---
23. 9. 2005 00:00 − 3685× − 61

Omluva vedoucího sportovní rubriky Deníků Bohemia

V otázce otištěných fotografií Petra Luska (eWRC.CZ) v Denících Bohemia je jasno. Bližší vysvětlení poskytl Zdeněk Pavlis, vedoucí sportovní rubriky Večerníku Praha a Deníků Bohemia.

Vážení čtenáři stránek eWRC,
na úvod prosím o jediné – o omluvu. Nejprve pana Petra Luska, stejně jako Vás a provozovatele stránek rovněž. Fotoreportéra Zdeňka Sluku, který spolupracuje s Večerníkem Praha a Deníky Bohemia, ovšem také.

Při Německé rallye editoři naší sportovní rubriky prohledávali různé stránky na internetu, stáhli několik fotografií a do novin pak zařadili snímky pana Petra Luska ze stránek eWRC ke článkům o Německé rallye. Aniž by uvedli zdroj, tedy eWRC, aniž by otiskli správné jméno autora, za což se za naši redakci omlouvám.

Bohužel – aby nebylo úletů málo, při finálním schvalování byl ke snímkům jako autor přiřazen Zdeněk Sluka. Snad proto, že s naší redakcí pravidelně spolupracuje a my jeho fotografie zveřejňujeme, snad proto, že několik jeho záběrů z rallye měli editoři sportovní rubriky na ploše obrazovky rovněž připraveno. Po měsíci jsem se už bohužel nedopátral, jak se dopodrobna celá záležitost seběhla, každopádně jsem zavedl opatření, aby se nic podobného neopakovalo.

Sám Zdeněk Sluka je ovšem v celé záležitosti naprosto nevinně. Cizím dílem se rozhodně neměl a nemá zapotřebí chlubit.

Autorovi snímků panu Petru Luskovi náleží pochopitelně nejen omluva, ale i autorský honorář, jenž mu poukážeme.

Zdeněk Pavlis, vedoucí sportovní rubriky Večerníku Praha a Deníků Bohemia

Komentářů celkem: 61
23. 9. 2005 21:321
0 0
No, mnoho povyku pro nic. Stačí si to jen vyjasnit. Rozvášněná diskuze byla zbytečná, jen mám obavy o další akce proti panu Slukovi. Takže příště to nejdříve řešte s těmizainteresovanými a pak dejte teprve prostor k diskuzi těm, kteří o tom nemají moc tuchy - nám.
23. 9. 2005 21:362
0 0
Naprosto souhlasim s vyse uvedenym. Gille mas pravdu. Sotek se nekdy vloudi. Pan Sluka je dobry fotograf a Petr Lusk take, tohle se proste stava. Naprosto normalne. Vazim si pristupu redakce Deniku Bohemia, stejne tak jako prace ewrc.cz, pana Sluky i pana Luska. Zkuste na zaklade toho vseho co se stalo spolupracovat s DB, zkuste at rally ma vetsi zvuk v patricnem mediu. Informace nenadsazujte, jednejte objektivne.
spa04
23. 9. 2005 21:513
0 0
I když redakce ewrc.cz tvrdí že to tak není, přesto mi nikdo nevymluví že cílem včerejšího článku byla snaha zdikreditovat p.Sluku. Vždyť jinak přeci není nic jednodušího než zvednout telefon a zavolat do redakce deníků bohemia ještě před uveřejněním článku!
23. 9. 2005 21:554
0 0
Mám z toho celýho dost podobnej pocit jako Spa04.Působilo to jako snaha obvinit z toho celýho p. Sluku.Rozhodně měl ten kdo to psal nejdřív požádat o vyjádření někoho z deníků bohemia...
Anonym IP:85.71.89.160
23. 9. 2005 22:085
0 0
Jako bych to tu včera nepsal. Zdeněk Sluka je v tom nevinně, ale hlavně že tu na jeho adresu plivalo hned několik lidí... Doufám, že ve Vás najde trocha cti, chytnete se za nos a pěkně se omluvíte !! Byť to onen vržený stín už asi nespraví.. Bohužel jako ostatní se nemohu zbavit toho dojmu, že vyřizování si účtů dostalo přednost před logickým a správným postupem - tedy bych pomalu očekával i nějakou omluvu ze strany eWRC za jakési "podněcování nepokojů" a antinálad směrem k p.Slukovi. Nic není tak horké jak se na první pohled může zdát.
Sharkie, http://www.rally-foto.cz
23. 9. 2005 22:126
0 0
No a teď bych rád, alespoň v tomhle případě, četl i omluvu všech těch, co Sluku pod minulým článkem (píšu pod článkem, ne v článku) napadali, obviňovali a odsoudili. Brosovi honorář přeju a DB si snad příště dají bacha. Jejich reakce byla vcelku rychlá, narozdíl od paní Michaely z nejmenovaného WRC týmu.
23. 9. 2005 22:457
0 0
1) Nejednalo se o žádný peklep nebo "šotek". Někdo zcela úmyslně uložil na svém PC fotku z eWRC.CZ. Ořízl fotografii bez loga a "zlomil" do novin. Jedná se jednoznačně o úmysl a nikoliv chybu.

