Přihlášku na Šumavu či Vltavu se letos vyplatí poslat včas

Organizátoři klatovských automobilových soutěží se letos rozhodli, že závodníkům umožní alespoň mírně finančně odlehčit v jejich nákladech.

Organizátoři klatovských automobilových soutěží se letos rozhodli, že závodníkům umožní alespoň mírně finančně odlehčit v jejich nákladech. Základní dokumenty soutěže již prošly schvalovacím řízením, a tak je již i známa konkrétní podoba těchto úlev, týkajících se obou mezinárodních soutěží konaných na jihozápadě Čech ve dnech 19. – 21. 4. 2012.

Již za měsíc zavrčí motory rychlých vozů v Klatovech, starobylém městě nazývaném někdy také „brána Šumavy“. V pátek 20. dubna nejprve v 15.45 odstartuje z tamního Náměstí Míru první vozidlo 21. Historic Rallye Vltava, soutěže zařazené do Mistrovství Evropy i České republiky historických automobilů. Tento podnik v minulosti přivedl na start velké množství atraktivních speciálů z historie tohoto krásného sportu, tradičně bývá oblíben severskými jezdci, ale i piloty z Itálie či Německa. V uplynulém ročníku jsme měli dokonce možnost oslavit titul evropského šampióna společně s domácím jezdcem Miroslavem Janotou, který by letos také neměl na startu chybět. Letos podle přání jezdců došlo k přesunu soutěže do jarního termínu, a tak by mezi historickými vozy neměla být o kvalitní jezdecké obsazení ani o velké sportovní zážitky nouze. Poté, co se na trať svého závodu vydají všechny historické vozy, sjede v 17.15 ze startovní rampy také první vůz 47. Rallye Šumava Klatovy. Nejstarší domácí automobilová rallye je opět součástí národního šampionátu dvoudenních soutěží, takže na startu přivítáme celou plejádu moderních speciálů kategorie Super 2000 i dalších rychlých vozů.

Pro historické i moderní vozy je letos přichystána shodná trať. Páteční etapu zahájí tradiční okruh u Čínova, z něj se soutěžící přesunou na zbrusu novou rychlostní zkoušku Svrčovec – Řakom, z ní naopak na víceméně tradiční testy v okolí Korábu a Strážova. Všechny tři klasické zkoušky se pak pojedou ještě jednou, to ale bude už pro všechny závodníky za tmy. Servisní zóna je tradičně umístěna v Janovicích, odkud se pak v sobotu ráno vydají nejprve historické vozy (v 7 hodin) a poté (v 8.30) také soudobé vozy směrem k rychlostním zkouškám na Vimpersku. Ty budou celkem čtyři, každá z nich se pojede dvakrát, no a na závěr se samozřejmě vrátí všichni úspěšní účastníci do Klatov, kde je v odpoledních hodinách čeká cílová rampa.

„Doufáme, že naše soutěže v letošním formátu zaujmou velké množství diváků, chtěli bychom také přilákat i více závodníků než v minulých letech,“ říká ředitel soutěže Jiří Valenta. „Pochopitelně i pro nás je dobré tušit dopředu, jak široké máme očekávat startovní pole, z těchto důvodů nabízíme posádkám přihlášeným do 20.března určitou slevu na startovném. Trochu menší částku než nejrychlejší vozy si mohou chystat i soutěžící přihlášení sice až v řádném termínu (tedy do 4.dubna), ale s vozy slabších objemových kategorií. Jejich nasazení a obětavost totiž může být často vzorem i pro piloty silnějších aut, a tak bychom škodovek či malých hond rádi viděli na našem startu co nejvíce. Stejná sleva se bude týkat i účastnic Dámského poháru, protože pilotky bývají právě onou pomyslnou třešničkou na dortu každé soutěže.“

Dodejme ještě, že veškeré informace již jsou postupně přidávány také na internetové stránky www.vltavarallye.cz a www.rallyesumava.cz.

