3. 10. 2011 21:28 − 3519× − 64

Rozhovor se Sebastienem Ogierem

Sebastien Ogier v rozhovoru pro wrc.com promluvil o tlaku, pod kterým musel obhájit čest Citroenu po problému týmového kolegy Loeba.

Sebastien Ogier ve Francii vybojoval páté vítězství v tomto roce a v rozhovoru pro wrc.com promluvil o tlaku, pod kterým musel obhájit čest Citroenu po problému týmového kolegy Loeba.

Sebastiene, gratulujeme k sedmému vítězství v kariéře a to dokonce na domácí půdě. Jaké se cítíte?

"Velmi dobře, to je jasné. Je to velká úleva. Tenhle víkend pro mě byl po Sebově (Loeb) odstoupení velmi dlouhý a já byl hodně pod tlakem. Stoprocentně jsem musel dokončit a získat body pro tým. Dani a Petter mi ztrpčovali život a bylo velmi těžké je porazit a dostat se do vedení. Chtěl bych v první řadě gratulovat Danimu, byl celý víkend hodně rychlý. Petter měl bohužel defekt, ale do té doby jel hodně rychle."

Zmínil jste tlak. Jak velký tlak na Vás byl tenhle víkend abyste dosáhl dobrého výsledku pro sebe a tým po Loebově odstoupení? Po vítězství to musí být pořádná úleva.

"S výsledkem tohohle závodu jsem opravdu spokojený. Udělal jsem přesně co bylo potřeba tím, že jsem sledoval Daniho a mezičasy. Převzal jsem vedení, ale neriskoval. V minulosti to o tlaku nebylo, v Argentině jsem při náskoku padesáti vteřin udělal hloupou chybu. V rally se to může stát kdykoli ale tenhle víkend nám vyšel. Je to velká škoda pro našeho týmového kolegu, protože to byla jeho domácí rally, ale takový je motosport."

Tohle vítězství Vás posouvá pouhé tři body za Sebastiena Loeba. Jaké myslíte že máte šance?

"Jak je vidět, šampionát je teď na prvních třech místech hodně vyrovnaný. Samozřejmě, stát se může cokoli a tenhle víkend pro nás byl hodně dramatický hlavně v začátku a příště to může potkat každého z nás. Já sám budu pokračovat jako dosud a snažit se být za volantem co nejlepší. Pak se uvidí."

Olivier Quesnel, Váš šéf u Citroenu, prohlásil, že tým bude nadále upřednostňovat Loebovo celkové vítězství. Co na to říkáte?

"Upřímně, teď chci jen oslavit tohle vítězství a myslet na skvělý víkend, který máme za sebou. Pak budu mít před další soutěží dovolenou a hodně odpočívat a pak se uvidí jak to ve Španělsku dopadne."

Vy, Sordo a Solberg jste spolu svedli velkou bitvu. Jaká mezi vámi byla atmosféra v servisu a při přeskupeních?

"Jezdci spolu často svádí těsné souboje a to je jeden z důvodů, proč mám rally rád. Sice spolu nesoupeříme přímo na tratích tak jako ve Formuli 1 takže je to možná trošku snazší, ale je to zábava a jako obvykle se dnes večer sejdeme na párty."

