Irsko – vítězství pro Hänninena

Mikkelsen mu byl statečným konkurentem dokud neudělal zásadní chybu výletem mimo trať na superspeciálce a přišel o šanci bojovat o vítězství.

Třetí podnik šampionátu IRC máme za sebou, dvě etapy v průběhu pátku a soboty utekly jako voda a již známe vítěze i poražené. Na posádky čekalo patnáct měřených úseků o celkové délce 221,47 kilometrů. V pátek se jelo ve večerních až nočních hodinách s tím, že závěrečná zkouška dne Legane 2 byla zrušena. V sobotu pak na soutěžní posádky čekalo deset testů. Počasí měli závodníci velmi aprílové, sucho i déšť.

Přestože je Hänninen považován především za šotolinového specialistu, už se vyjezdil se Škodou Fabia S2000 na asfaltu natolik, že mohl od začátku do konce soutěže bojovat o první příčku. Až do RZ 12, superspeciálky Lisburn, bojoval Hänninen s Mikkelsenem ve vteřinkách, ale na speciálce vyletěl Mikkelsen mimo trať a ztratil okolo čtyřiceti vteřin. Hänninena pak už nikdo až do cíle neohrožoval a dojel si tak pro první příčku. V patách jim byl český jezdec Jan Kopecký, kterého tradičně naviguje Pavel Dresler.

Mikkelsen byl sice už od RZ 7 stálicí druhé pozice irské soutěže, ale pořád ještě měl šanci se pokusit dostat před Hänninena, svou šanci však zahodil na speciálce Lisburn. Kopecký se v podstatě na celou soutěž zabydlel za zády výše zmiňovaných jezdců, v cíli činila ztráta na prvního Hänninena přes minutu a půl. Další bojovník ze šampionátu IRC Arzeno s Peugeotem 207 S2000 dokončil o další skoro dvě a půl minuty za Kopeckým.

Kopecký jel s rozvahou, seveřané mu od začátku ujížděli, ale může být i tak na sebe i svůj vůz hrdý, protože si za zády udržel vůz specifikace WRC (Subaru Impreza S10 WRC 2004) pilotovaný Darrenem Gassem, který má značné zkušenosti s irskými tratěmi, na kterých pravidelně startuje. Gass tedy dokončil na celkově čtvrté příčce, páté místo pak náleží již zmíněnému Arzenovi, šestá příčka patří Eugenu Donellymu na prababičce mezi WRCčky Toyotě Corolla WRC.

Sedmá pozice patří opět vozu S2000 s domácím pilotem Craigem Breenem s Peugeotem 207 S2000, osmý dokončil Robert Barrable na Škodě Fabia S2000, devátá příčka pak náleží Seppu Wiegandovi na další Fabii S2000, první desítku pak uzavírá vůz Mini Cooper WRC pilotovaný Britem Derekem McGarittim.

Podtrženo a sečteno, Škodovek v první desítce je pět, dále tři WRCčka nebodující do šampionátu IRC od prehistorika Toyoty až po nejnovější Mini a nesmíme zapomenout ani na dva Peugeoty 207 S2000. Jak to po třetím podniku IRC šampionátu vypadá s bodováním? Mikkelsen si průběžně drží první příčku, na druhou pozici se posunuje Hänninen, na třetí se pak propadl Kopecký. Čtvrtý je pak průběžně Wiegand. Z tohoto vyplývá, že Škoda S2000 nemá v letošním ročníku šampionátu IRC doposud větší konkurenci, její piloti bojují jen mezi sebou.

Uvidíme ale, jak se bude IRC vyvíjet dále, na začátku května nás čeká další soutěž, 55. Tour de Corse, která bude zajisté více obsazená než tato irská soutěž.

