Rosťa Kutěj - eWRC.cz
17. 7. 2012 13:13 − 5352× − 98

Proč?

Co vede některé jedince k obohacování se na lidském neštěstí?

Všichni kdo se nějakým způsobem podílíme na motoristickém sportu a je jedno, jestli to je rallye nebo plochá dráha, známe rizika našeho sportu. Je jedno, jestli ten sport fotíme, píšeme o něm, měříme na soutěžích časy a nebo sedíme v kabinách závodních strojů. Jeden každý z nás ví, že se večer nemusíme vrátit domů. A nebo, že se nevrátí některý z našich kamarádů.

Poslední soutěž nám vzala kamaráda. Vzala nám tátu od dětí. Vzala nám především nesmírně lidsky krásného člověka. O Bohouškovi toho bylo napsáno tolik, že já už asi nemůžu napsat nic nového.

Odborná média o události informovala s citem a popravdě řečeno, nic jiného sem nečekal. Televize a to zejména naše dvě komerční stanice už tak citlivé nejsou. Jejich reportážím vládla snůška polopravd, z internetu postahovaná videa a fotky. Jistě s patřičným souhlasem držitelů autorských práv. To, že se u reportáže o rallye promítají videa z nelegálního závodu do vrchu, už našim komerčním novinářům nevadí. Proč taky.

Korunu všemu nasadil deník Blesk. Od této zpravodajské žumpy nelze čekat nic dobrého. Ale to, že tento deník zveřejní fotky a video z místa nehody, to je opravdu moc. Nevěřím tomu, že na místě byl nějaký redaktor výše zmíněného bulváru. Spíše jim video pořízené mobilním telefonem prodal některý "fanoušek" Na zpravodajské lince deníku Blesk 724 014 586, jsem se dozvěděl, že veřejnost má právo na informace. Toto ponechávám bez komentáře, nemám vhodná publikovatelná slova.

Nechápu myšlenkové pochody jedince, který s hroší kůží, vytáhne mobilní telefon a klidně si natáčí zoufalý boj o život člověka. Nechápu ani žaludek tohoto jedince. Kolik od Blesku dostal? Užije si tyto peníze? Asi ano.

Prosím Vás, všechny slušné fanoušky, pokud se stanete svědky takové a nebo podobné události, nenatáčejte. A když natáčíte, dejte video týmu, dejte ho orgánům šetřícím nehodu, ale neprodávejte ho do periodik typu Blesk.

Motoristický sport tady není od obohacení se. Už vůbec ne od obohacování se tímto způsobem.

Rodině, týmu a kamarádům Bohouška Ceplechy bych rád vyjádřil hlubokou a upřímnou soustrast.

