Ondřej Plšek - eWRC.cz
5. 8. 2011 10:21 − 3034× − 40

Detaily k vyloučení Yuriy Protasova z PWRC

Do redakce se nám dostal dokument, který objasňuje situaci ohledně neúčasti ukrajinské jezdce na Finské rally.

Začátkem týdne jsme vás informovali o faktu, že Ukrajinec Protasov byl vyloučen z letošního ročníku PWRC. Nyní se nám do redakce dostal dokument, který celou situaci detailně vysvětluje. Tým Darnitsa Motorsport se přihlásil do letošního ročníku PWRC a již absolvoval Švédskou, Portugalskou a Argentinskou rally. Dalším nominovaným podnikem byla Finská rally.

Jenže ve Finsku upozornil ředitel soutěže FIA, že posádka PWRC se startovním číslem 34 se nezúčastnila administrativní a technické přejímky a ani nezplatila startovné. A protože tým se ve Finsku vůbec neobjevil, dostala FIA další informace od koordinátora PWRC Ninni Russo.

Ten předal motoristické organizaci korespondenci s týmem, kde se uvádí, že nominovaný jezdec týmu Yuriy Protasov měl zdravotní potíže, které mu znemožnily start na Finské rally. Týmový manažer předal koordinátorovi i výsledky zdravotních vyšetření a rentgenové snímky.

Tyto písemnosti posléze skončily v rukou lékaře FIA dr. Jean Dubyho, který je podrobně prozkoumal. Jenže lékař konstatoval, že uváděné zranění je již staršího data a zdravotní stav jezdce není jiný než v době registrace do PWRC. A protože Yuriy Protasov již absolvoval zmiňované soutěže ve Švédsku, Portugalsku a Argentině, tak jeho zdraví nemohlo být důvodem k neúčasti ve Finsku.

FIA tak rozhodla, že se nejedná o zásah vyšší moci. Tým měl dostatek času na nahrazení jezdce a případně i spolujezdce jinou posádkou. Výsledkem je tedy rozhodnutí, že tým a jezdec jsou vyloučeni z letošního ročníku PWRC. Dále byla uložena pokuta ve výši pěti tisíc euro a byla vyzvána domácí motoristická federace k zablokování mezinárodní licence do doby uhrazení této částky.

Komentářů celkem: 40
6. 8. 2011 07:0921
0 0
Josef: v podstatě to zhrnul Nerejda mám stejný názor. Je to řesně ono mám sponzory můžu si dovolit jet PWRC jsem na hraně radší to nepojedu. Je otázka jestli je lepší mít nastavené řády tak abych musel odjet vše ? Beru že je to možná dobré vůči promotérovi ale co posádky není pro ně závazek moc velký a případný trest taky ? Neprotiřečím řeším nastavení řádu. Pokud je někdo porušil a dostal flastr je to správně. Hledáním chyb systemu se system vylepšuje. Koukněte obecně na pravidla IRC tam se nic moc nemění protože vědi co chtěji a mají uspěch. Sám píšete že pokud nemám na to jet PWRC můžu jet něco jiného a to je přesně ono proč je PWRC tak posádkově chudé.
