Ondřej Plšek - eWRC.cz
3. 4. 2012 14:21 − 3463× − 38

Jari-Matti Latvala nabídl rezignaci na jedničku týmu

Finský jezdec je připraven nést následky za nepovedený začátek roku, Malcolm Wilson je ale o jeho kvalitách nadále přesvědčen.

Začátek letošní sezony se Jari-Matti Latvalovi příliš nepodařil. V Monte Carlu vedl, ale pak havaroval. Švédsko sice vyhrál, ale v Mexiku opět havaroval z prvního místa. Portugalsko byl pak ten stejný případ – o vedení v soutěži přišel znovu po chybě, po které skončil mimo trať. Před začátkem sezony se počítalo s tím, že finský jezdec bude největší hrozbou pro Sebastiena Loeba. Nyní ale Latvala na mistra světa ztrácí již 38 bodů, zatímco Petter Solberg jen body čtyři. Jari-Matti Latvala tak týmu nabídnul, že by se Ford měl nyní soustředit na norského exmistra světa.

"Ano, Jari to nabídnul," potvrdil Malcolm Wilson autosport.com. "Řekl, že akceptuje, že je asi čas na změnu taktiky. Ale abychom se z toho dostali, tak mu musím poskytnout co největší podporu – a to také hodlám udělat. Pro mě je jediným jezdcem, který může bojovat se Sebastienem Loebem na stejné úrovni a porazit ho. A abychom vyhrávali mistrovství, tak musíme vítězit v soutěžích."

"Přiznávám, že tři chyby ve čtyřech soutěžích nejsou dobré," vysvětluje dále šéf M-Sportu. "Ale znovu dokázal, že je momentálně nejrychlejším jezdcem a já jsem v tomto sportu už dostatečně dlouho na to abych věděl, že to vyjde. Neexistuje žádný důvod, proč by neměl vyhrát příští čtyři soutěže – v minulosti se to již stalo. Vzpomeňte si na Colina, který v roce 2001 dlouho nedojel do cíle a pak najednou vyhrál tři soutěže v řadě."

"Strategie se nemění," řekl Wilson. "Když se přiblížíme polovině sezony a situace bude stejná, tak se samozřejmě věci změní."

Komentářů celkem: 38
3. 4. 2012 20:1221
0 0
Ono krásne sa ukázalo minulý rok, keď Jari nemusel ale mohol... bez tlaku jazdil top, potom púšťal Hirva. Jeho možno by bolo lepšie nechať v klame že je večná dvojka a akurát ho pred cieľom nebrzdiťsmajlík Rýchly je ako peklo, 3x odstúpil z prvého miesta, myslím že keby šiel namiesto svojich 100% len 99% tak tabuľka vyzerá úplne inak. smajlík Tento príspevok je myslený ako úsmevné zamyslenie sa.
3. 4. 2012 20:5322
0 0
Maestro, udrel si hlavičků o klinec smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
3. 4. 2012 21:0723
0 0
Novej.Čo to také udrieť hlavičků o kliněc?Vysveliťe mi pojem "Absurdný" !!!!smajlík
3. 4. 2012 21:1524
0 0
Hele bafane, to ti nevysvětlím, aj keby si bol terazky majorom.
3. 4. 2012 21:4425 Upraveno 21:45
0 0
Původně napsal Maestro

Ono krásne sa ukázalo minulý rok, keď Jari nemusel ale mohol... bez tlaku jazdil top, potom púšťal Hirva. Jeho možno by bolo lepšie nechať v klame že je večná dvojka a akurát ho pred cieľom nebrzdiť Rýchly je ako peklo, 3x odstúpil z prvého miesta, myslím že...


Ano, přesně muj názor!! Jde jen o to, zda-li dovede JML těch 99% udržet, nebo ne a bude mít pořád potřebu ject těch 100. Tohle z něj buď udělá šampiona a nebo jen střelce via Duval....smajlík
3. 4. 2012 22:2026
0 0
Petter jako jednička..? Už takhle i přes nějaký vyloučení se jim asi dost u citrónů smějí.. tak proč za to pořádně nevzít a nerozjet pořádnou komedii. Pak půjdeme pálit auta smajlík
3. 4. 2012 22:3427
0 0
S tím, že na to Peter nemá bych byl opatrný. Peter jede u Fordu od začátku to co po něm chtěli - spolehlivě sbírá body. A on sám pravděpodobně ví, že i musí, aby si místo v továrně udržel. Otázkou je co by se stalo, kdyby mu dal Malcolm status jedničky a "povolil" mu útok na titul. Věřím, že by tenhle starý mazák dokázal přitlačit a na šotolinách Loeba několikrát porazit.
3. 4. 2012 22:5228
0 0
BIGMIKE : Naprostý souhlas.smajlík
3. 4. 2012 23:2629
0 0
Petter by mal zbierat body A porazat Citroeny. To sa mu rozhodne nedari.
4. 4. 2012 01:4030
0 0
Vy jste všichni chytrý,chtěl bych vidět Vás na trati jak byste se s tím poprali smajlík
4. 4. 2012 08:0131
0 0
Jen tak mimochodem, je naprosto irelevatní, jak bychom to zajeli my...

K věci, jak řekl sám Malcolm, Latvala je jediný člověk, který dokáže Loeba porazit, tudíž volit ho jedničkou je naprosto logické. Kdyby Loeb občas skončil v příkopě, proč ne, Petter by ho dojížděním na stupních vítězů mohl v celkovém hodnocení porazit, ale pokud pojede Loeb (a dá se to předpokládat) naprosto bezchybně celý zbytek sezóny, sázet na někoho jiného než na Latvalu nemá cenu.
4. 4. 2012 12:2532
0 0
Původně napsal makaX69

shifty: JML je suverénně nejrychlejším jezdcem, až za ním je Loeb...


Naprostý souhlas s celým tvým příspěvkem. Teď jenom čekej, kdo nás tady ukamenuje.
4. 4. 2012 13:5533
0 0
Souhlasím!smajlík Většina rallye končí pro JML dřív, než pro Loeba a je proto nejrychlejšísmajlík
4. 4. 2012 14:5434
0 0
No vida, zrovna jsem se chtěl zeptat srovnáním čeho dojdu k tomu, že JML je rychlejší než Sebo. Děkuji, Novej.smajlík
4. 4. 2012 15:4235
0 0
Počet vyhraných RZ. To je srovnání, kdo je rychlejší. Ale netvrdím, že rychlejší = vítěz.
4. 4. 2012 16:5436
0 0
...to je absolutní blbost. I RZ se jedou s ohledem na vývoj soutěže
5. 4. 2012 08:4837
0 0
Ono ani toto nesmyslné porovnání není zas až tak košer. JML 22, Loeb 18, takže pokud by Loeb pokračoval v Portugalsku v SR jako JML bylo by to asi tak stejně, takže o "suveréně nejrychlejším" jezdci bych si dovolil velmi pochybovat. A to nemluvě o tom, že rally není jen o rychlosti, ale také o "jízdě hlavou", odhadu rizika atd. A tady myslím na Loeba zatím nikdo nemá.smajlík
5. 4. 2012 21:4938
0 0
Stejně tak jako kdyby JML pokračoval v Monte. Na rychlost je to pěkné sravnání. Apoň teda na asfaltech 1. etapy.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!