Konečné výsledky si můžete prohlédnout na ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 22
8. 4. 2012 07:411
0 0
K autorce článku: nevím za co by měl být Kopecký hrdý,přeci WRC 2004 nemůže v žádném případě konkurovat speciálu S2000 nejnovější specifikace!Na první dva vůbec neměl a ujeli mu o "parník"
V příspěvcích k jedn.RZ to někteří dost výstižně uvedli:např.,že loňský titul si prohrál svoji opatrností!Že nejede hodně na hraně-bez toho se nevyhrává!Nebo,že jen u nás nikdo na něj nemá.Ale má!Já tvrdím,že jediný Roman Kresta a na Šumavě se to potvrdí!Z jeho rozhovorů po Valašce to také vyplíváboj o titul nevzdává.Ten jediný vždy měl srdce a
jezdil na hraně.Je jen otázka,zda si to může dovolit vzhledem k financím,které disponuje oproti Továrně!
Jinak úroveň IRC je slabá,odešel Peugeot a řada silných jezdců.I ten Eurosport tomu nevěnuje takovou pozornost jako dříve.
8. 4. 2012 09:212
0 0
Úspěch to v každém případě je. Já na to koukám z toho pohledu, že máme dobrého jezdce, který se vypracoval na pravidelné dojíždní na stupních vítězů. Někdo zas má potřebu shazovat pokaždé když nevyhraje.
Samozřejmě v absolutní rychlosti není špička, ale tak to prostě je a není pochyb, že v případě započítávání všech soutěží a bez koeficientů (jako je to v MS) by to byl velmi úspěšný způsob jízdy. IRC charakteru Honzovy jízdy moc nesedí, tam se obrazně řečeno víc vyplatí půlku soutěží vyhrát a na zbytku se vysekat, než dojet pokaždé druhý. Proto ten titul nemá.
8. 4. 2012 09:243 Upraveno 09:24
0 0
Kopecký má být na co hrdý. Za svoji kariéru dosáhl mnoha parádních výsledků a mezníků, kterých se podaří dosáhnout z našich jezdců jen málokomu. Ale nehodlám to nějakým "fandům" rally-sportu vnucovat, oni stejně vždy budou mít před očima pozlátko vycházejících skandinávských hvězd, mistrů světa či starých českých mazáků (tímto je nijak neshazuji, ale i pozice od třetího místa níž obsazují kvalitní a "nezavrženíhodní" jezdci), které jsou pro ně mezníkem a když kdokoli dokončí soutěž za nimi nezaslouží si komentář, a když je "náhodou" porazí, tak je to jen štěstí, zásluha techniky, protekce a bůhví co ještě a vítěství není zasloužené.
Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem si třetí místo zasloužili. Jen tak dál, udržet si ten "bednový" standart smajlík Držím palce
8. 4. 2012 09:284
0 0
To SKODA: Tak já vám nevím.. Nejdej bože, kdyby to v té své plné palbě Juho i Andreas někde vyklopili, tak se zde budou psát zase příspěvky, tak je Honza zkušený a vyspělí, že jel hlavou a poprávu si zaslouží výhru... Ale nestalo se a už se tu na Honzu snášejí slova kritiky z čehož skorto vyplívá co je to za šmejda, že s Takovou nás vůbec reprezentuje ve světě... vždy odjel dobrej závod a to, že se teď do bojů o zlato nezapojil neznamená z hola nic.. vzpomeňta si na Kanáry! ..i když to pro mě to bylo milé překvapení, tak se Andrease držel a byl mu víc jak konkurenceschopným soupeřem.. zamyslete se trošku.. smajlík
8. 4. 2012 09:375
0 0
Jdětě do háje někteří. Si nevážíte ničeho. Juho vyhrál zaslouženě. Andreas jel rychle a pod tlakem a hodně chyboval. Já bych toho Andrease moc nechválil někam do nebe volajícíh. Já bych si ještě počkal co vykouzlí a mladý a bude ještě vyhrávát. Honza zajel parádní výsledek. Měli by jste se zamyslet, že Honza dojíždí soutěže a končí na bedně. Zvolil opatrnější tempo, které držel až do cíle.
8. 4. 2012 09:386
0 0
Naprosto souhlasím , Kopecký je spolu s Prokopem jen přifouklá bublina , tam kde jsou,jsou jen pomocí marketingově propracovanému přílivu peněz ,ale srdce jim u toho chybí !smajlík
8. 4. 2012 09:487
0 0
Původně napsal Pepek75

Naprosto souhlasím , Kopecký je spolu s Prokopem jen přifouklá bublina , tam kde jsou,jsou jen pomocí marketingově propracovanému přílivu peněz ,ale srdce jim u toho chybí !