Karel Špaček, tiskové středisko

Komentářů celkem: 29
19. 3. 2012 07:411
0 0
Já teda nechci nikomu lézt do svědomí smajlík ale startovné po slevě 17.160 CZK. V neděli 18.3. vydají ZU. V pondělí 19.3. to většina zaregistruje a do 20.3. je nutné zaplatit snížené startovné ??? smajlík Víc času už dát nemohli smajlík)
19. 3. 2012 09:202 Upraveno 09:31
0 0
Tomu se řiká, že vlk se nažral a koza zůstala celá. Ještě mi tam zaujala ta malá auta, neni to tak dávno co představitelé PAMK Klatovy veřejně prohlašovali, že je zajímá prvních patnáct aut a ejhle najednou jsou dobrý i malorážky a dokonce jsou často vzorem,obrat o 180°
19. 3. 2012 09:243
0 0
Co si mám představit za výrazy "určitá sleva" a "trochu menší částku"? Procenta nikomu nic asi neřeknou.
19. 3. 2012 09:364
0 0
Rozesmala mě věta "takže na startu přivítáme celou plejádu moderních speciálů kategorie Super 2000 i dalších rychlých vozů" asi maj v Klatovech nějakou věšteckou kouli smajlík
19. 3. 2012 09:405
0 0
Mě zas rozesmálo, že startovný pro ty nižší třídy je dražší než slevněný za včasnou platbu smajlík.
Dane to píšou jen v článku, když se podíváš na ty částky, tak evidentně jim o přilákání posádek ze slabších tříd nejde..rád bych se mýlil, ale tipuju tak okolo 50aut..
19. 3. 2012 09:566
0 0
V klatovech opět nic nového improvivaci střídá nekompetentnost spolu s nenažraností a přehnaným sebevědomím.Ani letos tam nepojedu.
19. 3. 2012 10:327
0 0
No, někomu se asi pořadatelé Šumavy nezavděčí nikdy. Já si počkám s hodnocením na to, jak rallye proběhne.
19. 3. 2012 10:378
0 0
Původně napsal tead55

Mě zas rozesmálo, že startovný pro ty nižší třídy je dražší než slevněný za včasnou platbu.

Ale když posádka s malým autem pošle přihlášku i prachy včas, tak má slevu taky, ne? Takže v tom nevidím nic tak špatnýho. Úspora je tam taky...
xp
19. 3. 2012 10:399
0 0
1/ Souhlasím s tím, že informace o sníženém startovném vyšla ven až na poslední chvíli, rozhodně to není záměr, spíš souhra několika domlouvacích chybiček, včera jsme dělali vše pro to, aby to v rámci možností ještě vyšlo na světlo aspoň v minipředstihu před termínem
2/ Při úvahu o výši slev zkuste brát v úvahu, že loni byly obě klatovské soutěže ztrátové, a tak i přes nejlepší vůli není zkrátka možné dělat gesta haurů...
3/ Zájemcům o přesnou výši slev i startovného doporučuji překonat vlastní lenost a otevřít ZU, kde je vše přesně popsáno, v rámci krátké tiskovky na tohle nemůže být prostor
4/ Myslím, že vozů S2000 nepřijede málo, že je zájemců o čelní pozice v národním mistráku dost (viz startovka Valašky), nepochybuji o tom, že ani enek a podobných rychlých aut přijede taky dost - nicméně žádné nesmyslné představy určitě v tomto směru nikdo nemá, o čemž svědčí i plánovaná kapacita tratě pro Šumavu, tedy max.80aut (kéž by jich bylo aspoň 65)
5/ Zdali je či není "v klatovech opět nic nového", je samozřejmě věc názoru, já si myslím, že je tam nového dost - zároveň není sporu o tom, že jak říká teta Kateřina - "kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde"...
19. 3. 2012 10:4410
0 0
Tak už jsem ji překonal, bestii jednu.
19. 3. 2012 11:1011
0 0
Neni to trochu pojistka pro poradatele? Ohlasy jezdcu nejsou po lonsku zrovna pozitivni a poradatel by se timto krokem ujistil, ze nekdo pojede smajlík
19. 3. 2012 11:4812
0 0
Původně napsal xp

1/ Souhlasím s tím, že informace o sníženém startovném vyšla ven až na poslední chvíli, rozhodně to není záměr, spíš souhra několika domlouvacích chybiček, včera jsme dělali vše pro to, aby to v rámci možností ještě vyšlo na světlo aspoň v minipředstihu před t...