Komentářů celkem: 64
4. 10. 2011 12:4621
0 0
gangel: Já jsem si "užil" Frantíků dost a nějaké arogantní Frantíky jsem nepotkal... Jsou veselí, mají rádi dobré jídlo, dobré pití, rádi se baví, rádi odpočívají, na všechno mají vždycky dost a dost času... Neradi mluví jinak, než francouzsky, ale často anglicky umí velmi slušně... Většinou jsou velmi galantní, zvláště vůči ženám... Ale nejsou otravní... Loeba jsem zažil v servisce a na tiskovkách na mnoha soutěžích a zdál se mě spíš příjemný, než "arogantní"... To stejné musím říct třeba o takových jezdcích, jako Gilles Panizzi, Didier Auriol, Francois Delecour... A úplná bomba jsou "důchodci" Jean Pierre Nicolas, Guy Frequelin, Jean Ragnotti, nebo takový Jean Vinatier... Oproti tomu jsem zažil až až nafoukaných, arogantních, protivných, závistivých... českých Pepíků... smajlík
4. 10. 2011 12:4722
0 0
meca,projdi si závod po závodě a pak začni psát o tom,kdo by měl kolik bodů.Ogier,ač rychlostně za Loebem nijak nezaostává,udělal letos o chybu víc a nebýt teď poruchy u Loeba,tak už nebylo moc o čem diskutovat.Jinak,vzhledem k vyrovnanosti mezi Loebem a Ogierem,asi by se slušelo říct,že Loeb letos docela dost doplácel na nevýhodnou startovní pozici,kdy si vždy Ogier mohl do poslední etapy nechat Loeba před sebou.
Jinak ale proti Ogierovi vůbec nic nemám a na jednu stranu se mu nedivím,že se mu nechce jezdit na Loeba.Vždyť Loeb taky na McRae,Sainze nejezdil a mohl hned jezdit na tituly,tak nevidím důvod,proč by měl pořád někdo krýt Loebovi záda.
4. 10. 2011 13:0223
0 0
Co příspěvek to názor. Ale asi všichni uznávají, že Ogier je mimořádný jezdec a za poslední sezóny šel ještě výrazně nahoru. To, že letos prohání Loeba na asfaltech je to ho dokladem, buď Loeb stárne, nebo Ogi prostě Mistra dorostl. Na šoto bych až tak netvrdil, že je Ogi lepší, přeci jen letos dost těžil ze své lepší startovní pozice, kterou si díky regulím dokázal podržet po celou soutěž-v tomhle víc ukáže příští sezóna, kdy regule nebudou Loeba dopředu hendikepovat. Citroen si Loeba "uvázal" až do "důchodu", a také Ogiho si nebudou chtít nechat odejít, letos už to nějak bude muset skousnout-také si toho sám dost pokazil, ale příští rok zřejmě dostane volnou ruku a bude moci jít Loebovi po krku a budeme vidět, kdo je lepší. Latvala u Fordu to má momentálně ještě horší, než Ogier, je rychlejší, ale díky smůle na techniku a chybce spolujezdce bodově hodně ztrácí a musí přepouštět svoje lepší pozice Hirvovi-tomu letos nějak chybí šťáva. Příští rok snad JML zase může bojovat o čelní místa.
4. 10. 2011 13:0224
0 0
Olivier ten není vůbec nafoukaný, arogantní... a nepláče na 24 Heures du Mans! Fakt nikdy! smajlík
4. 10. 2011 13:0525
0 0
Honza14 [4.10.2011 12:47] protože PSA chce 10 titulů od Loeba!
4. 10. 2011 13:0826
0 0
meca: na ostatní útočíš, že ohledně Ogiho nic jistého neví a jen melou, ale jak píše Honza14, absolutně nevíš, jaký by byl stav, kdyby Loeb celou sezonu nečistil.
I bez toho, ale Loeba na šotolině nepojíždí, takže svůj pohled piš stylem: já si myslím a ne, je to tak.
Ogiho mám rád, mezi prvními jsem tady někde psal, že brzo smázne finy i na šotce a i jeho vlákno jesm založil na results já(to nemyslím jako chloubu, ale abych nebyl obviněn z nenávisti k němu).
A napsat, že Loeb 3-4 tituly má tak nějak nečisté, to je teda hodně velká hloupost.
4. 10. 2011 13:1427
0 0
Jane1000, těch deset je moc pěkných, ale Ogiho už příští rok na řetězu držet nemůžou, to by jim fakt utekl a oni nemají náhradu ani za Loeba, natož za oba. Neuville je do WRC ještě nezralý, Tänaka má Ford, Sordo je spokojený tam kde je, Latvala je Fordovec, Hirvo ztrácí rychlost, zbývá z top jezdců Petter. Myslím, že jim stačí, že Loeb neodejde jinam a příští rok to bude na jezdcích, jak se poperou. Kdo bude rychlejší, ten bude mít titul, to je můj názor.
4. 10. 2011 14:4028
0 0
Josef Vrátil: máš holt lepší zkušenostsmajlík to co jsi napsal je jistě pravda a já je taky nemám v plánu vybombardovatsmajlík naučte se tady pls chápat slova jako sympatie, mít rád, nemít rád...svět není černobílý a to že někomu nefandím, neznamená že mám doma woodoo panenku s malým Sebem.
4. 10. 2011 15:0029
0 0
chorda...teda to je nazor... z toho mi je az ouzko. podle tebe nejlepe drzet hubu a krok. a nejlepe cekat az na me prijde rada...mozna, jako cekal tvuj oblibenec sordo, ale ten se u citroenu uz nedocka .) nedelas ty mistra nekde ve fabrice? nebo u vojaku?...ano posluisnost musi bejt, ale tady to je predvsim sport rozumis, tady ten clovek dava na max se sebe a riskuje zivot chapes to.

