Ondřej Plšek - eWRC.cz
5. 8. 2011 10:21 − 3044× − 40

Detaily k vyloučení Yuriy Protasova z PWRC

Do redakce se nám dostal dokument, který objasňuje situaci ohledně neúčasti ukrajinské jezdce na Finské rally.

Začátkem týdne jsme vás informovali o faktu, že Ukrajinec Protasov byl vyloučen z letošního ročníku PWRC. Nyní se nám do redakce dostal dokument, který celou situaci detailně vysvětluje. Tým Darnitsa Motorsport se přihlásil do letošního ročníku PWRC a již absolvoval Švédskou, Portugalskou a Argentinskou rally. Dalším nominovaným podnikem byla Finská rally.

Jenže ve Finsku upozornil ředitel soutěže FIA, že posádka PWRC se startovním číslem 34 se nezúčastnila administrativní a technické přejímky a ani nezplatila startovné. A protože tým se ve Finsku vůbec neobjevil, dostala FIA další informace od koordinátora PWRC Ninni Russo.

Ten předal motoristické organizaci korespondenci s týmem, kde se uvádí, že nominovaný jezdec týmu Yuriy Protasov měl zdravotní potíže, které mu znemožnily start na Finské rally. Týmový manažer předal koordinátorovi i výsledky zdravotních vyšetření a rentgenové snímky.

Tyto písemnosti posléze skončily v rukou lékaře FIA dr. Jean Dubyho, který je podrobně prozkoumal. Jenže lékař konstatoval, že uváděné zranění je již staršího data a zdravotní stav jezdce není jiný než v době registrace do PWRC. A protože Yuriy Protasov již absolvoval zmiňované soutěže ve Švédsku, Portugalsku a Argentině, tak jeho zdraví nemohlo být důvodem k neúčasti ve Finsku.

FIA tak rozhodla, že se nejedná o zásah vyšší moci. Tým měl dostatek času na nahrazení jezdce a případně i spolujezdce jinou posádkou. Výsledkem je tedy rozhodnutí, že tým a jezdec jsou vyloučeni z letošního ročníku PWRC. Dále byla uložena pokuta ve výši pěti tisíc euro a byla vyzvána domácí motoristická federace k zablokování mezinárodní licence do doby uhrazení této částky.

Komentářů celkem: 40
DND
5. 8. 2011 12:171
0 0
Já tomu moc nerozumím, ale "motivovat" takhle jezdce k účasti na drahém MS mi přijde zvláštní. Tohle je pro mně osobně s prominutím ko***ina:-(
5. 8. 2011 12:442
0 0
DND: Souhlasím.
Řádně dopředu omluvená neúčast by přece měla stačit. A ne za každou cenu buzerovat... To jezdce jenom odrazuje smajlík
5. 8. 2011 13:363
0 0
vyloučení je ještě pochopitelné(sice těžko, ale je pochopitelné), ale ta pokuta a pokus o zamlokování mezinárodní licence... to je hodně smutný.. smajlík
5. 8. 2011 14:194
0 0
Já tomu naopak rozumím a souhlasím. Vždyť to je zcela běžná a logická věc. Pokud se někam přihlásím, tak se mnou pořadel počítá a koná vše tak, že přijdu, přijedu a zúčastním se. Tady se nad tím rozohňujete a přitom je to běžná věc všude okolo vás. Cestovka - storno poplatek. ČEZ - rezervace výkonu. Rezervace v hospodě - pár facek od hospodského, že ti držel celý večer zbytečně stůl. Co je na tom divného. Tým pravidla znal před přihlášením a rok starý xray snímek se zraněním, je výmluva opravdu ubohá. ŽE WRC.com smajlík
5. 8. 2011 14:505
0 0
pačes:Ty rezervuješ stůl v hospodě na jaře pro celý rok?
5. 8. 2011 14:586
0 0
Musím apelovat na Ondřeje Plška, co by tvůrce článku, popř. na další lidi z eWRC, kteří toto mají na starosti - pánové, v češtině píšeme (latinkou) ruská jména stejně tak jako v ruštině, tj. článek má znít "Detaily k vyloučení Jurije Protasova z PWRC" - "...vyloučení Yuriy" je dokonce i špatně skloňované. Nejsem nějaký mravokárce a puntičkář co se týče pravopisu, ale jsme také slovani jako rusi a toto opravdu bije do očí !!!!
5. 8. 2011 16:107
0 0
ralmen: a proč?? Je to nejenom nedodržení podmínek (smlouvy), ale dle článku i pokus o podvod takže trest bych řekl přiměřený...
5. 8. 2011 17:418
0 0
Jo nedodžel smlouvu trest přišel není co řešit je ale otázka jestli ty podmínky mají být tak přísné ? Měli by být rádi za každé auto v PWRC a co když dotyčný třeba nesežene prachy ? Další důvod který posádky odradí startovat v MS. smajlík
5. 8. 2011 17:449
0 0
Musím taky poznamenat že je to trdlo. Být na jeho místě přijedu na rally zaplatím start nechám se vyloučit z přejímky a jedu domů a nemusím nic řešit smajlík
5. 8. 2011 17:4910
0 0
Dle mého názoru strašně přísný a přehnaný!!!!smajlík
5. 8. 2011 18:4611
0 0
Líbí se mě to naše krásné "české" myšlení... Něco podepíšu, uzavřu nějakou smlouvu, zavážu se k dodržování nějakých pravidel hry a pak vřískám, že je to všechno nesmyslné, tvrdé, přísné, přehnané a podobně... Oni ti chudáci, milovaní závodníci, jsou furt někde ve světě biti...
5. 8. 2011 21:1212
0 0
Na jednu stranu naprosto souhlasim s Josefem a nadruhou stranu jsou ta pravidla opravdu kravina.
5. 8. 2011 21:2713
0 0
Čejda: Zkuste se na to podívat i tak, že třeba promotér má zájem na tom, aby ten šampionát STABILNĚ někdo jezdil, ne jen domácí na domácích soutěžích... Proto se ta registrace dělá. To je můj názor. Do všech možných šampionátů se přece musíte nějak zapsat a každému promotérovi jde o maximální STÁLÉ pole... Proto jsou třeba na okruzích u motorek tzv. divoké karty, pro domácí...
5. 8. 2011 21:3214
0 0
Josef : tohle je jasné ale je pak otázkou jestli tyhle pravidla nedrazují další jezdce kteří by rádi jeli ale nemají dost peněz na soutěže a než riskovat vyloučení a radši se nepřihlási ?
5. 8. 2011 22:3815
0 0
jurisek: Mistrovství světa je pro ty, kteří na to mají... Pokud na to nemám připravený budget, tak to prostě nemohu jet, to je jednoduché... Pokud chci jet třeba jen dvě tři soutěže, mám šanci se tam přihlásit, ale nemám právo na body. Já bych vůbec nad něčím takovým, jestli to někoho odrazuje, nebo neodrazuje, nepřemýšlel... Navíc mě není úplně jasné, jak to myslíte... Buď na něco mám, nebo na něco nemám... A motám se kolem tohoto sportu hodně dlouho a moc si nedovedu představit, že by se někdo "přihlásil" někdy v prosinci, nebo kdy, do mistrovství světa s tím, že třeba v dubnu, v květnu se mu poštěstí najít sponzory... To by byla komedie...
5. 8. 2011 22:5916
0 0
To je právě ono. Jestli se chci přihlásit musím mít jisté sponzory a když nemám nic jistého radší pojedu něco jiného a PWRC bude o jedno auto chudší. Možná by to chtělo vědět skutečný důvod proč Protasov nestartoval. Nejsou ty pravidla zbytečně přísná ? Kdyby tohle bylo měkčí promotér by možná přišel o jistotu počtu posádek ale taky by se jich mohlo objevit více třeba by se někdo přihlásil jen na čtyři závody. Do sponzoringu tolik nevidím ale třeba o Solbergovi se psali různé věci taky byly chvíle kdy se spekulovalo že bude muset něco vynechat. Myslím že jisté prachy má jen pár vyvolených..
5. 8. 2011 23:4217
0 0
jurisek: Pane kolego, ale Vy si teď malinko protiřečíte. Ano, pokud se chci přihlásit, musím mít jisté sponzory=musím mít přece za co jezdit!!! To dá rozum! Pokud nemám nic jistého, tak ale mohu jet "za svoje" tak Rallye Kotěhulky za barákem a holt PWRC bude o jedno potenciální auto chudší... Ale to přece nemá nic společného s registrací?! Ta rovnice je přece úplně jednoduchá a je jedno, co na kterou stranu dosadíte, výsledek je pořád tentýž. Chci li jezdit, musím mít na to peníze... Čím víc mám peněz, tím vyšší šampionát mohu jezdit. Nemám li peníze, nemohu jezdit. Mám peněz málo, mohu jezdit asi jen doma, nebo třeba jednu dvě soutěže někde venku. Pokud se chci svézt venku, mám hafo šancí, cizí národní šampionáty, Evropa, IRC, ale i ten svět, ale pokud nejsem do šampionátu přihlášen, neberu body. O nic jiného tady přece nejde! Proč chcete mermomocí hledat nějakou chybu v systému? Ten systém je naprosto logický a správný! Mám tady šampionát, do kterého se musím přihlásit, pokud v něm chci bodovat. A pokud se do něho přihlásím, tam mám vůči tomu šampionátu také nějaké závazky, ne? Nebo budeme stále žít stylem, že co dneska řeknu, zítra s úsměvem neplatí??? No a samozřejmě existují situace, kdy se mohu podle nějakých dohodnutých pravidel hry omluvit, nebo místo sebe nasadit někoho jiného a tak dále... Já nevidím žádný rozumný důvod, proč tenhle zcela logický a normální systém, navíc v různých drobných obměnách zavedený v desítkách sportovních disciplín, zpochybňovat, nebo měnit.
5. 8. 2011 23:4518
0 0
Ten systém je v tomto směru co já z toho vidím uplně v pohodě. Kdo to posral je Jurij. Zřejmě jim odřekl slíbené peníze nějaký sponzor, tudíž na Finsko neměli prachy a oni prostě zkusili udělat habaďúru se zdravotním stavem. A neprošlo jim to. A za to je prostě trest zcela oprávněný. Diskuse je o ničem.
6. 8. 2011 04:5419
0 0
Pánové , ať se na to dívám z kterékoliv strany , přijde mi to nerozumné . Hovoří se o tom , že chtějí mít počet aut na startu . Na druhou stranu je vylučují . Dle mého by bylo rozumnější jednorázová pokuta , podmínečné vyloučení , a v případě dalšího prohřešku definitivní vyloučení . Ale tohle ? A na druhou stranu , někdo tady psal o P. Solbergovi . Proběhla tady na ewrc zmínka o tom , že mu někdo odřekl slíbené peníze a že neví co dál . To se může stát komukoliv . Nemám pocit , že mají všichni na začátku sezóny peníze na rok keš v kapse . Takže tato varianta je možná .. A další varianta . Jezdec (posádka , team) dá dohromady peníze na třičtvrtě sezóny . Věří si , že všechny závody vyhrají a bude to stačit na titul . Proč nepustit někoho takového ? A dalši z mých úvah . Někdo tady psal , že když nemá na sezónu v PWRC , že může jezdit menší šampionát , nebo když chce jet ten který konkrétní závod , že může bez nároků na body . Proč ? Na co uslyší potencionální sponzor líp ? Že jsem byl druhý na nějaké rally v Argentině , nebo že jsem byl druhý na mistrovství světa v Argentině ? Co myslíte ? Zase myslím špatná volba ze strany promotera . Nebudu se do nikoho trefovat , nikoho napadat a osočovat . Nebudu dělat závěry za promotera . Jen jsem napsal svůj názor . Klidně si mne lynčujte , ale jen můj názor .
6. 8. 2011 04:5820
0 0
Ještě musím reagovat na Pepu V. jak říká , že se mnou pořadatel počítá . Nemůže počítat , pokud se včas omluvím . A to , jaký uvedu důvod může být úplně jedno . Takže v tomhle případě s tebou nemohu souhlasit a musím oponovat .
Diskuse byla předčasně ukončena

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!