Přihlášku na Šumavu či Vltavu se letos vyplatí poslat včas
Organizátoři klatovských automobilových soutěží se letos rozhodli, že závodníkům umožní alespoň mírně finančně odlehčit v jejich nákladech. Základní dokumenty soutěže již prošly schvalovacím řízením, a tak je již i známa konkrétní podoba těchto úlev, týkajících se obou mezinárodních soutěží konaných na jihozápadě Čech ve dnech 19. – 21. 4. 2012.
Již za měsíc zavrčí motory rychlých vozů v Klatovech, starobylém městě nazývaném někdy také „brána Šumavy“. V pátek 20. dubna nejprve v 15.45 odstartuje z tamního Náměstí Míru první vozidlo 21. Historic Rallye Vltava, soutěže zařazené do Mistrovství Evropy i České republiky historických automobilů. Tento podnik v minulosti přivedl na start velké množství atraktivních speciálů z historie tohoto krásného sportu, tradičně bývá oblíben severskými jezdci, ale i piloty z Itálie či Německa. V uplynulém ročníku jsme měli dokonce možnost oslavit titul evropského šampióna společně s domácím jezdcem Miroslavem Janotou, který by letos také neměl na startu chybět. Letos podle přání jezdců došlo k přesunu soutěže do jarního termínu, a tak by mezi historickými vozy neměla být o kvalitní jezdecké obsazení ani o velké sportovní zážitky nouze. Poté, co se na trať svého závodu vydají všechny historické vozy, sjede v 17.15 ze startovní rampy také první vůz 47. Rallye Šumava Klatovy. Nejstarší domácí automobilová rallye je opět součástí národního šampionátu dvoudenních soutěží, takže na startu přivítáme celou plejádu moderních speciálů kategorie Super 2000 i dalších rychlých vozů.
Pro historické i moderní vozy je letos přichystána shodná trať. Páteční etapu zahájí tradiční okruh u Čínova, z něj se soutěžící přesunou na zbrusu novou rychlostní zkoušku Svrčovec – Řakom, z ní naopak na víceméně tradiční testy v okolí Korábu a Strážova. Všechny tři klasické zkoušky se pak pojedou ještě jednou, to ale bude už pro všechny závodníky za tmy. Servisní zóna je tradičně umístěna v Janovicích, odkud se pak v sobotu ráno vydají nejprve historické vozy (v 7 hodin) a poté (v 8.30) také soudobé vozy směrem k rychlostním zkouškám na Vimpersku. Ty budou celkem čtyři, každá z nich se pojede dvakrát, no a na závěr se samozřejmě vrátí všichni úspěšní účastníci do Klatov, kde je v odpoledních hodinách čeká cílová rampa.
„Doufáme, že naše soutěže v letošním formátu zaujmou velké množství diváků, chtěli bychom také přilákat i více závodníků než v minulých letech,“ říká ředitel soutěže Jiří Valenta. „Pochopitelně i pro nás je dobré tušit dopředu, jak široké máme očekávat startovní pole, z těchto důvodů nabízíme posádkám přihlášeným do 20.března určitou slevu na startovném. Trochu menší částku než nejrychlejší vozy si mohou chystat i soutěžící přihlášení sice až v řádném termínu (tedy do 4.dubna), ale s vozy slabších objemových kategorií. Jejich nasazení a obětavost totiž může být často vzorem i pro piloty silnějších aut, a tak bychom škodovek či malých hond rádi viděli na našem startu co nejvíce. Stejná sleva se bude týkat i účastnic Dámského poháru, protože pilotky bývají právě onou pomyslnou třešničkou na dortu každé soutěže.“
Dodejme ještě, že veškeré informace již jsou postupně přidávány také na internetové stránky www.vltavarallye.cz a www.rallyesumava.cz.
Karel Špaček, tiskové středisko
(na každým autě to dělá +4000,- doma, o jiném důvodu bych si troufl zapochybovat)
No ale to je jeden ze základních nešvarů našich některých pořadatelů.Je prioritní soutěž jako Mistrovství ČR nebo nějaké ME či zóna? Myslím, že prioritní je účast posádek Mistrovství republiky a pokud si pořadatel požádá o zařazení své soutěže do nějaké "...
Samozřejmě chápu, že je každá koruna dobrá, ale je několik tisíc Kč slevy na startovném tak zásadní věcí, která rozhodne o startu více posádek v mistráku? Jako laikovi je mi divné, že by to v celkových nákladech na soutěž hrálo takovou roli.
A sto aut v soutěži? Nevím, v MČR by měla startovat špička, zase tolik lidí ty slabší posádky nezajímaj, nehledě na to, že by se rally značně protáhla a přineslo by to další náklady navíc.
Pokud se informace o sníženém startovném opravdu dostala k jezdcům s předstihem je to jen dobře. I když by se to potřebovali spíš dovědět ti, kteří na Šumavě už pár let nestartují. Jinak to na mě působí tak, že uděláme něco na první pohled líbivého, ale nesmí ...
Poky tak to není, ač mi to nedělá potěšení tak to, že se to zaseklo není vina jen na pořadateli. a páč tady máme FIA tak než by se administrativně termín prodloužil bylo by po šumavě. Jinak k jezdcům co tam nikdy nejeli se to nedostalo. Upřímně ani nevím jak by to pořadatel měl udělat. Když vezmu v úvahu kolik jezdců neuvede na sebe správný majl ....
Poky tak to není, ač mi to nedělá potěšení tak to, že se to zaseklo není vina jen na pořadateli. a páč tady máme FIA tak než by se administrativně termín prodloužil bylo by po šumavě. Jinak k jezdcům co tam nikdy nejeli se to nedostalo. Upřímně ani nevím j...
Nerozumím, takže dvě otázky:
a) FIA schvaluje výši startovného nebo dokonce termín pro sníženou sazbu?
b) Kolik jezdců na sebe neuvede správný majl?