvími příspěvkami jinak a strucne to znamena nechme 3 souteze rally a mame to a nebo muzeme rovnou zrusit cely sampionat WRCsmajlík
30. 3. 2011 21:5028
0 0
Pod to bych se mohl podepsat.smajlík
30. 3. 2011 21:5929
0 0
co vim tak v japonsku je rally velmi sledované ,ale jen v servisní zóně,startu či speciálce , údajně mají snad zákaz na rz. a co se týče automobilky dost se ještě stále hovoří o toyotě. Jinak ty závody kam by Oliver zavítal je krom. evropy snad jen argentina. Takže větší mistroství evropy :D,
Poslední věc ,myslim že IRC závody jsou nádherné ,ale většina z nich má blbou vlastnost že jsou na ostrově.
30. 3. 2011 22:0430
0 0
solbergovec: japonci maj zákaz na rz? Hm tak to jsou celkem smolaři.
Proc je podle tebe blbe ze jsou na ostrove? Japonsko na tom neni jinak.
30. 3. 2011 22:4631
0 0
Fox,ženeš to do extrému,já vůbec nepíšu,že fandím citorenu,nebo že jsem na té či oné straně.Ukončeme to,pan Q... něco prohásil,já s ním souhlasím a chápu ho z pohledu marketingu jeho chlebodárce.Většina sportu se dělá pro peníze,ale úplně všechny se dělají pro fanoušky.Uvedu ještě 1 příklad.Velká cena USA motorek,jede se jen třída Moto GP,proč?....na to už si odpověz sám.
30. 3. 2011 23:5032
0 0
solbergovec: Tak tohle je pro mě novinka! Od japonských fotografů a novinářů vím, že v Japonsku je klasický rallyesport naprosto na okraji zájmu! Motoristickou veřejnost vůbec nezajímá, neví nic o něm! V Japonsku jsou z motoristických sportů naprosto bezkonkurenčně nejpopulárnější Formule 1 a Le Mans! Pak dlouho nic, pak národní šampionáty GT, silničních motocyklů, pak MotoGP a Dakar. A že by tam byl zákaz chodit na RZ??? Raději bych se podíval na videa, než tohle napsat...
30. 3. 2011 23:5333
0 0
No a ještě něco... Nějak mě uniká smysl té věty o IRC a ostrovech...
30. 3. 2011 23:5434
0 0
velká cena USA se jezdí v Laguna Seca a tato trat je nebezpečná v tom že tam je silnej vítr pro slabé motorky, takže nikol ekonomickej nýbrž bezpečnostní důvod ,jako další důkaz je že necelý měsíc po se jede Indianapolis ,kde už startujou všechny kategorie.
31. 3. 2011 08:3235
0 0
a kolik diváků je asi v Jordánsku? smajlík smajlíksmajlík možná tam ale Citroen prodá hodně aut smajlík
31. 3. 2011 09:3336
0 0
@Markku:
Spis bych se ptal kolik tam žije ropných šejků?smajlík
31. 3. 2011 11:1137
0 0
Možná to myslel tak, že je to komplikované s přepravou
31. 3. 2011 11:4838
0 0
V Laguna Seca se jezdí jen "královská" kubatura již řadu let, protože to spojují s domácím šampionátem superbiků AMA. Protože tím mají zaručenou návštěvnost. O nějakých větrech jsem nikdy nic neslyšel... Podobně jako o těch divácích na erzetách v Japonsku... A protože Dorna chtěla "kompletní" GP v USA (zájem motocyklových výrobců), tak jedou další závod ve staré cihelně...
31. 3. 2011 13:5639
0 0
Quesnel je stejně mimo realitu jako mistr Vrátil.

solbergovec má zcela pravdu.

Japonsko má nejvíce oddané fanoušky rally a WRC, některé znám osobně, sledují WRC i když jim všechny výrobce Quesnel už vyhnal, ale úplně stačí se podívat na foto ze servisu Jap. rally.

Quesnel si myslí, že bude ostatním diktovat svoje subjektivní a někdy i demagogické názory.

Ale že Citroen je schopný prodávat jen v Evropě a nebo jen v jižní Evropě, koho to zajímá, kdyby ta auta nestála za-prd, asi by si je koupil i Japonec nebo Australan. smajlík

Citroen by měl přestoupit do Francouzského mistráku, protože Citroeny se prodávají dobře jen tam, ale až po Renaultech, kteří i tam toho prodávají víc.

To bude asi ten problém, že Citroeny se neprodávají dobře už skoro nikde, tak že Quesnel má asi pro něj nový problém a to s kasičkou. smajlík smajlík

Ale to je jen čistě jeho problém, to není problém WRC nebo jiných automobilek!

Ještě info pro mistra Vrátila okolo VW přímo od kolegy mistra Loeba... http://www.autosport.com/news/report.php/id/90347
31. 3. 2011 14:4840
0 0
Fox: prober se, naznačuješ, že je Quesnel zpupný šašek. Viděl jsi ho někdy, znáš ho? Nebo ses při tom psaní díval do zrcadla. Jak tady někteří můžete kydat takový hnůj na lidi, kteří něco dokázali. Nebo si myslíte, že to tyto místa zastávají šašci posbíraní po hospodách?
Je to jen averze k francouzům a úspěšnému Citroenu, co vás dráždí. Věřím, že obdobný názor má i Wilson. Kdyby to prohlásil on, to by tu bylo podpory.
A je nekde napsané, že MS má obsáhnout všechny kontinenty? Já myslel, že MS dělají ti nejlepší z nejlepších jezdců a ne destinace, kde se jezdí
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!