Ondřej Plšek - eWRC.cz
6. 7. 2011 19:21 − 2467× − 38

Méně soutěží MS v Evropě

Mistrovství světa v rally hodlá dobýt nové trhy, pro některé evropské soutěže to může znamenat konec v MS.

Mistrovství světa čekají v budoucnosti změny v kalendáři. Je třeba se dostat na nové trhy a protože počet soutěží nemá stoupat, tak některé podniky nejvyšší ligu budou muset opustit. Týká se to hlavně Evropy, kde se dnes koná nejvíce soutěží v rámci MS. Dopad to může mít i na nejnavštěvovanější soutěž z pohledu českého diváka – Německou rally.

"Existují různé pohledy na věc," řekla dle rallye-magazin.de Michele Mouton. "Na jednu stranu je Německo klíčovým evropským trhem pro značky, které se účastní MS. K tomu je tato soutěž dobře zorganizována. Na druhou stranu je ale možno si položit otázku, proč by v MS měly být dvě soutěže, které jsou od sebe vzdáleny jen 150 kilometrů. Z tohoto pohledu by Německo nebo Francie mohlo přijít o soutěž MS, podobně by to mohlo platit i pro Portugalsko a Španělsko a další regiony."

Přitom je ale funkcionářům FIA jasné, že v kalendáři je třeba zachovat tradiční podniky. "Řešením by pro Evropu mohly být soutěže ve více zemích najednou, existují k tomu již návrhy," vysvětluje dále manažerka MS Mouton. "Pokud má mistrovství světa zavítat do nových regionů jako jsou Čína, Indie, Rusko, Severní Amerika nebo Afrika, tak pro Evropu jiné řešení moc nevidím. Přidávat soutěže už moc nepůjde."

Komentářů celkem: 38
6. 7. 2011 21:34
0 0
Tommica: To je právě naopak, v Africe rally znamená pro ně obživu a zpestření, ale hlavně zájem o jejich problémy. Dakar, nyní Africa Race je pro ně pomocí a nikoliv že o peníze přijdou a budou hladovět víc.
6. 7. 2011 21:34
0 0
Pokud se má v budoucnu jednat opravdu konkrétně o soutěže v Německu a Francii, tak to bude ještě boj... Ve Francii s Citroenem (panem Q.) a v Německu s VW, který už bude součástí MS... obě značky určitě chtějí jet doma. Ale mohla by například vniknout Německo-Francouzská rally. No uvidíme. Každopádně souhlasím s tím, že v některých údajně plánovaných zemích asi zrovna o rally moc místních nestojí, viz. USA, kde mají svůj "skvělý" NASCAR... nemluvě o Africe.
6. 7. 2011 21:35
0 0
USA není jen NASCAR.
6. 7. 2011 21:36
0 0
Dřív než bude spojená Německo-Francouzská tallye, tak vypukne válka o Alsasko smajlík
6. 7. 2011 22:08
0 0
Pozor v jů-es-ej mají velikou a nadějnou hvězdu rally- Kena Blockůsmajlík
6. 7. 2011 22:18
0 0
lukasu95: až se s ním potkáš jednou osobně tak zjistíš ty blbe že ten člověk je špičkový manager a tahák na reklamu a až budeš úspěšný jako on a vydělávat aspoň tisícinu za rok co on vydělá za minutu tak na něj plivej špínu ty oslesmajlík
6. 7. 2011 22:20
0 0
lukas95 ted bys tomu dal korunu kdybys měl na sobě tričko DCsmajlík
6. 7. 2011 22:28
0 0
Jinak tady souhlasím s názory "Gill"asmajlík
6. 7. 2011 22:30
0 0
Ty země co jsou jmenovany rozhodně maj svůj výzanam a nevim co je na tom až tak nepochopitelnýho. Tvrdit, že by zájem médií a fanoušků byl malý je hodně jednosměrný pohled. Třeba v Argentině je zájem neuvěřitelný, proč by ho nemohli vypěstovat jinde.

Rusko: ohromný trh, pro značky zajímavý, k tomu by se asi jelo v evropské části a náklady by nebyly vyšší jak třeba na Finsko. V IRC se taky jela nedávno Jalta a posádky přijely. Zájem Ruských fanoušků by byl určitě velký.
USA: Opět velký trh, mnoho automobilek, možnost vstupu nových značek. na druhou stranu američana zajímá shou s párkem v rohlíku a pivem v ruce na tribuně. Žádná honička z RZty na Rzetu. Ale v éře skupiny B se tu taky jelo.
Indie, Čína: velké trhy a velké nadšení místních, říct, že tam o rally nikdo nemá zajem je snadné když ho neznají, jenže dejte těmto národům "hru" a uvidíte...
Afrika: Z marketingového hlediska největší nesmysl, spíš charita, ale i ta se počítá. Safari rally je ale dlouho chybějící legendou.