souhlas viz regulator:To je furt keců o tom, jak je někdo arogantní... Hlavně, že ty jezdce znáte tak maximálně z obrázků.
uz jsem to tu psal, soudite nekoho jen ze clanku, ktery napsali minimalne 2 lide!!! a to jeden z nich udela peklad, ke vsemu. ani jeden nenapsal nic jineho, nez jen arokantni a kafra. kolik z vas ho zna vic nez, ze ho zahlidne v servisu na par minut. takhle odsoudit nekoho to je takym uroven...

Honza: ogier je predevsim sotolinar. myslim ze dokazal vyhrat i tam, kde cistil trat. a jestli tady budete davat do roviny zastavovani na rz a pripisovani pentli s tim, ze se kompenzuje to, ze loeb cisti trat...no tak panove, klobouk dolu. to uz je vazne prehanka .)))
DND
4. 10. 2011 15:1330
0 0
V tomhle má meca rozhodně pravdu (prostřední odstavec) - bylo by dobré si uvědomit že třeba tenhle článek je interview s Francouzem vedené v angličtině a následně přeložené českým amatérem. Takže zde uvedená Ogierova slova prostě nemůžete brát doslova...smajlík
4. 10. 2011 15:2031
0 0
meca: posledni dobou, co tu čtu, se ti pořád něco nelíbí. Chápeš, že každý může fandit tomu, komu chce? píšeš, že ty jezde známe jen z obrázků a hned soudíme, že jsou arogantní. meca je zná osobně, že? Ty seš tady možná tak přehánka....
4. 10. 2011 15:2132
0 0
Milín: Píšeš, že Citroen nemá ani za jednoho Seba náhradu, ale budou určitě ještě dál jezdit MS? Nechtějí spíše jen ukončit tovární karieru v MS se spolehlivějším Loebem do dvou let? Nikde jsem nečetl, že budou jezdit pořád dál. Celkem by mě to zajímalo.
4. 10. 2011 15:2433
0 0
meca: prosím o aspoň jeden příklad, kdy Ogi čistil v pátek trať. Jesli myslíš, že v neděli při čištění, když udržel své vedení, tomu bych aspoň já neřekl, že vyhrál, když čistil. A to právě platí zrovna pro Loeba.
4. 10. 2011 15:4934
0 0
hobit, něco na tom možná bude smajlík Citroen asi nemá velkou motivaci překonat svou ikonu Loeba... smajlík Těžko někdo překoná i těch 8 titulů. Ani Peugeot ne... smajlík
4. 10. 2011 16:1635
0 0
racky...absolutne jsi to nepochopil...
4. 10. 2011 17:3136
0 0
hobit: to je zajímavá myšlenka, ale motorsport to je pro každého výrobce výkladní skříň. Citroen -Loeba má na dva roky, Ogiera má na dva roky a za tu dobu se najde alespoň někdo k Ogierovi(snad ten Neuville).A pak taky teď utíkat z bojiště, když se rozjíždí Mini a má přijít VW, by asi bylo chápáno jako zbabělost. Taky honem nevím, jestli Citroen někdy něco jiného, teda mimo Dakaru, jezdil a kam by se měl vrhnout, třeba ostatní vědí více. Ono po těch -snad osmi -titulech pro Loeba nemusí být katastrofa, když by příští rok vyhrál Ogier-je to taky Francouz, takže by to zůstalo "doma" a bylo by vidět, že s jejich autem umí vyhrát i někdo "normální" a nejen nadpozemský Mistr, což je taky marketingově docela dobré. On Loeb sám dobře ví, že navždycky vyhrávat nebude, ale příští rok(dva?) může být ještě hodně zajímavý. Ono při dnešní(a budoucí) rozmanitosti značek a jak se dnes ukazují neskutečně rychlí "dorostenci", už Loebův rekord těžko bude k překonání.