6. 8. 2011 08:1322
0 0
Nerejda: Žádné lynčování, žádné osočování! Přece normálně debatujeme, ne? Hele, malinko něco poopravím. Jestliže budu startovat na Rallye Argentina, soutěži MISTROVSTVÍ SVĚTA, budu svůj start presentovat jako start na soutěži mistrovství světa. A nějaké PWRC si myslím, že je většině sponzorů stejně nesrozumitelná věc... Pak další věc, nebudu teď vyhledávat nějaká světová pravidla, ale dřív to přece bylo tak, že každá posádka která se přihlásila do PWRC (dříve i do JWRC) si z kompletního kalendáře vybrala určitý počet soutěží, povinný počet soutěží, který absolvuje. Už to je přece vůči všem posádkám ústupek a už to dává posádkám nějaký prostor... No a k těm penězům... Nezlobte se na mě, pokud nemám budget na začátku sezóny pohromadě, tak je to prostě malér a musím s tím něco dělat... Nemůžu se přihlásit přece do šampionátu s tím, že v duchu počítám tak, že po dvou třech soutěžích to zabalím, protože na víc nemám... Pokud si dobře vzpomínám, tak tenhle případ je stejně v posledních letech ojedinělý a navíc, jestli tomu dobře rozumím, Protasov se navíc pokusil o podvod. Takže se mě nelíbí, když kvůli ojedinělému případu chce někdo hned napadat systém, protože "Bůh" závodník byl vyloučen... Jako fanoušek přece nemůžu vidět JEN ty závodníky, ale taky všechny ty ostatní, kdo tenhle sport dělají, ne? Naučili jsme se tady takřka nenávidět všchny řídící orgány, ale to taky není až tak dobře... Protože chyby nedělají jen řídící orgány, ale i třeba ti závodníci! Oni dělají hodně chyb, to mi věřte! Jenže v rámci fandovství se to u těch závodníků trvale přehlíží... Nechce se to vidět...
jurisek: Zmiňujete IRC... Tam se nemusíte registrovat? Tam nemusíte podat přihlášku do kompletního šampionátu? Tam se nemusíte v případě maléru řádně, včas a hlavně seriozně omluvit? Zkuste popátrat... Samozřejmě můžete startovat v kterémkoliv závodě IRC bez zapsání do jeho kalendáře, ale také bez nároku na body...
6. 8. 2011 10:3223
0 0
Na tomhle systému závazného zimního přihlašování do šampionátů moc přínosného pro sport nenalézám.Je to výhodné pro závodníky (týmy)toužící po titulech,protože mají jistotu sebrat body samotnou ůčastí.Pokud se někde objeví nepřihlášená silnější konkurece ,není započítávána do mistrovství a to výsledky předem degraduje.Zase rozhodují pouze peníze a ty peněžní tresty to snad patří spíš do divadla F1.
6. 8. 2011 11:5824
0 0
Ta naše povaha česká. Proč, nač, co kdyby, pokud, .... Já to považuji za normál. Mistrovství světa není STIGu hospoda. Trest za nedodržení podmínek je ale stejný. Tvůj příspěvek resp. tvoje reakce přesně vystihuje tupost myšlenek. Do hospody se nehlásím opravdu rok dopředu. Pár facek od hospodského je ale "trest" stejně jako pokuta a vyloučení. Toť merito věci. Ne zkoumání, jestli se hlásím rok dopředu. O to více si musím účast v Mistrovství světa rozmyslet. protože MS není kulečníhový turnaj v Doloní Lhotě. Mimořádně souhlasím s každým slovem Josefa Vrátila.smajlík Dokonce jsem si je všechny přečetl. smajlík
6. 8. 2011 12:0225
0 0
Tak to se těším, až něco takového napadne FAS, potažmo promotéra mistrovství ČR. Nějaký vklad za přihlášení do mistrovství by se jim určitě hodil...
6. 8. 2011 12:4126
0 0
pačes:zdá se,že merito věci ti zůstává utajeno.Takže,až budeš mít povinnost nahlásit závazně ,termínově předem určené návštěvy hospody a za jednu neůčast(omluvenky od manželky neplatí)budeš profackován a pokutován bude to jasnější?
MS není holubník,to souhlasím.Je to bordel.
