11. 5. 2012 10:59 − 3225× − 22

Rozhovor s ředitelem Rally Vrchovina

Pohled do zákulisí pořádání rally nabízí rozhovor s Petrem Tušerem, ředitelem Rally Vrchovina, jehož část vám přinášíme.

V magazínu Sport Motor News č. 13/2012 vyšel obsáhlý rozhovor s ředitelem Rally Vrchovina Petrem Tušerem. Ten nechává hodně nahlédnout do zákulisí pořádání rallysprintu a vysvětluje, že vše není tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. Přinášíme vám část rozhovoru, kde se Petr Tušer vyjadřuje k ožehavým tématům, jako bylo třeba měření rychlosti při seznamovacích jízdách, které se v tiskových zprávách objevilo i zde na eWRC.cz. Celý článek si přečtěte ZDE:

Petře, proč jste letos přistoupili k měření rychlosti na rychlostní zkoušce soukromou firmou během seznamovacích jízd a pokuty za překročení rychlosti vybírali jako „doplatek startovného“?

Začnu zase trochu ze široka. Když někam přijdete na obec a nabídnete jim, že se tam pojede rally, tak se téměř všude setkáme s kladnou odezvou. Rally samotná přinese oblasti užitek. Pokud tedy člověk po sobě spraví komunikace, nenechá nepořádek a dluhy. S tím problém nemáme, a proto nás obce vítají po roce zase zpět. Problémem jsou ale seznamovací jízdy. Ne všichni závodníci dodržují rychlosti a nechovají se na silnici zrovna ohleduplně. V den seznamovacích jízd je na silnicích běžný provoz a lidé jedou nakupovat, do práce, ze školy…Je pro ně opravdu nebezpečné, když potkávají více než sto trénujících vozidel, z nichž některá jedou velmi rychle…

Inkriminovaný úsek, kde jsme nakonec měřili, nebyl vůbec dopředu vybrán k měření. Vytipovali jsme si jen dvě obce, kudy se projíždělo a to byl Český Rudolec a Klenová. V lesních úsecích letos nebyl problém s cyklisty, a tak se zde neměřilo. Dostali jsme ale v průběhu seznamovacích jízd několik oznámení, že na jednom úseku, mezi obytnými částmi, kde ale není ukončena obec dopravní značkou, dochází k tomu, že se tam jezdí velmi rychle. Tak jsme radar poslali tam. A to co jsme změřili, mluví za vše. Rekord jsme měli 111 km/h na padesátce… O jménech se nebudu zmiňovat.

Pokuta není to, co by pořadatel potřeboval a čím by si chtěl vylepšovat rozpočet. Když bych chtěl peníze od závodníků vybírat, tak budu postupovat přesně podle řádů, kde jsou stanoveny vysoké pokuty odstupňované podle kilometrů, o které se překročí rychlost. To jsme nedělali. Pokuty jsme dávaly kvůli tomu, aby byl během seznamovaček klid a to fungovalo. „Doplatek ke startovnému“ jsme dávali proto, aby si to jezdci mohli dát do nákladů. Příště už to ale taky neudělám.

Letos mě při vaší soutěži hodně zaujal systém objížděk a uzavírek, který udělal oblast rally totálně neprůjezdnou a vše se muselo hodně objíždět. To byl záměr?

Nebylo to úplně schválně, ale vyšlo to tak nějak ze situace. Museli jsme uzavřít hlavní silnici mezi Strmilovem a Kunžakem kvůli servisu a z toho vlastně vznikla objížďka objížďky. Uzavřeli jsme i hlavní silnici v obci Markvarec, ale to bylo zase kvůli kilometrům, protože jsme se krátce před koncem roku dozvěděli, že bychom neměli jezdit tři průjezdy rychlostními zkouškami ve více případech, a tak bylo třeba někde získat kilometry prodloužením rychlostních zkoušek. Právě tato RZ se k tomu nabízela a podle mě tím vzniklo i velmi pěkné divácké místo. Naším cílem ale určitě nebylo vytvořit neprůjezdnou oblast. Z dnešního pohledu to asi nebyl dobrý krok, ale jak jsem se doslechl od diváků, tak stíhat se i tak dalo velké množství rychlostních zkoušek, jen to možná nebylo tak pohodlné. To třeba příští rok už taky nejspíš nebude.

Máš na srdci něco, co bys chtěl vzkázat divákům na rally a nám rýpalům, kteří sem tam napíšeme nějaký, třeba i kritický článek?