4. 10. 2011 17:4037
0 0
gangel: Mám rád takové vtipné reakce! Opravdu! Mnoha lidem totiž úplně normální přirozený humor chybí! Beru vaši připomínku, v každé zemi, v každém národě se najdou "pohodáři" i "prudiči"... Já osobně mám s "žabožrouty" spíš dobré zkušenosti, jak jsem psal. Ať už to bylo s lidmi kolem rallye, nebo kolem Le Mans, nebo kolem Dakarů, těch klasických, afrických... Sympatie, mít rád, nemít rád, to samozřejmě do fandovství patří, jinak by to nebylo fandovství... Ale Vy jste to spojil s tou arogancí a to mě malinko zamrzelo... smajlík
Jinak mohu z vlastní zkušenosti říct jednu poznámku... Pamatuji živě celou řadu velkých hvězd nedávné, opravdu nedávné minulosti, s většinou jsem měl tu čest někde mluvit... A ať už to byli Mäkinen, nebo Sainz, Kankkunen, Vatanen, Auriol, McRae a tak dále, úplně jinak mluvili "jen tak" a to věděli a viděli, že jsem novinář a jinak, když jsem vytáhl diktafon, nebo jen blok a tužku... To si všichni velice dávali pozor na to, co a jak řeknou... A dnes mám zkušenost třeba z vytrvalostních okruhových závodů, že celá řada špičkových jezdců se nejprve zeptá, jestli je to pro tisk, když řeknu, že ne, pak se bavíme zcela otevřeně a člověk se dozví fůru velmi zajímavých věcí... Ale musí ctít to gentlemanství a to, že je to vlastně soukomý rozhovor... Takže, všechny oficiální rozhovory mají nějakou "šablonu" a vesměs nic neříkající, nebo spíš neutrální úroveň... Tak to prostě je... smajlík
4. 10. 2011 17:5538
0 0
milín60 tim co říkáš, celkem potvrzuješ právě, že Citroen nemá velkou motivaci překonávat svou ikonu Loeba...

Pokud sám připouštíš, že Ogier nebo někdo jiný u Citroenu nepřekoná nikdy rekordy Loeba, vždy bude jen náhražka za Loeba. To samé Citroen, bude se říkat jo za Loeba to měli titulů a teď...

Proto, že Citroen odejde zároveň s Loebem na vrcholu se vyloučit nedá, v MS může Citroen nahradit zas Peugeot. Peugeot rád odejde z IRC a Citroen může klidně jít do Lemas nebo jinam, třeba WTCC. smajlík
4. 10. 2011 17:5839
0 0
Sorry ..může klidně jít do Lemans.. smajlík
4. 10. 2011 18:1740
0 0
Milín: Jasně, máš pravdu, ale právě na vrcholu říci těšilo nás, nám ty tituly stačí - to už tu jednou bylo.(Lancia). Josef by mi to jistě potvrdil! Nechci prostě prudit, ale jen tak by mně dávalo smysl, že upřednostňují Loeba,který chce jezdit okruhy, a perpektivnějšího Ogiho odsunují. Jet Le Mans s Loebem (vím, že už má křest za sebou) a spojit kapacity s Pegym jen na to, to by smysl a možná i výsledky dávalo...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!