2) Server eWRC.CZ nekritizoval autora uvedeného pod zmíněnými fotografiemi, ale pozastavil se nad použitím fotografií bez souhlasu serveru nebo skutečného autora fotografií. A tento skutek se stal. Zdeňkovi Slukovi se musí omluvit redakce, která zneužila jeho jméno, a již tak učinila.

3) Je těžké posoudit, zda by stejně rychle redakce Deníků Bohemia reagovala, kdybychom tento incident nezveřejnili. Je třeba ovšem rovněž uvést, že Zdeněk Pavlis telefonicky i mailem jednal velmi korektně. Jeho otevřeného postoje k incidentu si velmi cením. Martin Bobek
23. 9. 2005 23:028
0 0
jak říká agnus v bodě č.1: nebyl to omyl! na originále bylo jméno autora i název servru. Novinářský problematice nehovim, ale přijde mi to, jak když někdo "ukradne" fotky pro svoji potřebu a pak jen čeká, jestli to praskne, když jo, omluví se a jede se dál - takovej mám z týhle aféry pocit
23. 9. 2005 23:059
0 0
to Sharkie: Chlape, vesměs máš pravdu. Ale souhlasím s Agnusem v tom, že omluvu musí Sluka čekat (a dočkal se) od Deníků Bohemia, protože nebýt jejich "neúmyslné chyby", nic podobnýho se tady neřešilo. Já už od včerejška tvrdil, že se mi to nezdá, že by Sluka byl sebevrah, takže se omlouvat nemusím. Spíš budu marně čekat, jestli mu náhodou nerupne v tykvi;o) a nevyjádří se k Deutschlandu...howgh
Anonym IP:84.42.190.56
23. 9. 2005 23:3710
0 0
Vite prdel na tom je ze spina kterou Ewrc uz delsi dobu je dela zbytecny bordel mezii fotografy.
Petr Lusk by mel radsi sklopit usi a drzet hubu a byt rad za honorar ktery od Deniku Bohemia dostane.
Tohle je naprosto evidentni uboha pomsta Ewrcu a Petra Luska panu Slukovi.
Agnus alias Martin Bobek by se mel radeji drzet stranou. Vetsiho chudaka (jinak se jeho vystupovani nazvat neda) mezi novinari (pokud se pan Bobek da oznacit jako novinar) neni.
Cely Ewrc navic podporuje nejaky Cimbu. Ti kteri vi co za typka se pod pseudonymem Cimbu skryva se radeji pozvraci nez aby ewrc cetli.
Vubec se nedivim ze je SM vykopla z testu.
Anonym IP:85.71.89.160
23. 9. 2005 23:3811
0 0
Každému po oné story z Německa muselo být jasné, jakou vlnu odporu vůči Slukovi podobný článek u čtenářů vyvolá. A já se pozastavuju nad tím, jestli nebylo lepší Deníky Bohemia kontaktovat rovnou a vyvětlit si to a pak to okomentovat, než to vzít stylem jakým se to udělalo a dát prostou spoustě lidem si na Sluku bezdůvodně plivnout. V tomto směru se mi postoj eWRC nelíbí, protože myslím, že byl zbytečně unáhlený a nepřipouštím, že to snad bylo záměrné. To jsem myslel tou omlouvou ze strany eWRC - distanc od unáhleného názoru čtenářů.
Jinak jasně hlavní průser tu udělal někdo jiný a nějakým způsobem ho vysvětlil...každopádně mi to vysvětlení připomíná jednu oblíbenou scénku z Posledního Skauta..."Jó to se může stát, jdeš takle náhodou kolem, zakopneš, upadneš a vrazíš ..... do mojí ženy..." smajlík
Sharkie
23. 9. 2005 23:3812
0 0
Vážení přátelé, pokud se podíváte na včerejší článek zjistíte, že ze strany redakce eWRC.CZ se v něm jméno pana Sluky neobjevilo.