Rejpalové jsou od toho, aby do věci rejpali a já si myslím, že z každého, i negativního hodnocení se dá vzít si něco pozitivního. Člověk si to svým rozumem musí přebrat, co udělal špatně, a hlavně z jakého důvodu to udělal. Divákům děkuji, že se letos chovali ukázněně, nebyl s nimi žádný větší problém, a že jich přijelo víc, než v roce 2011. Rally se udělala i větší propagace v médiích a i to asi bylo vidět. Celkově si myslím, že panovala vcelku pohodová atmosféra. Těším se, že příští rok bude Vrchovina zase o něco lepší a populárnější.

Celý článek najdete ZDE:

Komentářů celkem: 22
11. 5. 2012 12:361 Upraveno 12:39
0 0
Citace: "Pokuta není to, co by pořadatel potřeboval a čím by si chtěl vylepšovat rozpočet. Když bych chtěl peníze od závodníků vybírat, tak budu postupovat přesně podle řádů, kde jsou stanoveny vysoké pokuty odstupňované podle kilometrů, o které se překročí rychlost. To jsme nedělali. Pokuty jsme dávaly kvůli tomu, aby byl během seznamovaček klid a to fungovalo."
Reakce: Hezky řečeno, leč toto lze slušně označit za blábol pro pitomce, nikoliv realitu. Pokuty (ať to pan ředitel nazývá jak chce) byly oznamovány závodníkům ve večerních, potažmo nočních hodinách, takže s pořádkem při seznamovačkách to mělo houby co do činění. Leda, že by pan ředitel vizionářsky myslel na rok 2013. Princip a místo měření bylo naprosto regulérně zvoleno tak, aby se tam co nejvíc vybralo, a co nejvíc lidí nachytalo. Takže mně tento rozhovor především objasnil, co si mám o panu řediteli myslet. Tím samozřejmě neschvaluji mistry volantu, kteří tam valili jako nejmenovaný. Ale mydlit to 1.000,- Kč za 60 km/hod, to je hodno policejní povahy.smajlík
11. 5. 2012 14:122
0 0
Máš pravdu,blábolů jsme tu už slyšeli i od jiných ředitelů.Proč oni nejdenají podle řádů.Jezdci jsou povinni se tak chovat a vystupovat,jen ředitelé si tořídí sami podle svého.
11. 5. 2012 14:293
0 0
Jak mam rozumět " krátce před koncem roku dozvěděli, že bychom neměli jezdit tři průjezdy rychlostními zkouškami ve více případech " ??
11. 5. 2012 14:474
0 0
proč jezdci kalí v obci 110smajlík a nejen tady. nedávno jeden jezdec co si zde na serveru mnoho stěžuje na radaru v obci 112smajlík a v obci ne v úseku kde nejsou domy.
na druhou stranu vybírat za 60kmh je zhovadilost. a účtovat to jako doplatek startovného je nesmysl odporují řádům. ale každá ticka do rozpočtu dobrá já vímsmajlík
11. 5. 2012 14:495 Upraveno 14:55
0 0
Mě zaujala jedna věc a cituji: "Když bych chtěl peníze od závodníků vybírat, tak budu postupovat přesně podle řádů, kde jsou stanoveny vysoké pokuty odstupňované podle kilometrů, o které se překročí rychlost."
Proč tedy nepostupoval podle řádů ? Souhlasím s Františkem , který zřejmě reagoval na předešlý komentář . (Musel jsem opravit ,chyběl mi jeden komentář a najednou se objevil.Asi chyba na mém očním pozadí)
11. 5. 2012 14:546
0 0
není tu žádný smazaný komentář
11. 5. 2012 14:567
0 0
Tak jsem si všiml , proto ten upravený komentář. smajlík
11. 5. 2012 15:018
0 0
Původně napsal Koukola Josef

Tak jsem si všiml , proto ten upravený komentář.

