Zpěvačka Lounová varuje: Buďte pozorní, rally je riziko

Tragická nehoda se smrtelným následkem zkazila radost zpěvačce Olze Lounové, která v barvách JTRT úspěšně dokončila Barum rally.

Tragická nehoda se smrtelným následkem zkazila zpěvačce Olze Lounové, která v barvách vsetínského týmu JTRT úspěšně dokončila Barum rally, veškerou radost z velmi dobrého výkonu v podobě 2. místa mezi dámskými posádkami. “Postřeh Olgy, bych řekl, přesně vyjadřuje stanovisko celého teamu, a myslím, že i drtivé většiny závodníků, pořadatelů a všech lídí pohybujících se ve světě rally,” říká šéf týmu Jaromír Tomaštík.

„K tomu závodu se vlastně nechci vůbec vracet“, zaznělo z úst Olgy Lounové po Barum rally. „Letos to není úplně nejšťastnější rok, pozůstalým vyjadřuji upřímnou soustrast. Ráda bych touto cestou apelovala na všechny diváky rally, aby pochopili, že rally je závod na dočasně uzavřené trati a že všichni závodníci, i já číslo XY někde vzadu, se v přilbách a v rámci maximální možné bezpečnosti snažíme dotknout hranic techniky a svých možností. O to v rally jde. Je tedy potřeba jasně a nahlas říct, že jakékoli závodní vozidlo může trať opustit kdykoli a kdekoli. Je proto potřeba s tím počítat a hledat jen takový divácký prostor, kde je možné se za něčím ukrýt, anebo kam už auto prostě doletět nemůže. Pokrýt stovky kilometrů dlouhé závodní tratě je pro pořadatele nemožné. Na to by nestačila ani armáda. A to, že nedojde k technické závadě či pomalému defektu, o kterém jezdec zprvu neví, vám nemůže zaručit nikdo. Je proto potřeba, aby se všichni diváci podél tratí chovali uvážlivě, neboť jestli bude taková bilance nadále pokračovat, tento překrásný a poslední autentický druh motorsportu nám jednou zakážou. Jako milovnice rally a rychlých vozů vyzývám všechny, kteří mají tento sport rádi, aby zachovávali maximální možnou bezpečnost, napomáhali ji a rizika, která rally bezesporu přináší, snižovali na maximální možnou míru a svým chováním se nepodepisovali nad vymřením tohoto ohroženého druhu,“ apeluje na diváky zpěvačka, která třetím rokem brázdí tratě rally.

“Nikdo z nás nejede na závod s cílem ublížit sobě, natož komukoli jinému! Mějte to, prosím, na paměti všichni, kteří se na závody dorazíte podívat. Dbejte na svou bezpečnost a buďte opatrní, prosím, a dopřejte spoustu fajn zážitků nám i sami sobě," dodává šéf týmu Jaromír Tomaštík.

Komentářů celkem: 56
7. 9. 2012 13:5741
0 0
pro vbruno
rozhodls, že se jednalo o neukázněného diváka. Máš k tomu důvod?
7. 9. 2012 14:0242
0 0
úplně jsem Tě nepochopil. Samozřejmě, že na Barumce divák stál kde měl. Nelíbí se mi, že se opět chce přistoupit ke zpřísnění opatření při sledování rally, když letos jde spíš o neštěstí z řad posádek než diváků.
7. 9. 2012 14:0543
0 0
McTell: OK, pokud to mířilo k výběru fotky, pak ti rozumím a béřu zpět. Díky smajlík
7. 9. 2012 14:0844
0 0
pro Novej/ smajlíksmajlík