Spíš ale pochopíš až si budeš zajišťovat účast v jakémkoli (takhle finančně náročném )seriálu.smajlík
6. 8. 2011 13:0327
0 0
Pánové, proč se napadat a něco hrotit... Jen debatujeme... Stigu, proč by peněžní pokuty měly patřit do "divadla F1"? Předně si myslím, že Formule 1, ať chcete nebo ne, je opravdovou královnou motoristického sportu... A kdo to viděl živě, ten mi dá za pravdu... Dále, proč divadlo? Formule 1 je vrcholný motoristický sport, jako třeba WRC, nebo MotoGP, nebo Le Mans a podobně... Nebo rallye je něco svatého? Superušlechtilého? A to ostatní je nějaký póvl? Peněžní tresty jsou v řádech pro každé odvětví motoristického sportu a i pro desítky jiných sportovních odvětví! No a k Vaší úvaze o zimní registraci... Mistrovství světa opravdu není vesnický přebor v kuželkách... Promotér musí mít jistoty kvůli mnoha věcem, musí mít co nabídnout sponzorům, partnerů, samotným pořadatelům! Musí předně vědět, jestli ten který šampionát vůbec vypisovat! Jak by jste se tvářil Vy sám jako pořadatel, kdyby nějaký promotér za Vámi přišel a řekl, že sport je to úžasný, nádherný, dramatický a spravedlivý, ale kolik posádek bude závodit, to nikdo neví, možná žádná, možná tři, možná dvacet... Budete nadšený, takový podnik organizovat??? A že zase rozhodují pouze peníze? To přece víme tady všichni dost dlouho! Bez peněz do hospody nelez! O motorismu to platí obzvláště!
vrci: Vy nevíte, že se i u nás jezdci musí hlásit předem, v jakém šampionátu pojedou? To snad ne...
6. 8. 2011 13:0728
0 0
Víš STIGu opět jen potvrzuješ tupost myšlenek. Do hospody se rok dopředu nehlásim. Když se tam ale nahlásím tak tam přijdu. To je to co ti uniká a asi to nepochopíš. Pokud ale takto uvažuješ pak ano souhalsím s tebou. VžDyť o nic nejde. Můžu se přihlásit a potom nepřijít. To je normální. Tedy alespoň podle tebe. Vždyť o nic nejde. Schůzky se přece neruší. Jen se na ně nechodí. Tvoje filozofie je opravdu ta správná.smajlíksmajlíksmajlík
bdX
6. 8. 2011 13:3529
0 0
...a je vylouč!

Povinné registrování a placení je jednou z hlavních příčin úpadku mistrovství světa. Jediný, komu tento systém vyhovuje, jsou "továrny" (taky si to u FIA předplatily, že). V době, kdy bylo mistrovství světa skutečným mistrovstvím, jel na soutěži kdo chtěl a komu pořadatel potvrdil přihlášku. Proto byly soutěže narvané jezdci a auty. Jenže občas vyhrál někdo místní, kdo "sebral" body továrně (což byla taková hrůza, že bylo třeba zamezit těmto troufalcům a vymyslel se systém "kdo může a kdo nesmí", systém registrací a pokut a hrozeb a kdo ví co ještě).
6. 8. 2011 13:4930
0 0
Velice dobře vím,že se závodí za peníze.Byly doby,kdy platily pravidla a jasné postihy za jejich porušení.Od jisté doby to tak není.Místo jasného vyloučení se dá prohřešek vykoupit a to je špatně.Do ostatního motorsportu se tyhle praktiky natáhly z F1 a to už delší dobu není nic jiného než cirkus pro bulvár, postavený na množství peněz,které se tam točí.
Promotér musí mít jistotu,to souhlasím.Kolik je přihlášených do těhle světových šampionátů?O degradaci takových mistrovsví jsem psal už dříve,otázka tedy zní-je tenhle formát dobrý?Není to v důsledcích jen pro úzce omezený počet účastníků?
A za co se tituly rozdávají,za pravidelnou (zaplacenou) účast?Někdy to dokonce vypadá na hlavně "výhodně zpracované"sponzorské peníze.O tom se rozepisovat ale nebudu.
Co by tahle praxe udělala z našeho mistrákusmajlík..........
