Ondřej Plšek - eWRC.cz
23. 6. 2012 13:19 − 3129× − 22

Hirvonen nesmí útočit na Loeba

Citroen znovu zavedl týmovou režii, oba jezdci mají držet své pozice a Sebastien Loeb si tak jede už pro další vítězství v mistrovství světa.

Sebastien Loeb se o vítězství na Novozélandské rally může připravit již jen vlastní chybou nebo technickou závadou na Citroenu DS3 WRC. Konkurence z týmu Ford chybovala již v pátek a je z boje o vítězství mimo hru, Mikko Hirvonen zase útočit nesmí. Sice na Loeba ztrácí jen necelých sedm sekund, ale tým Citroen před poslední etapou vydal týmovou režii, která Finovi útok na první místo zakazuje.

"Řekl jsem jim, že mají zůstat na svých pozicích. Nedává smysl zítra nadále bojovat o vítězství," řekl šéf Citroenu Yves Matton. "Sebastien má na zítra ještě několik měkkých gum, Mikko je už nemá. Situace by tak mohla být jen těžší, kdyby proti sobě bojovali. Proto je smysluplné je zastavit. S Mikkem jsem mluvil, rozhodnutí rozumí a vidí situaci stejně jako já."

Komentářů celkem: 22
23. 6. 2012 13:391 Upraveno 13:43
0 0
No tak už jen zbyvá otevřit šampaňo a slavit doubel. Gratuluji good work...
23. 6. 2012 14:372
0 0
Tohle je nuda a ne mistrovství světa...
23. 6. 2012 14:533
0 0
je mi z toho normalne na bliti!!!! o cem to tedy sakra je!!! Myslim ze by bylo fer at si utrhnou kazdej tolik bodu kolik si vyjedou, Seba 2 flek neohrozi !!! Takhle to MS zenou jen do sracek !!!! sorry za mluvu, co na srdci, to na jazyku smajlík
Fox
23. 6. 2012 15:174
0 0
Čemu se prosím pěkně divíte ? Za situace, kdy speciály WRC jsou neuvěřitelně drahé je logické, že těch pár týmů co se téhle šaškárny účastní se snaží maximalizovat zisk bodů, když už do toho ty šílené peníze vráží. Že to první, co tím nejvíc trpí je sportovní hodnota je sice smutné, ale z hlediska FIA zřejmě nepodstatné.
23. 6. 2012 15:195
0 0
V tomhle směru musím konstatovat že F1 je na tom líp. Možná je to tím že teamy jsou tam vyrovnané. Až přijde VW a Ogier bude dýchat Citroenu více na záda budou mít složitější taktizovat. Chce to konkurenci pak je némě prostoru pro výmysly. Když jede první čtveveřice v 10 sekundách tak se nedá nic vymyslet.
23. 6. 2012 16:186
0 0
Myslim ze ogier nebude dychat na zada citroenu .... spise naopak smajlík
23. 6. 2012 19:187
0 0
smajlík
To už je vopičárna, ne soutěžení! smajlík
Ještě, že spánek je tak zdravý! Na co sledovat něco, o čem rozhodují jen prachy a zase jen prachy!
Hnus!smajlík
23. 6. 2012 19:588
0 0
Ale pánové, čemu se divíte? Proč se nervujete? Proč chcete zvracet? Vždyť týmová strategie, taktika je zcela normální, je tady v podstatě po celou dobu historie motoristického sportu a není na tom nic špatného! Ti jezdci reprezentují nějaký tým, nějakou značku, za svou práci jsou placeni a ne zrovna špatně a tak mají i své pracovní povinosti a úkoly!
23. 6. 2012 20:289
0 0
Všechno to začalo jít do kelu, když FIA předepsala, že musí být nahlášená dvojka do bodování za tovarní tým. Tím pádem ztratilo smysl nasazovat 3 nebo 4 auta, jako tomu bývalo. Otázka je, zda to nechtěly samy automobilky, aby se jim to ušetřilo náklady...
23. 6. 2012 20:5610
0 0
Už to ani nemusím sledovat, když vím, jak to dopadne...
23. 6. 2012 21:0511
0 0
Nejde o to že strategie je součást rally už několik let. Ale komu se to libí ? Tady o vítězství májí rozhodovat vteřiny a né šašci v košilích...
23. 6. 2012 22:5512 Upraveno 22:56
0 0
Naprosto logický krok! Když už chcete na někoho nadávat, tak na Ford nebo třeba Latvalu, že nejsou v závěsu pár vteřin za Hirvonenem - to by pak měli oba Citroni za úkol jet kudlu co to dá, bez ohledu na pořadí jedničky a dvojky.

Ale aby se my(i)dlili dva jezdci jednoho týmu který maj za sebou konkurenci na minuty? Proč? Aby někdo mohl doma u resultů masturbovat nad vyrovnaným soubojem dvou kolegů z týmu?

Odsuzuju taktiku zastavení posádky nebo úmyslných penalizací - to už je MOJÍ optikou za čárou (ale bejt šéf týmu tak můžu mít opačný názor). To se mi taky nelíbí. Ale tohle je něco jinýho, protože praštit by s tím mohl v ostrým souboji jak Hirvo, tak Loeb. A double má pro tým jak sportovní tak marketingový význam.

Ale chápu, že vnímání širších kontextů může být pro někoho prostě od přírody složité.
24. 6. 2012 02:3813
0 0
Josef Vrátil Vždyť týmová strategie, taktika je zcela normální, je tady v podstatě po celou dobu historie motoristického sportu

Trošku bych si vás dovolil poopravit.Toto se děje až od vypsání MSznaček,když do vývoje začly sypat prachy továrny.Dokud se jelo MSjezdců,tak kažedj za svý a poctivej boj.Ale to jsme už u jiný Rallye.Dneska je to jen Rally.Jinak se vším s vámi souhlasím.smajlík
24. 6. 2012 02:3914
0 0
Původně napsal Josef Vrátil

Ale pánové, čemu se divíte? Proč se nervujete? Proč chcete zvracet? Vždyť týmová strategie, taktika je zcela normální, je tady v podstatě po celou dobu historie motoristického sportu a není na tom nic špatného! Ti jezdci reprezentují nějaký tým, nějakou značku...
24. 6. 2012 02:4115
0 0
omlouvám se za "TUPL".Ruka byla rychlejší než hlava!smajlík
24. 6. 2012 09:5316
0 0
starej pes: Mluvíme li o motoristickém sportu obecně, pak strůjcem závodní taktiky je jistý Christian Lautenschlager, který připravil fantastické vítězství Mercedesu na Velké ceně Francie 1914. Proti technicky silnějšímu Peugeotu. Mluvíme li o rallye, tak se týmová taktika uplatňovala už v 70. letech, v době Stratosů, kdy Dr. Cesare Fiorio nutil Waldegaarda, aby tam, nebo onde neútočil na Munariho, nebo zpomalil a pustil ho před sebe. Munari byl ikonou Lancie a idolem celé Itálie... Jenže v té době byl Björn Waldegaard takové jméno, že si mohl dovolit i "zlobit" a tyhle prohřešky se nebraly až tak vážně... V 80. letech zcela běžně Audi určovalo už na začátku sezóny, na koho se pojede, kdo je předurčen k tomu, aby slavil titul mistra světa, kdo bude vyhrávat soutěže, kdo bude nosičem vody. V roce 1982 to byla Michele Mouton, Audi chtělo mít první ženu jako mistrini světa. Vyhrála tři soutěže, pak Röhrlův tlak neustála a chybami se o jasný titul sama připravila. Ale Mikkola a Blomqvist jeli na ni jako nosiči vody! V roce 1983 jeli všichni na Mikkolu a ten titul získal. V roce 1984 jeli všichni na Blomqvista a ten titul získal. V roce 1984 si dovolilo Audi "jinou" režii jen na Monte. Protože Röhrl s Blomqvistem předváděli doslova bratrovražedný boj, bylo řečeno, že kdo vyhraje první Col de Turini, vyhraje i Monte, a nikdo si nedovolil říct ne... V uplatňování strategie, taktiky nejednaly jinak ani Ford, ani Mercedes, ani Fiat (v 70. letech), ani Peugeot, ani Lancia (koncem 80. let), ani později třeba Toyota... Prostě strategie k tomuto sportu patří a může se nám to líbit, nebo nelíbit, jsme "jen" diváci, fanoušci...
Pořád si spousta z Vás neuvědomuje to, že ty fabriky do toho sypou obrovské peníze, pro nás smrtelníky nepředstavitelné peníze. A ty týmy jsou těm fabrikám přímo odpovědné! A jezdci jsou "jen" zaměstnanci. A fabriky chtějí výsledek, tým musí pro to všechno udělat a jezdec musí poslouchat! Tak to prostě funguje a tak to i musí fungovat! Tým/fabrika si neplatí jezdce proto, aby se vydováděl, aby si zaskotačil, aby si zajezdil, tam vyhrál, tam byl desátý, tam rozflákal dvě tři auta... Ti si ho platí za předem smluvenou a maximálně kvalitní práci!
24. 6. 2012 10:1717 Upraveno 10:17
0 0
Původně napsal finn

Naprosto logický krok! Když už chcete na někoho nadávat, tak na Ford nebo třeba Latvalu, že nejsou v závěsu pár vteřin za Hirvonenem.

Do šutru špendlíčkem vyškrábat smajlík
24. 6. 2012 11:1118
0 0
Pane Vrátil úplně se vším s vaším vyčerpávajícím vysvětlením souhlasím.Určitě by všem mělo bejt jasný že kdo platí,určuje a nařizuje pravidla.Takhle to zkrátka je v každým sportu,ať se to někomu líbí nebo ne.Taky znám jeden málo známý výrok šéfa Lancie v době slávy.Když jezdci říkali že se již nedá zrychlit,že je to už o zabití.Šéf řekl,že za vratama stojí řada jezdců,kteří jsou ochotni se pro titul v Lancii třeba zabít,tak že je klidně vymění.
24. 6. 2012 11:4319
0 0
Pokud se nepletu, velmi ostré diskuze na Vámi zmiňované téma byly po tragédii na Korzice 1986, kdy zahynuli Toivonen a Cresto. Mnohokrát se psalo o tom, že Toivonen startoval s horečkou, s vysokou horečkou, měl snad chřipku, angínu, nebo nějakého takového neřáda. Očividně mu bylo zle a i lékař Lancie PRÝ nedoporučoval start... Cesare Fiorio ale dal jasný příkaz a Toivonen vyhověl... Naposledy... Navíc ta havárie vypadala jednoznačně na black out, že prostě Toivonen najednou byl mimo... Pokud se nepletu, tak rodina Toivonenů žádala po Lancii mnohamilionové odškodné... A soudili se...
24. 6. 2012 11:5520
0 0
Problém vůbec není v týmové strategii,ta vždycky byla,je a bude,to je snad každému soudnému člověku jasné.Problém je v prakticky nulové konkurenci v dnešním MS,kdy jede jeden tovární tým,jeden polotovární s výrazně nižším rozpočtem a jedna parodie na tovární tým.Díky FIA je dnes rally okrajovým sportem,který kromě skalních fandů nikoho nezajímá a tudíž do toho nikdo nechce dávat peníze.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!