Marketing za volantem nesedí kolego smajlík: Jak už psal škodakitcar90 rychle se zapomnělo třeba na to, že Honza vyhrál první 3 soutěže co letos odjel!!! Není to tak dávno co všichni psali po Kanárech jakou jel Honza palbu atd. Nechápu, že když odjede jezdec soutěž prostě v klidu, tak se tady začne hned kydat na něho bordel, že za nic nestojí!!!smajlík
8. 4. 2012 09:528
0 0
..rovinka kolem živého plotu,odbočení a zase rovinka kolem plotu...tak škaredou rally jsem ještě neviděl...
8. 4. 2012 09:589
0 0
Jel super a hlavně asi věděl,že na ně stačit nebude tak se zbytečně nepokoušel riskovat aby to někde plácnul a Vy tady pak psali jaký je bl...!
8. 4. 2012 10:1910
0 0
To tu jako člověk nemůže napsat svůj kritický názor?
8. 4. 2012 10:2411
0 0
SKODA:"Kresta,ten jediný vždy měl srdce a jezdil na hraně" smajlík Třeba jako loni na Barumce? smajlík Nedělejte tady z Kresty boha,to není a nikdy nebyl a tady ty blitky,co tady po každém závodě píšete,mu nijak nepomůžou.Po Šumavě se ukáže akorát to,že tady u nás momentálně na Kopeckého nikdo nemá a ani nemůže.Má prostě nejlepší podmínky,není dřevěný a tak jich dokáže docela solidně využívat.Nesnašte se nám tady pořád dokola vnucovat pořadí nejlepších a nejhorších jezdců v republice,to není sport pro masy,kde by se to zhruba dalo,to je rally a tu je to z větší části o financích.
8. 4. 2012 10:4312
0 0
Ještě pro SKODU,kde berete jistotu,že WRC04 nemůže konkurovat S2000 v nejnovější specifikaci?Máte snad zato,že by Darren Gass s nejnovější specifikací S2000 byl rovnocenějším soupeřem pro jezdce formátu Hanninena,Mikkelsena?Já si to totiž vůbec nemyslím a spíš bych řekl,že by Gass dostal ještě o dvě minuty více.Ono přeci jenom cca 60 koní,je 60koní a i v MČR Sprintrally,mě např. Odložilík s Xsarou nepřesvědčuje o opaku smajlík.A to bych ještě řekl,že dostat se s WRCem na limit je daleko těžší,než s S2000 a dokáže to mnohem méně lidí.
8. 4. 2012 11:0113
0 0
Pro mě byl Honzův výkon taky trochu překvapením, říkal jsem si rychlej uskákanej asfalt by mu mohl sednout, ale nakonec ne. Ale v žádném případě bych z toho Honzu nijak neobviňoval! Pan SKODA je teda asi větší srdcař a určitě by Juhu s Andreasem roznesl na kopytech.... Pro mě skvělý, vyrovnaný a hlavně takřka bezchybný výkon od Honzi a Pavla!smajlík
Pepek75: Honza určitě není marketingová bublina!! To, že má úspěšného taťku, který ho v tom plně podporuje, z něj nedělá nějakýho mazánka. Naopak buďme rádi, že tu takové rodiny jsou. Taky to není všechno, bez svého talentu by určitě nebyl tam, kde je. Trochu mi tu zase smrdí závist tipickejch čecháčků!smajlík
8. 4. 2012 11:1514
0 0
Jak to tady tak čtu, někteří by byli absolutně spokojení kdyby z naší republiky nejezdil nikdo, pže na to buď nemá srdce a nebo má "tatínka" a takové přece vidět ve světě a ani u nás nechceme!!!smajlík Je to až k smíchu co tady někdo dokáže napsat. smajlík
Loa
8. 4. 2012 12:1615
0 0
ufozt: menší chybička v článku: 6. byl Breen a 7. Donnelly, je to v článku uvedeno obráceněsmajlík
Fox
8. 4. 2012 12:4916
0 0
Vážně nechápu ty neustálé slovní půtky a přestřelky. Zaprvé - každý má právo na svůj názor, ale to snad není důvod k tomu, aby mi praskla žilka, jak se u některých přispěvatelů docela vážně obávám. Za druhé - trochu nerozumím některým příspěvkům, ze kterých vyplývá, že pokud jezdí ve světě někdo od nás, nesmí být kritizován a je okamžitě pasován za pana nejlepšího. Probůh, uvědomte si konečně, že nejsme pupek světa, že se u nás nerodí nejlepší jezdci na světě (a pokud ano, nedostanou příležitost). Každý "náš" jezdec jede to, na co má jezdecky - finančně na to jistě má, protože jinak by nejel vůbec. A že jsou ve světě lepší jezdci než ti "naši" je snad nabíledni. To je prostý fakt, který ovšem některým lidem stále dělá problém přijmout.
Čili abych to shrnul - ano, Honza může být hrdý na svůj výsledek, zajel to, na co má a co se od něj dalo očekávat. Že je Juho nebo Andreas zkrátka lepší je sám ochoten uznat, na rozdíl od některých svých fandů.
A jen poznámka na konec: Moc prosím, pokud někteří z vás nezvládají základy české gramatiky, měli by zvážit, zda by nebylo lepší své příspěvky omezit na holé věty a ještě si je po sobě přečíst a zkontrolovat. Ony totiž při čtení některých příspěvků bolí oči smajlík
8. 4. 2012 14:0917
0 0
Původně napsal ralmen