6. 8. 2011 13:5531
0 0
pačes:budeš se divit,ale patřím k těm co se snaží slib splnit.Merito věci v tomhle případě polopatičťeji vysvětlit asi nedokáži,jsem fakt tupí smajlík
6. 8. 2011 14:1332
0 0
No výborně. Konečně jasná odpověď cit. "asi nedokáži,jsem fakt tupí"smajlík smajlíksmajlík
6. 8. 2011 14:2633
0 0
bdX: Omyl, pane kolego! Máte naprosto zcestné představy! Už hodně dávno, začátkem 80. let, se na FIA registrovali tzv. stálí účastníci mistrovství světa! Už v lednu se dávno vědělo, co pojede Audi, co pojede Lancia, co pojede Opel, co pojede Nissan, co pojede Toyota a tak dále... Samozřejmě tu a tam docházelo k drobným změnám v programu jednotlivých automobilek, jednotlivých týmů. Ani dneska nemusí jet všichni všechno, viz. Mini... Jen se to musí prostě nahlásit a na tom není nic špatného... Stejně tak máte poněkud zkreslenou představu o tom "braní bodů"... V absolutním popřadí mistrovství světa, tedy v tom nejvyšším WRC bodují všichni, kdo na bodech dojedou. Jinými slovy, když Prokop dojede někde třetí absolutně s S2000, boduje do WRC... Když si Pech pronajme třeba Citróna na Deutschland a vyhraje, boduje... Nebodují jen neregistrovaní v PWRC, neregistrovaní v ME, neregistrovaní v IRC... Ani u nás nebodují neregistrovaní jezdci, ale mohou startovat...Že někdy někde občas vyhrál domácí matador, to s registrací do šampionátů nemá vůbec, ale vůbec nic společného... To holt byla jiná doba, kdy privátní "Áčko" bylo stejně dobré, jako to tovární a navíc ti tovární to třeba rychle roztřískali... Víz Franco Cunico s privátním Escortem Cosworth na Sanremu 1993. Prostě rozdíl v technice nebyl takový, jako dnes a ruku na srdce, bylo mnohem víc hodně dobrých pilotů...
STIG: Nevím, co se dá a jak vykoupit... Zkuste mě osvěžit paměť... Stejně tak bych netvrdil, že něco takového, co píšete, bylo "nataháno z Formule 1"... Můžete si myslet samozřejmě co chcete, že Formule 1 je cirkus pro bulvár... Ale je to královana motoristického sportu, to absolutně NEJ... A po sportovní stránce jsou závody, díky Bohu, rok od roku zajímavější a šampionáty dramatičtější... Ano, točí se tam velké peníze, ale ty se točí dnes všude, ve fotbale, v hokeji, v tenise, v atletice, v motocyklových závodech... I v rallyesportu... Zkuste se zamyslet, kolik v přepočtu na naše peníze stovek milionů do toho vrazili za poslední roky Citroën, Ford, před tím i Peugeot, Subaru... Kolik třeba za poslední roky desítek, nebo spíš stovek milionů vrazil do Dakaru Volkswagen, Kamaz... Taková je doba a s tím nic neuděláte... Ale kvůli tomu přece nebudu nějaké sportovní odvětví hanit a degradovat na "cirkus"... To dělal bolševik, protože Formule 1 jaksi nebyla podle představ o socialistickém sportování... Točilo se tam moc peněz...
6. 8. 2011 15:2634
0 0
Jako SK a navíc znalci s přehledem v histori bych nosil dříví do lesa.Navíc používám sledování F1 spíš jako poobědový večerníček.Myslím,že si vzpomenete lépe než já.Co je pro Vás královna je pro mě materiál na bulvár.Necháme si
každý svoje,mimochodem třeba stav našeho fotbalu odpovídá formě ,na jaké dnešní sport funguje.
Máte pohled na motorsport z té novinářské stránky,kde se píše o špičkovém závodění a já z té praktické,když se fanatici snaží závodit pro radost.Někdo to křový ale dělat musí ,aby vynikly ty hvězdy a nejezdily samysmajlíkK čemuž to tak nějak směřuje z důvodů popsaných výše.