Komentářů celkem: 98
jac
18. 7. 2012 07:4841
0 0
Rebby, rozumím Ti, ale nesdílím Tvůj názor a několikrát jsem zdůraznil, že osobně to beru jako oko za oko. Nedá mi taky Romane, abych Ti nenapsal pár příměrů: ukradou Ti auto,či cokoliv,vypíšeš odměnu, pokud nemáš nadstandartní pojistku a unesou Ti psa (nechce se mi psát dítě, či rodinného příslušníka) uděláš totéž. Pamatuju si Tě jako vznětlivého kluka, který, když mu bylo jakkoliv ubližováno, okamžitě útočil. A o tom to je, v momentě, kdy Ti ubližují, reaguješ. A tady bylo ublíženo, moc lidem, takže řešení, které SMN udělalo (a já jej schvaluji) je v pořádku, nemá s morálkou nic společného, je to reakce. A i v prohlášení SMN je uvedeno, že nechtějí jeho jméno zveřejňovat, či dotyčného mediálně lynčovat, ale něco chtějí udělat (zákonnou formou), co zřejmě nechtějí prozrazovat. 90% z vás napíše, že mu chtějí dát na držku (tudíž také chcete vědět, kdo to je), což je při nejlepším přestupek, popř.TČ, to je potom v pořádku? Nevím, jak jsi znal Boba Ty, ale byl to člověk, který nikomu nikdy neublížil, tady bylo ublíženo jemu, rodině a blízkým moc a bohužel, nemůže se bránitsmajlík...takže znova opakuji, i kdybych měl dát padesát a dát to do MFDnes, že chci jméno, udělám to a nemám ani na vteřinu morální výčitku. Musím to udělat...
A dále to již nechci rozpitvávat, dělá mi problém napsat i Bobovo jménosmajlík
18. 7. 2012 08:4842
0 0
speed [17.7.2012 18:03]: Tohle mi přijde jako správná cesta jak tomuhle hyenismu zabránit. Pak už si to snad každý rozmyslí. Já to pořád nechápu, jak tohle mohl někdo udělat!
Jinak moje reakce zde na fóru na dotyčného autora fotek (video jsem fakt pusit nedokázal...) mi s odstupem času přijde asi možná přehnaná a drsná, ale ve chvíli kdy jsem ji psal jsem byl tak vytočenej a klepala se mi ruka, že to prostě muselo ze mě ven...
18. 7. 2012 10:5843
0 0
řeknu to asi takhle.. jednomu z nejslušnějších, nejferovějších a nejpohodovějších lidí v rallye a vůbec ze všech co znám nebude žádnej zasr*** blesk špinit jméno
18. 7. 2012 12:5144
0 0
To R.Kutej: k tomu mailu do školy, co jsem psal na FB. Škola se od dotyčného distancovala, prý u nich nestuduje. Otázkou je kde hledat pravdu, protože tuto skutečnost na svém profilu autor uvádí. Nedivil bych se však, kdyby si tím jen vylepšoval svůj profil. I tak však věřím, že mail škole měl smysl a je naděje že něco málo změní. Být ředitelem školy, asi by mi silně vadilo, že je jméno jejich školy spojeno s jejich (ne)studentem v podobné souvislosti. Možná se na pana autora sami obrátí, chtěli vědět jak jsme k této spojitosti došli. Třeba mu sami za to budou chtít utnout tipec...
18. 7. 2012 14:2445
0 0
Snad jo, uvidíme
18. 7. 2012 16:2946
0 0
Stačí kouknout na FB: Pracuje ve společnosti Blesk jako sportovní redaktor. Studoval na škole Vyšší odborná škola publicistiky.

Takže psát do školy nemělo moc smysl a asi to nefotil, ale přijal, jinak by asi vestu jako novinář měl. I když v tom bordelu okolo vest kdo ví.
18. 7. 2012 16:3547
0 0
blesk vesty nemá. jedině falešné a na to jsou tady jiní
18. 7. 2012 16:4248
0 0
R.Kutej: Mohu se zeptat proč nemají vesty oni, když je mají i nenovináři? Pokud to je proto, že je to bulvár a lidi od rally jim ty vesty záměrně nedají pak je jasné, že neberou ohledy ani v takových případech a nevadí jim na tom vydělat. Mě to příjde, že rally bojuje tak nějak na všech frontách každý proti každému, ale možná je to jen pocit odsud ze stránek. Ptám se slušně, tak věřím, že dostanu i slušnou odpověď bez nějaké ironie.
18. 7. 2012 16:5549
0 0
Blesk nemá vesty ne proto, že by je nedostal, ale proto, že ho rally nezajímá, nepíšou články o výsledkách. O rally píšou jenom tehdy, když se stane průser a to si fotky seženou/koupí všude možně.
18. 7. 2012 21:5350
0 0
Původně napsal Gill

R.Kutej: Mohu se zeptat proč nemají vesty oni, když je mají i nenovináři? Pokud to je proto, že je to bulvár a lidi od rally jim ty vesty záměrně nedají pak je jasné, že neberou ohledy ani v takových případech a nevadí jim na tom vydělat. Mě to příjde, že rall...