Jméno pana Sluky figurovalo pouze pod fotografiemi, které jak redakce eWRC.CZ zcela jasně dokázala a jak také pan Pavlis ve své výše uvedené omluvě uvádí jsou dílem Petra Luska.
Nemyslím si (jak je redakci eWRC.CZ bohužel neférově podsouváno) že by byl touto cestou jakkoli pořádali "hon" na pana Sluku.
Redakce eWRC.CZ se formou včerejšího článku pouze ohradila proti použití díla jejího člena v jiném médiu a to bez jeho vědomí. Dle (a věřím, že nejen) mého mínění byl krok eWRC.CZ naprosto průkazný, korektní a bezesporu plně oprávněný.
Je mi velmi smutno z toho, že krok kterým redakce eWRC.CZ hájila autorská práva svého člena je ve spojitosti s událostmi, které s touto nemají nic společného považován za jakousi "štvavou kampaň" proti jiným motoristickým novinářům.
Jak je uvedeno nad každým sloupkem komentářů - za obsah komentáře nese plnou odpovědnost autor, nikoliv provozovatel stránek.
Prosím tedy nepodsouvejte redakci eWRC.CZ komentáře, či výroky které jsou vyjádřením mínění jednotlivých přispěvatelů.
Děkuji. Petr Medřík
23. 9. 2005 23:4413
0 0
Anonym IP:84.42.190.56
Vážený pane.
Vaše slova jsou poněkud "silná káva". Pokud si však za svým výrokem skutečně stojíte, bylo by minimálně slušné se pod něj podepsat a ne schovávat se za anonymní IP adresu.
Anonym IP:84.42.190.56
23. 9. 2005 23:5114
0 0
Pane Medrik (SABOTAGE) - podepiste se Vy!
24. 9. 2005 00:1715
0 0
Vždyť se již o dva příspěvky výše stalo a sám jste mé jméno použil, tudíž si myslím, že další mé podepisování by bylo poněkud zbytečné.
Za svými výroky a názory si stojím a nestydím se pod svá tvrzení podepsat.
Vy jste ovšem použil ve svém příspěvku poněkud silná přirovnání a obvinění. Věřím tedy, že si za nimi stojíte, uvedete své jméno a výše uvedená expresiva náležitě obhájíte.
Předem vám děkuji. Petr Medřík
Anonym IP:84.42.190.56
24. 9. 2005 00:2416
0 0
Najednou jste chlap co? Jste k smichu pane Medrik
Kdyby jste nebyl v tymu ewrc tak bych se Vam divil. To cely potvrzuje moje slova ze Ewrc je spina. Nejen v teto cause...
Anonym IP:84.42.190.56
24. 9. 2005 00:4617
0 0
Naprosty souhlas se Sharkie.
Sabotaz alias pan Medrik, se snazi diplomaticky hajit Ewrc, ale je to spis akt alibismu. "My jsme jen hajili.." "My jsme Ewrc a nechceme nikomu nic podsouvat" To me dorazi uplne.
Ewrc si timto nasralo do krku a misto toho aby si to jeho redaktori (nebo co jsou) uvedomili a drzeli hubu tak jeste alibisticky placaji. Pana Bobka je mi lito (aspon vim ze jeho clanky musi clovek brat s rezervou) ale s panem Medrikem jsem mel tu cest a vim jaky to je neferovy clovek.
Blesk hovno hadra - tohle je bulvar vedeny ale partou amateru.
Jeste k panu Medrikovi:
"Vy jste ovšem použil ve svém příspěvku poněkud silná přirovnání a obvinění."
Kde jsem koho obvinil a z ceho? Vazte slova tohle chapu jako obvineni me osoby a vzhledem k tomu ze znam Vase jmeno (i telefon) neni pro mne problem uvedomit meho pravniho zastupce.
24. 9. 2005 00:5418
0 0
Anonym IP:84.42.190.56
Vážený pane, pokud jste se mnou měl tu čest, pak se divím, že jste se stále nepodepsal.
