Detaily k vyloučení Yuriy Protasova z PWRC
Začátkem týdne jsme vás informovali o faktu, že Ukrajinec Protasov byl vyloučen z letošního ročníku PWRC. Nyní se nám do redakce dostal dokument, který celou situaci detailně vysvětluje. Tým Darnitsa Motorsport se přihlásil do letošního ročníku PWRC a již absolvoval Švédskou, Portugalskou a Argentinskou rally. Dalším nominovaným podnikem byla Finská rally.
Jenže ve Finsku upozornil ředitel soutěže FIA, že posádka PWRC se startovním číslem 34 se nezúčastnila administrativní a technické přejímky a ani nezplatila startovné. A protože tým se ve Finsku vůbec neobjevil, dostala FIA další informace od koordinátora PWRC Ninni Russo.
Ten předal motoristické organizaci korespondenci s týmem, kde se uvádí, že nominovaný jezdec týmu Yuriy Protasov měl zdravotní potíže, které mu znemožnily start na Finské rally. Týmový manažer předal koordinátorovi i výsledky zdravotních vyšetření a rentgenové snímky.
Tyto písemnosti posléze skončily v rukou lékaře FIA dr. Jean Dubyho, který je podrobně prozkoumal. Jenže lékař konstatoval, že uváděné zranění je již staršího data a zdravotní stav jezdce není jiný než v době registrace do PWRC. A protože Yuriy Protasov již absolvoval zmiňované soutěže ve Švédsku, Portugalsku a Argentině, tak jeho zdraví nemohlo být důvodem k neúčasti ve Finsku.
FIA tak rozhodla, že se nejedná o zásah vyšší moci. Tým měl dostatek času na nahrazení jezdce a případně i spolujezdce jinou posádkou. Výsledkem je tedy rozhodnutí, že tým a jezdec jsou vyloučeni z letošního ročníku PWRC. Dále byla uložena pokuta ve výši pěti tisíc euro a byla vyzvána domácí motoristická federace k zablokování mezinárodní licence do doby uhrazení této částky.
jurisek: Zmiňujete IRC... Tam se nemusíte registrovat? Tam nemusíte podat přihlášku do kompletního šampionátu? Tam se nemusíte v případě maléru řádně, včas a hlavně seriozně omluvit? Zkuste popátrat... Samozřejmě můžete startovat v kterémkoliv závodě IRC bez zapsání do jeho kalendáře, ale také bez nároku na body...
MS není holubník,to souhlasím.Je to bordel.
Spíš ale pochopíš až si budeš zajišťovat účast v jakémkoli (takhle finančně náročném )seriálu.
vrci: Vy nevíte, že se i u nás jezdci musí hlásit předem, v jakém šampionátu pojedou? To snad ne...
Povinné registrování a placení je jednou z hlavních příčin úpadku mistrovství světa. Jediný, komu tento systém vyhovuje, jsou "továrny" (taky si to u FIA předplatily, že). V době, kdy bylo mistrovství světa skutečným mistrovstvím, jel na soutěži kdo chtěl a komu pořadatel potvrdil přihlášku. Proto byly soutěže narvané jezdci a auty. Jenže občas vyhrál někdo místní, kdo "sebral" body továrně (což byla taková hrůza, že bylo třeba zamezit těmto troufalcům a vymyslel se systém "kdo může a kdo nesmí", systém registrací a pokut a hrozeb a kdo ví co ještě).
Promotér musí mít jistotu,to souhlasím.Kolik je přihlášených do těhle světových šampionátů?O degradaci takových mistrovsví jsem psal už dříve,otázka tedy zní-je tenhle formát dobrý?Není to v důsledcích jen pro úzce omezený počet účastníků?
A za co se tituly rozdávají,za pravidelnou (zaplacenou) účast?Někdy to dokonce vypadá na hlavně "výhodně zpracované"sponzorské peníze.O tom se rozepisovat ale nebudu.
Co by tahle praxe udělala z našeho mistráku..........