To SKODA: Tak já vám nevím.. Nejdej bože, kdyby to v té své plné palbě Juho i Andreas někde vyklopili, tak se zde budou psát zase příspěvky, tak je Honza zkušený a vyspělí, že jel hlavou a poprávu si zaslouží výhru... Ale nestalo se a už se tu na Honzu snášejí...

Přesně jak píšeš, kdo chce nadávat, vždycky si důvod najde...a srovnávat kdo má větší srdíčko, jestli Kresta nebo Prokop nebo Kopejda, to už je fakt demence. smajlík
8. 4. 2012 16:3918
0 0
To Honza14a Shifty:vůbec neříkám,že Kopecký není výborný jezdec,jen jsem reagoval na autorku článku kde doslova oíše:Kopecký může být hrdý,že za ním zůstaly vozy VRC specifikace 04.S2000 je techn.úplně někde jinde !!! rovněž ,ale také zíleží kdo s tím pojede-pokud Leeb ,tak prosím!Kdyby měl Kopecký srdce jako Andreas,tak byl v loni mistrem!
9. 4. 2012 09:1819
0 0
To Honza 14 ještě jednu připomínku:v žádném případě tady pořád nevnucuji pořadí jezdců.Rozhodně bych byl rád, aby jste mě neurážel,že tady po každém závodě píši"blitky".Já to o Vašich příspěvcích také neříkám a mohl bych,protože když napíšete,že Kresta ukázal jaký je srdcař na Barumce,tak je to super blábol.Každý fanda,který rally trochu sleduje ví,že Roman si musel jet pro body na titul když to Valda hned v úvodu rozbil!
Ono vážení ,kdo chce vyhrávat,tak musí jet v plné palbě a tovární jezdec si to může dovolit,protože za ním jsou finance.
Už více nebudu reagovat,protože to nemá cenu.
9. 4. 2012 11:3220
0 0
SKODA: Tak tady pořád neznehodnocujte výsledký druhých,krom Kresty.Když Kopecký porazí Krestu,vždycky je to v zázemí,v tom,že Kresta si nemůže dovolit jet takovou hranu a skončí to u toho,že jediný Kresta má srdce a je nejlepší.Na Šumavě se ukáže a spousta řečí,které ve mě budí dojem,že vy přesně víte,kdo je nejlepší a kdo nejhorší.Kresta už svoji šanci měl a svého času měl také bezkonkurenční podmínky u nás.Momentálně je má Kopecký,tak mu je přejte,stejně jako byste je určitě přál Krestovi.Myslíte,že Kopecký nemá srdce?A to jako proto,že byl "až" druhý v IRC za jedním z nej pilotů na světě Mikkelsenem?Kdyby Mikkelsena porazil,znamenalo by to snad,že nemá srdce Mikkelsen?Někdo prostě musí vyhrát a někdo být druhý,nějaké srdce bych do toho netahal.
A ještě k té technice,S2000 je možná technicky někde jinde,než WRC 04,ale chybí jí jaksi přes 50koní a to bych řekl není zrovna zanedbatelný rozdíl.Viděl bych to na pořádnou prohru pro S2000.Samozřejmě za předpokladu,že v tom budou sedět vyrovnaní jezdci.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!