Ano ty destinace jsou třeba drahé pro soukromníky, ale pro které, kolik potenciálních soukromníků se může skrývat tam? Co má říkat takový Villagra, Atkinson nebo Paddon? Neřikám, že se má jet každou chvíli jinde, ale mít soutěže Německo a Alsasako v jenom kalendáři je nesmysl, už i třeba proto, že tyto soutěže ani nic vyjímečného nenabízí.
7. 7. 2011 07:36
0 0
Nemyslím že když se pojede rally třeba v Indií tak to zvedne prodej Fordu. Kolik peněz je to bude stát ? To už je lepší v dané zemi zadotovat třeba fotbalový team nebo zaplatit celou sezonu jednomu místnimu jezdci.Je to tak jak Píše BIGMIKE na rally nikdo nepůjde a efekt z prodeje bude malý. Chytře to děla Toyota někde závodí Aurisy S2000 ale IRC nejedou. Jsou vidět v národním šampionátu a to je učinější než jezdit MS. Nebo Škoda a Tuor de France 14 dní jsou na eurosportu v porovnání čas v televizi / investice je to učinější než kdyby jeli Korsiku v MS.
7. 7. 2011 10:31
0 0
to BIGMIKE: Za éry vozů skupiny B se v USA jezdila Rally Olympus, ale divácký zájem nebyl moc valný. Jeden jezdec (už si nevzpomínám který, kecal bych) tehdy prohlásil něco ve smyslu, že na každé rally si divák najde svého jezdce. V USA si každý jezdec našel svého diváka smajlík
7. 7. 2011 13:48
0 0
Hmmm, tak to můžeme ty již tak smělé sny o MS v ČR pohřbít definitivně.smajlík
7. 7. 2011 19:59
0 0
Myslím, že tohle je začarovaný kruh a vždycky se najdou odpůrci i ti, kterým se tohle bude líbit... Já jsem v tomhle "staromilec", já mám rád tradici a pro mě klasickými a typickými soutěžemi mistrovství světa jsou Monte Carlo, Švédsko, Portugalsko, Korsika, Akropolis, Sanremo, Safari, Anglie, Argentina... Každá z těch soutěží byla jiná, měla svůj osobitý charakter a to bylo tím nejúžasnějším kořením tohoto sportu... Dnes je doba jiná... Někdo chce jezdit v zemích, kde cítí potenciální trh, odbytiště svých výrobků... FIA to zase klidně nacpe tam, kde zaplatí, třeba na severní pól... Někdo se zase na to dívá tak, že je potřeba do dění zatáhnout dodnes opomíjený svět, jako je Rusko, Čína, Japonsko, Indie a podobně... Možná by bylo dobré, velmi citlivě hledat nějaký kompromis... Čína se bude snažit všude prosadit. Myslím, že není daleko doba, kdy se Číňan objeví ve Formuli 1, v Le Mans, v MotoGP... Už se objevují v jiných disciplínách... Rusové chtějí být také vidět... Koneckonců mají pilota Formule 1 a dobrého, mají vítěze Dakaru, jezdí silniční motocykly, Le Mans, FIA-GT... Indie není zemí, kde by byl motoristický sport doma, to je doma mnohem víc v té Africe... Cpát mermomocí mistrovství světa čehokoliv motoristického do Indie považuji za zbytečné... Ta země bude ještě desítky a desítky let chudou, resp. takovou, jaká je teď... A mentalita Indů se nezmění asi nikdy... O Japonsku tady diskuse už byla... Já mám od svých japonských novinářských přátel ty informace, že Japonce zajímá Formule 1, Le Mans, MotoGP, superbiky, GT, ale rozhodně ne klasické rallye... Ty tam jsou opravdu na okraji zájmu veřejnosti i sponzorů... Prostě ne všude rallye mají na růžích ustláno... To stejné platí o Americe... Proč za každou cenu cpát klasické rallye, resp. soutěž mistrovství světa do USA, kde to opravdu vůbec nikoho nezajímá? Tam mají NASCAR, tam mají Indy, tam mají dragstery a tohle je úplně mimo jejich mentalitu... Ještě tak pouštní soutěže, něco jako off-road, ale i tady mají úplně jiná pravidla, úplně jiné zvyklosti... Vždyť taková Baja California se nedá srovnat s ničím, co tady známe! A i tenhle sport je sportem spíš klubů, velkých "rodin" nadšenců... S těmi opravdu prestižními seriály se to nedá srovnat ani náhodou... Jezdí se tam klasické rallye, ale americký motoristický fanoušek ani neví, co to je... Ten potřebuje arénu, hambáče, colu a drama...
7. 7. 2011 20:40
0 0
Josef Vrátil:jen teda nevím jak a z čeho by to zaplatil TEN SEVERNÍ POLsmajlíksmajlíksmajlík
7. 7. 2011 20:45
0 0
Jó Indie, když vidím na posvátné červené vozů Ferrari nápis TATA, tak vidím F1 v ulicích Dilí natoTATA smajlík
7. 7. 2011 20:59
0 0
Tata Nano, to teď dávaj v Indii když se necháš vykastrovat. A to se vyplatí smajlík
7. 7. 2011 21:00
0 0
A není to tam myšleno jako TATA-Enzo Ferrari?
10. 7. 2011 11:55
0 0
Úplně souhlasím s panem Vrátilem, asi jsem taky staromilec a to je mi 21smajlík
Proč to cpát tam kde o to není zájem a brát to těm kteří zájem mají? Pan Vrátil už ty země a jejich problematiky vypsal tak to nebudu psát podobně znovu. Je pravda že např v USA se rally jen tak chytat nebude, to je jako by amíci cpali do Evropy Nascar a o něm tu má spousta lidí také svůj názor že?smajlík
Nevim proč nechcou přidávat soutěže, kvůli financím? Myslím že by se mělo šetřit na jiných věcech, třeba na množství technického zázemí, nemusí se mít jako prasata v žitěsmajlík
Když jim vadí malá vzdálenost mezi Německou a Francouzskou soutěží tak ať Francii přesunou zpět na Korsiku. A Španělsko S Portugalskem? však to je na opačných stranách poloostrova a na jiných površích. Proč tu řešej vzdálenosti když evropský země jsou prostě moc malý.smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama