Zpěvačka Lounová varuje: Buďte pozorní, rally je riziko

Tragická nehoda se smrtelným následkem zkazila radost zpěvačce Olze Lounové, která v barvách JTRT úspěšně dokončila Barum rally.

Tragická nehoda se smrtelným následkem zkazila zpěvačce Olze Lounové, která v barvách vsetínského týmu JTRT úspěšně dokončila Barum rally, veškerou radost z velmi dobrého výkonu v podobě 2. místa mezi dámskými posádkami. “Postřeh Olgy, bych řekl, přesně vyjadřuje stanovisko celého teamu, a myslím, že i drtivé většiny závodníků, pořadatelů a všech lídí pohybujících se ve světě rally,” říká šéf týmu Jaromír Tomaštík.

„K tomu závodu se vlastně nechci vůbec vracet“, zaznělo z úst Olgy Lounové po Barum rally. „Letos to není úplně nejšťastnější rok, pozůstalým vyjadřuji upřímnou soustrast. Ráda bych touto cestou apelovala na všechny diváky rally, aby pochopili, že rally je závod na dočasně uzavřené trati a že všichni závodníci, i já číslo XY někde vzadu, se v přilbách a v rámci maximální možné bezpečnosti snažíme dotknout hranic techniky a svých možností. O to v rally jde. Je tedy potřeba jasně a nahlas říct, že jakékoli závodní vozidlo může trať opustit kdykoli a kdekoli. Je proto potřeba s tím počítat a hledat jen takový divácký prostor, kde je možné se za něčím ukrýt, anebo kam už auto prostě doletět nemůže. Pokrýt stovky kilometrů dlouhé závodní tratě je pro pořadatele nemožné. Na to by nestačila ani armáda. A to, že nedojde k technické závadě či pomalému defektu, o kterém jezdec zprvu neví, vám nemůže zaručit nikdo. Je proto potřeba, aby se všichni diváci podél tratí chovali uvážlivě, neboť jestli bude taková bilance nadále pokračovat, tento překrásný a poslední autentický druh motorsportu nám jednou zakážou. Jako milovnice rally a rychlých vozů vyzývám všechny, kteří mají tento sport rádi, aby zachovávali maximální možnou bezpečnost, napomáhali ji a rizika, která rally bezesporu přináší, snižovali na maximální možnou míru a svým chováním se nepodepisovali nad vymřením tohoto ohroženého druhu,“ apeluje na diváky zpěvačka, která třetím rokem brázdí tratě rally.

“Nikdo z nás nejede na závod s cílem ublížit sobě, natož komukoli jinému! Mějte to, prosím, na paměti všichni, kteří se na závody dorazíte podívat. Dbejte na svou bezpečnost a buďte opatrní, prosím, a dopřejte spoustu fajn zážitků nám i sami sobě," dodává šéf týmu Jaromír Tomaštík.

Komentářů celkem: 56
6. 9. 2012 22:131
0 0
Z těch různých prohlášení, proslovů a keců, je tohle nejrozumnější, co jsem zatím slyšel. Žádný malování na růžovo, žádný řeči o zvyšování bezpečnosti po kterých laik propadne mylnému dojmu, že se "něco" udělá a příště už se fakt nemůže nic stát. Vím, že se musí uklidňovat momentálně vzedmuté emoce, ale aby to nebylo spíš kontraproduktivní.
Díky za jasnou a rozumnou řeč, kterou jsem naivně čekal úplně od jinud smajlík
6. 9. 2012 22:292
0 0
Skvěle řečeno.smajlík
6. 9. 2012 22:423
0 0
Je proto potřeba s tím počítat a hledat jen takový divácký prostor, kde je možné se za něčím ukrýt, anebo kam už auto prostě doletět nemůže///// tzn budete jen v servisu a nebo za metr silnou betonovou zdí..... jsem jediněj komu přijde, že se každej snaží jen zviditelnit???
6. 9. 2012 22:444
0 0
Rosťo... toto podle mě rozhodně nebude ten případ. A přesně jak psal kastan, velmi rozumně a věcně řečeno, to je vše.
6. 9. 2012 22:525
0 0
Jak to tak čtu,tak asi kam auto nemůže doleteď je doma u televize...
6. 9. 2012 22:576
0 0
Ale no tak, stát za horizontem kterej je v malý zatáčcce a jede se skoro v omezovači je prostě o držku, vždycky to o držku bylo a vždycky to o držku bude. Myslim, že tohle je jeden z nejrozumnějších názorů, kterej sem slyšel..smajlík
6. 9. 2012 22:587
0 0
Podle mě je důležitější mít dost prostoru k útěku než se schovávat za pevnou překážku. Ona betonová zeď nemusí být tak pevná jak se zdá a za stromem bych se taky necítil zrovna v bezpečí.
6. 9. 2012 23:068
0 0
Každý by si ten článek měl přečíst, je tam přesně popsaná pravda. Každý kdo se jde dívat na rally, je tam na vlastní nebezpečí a musí být připraven, že auto může vyletět všude. Bohužel se článek nedostane do ostatních hlavně bulvárních médií, které teď spustili antirally kampaň. Je to jako hon na čarodějnice. Chtělo by to Olgo využít tvé mediální známosti a všude to protlačit. Nezažil jsem u nás jinou takovou mediální kampaň proti některému jinému sportu kde taky umřeli lidé.
6. 9. 2012 23:079
0 0
Každý by si ten článek měl přečíst, je tam přesně popsaná pravda. Každý kdo se jde dívat na rally, je tam na vlastní nebezpečí a musí být připraven, že auto může vyletět všude. Bohužel se článek nedostane do ostatních hlavně bulvárních médií, které teď spustili antirally kampaň. Je to jako hon na čarodějnice. Chtělo by to Olgo využít tvé mediální známosti a všude to protlačit. Nezažil jsem u nás jinou takovou mediální kampaň proti některému jinému sportu kde taky umírají lidé.
6. 9. 2012 23:1110
0 0
spustili kampaň ve kterej jim pomáhají čelní jezdci
6. 9. 2012 23:1611
0 0
Původně napsal R.Kutej