6. 8. 2011 15:5435
0 0
STIG: Ta realita živat byla, je a bude, že budou ve všech sportovních odvětvích hvězdy, celebrity, šampióni a křoví, neboli nadšenci... Nevím, jestli to stavět do pozice, jak říkáte, že někdo to křoví dělat musí, aby hvězdy vynikly a nejezdily samy... Myslím, že Barcelona bude vždycky světovou fotbalovou hvězdou, ať už budou hrát, nebo nebudou hrát někde nějaké Kotěhulky... Ta Barcelona nevyniká díky Kotěhulkám, ale díky svým hvězdám... Stejně jako divák a fanoušek F1 neobdivuje Vettela, Buttona, Alonsa a další díky srovnání s nějakými hobisty a podobně, ale proto, co oni sami umí... Když půjdete příští víkend na MotoGP v Brně (nebo se podíváte v televizi) tak taky nebudete obdivovat Stonera, Rossiho a spol jen kvůli tomu, že někde nějaký Lojzík jezdí křoví... Budete je obdivovat pro jejich mistrovství, pro jejich styl, pro jejich umění! Loeb je králem proto, že umí, že má dar od Boha... A křoví s tím nemá nic společného... Vážím si samozřejmě všech těch "fanatiků", jak říkáte, co závodí pro radost, většinou i za svoje... Ano, vážím si jich... Musí ale na to mít, na takového koníčka, já třeba na to nemám... Ale pasovat se do role, že jen díky Vám, "křoví" ty hvězdy vůbec vynikají... To není ani rozumné, ani šťastné... Nedělejte to... V každém sportu totiž existuje absolutní špička a pak ten širší střed... Širší špička... V té většinou vznikají noví šampióni, nástupci těch, kteří z té absolutní špičky skončí... Ale troufám si tvrdit, že ani rallyesport, ani okruhy, ani jiný sport na těch "fanaticích", co to dělají pro radost, nestojí a ani nepadá... To je tak říkajíc samostatná komunita...
6. 8. 2011 16:3936
0 0
Jako bych cítil závan větru s opletalkysmajlíkVětšina závodníků na světě nezávodí,protože neví co s přebývajícím peňízem a přijde mi zbytečné vytahovat zbytečně další navíc.To je vše.
Není morální nahradit vyloučení za nesportovní chování pokutou-pokud si nevzpomínáte,já ano.
Narozdíl od Vás a FIA a opletalky si myslím,že tenhle sport potřebuje a má širokou základnu "křoví". Sebové a spol.jsou pouze špička ledovce v podstaťě zneužívaná k byznysu.Sportu zdar!
bdX
6. 8. 2011 18:3437
0 0
Zcestně si například pamatuji ten řev registrovaných továren, když vyhrál Citroen s Kitcarem Korziku a Španělsko, pročež následovala likvidace Kitcarů. Zcestně si pamatuji, že registrace kdysi znamenala právo na start a startovní pořadí, nikoli povinnost a pokuty. Dále si zcestně pamatuji, že mohli jet kolik aut chtěli a s kým chtěli. Zcestně si pamatuji, že auta kdysi byly podobnější, protože povolené úpravy neumožňovaly udělat v továrně "pozlacenou" formuli a tím vyřadit garážníky z konkurence... atd atd.
- cena rallyového sportování se kromě jiného odvíjí od povolených úprav.
- každý začíná jako křoví, Loebové nepadají z hůry rovnou do sedačky továrního týmu.
- dobrých jezdců je spousta, ale sedaček a peněz je málo. A peněz bude ještě míň.
- F1? to se ještě jezdí?
- ne za vše může FIA a spol., ale může za tolik "věcí", že její podíl na postupné likvidaci "oficiálního" rallysportu je větší než nemalá.
6. 8. 2011 19:0038
0 0
STIG: smajlík
bdX: F1 se nejen jezdí, ale po mnoha nudnějších sezónách je opět napínavá.
jak psal Josef, v MS může jet a bodovat kdokoliv s mezinárodní licencí a s čímkoliv z vypsaných kategorii.
Peníze byly potřeba vždy a sedaček bylo taky vždycky málo, jen jsme to tady za oponou moc nevěděli, tady měli všichni peněz podobně, takže se snadněji závodilo...otázka je s čím. A kdo se do lepšího týmu (Agrotým Slušovice, Barum team a Škoda Motorsport) dostal? Jak to fungovalo? A postupná likvidace rallysportu? Myslím, že nyní je rallysport mnohem silnější než kdykoliv v historii. A každý začíná jako křoví? Stejně jako kdykoliv předtím jde z nižších šampionátů až do MS. Copak Loeb dělal křoví? Kde a komu? Pokud vím, tak jezdil s Renaultem 5 na začátku a když přišel k Citroenu, tak už zářil se Saxem a v MS křoví nedělal.
