Ondřej Plšek - eWRC.cz
3. 4. 2012 14:21 − 3474× − 38

Jari-Matti Latvala nabídl rezignaci na jedničku týmu

Finský jezdec je připraven nést následky za nepovedený začátek roku, Malcolm Wilson je ale o jeho kvalitách nadále přesvědčen.

Začátek letošní sezony se Jari-Matti Latvalovi příliš nepodařil. V Monte Carlu vedl, ale pak havaroval. Švédsko sice vyhrál, ale v Mexiku opět havaroval z prvního místa. Portugalsko byl pak ten stejný případ – o vedení v soutěži přišel znovu po chybě, po které skončil mimo trať. Před začátkem sezony se počítalo s tím, že finský jezdec bude největší hrozbou pro Sebastiena Loeba. Nyní ale Latvala na mistra světa ztrácí již 38 bodů, zatímco Petter Solberg jen body čtyři. Jari-Matti Latvala tak týmu nabídnul, že by se Ford měl nyní soustředit na norského exmistra světa.

"Ano, Jari to nabídnul," potvrdil Malcolm Wilson autosport.com. "Řekl, že akceptuje, že je asi čas na změnu taktiky. Ale abychom se z toho dostali, tak mu musím poskytnout co největší podporu – a to také hodlám udělat. Pro mě je jediným jezdcem, který může bojovat se Sebastienem Loebem na stejné úrovni a porazit ho. A abychom vyhrávali mistrovství, tak musíme vítězit v soutěžích."

"Přiznávám, že tři chyby ve čtyřech soutěžích nejsou dobré," vysvětluje dále šéf M-Sportu. "Ale znovu dokázal, že je momentálně nejrychlejším jezdcem a já jsem v tomto sportu už dostatečně dlouho na to abych věděl, že to vyjde. Neexistuje žádný důvod, proč by neměl vyhrát příští čtyři soutěže – v minulosti se to již stalo. Vzpomeňte si na Colina, který v roce 2001 dlouho nedojel do cíle a pak najednou vyhrál tři soutěže v řadě."

"Strategie se nemění," řekl Wilson. "Když se přiblížíme polovině sezony a situace bude stejná, tak se samozřejmě věci změní."