stanou se i horší věcismajlík
11. 5. 2012 15:119
0 0
Někdy ano , ale je zajímavé že v poslední době se ředitelé obhajují vydáváním tiskových zpráv nebo zvěřejňováním rozhovorů. Mají asi proč .
11. 5. 2012 15:2510
0 0
tak je to lepší než když se zavřeli za hradbu mlčení
11. 5. 2012 15:3311
0 0
Taky jsem si všiml že v polsední době tu je hodně článků s řediteli závodů.Ale zatím asi nejčtenější je ředitel z Valašska.
11. 5. 2012 15:4112
0 0
Tak proč by se nevyjadřovali, když můžou piloti, že? Může ten, kdo chce a má k tomu co říci. Jinak co se týče neukázněnosti na seznamovačkách/přejezdech mám od lonské Prahy zkušenost i já, a to mezi barákama na úzké silničce, takže víceméně souhlasím. Btw shodou okolností dneska kamarád dostal za překročení rychlosti o 20 Km/h 500,- a dva body, takže tisícovka za překročení o 60 km/h mi nepřijde tak hrozná. Nejsem sice příznivcem měření a jako řidiči mi policejní auta schovaná za bukem vadí, ale 60 Km přes limit je už asi moc....
11. 5. 2012 15:5313
0 0
Myslím si , že pořadatel a posádka se mají chovat podle řádů . Neuznávám jeho obhajobu , kterou jsem už citoval .
11. 5. 2012 16:0014
0 0
Původně napsal Martin Vintr(Didier)

Tak proč by se nevyjadřovali, když můžou piloti, že? Může ten, kdo chce a má k tomu co říci. Jinak co se týče neukázněnosti na seznamovačkách/přejezdech mám od lonské Prahy zkušenost i já, a to mezi barákama na úzké silničce, takže víceméně souhlasím. Btw sho...

Ta ticka byla za 60 km/hod mezi obcemi bez označení konců.Ne za překročení o 60. Tož to pro upřesnění.
11. 5. 2012 16:0315
0 0
Pivas: AAha, nechal jsem se unést tím, že jsem viděl snímek toho zmíněného "rekordu" a nějak si to spojil s tou tisícovkou. Potom tedy výši pokuty taky nechápu....
11. 5. 2012 16:2216
0 0
A prozradi mi někdo jak je to s těma třema prujezdama RZ?
11. 5. 2012 17:2417
0 0
Otázka je, jestli by pokuta vybraná v souladu s řády šla taky do kapsy pořadatele. A další otázka je, jestli by podle řádů bylo vůbec relevantní měření, které neprovádí policie.
11. 5. 2012 17:4918
0 0
Původně napsal mikal

A prozradi mi někdo jak je to s těma třema prujezdama RZ?


Loni si jezdi stěžovali, že tři průjezdy RZ je moc, dva jsou akorát a třetí je nebezpečný z důvodu ztráty koncentrace. Někde by se tu dal dohledat článek k tomu určitě (z loňska).
11. 5. 2012 22:4619
0 0
Protože na to měření jsem poukazoval já a těch 61 km/h jsem jel také já dovolím si reagovat.
1) Uznávám svoji vinu,nevšiml jsem si,že tam není značka.
2) Vadí mi porušování rychlosti při seznamovačkách a snažím se to dodržovat. V obytné zóně mě těžko změří,v lesních úsecích jsem dodržoval 50 km/h a to,že jsem jel 61 tam kde jsem si omylem myslel,že se může 90 snad dokazuje,že nejsem velký hříšník.
3) Malou omluvou mi je,ale to nemůže pan ředitel vědět,protože jak říká nikdy nezávodil,že když si píšu rozpis tak označení obce nesleduji,stačí,že zmizí domy. V tomto případě byly kolem louky (fotka je u mé tiskovky) takže jsem si myslel,že jsem mimo obec. Opakuji,moje vina.
4) Měření v tomto úseku je podle mého sviňárna a když už si lidi stěžovali,mohl pořadatel přihlédnout k tomu o jaký úsek se jedná a postihovat výraznější překročení rychlosti.
5)Bylo nám řečeno,že je to kvůli cyklistům,ale my jsme snad ani žádného nepotkali-vzhledem k počasí nic divného.
6) Když mi pan ředitel chtěl umožnit dát si do nákladů pokutu tak se mohl zeptat,jestli o to mám zájem. Nemám.
7)Změřili mě cca v 11 hod,ani nevím kdo a čím měřil,ale z ředitelství mě o tom informovali před 22. hod s tím,že když nezaplatím tak nejedu. Tím mi sebrali možnost se bránit,protože ředitelství bylo již zavřené a ráno jsem rozhodně neměl náladu se dohadovat.
8) Až na toto měření a já znovu opakuji,že to byla sviňárna,nebo zákeřnost,abych neurazil , se mi soutěž LÍBILA a nemám co bych jí vytkl. Pořadatelé se snažili a bylo to vidět.
Jiří Sutr
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!