6. 8. 2011 20:0439
0 0
bdX: Vy nějak zapáleně zkreslujete historii... Nezlobte se na mě, ale tohle už je moc... Tak na těch Vámi jmenovaných soutěžch ve Španělsku a na Korzice jsem v roce 1999 byl, osobně... Vím, co se dělo kolem, co se dělo v zákulisí... Šlo o Citroëny Xsara Kit Car, které byly zcela nové a na jejich přípravě se výrazně podílel tehdejší tým Formule 1 Ligier... Navíc se v nich zkoušely komponenty na pozdější WRC... Tyhle auta byly na hony vzdáleny všemu, co doposud v Kit Carech jezdilo... Bugalski vyhrál obě soutěže, na adresu tohoto Kit-Caru se negativně vyjadřovalo několik jezdců, protože jim šlo o jednu věc, tento Kit Car měl údajně kolem 330 koní, tedy jednoznačně stejný výkon, jako vozy WRC... Jenže ty byly dle předpisů mnohem těžší, mnohem... Likvidace Kit Caru s těmito dvěma vítězstvími neměla nic společného, jak si myslíte... Dvolitry končily tak i tak, o tom bylo dávno a přirozeně rozhodnuto, pro vysoké provozní náklady a nezájem automobilek. Peugeot, jak jistě víte, už svůj Kit Car dávno nevyvíjel, protože poslední tři roky pracoval na vývoji vozu WRC... Obdobně Seat... Hyundai skončil myslím že o rok dřív... Ford oficiálně dělal jen WRC a pár Kit Carů jezdilo v Anglii a Itálii... Citroën jen ukázal, čeho je schopen a stejně už v té době připravovali WRC... Tak o čem tady mluvíte???
I tehdejší registrace znamenala povinnost startovat! To tady vymýšlíte naprosté pitomosti! I v té době se musel tým, nebo posádka v patřičném termínu řádně omluvit, pokud na soutěž nemohli přijet. Jen sankce nebyly, nebo byly velmi omezené...
O tom, že auta dřív vypadala líp a byla podobnější sériové produkci a byly dostupnější, jsem já tady zatím nic neřekl, tak mě to laskavě nepodsouvejte. Protože já jsem jeden z těch, komu se například vozy skupiny A a N zamlouvají pro rallyesport mnohem víc, než speciály WRC...
Vaše ironie kolem Formule 1 je opravdu hloupá, to se na mě nezlobte... Jen pro Vaši informaci, je to po amerických NASCARech druhý nejsledovanější motoristický sport na světě a to již dlouhé roky! Co se popularity a sledovanosti týká, tak před rallye jsou dnes i silniční motocykly a Le Mans... Již jsem to tady dvakrát napsal, klidně to napíšu i potřetí. Formule 1 je bezkonkurenční královnou motoristického sportu, po všech stránkách! Největší zájem veřejnosti a médií, nejdokonalejší technika, nejlepší jezdci, nejvýznamnější sponzoři, nejvyšší prestiž a tak dále... Sám se zamyslete nad tím, proč realitou dneška je například to, že JEN být ve Formuli 1 znamená vrcholnou prestiž, zatímco do rallyesportu se nikdo nijak dravě nehrne...
STIG: Myslím, že to nemá smysl komentovat, jak zase začínáte vytahovat Opletalku a podobně...
6. 8. 2011 20:0640
0 0
F1? kdy to byla ta pani Formule naposled? Za Senny? Asi tak je to dlouho..A uz tenkrat Berny nevedel co roupama! Fuj Platit za body ktery jsem si vyhral!No nevim,Pro ty teamy a v tom rzpoctu na sezonu je to sranda,ale kde to jsme? To to zachvilku na olimpiade bude taky?? Chudak nasi sportovcismajlík nebo se pletu??
Diskuse byla předčasně ukončena

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!