kteří nenovináři je mají?? jména, podniky, čísla vest... pokud mi konkrítně neodpovíš tak další tvoje příspěvky smažu. už mě ten tvůj antivesta fanatismus nebaví
18. 7. 2012 22:1151
0 0
Sice dodržuju kodex diskutéra, ale klidně mě smaž z celýho ewrc. Nechávej si tu jen názory ztotožňujícími se s tvými.smajlík
18. 7. 2012 22:5552
0 0
Neznám nikoho z Blesku a podobných hnojníků, kdo by se chtěl na nějakou rally seriózně akreditovat a ani nevím o tom, že by nějaká podobná žádost někdy vůbec došla.

Gill: nechápu tvojí myšlenku, že když nemají vestu, tak neberou ohledy. Takže jim dáme vestu a ohledy berou? To je přece nesmysl, bulvár nikdy nebude brát ohledy.
18. 7. 2012 23:0653
0 0
..já zase nechápu, když R.Kutej napíše: ..blesk vesty nemá. jedině falešné a na to jsou tady jiní....
A pak chce po Gillovi jména, podniky, čísla vest. Když ví, že na falešné vesty jsou tu jiní, asi taky ví, kteří to jsou.

Někdy mám stejný pocit jako Gill. Názor, který se neztotožňuje s lidmi stojícími za ewrc, je v citlivějších případech brán jako nepřátelský.
Omluva za OT
18. 7. 2012 23:1554 Upraveno 23:20
0 0
Shacki: Nepochopil jsi mě.
Psal jsem ...asi to nefotil, ale přijal, jinak by asi vestu jako novinář měl.
kutej odpověděl: blesk vesty nemá. jedině falešné a na to jsou tady jiní
A tak jsem se optal proč vesty nemají a jestli to je kvůli tomu, že jako bulváru jim vesty na rally nedají a pokud to tak je, že se nedivím.

A pokud vím, Blesk byl dlouhá léta sponzorem Vojty Štajfa. A nevím, jestli pro ně dělají články a fotky jen hnojníci, já nečtu žádné noviny.

buzekpar: díky.smajlík
18. 7. 2012 23:5555
0 0
Blesk nepíše o rally,protože to téměř nikoho nezajímá.Píše o tom,co lidi zajímá,t.j.Gott,Hanychová,fotbal,F1,smrt,lidské neštěstí atd.atd.Za to jsou ti redaktoři placeni a na tom nikdo nic nezmění.
19. 7. 2012 01:0956
0 0
Tak musim rict, ze po precteni clanku a reakci pod nim jsem zdeseny vic nez toho co bylo v Blesku.
Je strasne jak readaktori tlaci svuj silne tendecni nazor ostatnim ctenarum a diskutujicim.

Stydte se panove, to co tady predvadite je vrchol. Internet vam dal moznost psat clanky a moderovat si diskuze jak se vam hodi.
K diskusi:
Uplne silene je ze nekdo pise nekam do skoly udani. To jste estebaci?

Ptam se co je vam po tom? Jakym pravem si dovolujete nekoho verejne pranyrovat?
Vite, ze to psal opravdu dotycny? Vy jste ho videli?

Ten kdo video poskytnul, proc si myslite ze za penize? Mate na to dukaz?

Takova novinarina je stejna jako to co dela Blesk akorat vy se schovavate a ohanite komunitou a kamradstvim.

Zamyslete se nad sebou. I panove pseudo redaktori z ewrc. Jeste jste nemeli na krku poradni zalobu za to co pisete na strankach a v diskusich. Az na vas nekdo fest vlitne tak se nebudete stacit divit.

Myslite se muzete bojovat pro Ringieru teda Blesku? Uz ted se vam smeju a rikam ze nemate sanci, radeji bezte na pivo.