Komentářů celkem: 38
3. 4. 2012 14:531
0 0
Hezký sympatický přístup z obou stran.
3. 4. 2012 15:002
0 0
... souhlasím, takhle si představuju chlapský přístup - z obou stran, žádné fňukání a miliony výmluv na kdeco...
3. 4. 2012 15:013
0 0
Ano, sympatický přístup, díky kterému Ford bude zase na Citroen ztrácet. JML je fajn člověk a určitě rychlej pilot, ale zralostí nesahá Loebovi, Hirvonenovi ani Solbergovi ani po kotníky. Pokud Petter předvádí to co předvádí, tzn. ztrácí pouze 4 body na Loeba, bude Ford naprosto hloupý a stupidní, pokud ho bude někdy nebo někde brzdit....přesný opak precizní teamové režie u Citroenu, kde vždy vládla pevná ruka a výsledky jasně ukazujou, co je ve finále to lepší(viz. nezabrždění Latvaly a následný projetí sezóny 2009 kdy byl Hurvajz o bod za Loebem...). Přijde mi občas, že Malcolm ani po úspěchu netouží....
DND
3. 4. 2012 15:014
0 0
Tak zatím asi není co řešit, snad jen kdyby došlo na taktizování. Jari je fakt pekelně rychlý a já mu i nadále fandím.
3. 4. 2012 15:025
0 0
jinak že je to chlapské a sympatické, s tím souhlasím....smajlík
3. 4. 2012 15:156
0 0
to shifty: naprostý souhlassmajlík Teď už to není o tom výhrát tři soutěže v řadě. Letos se končí na asfaltech a do tý doby musí mít Jari na vrch a ne dotahovat. A při vší úctě k němu si myslím, že lepší výchozí podmínky má nyní Petter. Rychlej je taky dost ale hlavně ta spolehlivost je někde jinde
3. 4. 2012 15:357
0 0
Tak zase nepřehánějte. Latvala je tady od to, aby porážel Loeba. Má na to, otázka je, zda pravidelně. Musí tedy jet hranu. Petter Solberg na to, aby porážel Loeba, nemá. Jeho postavení v pořadí MS je za tři třetí místa a jedno čtvrté. S tím se nemůže stát mistrem světa. A to Malcolm ví. Navíc Petter udělal v Portugalsku také chybu a jen díky zrušení jedné sekce (a vyloučení Hirvonena) nakonec skončil tam, kde skončil. Buďme realisti, Petter na mistra světa už nemá, když zrychlí, zničí auto. A to mu fandím, ale to je realita.
3. 4. 2012 15:428
0 0
Zkusit zrychlit by mohl. Maj zničit jedno nebo dvě autasmajlík
3. 4. 2012 15:479
0 0
Rozhodne si myslim ze Solberga takticky nikde brzdit nebudou. pokud Latvala vyrazne nestahne ztratu aby mohl utocit na Loeba. Potom bude zajimavy jak se budou rozhodovat, ale Latvala asi uz nenajde letos sebevedomi na takovej utok takze Petter skonci lepe.
3. 4. 2012 15:4810
0 0
No, to teda Malcolm Latvalovi pomohl. Dát mu za úkol vyhrát tři-čtyři soutěže v řadě smajlík To fakt jednoho uklidní, takovej závazek smajlík
3. 4. 2012 16:0011
0 0
shifty: To myslíš vážně, že mu (jim) JML nesahá ani po kotníky? Jak je vidět, tak chybujou všichni 4 (Mikko zatím teda moc ne), bohužel pro Jari-Mattiho to je na nejnevhodnějších místech, takže podle mě je to zas jen o větší smůle než u ostatních.
A ohledně taktizování, tim posečkáním do poloviny sezony o nic nepříjdou, pak až bude aktuální řešit týmovou 1 a 2. Nemyslím si, že bude na asfaltech už předem rozhodnuto. Podle mě by měl být Ford všem příkladem, co se vedení a vztahů týče.
3. 4. 2012 16:0212
0 0
Latvala sice rychlostně Loebovi stačí, ale je otázka, jak moc letos bude Loeb bezchybný(pokud chce opravdu končit)a zda nebudou lepší 3. místa než pár vítězství a na druhou stranu hodně nedojetí(viz. jako teď). A myslim, že Shacki Pettera trošku podceňuješ, pořád má na to vyhrávat a teď má tovární techniku. Po tom, co předváděl se soukromym autem....no uvidíme, je to zatim budoucnost...
3. 4. 2012 16:5513
0 0
Tak na to, že je ještě před nimi 9 soutěží a vy už po 4 rozdáváte tituly, tak to jste drsní Sibyllové smajlík Ano, končí se na asfaltech, ale kde je záruka, že bude muset JML dotahovat? Že to Séb třeba i na tom asfaltu nerozloží, nebo mu nekejchne auto. Nebo že mu nekejchne auto třeba na dvou jiných soutěžích?
Všechno jsou to prostě jenom spekulace, ale něktří už mají o mistru jasno teď smajlík
3. 4. 2012 17:0814
0 0
Portugalsko nemá vůbec cenu řešit, to se rpostě škrtá, nedojel tam ani jeden tovární vůz, jako kdyby se tam nejelo, takže se nic nezměnilo. A v ostatních 3 soutěžích byly Fordy rovnoceným soupeřem. Navíc Fordu je ted nějak taktika k prdu, jediný co musí, je dojíždět, ale taktizovat ve třetině sezony je kravina. Ted prostě jedou všichni naplno, de tu o každej bod do poháru týmů. Taktizovat se dřív jak v půlce sezony nezačne. Ford benmá důvod brzdit Solberga aby prosadil JML. DOkud byl JML na trati, tak se prosazoval sám. Jen je nervní, cítí letos šanci to konečně dotáhnout a to ho rozhodilo. Je to stejný, jako plzenští hokejisti. Ty se taky každej rok cítí na finále, takže chybujou. Bohužel, protože stejně jako fandim Plzni, tak fandim Fordu.
3. 4. 2012 17:2315
0 0
jakto že nedojel zádný tovární vůz? šak Petter bral bronz
3. 4. 2012 18:3716
0 0
Petter potřebuje vyhrát jeden závod ,pak ho to buď nakopne ,nebo ho odepíšu i já...
3. 4. 2012 18:3717
0 0
Přístup z obou stran se mi líbí, ale... Tvrdit, že Peter na to nemá je trošku úlet, i když začal jezdit asi rozumněji, než když bral titul. Brzdit ho je špatně! Jari má budoucnost- i když mu ještě letos nevěřím- a tak to podle mne Malcolm cítí. Ale rally zdaleka není jen o rychlosti- viz poslední závod. Peter sbírá body a Jari honí UFOna. Myslím, že rozhodovat, kdo je jednička a kdo dvojka je u Fordu blbost. Oba jedou svoje... Jen naučit Jariho, že hrana má své před a za, a každé funguje jinak...
3. 4. 2012 18:4618
0 0
Zatím je asi příliš brzy na soudy, jak pise Sabotage. Jarimu se sice zatim moc nedaří, ale i Loeb dokáže chybovat a auto od Citroenu umí kleknout. Snad se zadari a sezona bude jeste dale zajimava. Mimochodem Makinen v roce 98 měl stejnej začátek sezony jako letos Latvala a nakonec...
3. 4. 2012 19:3419
0 0
Původně napsal Spik

shifty: To myslíš vážně, že mu (jim) JML nesahá ani po kotníky? Jak je vidět, tak chybujou všichni 4 (Mikko zatím teda moc ne), bohužel pro Jari-Mattiho to je na nejnevhodnějších místech, takže podle mě je to zas jen o větší smůle než u ostatních.
A ohledně t...

Jezdeckou vyzrálostí určitě ne, rychlostně je JML spíš rychlejší než Petter....ale je to jen můj názor, názor je jako díra dop...., každej nějakou má...
3. 4. 2012 20:0120
0 0
shifty: JML je suverénně nejrychlejším jezdcem, až za ním je Loeb, který je ale na druhou stranu mnohem spolehlivější. Malcom ví co dělá a když už s tímto rozhodnutím JML přišel, tak se snad jeho smůla zlomí a získá konečně pro Ford tilul v jezdcích...V současné době na to nikdo jiný nemá, aby porazil Loeba. A jak ukázalo Portugalsko, tak i Loeb není bezchybný... 38b není to co by bylo v současné době rozhodující, soutěží je ještě dost a pevně věřím, že konečně letos někdo (JML/Sordo) Loeba porazí i na asfaltu...smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!