Jiří Šteg - eWRC.cz
24. 6. 2011 12:52 − 3893× − 48

Začátek konce? Škoda prý končí výboj turbomotoru…

V zákulisí motoristického sportu se šíří zvěsti o tom, že Škoda zastavila práce na motoru 1,6 turbo.

V zákulisí motoristického sportu se šíří zvěsti o tom, že Škoda zastavila práce na motoru 1,6 turbo.

Řvoucí dvoulitrové atmosférické motory vozů skupiny S2000 jsou u diváků oblíbené. Jsou však vymírajícím druhem. FIA prosazuje prostřednictvím koncepce „světového motoru“ stále více motory 1,6 turbo. To platí i pro skupinu S2000, v níže je první vlaštovkou Mini. Nyní bude následovat Ford. Koncem tohoto týdne plánuje M-Sport první test Fiesty S2000 s motorem 1,6 turbo a 30 mm restriktorem. Podle Malcolma Wilsona prodal Ford celkem 50 vozů S2000 s atmosférickým motorem, letos to však bylo kvůli plánovanému přechodu na turbo motory pouze pět vozů.

Otázkou zůstává, co se stane se Škodou. Češi zadali francouzskému ladiči Oreca vývoj motoru 1,6 turbo, ale z dobře informovaných kruhů se nesou hlasy, že všechny práce na tomto motoru byly zastaveny. Zdá se, že s koncem atmosférických motorů opustí úspěšní Češi mezinárodní rally scénu. VW neposkytuje žádnou podporu, neboť se plně koncentruje na vývoj vlastního motoru 1,6 turbo pro nasazení do WRC.

Zdá se, že kategorie atmosférických S2000 nemá v očích FIA žádnou budoucnost. Náklady dosáhly enormní výše a technický odstup k WRC vozům tato kategorie nedožene. Od roku 2013 proto FIA plánuje nové rozvržení kategorií. Plánuje zavedení jedné nové kategorie, postavené na bázi dvoukolek R3, která však bude moci být vybavena pohonem všech kol. Světová rada zároveň vyčkává, jak se bude dále vyvíjet kategorie R4, především proto, že již prakticky není možné zakoupit nové vozy Mitsubishi. Krom toho tyto dvoulitry nezapadají do politiky „downsizingu“, tedy snižování objemu pohonných jednotek. Koncern PSA již provedl tváří v tvář tomuto trendu řadu opatření v modelové politice. Nový Peugeot 208 se objeví v příštím roce nejen jako R3, ale pokryje celé spektrum kategorií, od R1 až po R4. Zákaznický sport tak bude ve Francii i nadále dobře pokryt.

Zdroj: rally-magazin.de

Komentářů celkem: 48
27. 6. 2011 13:4541
0 0
Dle informaci velice dobrych informatoru, VW vyviji vse samostatne a nehodla od Skody nic podstatneho prevzit. (pochopitelne, za 2 roky bude i ta sebelepsi soucast Fabie S 2000 zaostala). Rovnez p. Lehmann se k aktivitam pro VW Motorsport nehlasi. Cili kde se vyviji VW 1600 T , tezko rici....
1. 7. 2011 14:3742
0 0
molar: no to by mi prislo od matky skody jako trochu schizofrenicke nevyuzit poznatku z dlouhodobeho vyvoje a zkusenostismajlík
tom
1. 7. 2011 18:1143
0 0
molar mele hlouposti....ze Skodovka musela 2 ostre fabky dat do wolfsburgu je fakt.mohu dolozit foto dokumentaci...a kdo neveri at tam bezi.......
1. 7. 2011 21:3844
0 0
Tom, kecas..
Obe Fabie staly v Hannoveru. Nevim, co s nima je ted. Mely slouzit zisku zkusenosti. S kterejma autama jede VW ve Finsku, nevim. Mozna jsou to ony.
Vaz ale slova,chlapce....
1. 7. 2011 22:0645
0 0
Pánové tak teď už zbýva jen dodat důkazy.Takže tome a molare dotoho.
1. 7. 2011 22:2646
0 0
Fabia A06 WRC by bývala byla skvělé auto smajlík Fabia se použije jako koncernocý vůz k homologaci WRC a je to vyřešený. Bohužel kohoutek který pouštěl čůrek peněz do ŠKODA MOTORSPORT se utáhnul už jen na pár kapek a otevře se naplno do VW MOTORSPORT!! víc peněz do vývoje VW POLO = titul MISTRA SVĚTA v Rally. Věřte mi, tak to bude, v německu se nekrade,tam to nemaj zapotřebí, tam si můžou to co potřebujou koupit smajlíksmajlík
2. 7. 2011 13:1347
0 0
Co řešit.......důležitá jsou fakta.
Už Armin SCH odrovnal Škodověnku. Ani McRae nenechali vyhrát ve Fabii u protinožců.
Byli by blbý, kdyby nevyužili informací od Škody. Podkladů mají dost.
Goldene tschechische Hände.
Škoda WRC asi nebude. Třeba nechají Škodu na úrovni IRC a SWRC.smajlík
2. 7. 2011 16:4848
0 0
Jasně Mildo, ono je to jednodušší hodit to na zlé Němčoury než si přiznat, že Fabia WRC nebylo dobré auto smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!