STIG: Nevím, co se dá a jak vykoupit... Zkuste mě osvěžit paměť... Stejně tak bych netvrdil, že něco takového, co píšete, bylo "nataháno z Formule 1"... Můžete si myslet samozřejmě co chcete, že Formule 1 je cirkus pro bulvár... Ale je to královana motoristického sportu, to absolutně NEJ... A po sportovní stránce jsou závody, díky Bohu, rok od roku zajímavější a šampionáty dramatičtější... Ano, točí se tam velké peníze, ale ty se točí dnes všude, ve fotbale, v hokeji, v tenise, v atletice, v motocyklových závodech... I v rallyesportu... Zkuste se zamyslet, kolik v přepočtu na naše peníze stovek milionů do toho vrazili za poslední roky Citroën, Ford, před tím i Peugeot, Subaru... Kolik třeba za poslední roky desítek, nebo spíš stovek milionů vrazil do Dakaru Volkswagen, Kamaz... Taková je doba a s tím nic neuděláte... Ale kvůli tomu přece nebudu nějaké sportovní odvětví hanit a degradovat na "cirkus"... To dělal bolševik, protože Formule 1 jaksi nebyla podle představ o socialistickém sportování... Točilo se tam moc peněz...
každý svoje,mimochodem třeba stav našeho fotbalu odpovídá formě ,na jaké dnešní sport funguje.
Máte pohled na motorsport z té novinářské stránky,kde se píše o špičkovém závodění a já z té praktické,když se fanatici snaží závodit pro radost.Někdo to křový ale dělat musí ,aby vynikly ty hvězdy a nejezdily samyK čemuž to tak nějak směřuje z důvodů popsaných výše.
Není morální nahradit vyloučení za nesportovní chování pokutou-pokud si nevzpomínáte,já ano.
Narozdíl od Vás a FIA a opletalky si myslím,že tenhle sport potřebuje a má širokou základnu "křoví". Sebové a spol.jsou pouze špička ledovce v podstaťě zneužívaná k byznysu.Sportu zdar!
- cena rallyového sportování se kromě jiného odvíjí od povolených úprav.
- každý začíná jako křoví, Loebové nepadají z hůry rovnou do sedačky továrního týmu.
- dobrých jezdců je spousta, ale sedaček a peněz je málo. A peněz bude ještě míň.
- F1? to se ještě jezdí?
- ne za vše může FIA a spol., ale může za tolik "věcí", že její podíl na postupné likvidaci "oficiálního" rallysportu je větší než nemalá.
bdX: F1 se nejen jezdí, ale po mnoha nudnějších sezónách je opět napínavá.
jak psal Josef, v MS může jet a bodovat kdokoliv s mezinárodní licencí a s čímkoliv z vypsaných kategorii.
Peníze byly potřeba vždy a sedaček bylo taky vždycky málo, jen jsme to tady za oponou moc nevěděli, tady měli všichni peněz podobně, takže se snadněji závodilo...otázka je s čím. A kdo se do lepšího týmu (Agrotým Slušovice, Barum team a Škoda Motorsport) dostal? Jak to fungovalo? A postupná likvidace rallysportu? Myslím, že nyní je rallysport mnohem silnější než kdykoliv v historii. A každý začíná jako křoví? Stejně jako kdykoliv předtím jde z nižších šampionátů až do MS. Copak Loeb dělal křoví? Kde a komu? Pokud vím, tak jezdil s Renaultem 5 na začátku a když přišel k Citroenu, tak už zářil se Saxem a v MS křoví nedělal.
I tehdejší registrace znamenala povinnost startovat! To tady vymýšlíte naprosté pitomosti! I v té době se musel tým, nebo posádka v patřičném termínu řádně omluvit, pokud na soutěž nemohli přijet. Jen sankce nebyly, nebo byly velmi omezené...
O tom, že auta dřív vypadala líp a byla podobnější sériové produkci a byly dostupnější, jsem já tady zatím nic neřekl, tak mě to laskavě nepodsouvejte. Protože já jsem jeden z těch, komu se například vozy skupiny A a N zamlouvají pro rallyesport mnohem víc, než speciály WRC...
Vaše ironie kolem Formule 1 je opravdu hloupá, to se na mě nezlobte... Jen pro Vaši informaci, je to po amerických NASCARech druhý nejsledovanější motoristický sport na světě a to již dlouhé roky! Co se popularity a sledovanosti týká, tak před rallye jsou dnes i silniční motocykly a Le Mans... Již jsem to tady dvakrát napsal, klidně to napíšu i potřetí. Formule 1 je bezkonkurenční královnou motoristického sportu, po všech stránkách! Největší zájem veřejnosti a médií, nejdokonalejší technika, nejlepší jezdci, nejvýznamnější sponzoři, nejvyšší prestiž a tak dále... Sám se zamyslete nad tím, proč realitou dneška je například to, že JEN být ve Formuli 1 znamená vrcholnou prestiž, zatímco do rallyesportu se nikdo nijak dravě nehrne...
STIG: Myslím, že to nemá smysl komentovat, jak zase začínáte vytahovat Opletalku a podobně...