Pokud znáte mé jméno a telefon, přidám Vám v případě, že se mi ozvete také adresu.
Pakliže hodláte uvědomit svého právního zástupce v jakékoli věci, bude mým právním zástupcům zcela jistě ctí se s vašim setkat.
Rád bych Vás upozornil také na skutečnost, že vaše IP adresa vyznívá anonymně zde v těchto komentářích, nicméně zcela anonymní není.
Pokud tedy skutečně máte zájem, budu se těšit smajlík
Mějte se pěkně. Petr Medřík
Agata
24. 9. 2005 02:0719
0 0
Fuha a to som si naivne myslela, ze horsie ako na rally.sk to uz byt nemoze.. asi som sa zmylila ;( cela tato kauza je predsa uplne zbytocna, vsetko toto zlo co tu panuje malo panovat niekde celkom inde, nie na ewrc.cz - portali, ktory by sa mal venovat problematike rally a nie byt vyuzivany na riesenie osobnych sporov ci konfliktov istych ludi...kazdy si tu mele aj tak len svoje... Agnus i Sabotage stale splietaju cosi o nejakom mene zverejnenom ci nezverejnenom v nejakom clanku, pricom vobec nepochopil stale, ze ziadne meno nikde zverejnene byt nemusi aby bolo zrejme, proti komu je nejaky clanok namiereny..ked dav pod clankom zareagoval ako zareagoval, nikto z velavazenej redakcie eWRC nepoznamenal, ze kritika nesmeruje predsa na p. Sluku.. eWRC je moj oblubeny portal, len dufam, ze to tak zostane aj dalej.. lebo toto je neprofesionalne jednanie, ktore na tak vyznamny server, akym ewrc podla mna je, urcite nepatri... A pritom to bolo take jednoduche, zavolat do redakcie tych novin, pretoze redakcia je samozrejme plne zodpovedna zato, co sa na papieri ocitne, nie nejaky ubohy fotograf...A Agnus, co sa tyka sily medializacie... ano, mas pravdu samozrejme, lahsie a rychlejsie sa riesia konflikty, o ktorych sa verejne hovori...v kazdom pripade si tam mal zavolat a az potom, keby si nepochodil si mohol napisat obdobny clanok, tentokrat vsak podlozeny nejakymi konkretnymi faktami, vdaka ktorym by sa bez problemov dala obvinit redakcia spominaneho dennika, ktora evidentne chybovala... ax jo, ale fakt ze uz nemam chut viac o tom, snad sa poucite... som celkom nezavisla osoba, nakolko netusim kto je Sluka a netusim kto je Lusk, no v kazdom pripade volat sa Sluka a citat komentare vacsiny pod "kritickym" clankom, bolo by mi asi minimalne do placu... chcelo by to ospravedlnit sa mu a aspon z casti takto ocistit jeho meno (bez ohladu na jeho afery ci neafery z obdobia minuleho).. v kazdom pripade by som sa chcela sklonit pred "Sharkiem" za jeho nazory, postrehy a celkovy pristup ;) A co sa tyka reakcie Anonyma 84.42.190.56... Na obdobne vylevy je snad najlepsie ani nereagovat...vdaka stylu, ktorym sa pokusil popisat svoje myslienky, len nacrtol svoju, nie velmi vysoku, uroven ;( a jednosmernu zaujatost, ktora tiez velmi nenapoveda o existencii akejsi inteligencie ;) Idem spat.
Agata
24. 9. 2005 02:1120
0 0
Heh, ospravedlnujem sa, ved som napisala len par riadkov, nechapem preco to tak dlho vyzera ;) takze kazdeho, kto ma tendencie zacat nadavat, ze nemieni citat nieco tak dlhe by som chcela poprosit, aby to proste necital ;)
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!