pro vbruno/ buď jsi to blbě napsal, nebo jsem to blbě pochopil. Tak jsem se zeptal.
7. 9. 2012 14:0945
0 0
Asi jsem to blbě napsal smajlík
7. 9. 2012 14:1746
0 0
Mnohá (určitě ne všechna) tzv. bezpečnostní opatření jsou nesmyslná a jsou projevem pokrytectví a alibismu pořadatelů a jim nadřízených bafuňářů. Určitým kolizím předejít nelze a musíme se nimi naučit žít. Je to jako na silnici. Máme o více než 30% dopravních značek a omezení navíc, než je průměr v EU. Jednou tenhle stát skončí s podélnou čarou souvislou od Aše na Slovensko.
7. 9. 2012 14:4347
0 0
vbruno: Chodíš koukat na sprinty? Já jen že předpokládat, že každý, kdo sedí za volantem je "mistr volantu" jen proto, že vyrazil na trať v soutěžním voze je nesmysl. Na sprintech můžeš startovat hned po rallye škole, v PČR i bez ní... Jak zkušený je člověk, který jede svůj první podnik v životě?

Ostatní: Přece nechcete, aby se vydávaly dvě verze tiskových zpráv - jedna pro vás, rally lidi, kde by byla "akurátní" fotka a byl vypuštěn marketingový text, a druhá pro ostatní média... Fakt nevím, co je na tom k nepochopení.
7. 9. 2012 16:0248
0 0
Rebbyman: Já pokud bych jel svůj první závod v životě, tak kolem trati lidi ani nechci :-/ Strčit je na napřed na okruhy smajlík
7. 9. 2012 16:5949
0 0
Ajéjé, další zkušená...kolik, že toho už odjela ?
7. 9. 2012 17:0850
0 0
Neznám nikoho z opravdových mistrů, kteří by se v průběhu své kariéry a to zdaleka ne jenom v ranném stadiu!!!!, vícekrát nekutáleli a nelétali mimo trať ve vysokých rychlostech i stovky metrů, zcela bez kontroly!!!!! s totálně zdemolovaným autem. Následky tedy byly pouhým dílem náhody. Není třeba jmenovat, protože platí VŠICHNI!!
Žádné tituly mistrů světa ani desítky odjetých mistráků a desítky vyhraných RZ je od toho nezachránily!smajlík
7. 9. 2012 18:3351
0 0
Ano. Ale dovedu si predstavit situaci kdy zkušený pilot sice auto pošle ven, ale treba mimo lidi a to jen diky svym zkušenostem. Ridic autobusu taky napred musí jezdit x let bez lidi v náklaďáku smajlík.
7. 9. 2012 20:0752
0 0
vbruno: to o těch autobusácích už bohužel dávno neplatí - stačí se podívat, co tam kolikrát sedí za mlíčňáky...
7. 9. 2012 21:1853
0 0
pro dědek/¨
souhlasím, pokud to vůbec někdy platilo. To, co píše vbruno o zkušených pilotech neplatilo nikdy.
8. 9. 2012 07:5254
0 0
to vbruno : to je ale kravina, asi jsi často nepřivedl auto do stavu leteckého, co? V jisté letové fázi bez možnosti korekce křídly neudělá ani Loeb nic.smajlík
8. 9. 2012 09:1455
0 0
Stav letecký je stav letecký.. viděl jsem Krestu kolikrát říkat, jak usměrňoval auto aby netrefil diváky. Dovedu si představit spoustu situací, kdy se zkušený pilot při krizovce divákům vyhne a nezkušný ne. Až pojedu já, klidně to můžem zkusit :-/
8. 9. 2012 21:1656
0 0
Původně napsal Hanes RBR


hmm zřejmě místní "znalec" léta jezdím touto cestou do Halenkovic a vživotě by mě nenapadlo že zrovna tady pujde auto ven tak jak šlo. navíc pokud jsi si všiml tak lidi před stromy reagovali okamžitě. A že se auto dostane přes 2 vzrostlé stromy a následně up...


Tak já nejsem místní znalec, ale podle toho co sem měl možnost vidět můžu s jistotou říct, že na takový místo bych asi radši nevlez(ale je možný, že naživo je to jiný a v pohodě). To auto šlo úplně jinak než by člověk čekal, to je fakt...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!