má pravdu ten chlapec
19. 3. 2012 15:4213 Upraveno 15:45
0 0
tak sem na to koukal 17 tisíc zlevněné startovné a 19 tisíc normální částka a pro vozy nižší třídy 18 tisíc... nedivil se že z nižších tříd tam moc velká účast asi nebude a řekl bych že šumava je jedna z nejdražších zavodu u nás ..je mi z toho blbě smajlíksmajlík samozřejmě se nechci nikoho dotýkat ,ale takový soukromník který chce jezdit českej mistrák bude vydělávat jenom na startovný smajlík
xp
19. 3. 2012 15:5814
0 0
Max.startovné je u nás rozlišováno podle toho, zda je soutěž zařazena v ME, EP koef10,5,2 atp.
Fox
19. 3. 2012 17:0515
0 0
Když tak sleduji současné dění, je mi trochu smutno. Jsem neskutečně šťastný, že minulý režim (doufejme) skončil nenávratně v propadlišti dějin. Jeho jediné pozitivum shledávám v tom, že i mně, čistému soukromníkovi, se podařilo splnit si klukovský sen a strávit pěkných pár sezón za volantem soutěžního vozu. Ano, na oblastích se platilo 100,- startovné a nebyly žádné náhrady. Ale už v malém mistráku se startovné neplatilo, byly náhrady za ujeté kilometry a od Svazarmu poukázka na jednu sadu soutěžních pneumatik za výrobní cenu. To např. obnášelo 6 kusů pneu, v našem případě Barum OR 27 Racing v rozměru 190/55x13 za 330,- kus. Ve "federálu" to samé, jen těch gum se dalo koupit víc. Ano, utratil jsem za svůj milovaný sport vše, co jsem vydělal, na nic jiného finance nezbyly - sponzoři prostě nebyli (nebo spíš ty správné kontakty na ty správné lidi). Přesto byly startovní listiny nacpané k prasknutí pořadatelé si nestěžovali. Ono totiž lidí, zapálených pro věc a ochotných udělat něco zadarmo a ve volném čase bylo nesrovnatelně víc než dnes, takže na soutěžích pořadatelé sice nevydělávali, ale přesto to šlo. Dnes má podobný sen můj synátor, ovšem má prostě smůlu - tolik financí, aby si kvalitně zasoutěžil soukromník s běžným zaměstnáním a bez správných kontaktů prostě dohromady nedá. Jediná (slabá) náplast spočívá v tom, že si může "zajezdit" aspoň online RBR (a docela mu to jde). Tenhle sport je prostě jen pro obchodně zdatné a (nebo) velmi dobře situované. Chápu, že doba je někde jinde a peníze jsou až na prvním místě, pak se ovšem nelze divit třeba tomu, že u nás nemáme dost špičkových jezdců. Teda - ne že by nebyli, ale prostě nemají na to, aby se "ukázali". Škoda pro ně, pro nás i pro tento sport jako takový.
19. 3. 2012 17:3016
0 0
Já se tam těším!!! Večer si v hospodě nedaleko Klatov nádherně fouknu harmoniku s místními kytaristy, trochu požiji a budu obdivovat líbivou výčepní. Když budu mít kliku, zúčastním se (jako divák) grilovačky či prasete (žlučník). Podívám se na 40 - 50 aut a asi polovinu historiků. Co víc může skromný chlapec chtít??? Není nic hezčího než Rally Šumava a Vltava.smajlík
xp
19. 3. 2012 17:4317
0 0
4Pivas: Je třeba ale správně naplánovat erzety, neb nejprve po nich pojedou historici (je to ME) a až pak soudobá auta smajlík
19. 3. 2012 17:5718 Upraveno 18:07
0 0
Foxi, jen namátkou si vzpomínám, že v roce 75 byla ojetá tisícovka za 30.000,- Nevím, jaká byla tehdy vejplata, ale já měl o 14 let později zhruba dvojku hrubýho, takže na jetý auto bylo třeba 15 vejplat. Kolik by to bylo dnes? Víc vejplat, nebo míň? Podotýkám, že to bylo civilní auto, ne závoďák. Jasně požadavky bezpečnost i "bezpečnost" to prodražujou, ale ani tenkrát si běžný soukromník taky jen tak nezazávodil. A že někomu půjčil auto autoklub, nebo Svazarm? To jo, ale na to se mušelo zase jinejm ubrat. Já tu dobu tak růžově nevidím. Ani tehdejší, ani tu dnešní smajlík Ostatně, k tehdejším oblastem, bych přirovnal dnešní amatérské soutěže, kde se dá jet takřka s kdečím (někde bohužel doslova), takže sny se daj plnit i teď a dokonce podobným způsobem smajlík
19. 3. 2012 19:1619
0 0
Původně napsal xp

Max.startovné je u nás rozlišováno podle toho, zda je soutěž zařazena v ME, EP koef10,5,2 atp.


No ale to je jeden ze základních nešvarů našich některých pořadatelů.Je prioritní soutěž jako Mistrovství ČR nebo nějaké ME či zóna? Myslím, že prioritní je účast posádek Mistrovství republiky a pokud si pořadatel požádá o zařazení své soutěže do nějaké "vyšší" úrovně, nesmí se to projevit ve výši startovného pro domácí posádky,prostě v duchu principu za stejné body stejné startovné.
Samozřejmě je možné obě soutěže administrativně oddělit a hodnotit účastníky zvlášť,když jde při soutěži MS odjet podnik domácího mistrovství/např.Francie/,neobstojí argument, že to u nás nejde!!!!
Navíc trochu mi uniká logika, kdy jsem "rád" jako pořadatel za 50 posádek se startovným 18 tis.,když bych mohl mít třeba až 100 aut za 12 tis.
Ale to by taky muselo fungovat hodnocení tříd,případně neuváženě a zbytečně nezavádět některé drahé bezpečnostní prvky a pak na druhou stranu z důvodu zařazení soutěže do vyšší ligy omezit počet seznamovacích jízd na dva....
19. 3. 2012 19:2420
0 0
Jak píše Vrátníček,zajímalo by mě kdo pojede Šumavu qůli EP a proč je tam vůbec zařazena,když to nikdo nejezdí.Co to pořadatelům přináší?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!