S tim co bylo v blesku moralne nesouhlasim a rikam, ze pokud toto nebude resit zakon tak to budeme resit porad do kola.
Kdyz uz jsme u toho Blesku, jen si vzpomente kdo vozil na aute napis Blesk.
A ted se poradne zamyslete o co vlastne jde.
19. 7. 2012 01:5957
0 0
Původně napsal buzekpar

..já zase nechápu, když R.Kutej napíše: ..blesk vesty nemá. jedině falešné a na to jsou tady jiní....
A pak chce po Gillovi jména, podniky, čísla vest. Když ví, že na falešné vesty jsou tu jiní, asi taky ví, kteří to jsou.

Někdy mám stejný pocit jako Gill....


ano jsou na to jiní viz třeba jeden človíček minulý rok na Barumce na autobusáku v oranžovej vestě z auta z nápisem PREES. ani to slovo si foxem nenamaloval pořádně.
Gill kdykoli má možnost rejpe do vesťáků, už poněkolikáté plácá, že vesty mají nenovináři, ale důkaz žádný. Asi holt pan Gill vísmajlík

Pawel tak za prvé není to článek ale blog. Soukromý názor spolupracovníka ewrc nikoli redaktora. Udělej si pořádek v pojmech.
Dovoluji si podotknout, že pán je pod článkem podepsán. Je tedy autorem.
Ten kdo video natočil především porušil zákon.
Žalobu od Blesku? Klidně, oni respektive jejich autor porušil etický kodex školy, etický kodex KSN a etický kodex novináře. Žaloba?? Klidně.
Ano, vím, že Vojta Štajf vozil na autě logo blesku a je mi to úplně jedno.

O co jde?? O to že bulvár v naší zemi se chová jako utržený ze řetězu. Nejde jen o tento případ. A dále to rozvádět nebudu, nechci abys byl zase zděšený.
19. 7. 2012 02:2458
0 0
a mimochodem, zákon to řeší.. jen nebyl žalobce. což se doufám začíná měnit.

i když žalobce je dle tebe estébák tak vono je to pak těžký
19. 7. 2012 03:0759 Upraveno 03:12
0 0
Pawel: Nechápu z čeho jsi tak stašně zděšený. V celkém 58 komentářích nepadlo na adresu autora (mj.podepsaného pod článkem) jediné sprosté slovo, jediná nadávka. Nerozumím co tím chtěl básník říci......Je snad něco špatného na tom, že zveřejněné video a fotky se 99% fanoušků rally nelíbí a odsuzují to????
19. 7. 2012 07:2460
0 0
Já myslím, že ta diskuze už je celkem zbytečná. Zvolili jsme si před drahně lety demokracii a jestliže můžeme svobodní říct na ulici třeba to, že president je vůl, tak se musíme smířit i s tím, že vedle vzácně seriozních médií jetady bulvár. A bulvár funguje na celém světě. Samozřejmě my můžeme mít názor na věc takový, ale oni si myslí svoje.
Rosťo, myslím, že ani ten, kdo to nešťastné video natočil, ani Blesk zákon neporušili, v tom se mýlíte. Pokud vím, žádný zákon nezakazuje fotografovat, nebo filmovat na místě nehody, havárie, živelné pohromy a podobně. Je vždy jen na redakci, co uzná za "lidské" a co ne... Tady by měl mít člověk sám nějakou soudnost... Etický kodex novináře by měl fungovat. Přečtěte si ho... Kam zařadíte třeba válečné zpravodaje? Nebo reportéry z místa tsunami, zemětřesení a podobně? Jejich reportáže jsou často hodně drastické...
A Rosťo, i když je to krapet od tématu... Trošku přemýšlejte nad pojmem novinář, kdo to je, popřemýšlejte o tom, kolik je v naší zemi redakcí a kolik lidí na rallye nosí ty vesty... Hlavně si uvědomte, kolik lidí na rallye nosí vesty a kolik je po rally článků, reportáží... Gill má naprostou pravdu. Já už řadu let na tohle poukazuji a tam nahoře je to všem jedno...
Diskuse byla předčasně ukončena

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!