spustili kampaň ve kterej jim pomáhají čelní jezdci

Omlouvám se ale chtěl sem příspěvek opravit a zjistil že to nejde ale vloží se to znova.
Máš pravdu a je to bohužel tak, ale mám pocit že chcou něco říct aby to lidi rally neznalí neodsoudili. Když jsou zprávy o civilních nehodách kde umírají lidé a hodně často řídí mladí řidiči a ještě opilý a v silných autech mnohdy od bohatého tatínka, tak to média tak nerozmazávají
6. 9. 2012 23:4112
0 0
najprv sa mi najezili chlpy, po precitani clanku tlieskam, presne tak.
7. 9. 2012 01:0213
0 0
Radime, bez obalu - lidi od rallye chápou, co je špatně. Teď je potřeba vysvětlit to laické veřejnosti. A Olga je schopna tak učinit. My tu mediální sílu nemáme. Tak to je, ať se ti to líbí, nebo ne.
Kaštan: Jsem zklamán z téhož. Zvláštní, že holka, která jezdí chvíli si příčiny uvědomuje, ale pánové, kteří tam sedí 20 let nikoliv...
7. 9. 2012 01:1414 Upraveno 01:18
0 0
Původně napsal shifty

Ale no tak, stát za horizontem kterej je v malý zatáčcce a jede se skoro v omezovači je prostě o držku, vždycky to o držku bylo a vždycky to o držku bude. Myslim, že tohle je jeden z nejrozumnějších názorů, kterej sem slyšel..

hmm zřejmě místní "znalec" léta jezdím touto cestou do Halenkovic a vživotě by mě nenapadlo že zrovna tady pujde auto ven tak jak šlo. navíc pokud jsi si všiml tak lidi před stromy reagovali okamžitě. A že se auto dostane přes 2 vzrostlé stromy a následně uplně na druhou stranu cesty to by asi nenapadlo nikoho. Bohužel jse tak stalo smajlík apropo, Horizont je před tímto místem a těsně za ním, vtomto úseku je zrovna rovinasmajlík
Ps: Z názorem jinak souhlas na rally jde každý sám na své triko!!!
7. 9. 2012 01:3315
0 0
Musím říct, že si permanentně zakazuju diskuze číst, natož do nich přispívat, ale čas od času si prostě nemohu pomoct.

Nemám absolutně nic proti paní Lounové a zaplať pánbůh, že vůbec někdo ještě rally jezdí, protože na některých závodech by stačilo mít na pódiu jenom jeden stupínek. Navíc na její závodění nepřispívám, takže mi do něho nic není, a také docela dost dobře věřím tomu, že si na něj (narozdíl od řady jiných) vydělala poctivou prací, takže ať si jezdí kde chce a jak chce.

S vyjádřením ohledně nebezpečnosti rally nelze než 100% souhlasit a naprosto přesně vystihuje situaci. Co mě však zvedlo ze židle, je ten první odstavec. Nezlobte se na mě, ale když dojedu poslední v absolutní klasifikaci se ztrátou bez pár minut hodinu na vítěze a přes 11 minut na tu první (ze dvou) v dámském poháru, tak to prostě nebudu hodnotit jako "velmi dobrý výkon v podobě 2. místa mezi dámskými posádkami"!

Jak říkám, ať si jezdí jak chce. Bůhví, jak rychle bych to zajel já, třeba i pomaleji, ale podobná velkohubá vyjádření (pravděpodobně pro sponzory, kteří se asi do té výsledkové listiny nepodívají???) mě prostě lezou na nervy a celý článek degradují.

Připomíná mi to doby hluboké totality, kdy byly výsledky typu 1.USA, 2.CCCP interpretovány jako skvělý výsledek Sovětského svazu, který skončil na výborném druhém místě, zatímco imperialisté byli až předposlední...
7. 9. 2012 05:4116
0 0
Kýčovité plky stejné hodnoty jako varování maminky před náledím před cestou do školy. Doplněno nevhodnou a rovněž kýčovitou fotkou!
Takže, shrnutí na závěr. Diváci, dávejte pozor! (kvůli ničemu jinému tam divák nechodí a je to shrnuto ve slově "divák"). Jezdci, buďte opatrní! Asi by neměli jezdit rychle.
Pokud se k odstranění rizik neuvažuje například o zrušení silniční dopravy, nemá cenu uvažovat o rušení sportů. 100% bezpečná místa a sporty neexistují. I v tomto hloupém a naštěstí hypotetickém případě by nebyla rally zdaleka!!!! mezi prvními v pořadí rizik. Zrušíme napřed hory, nebo horolezce?
7. 9. 2012 07:3817
0 0
PR jak ma byt i vznešeně se da napsat že dojela Olga uplně poslední. Tim nechci snižovat jeji vykon spousta posadek soutěž ani nedojela ale usměvné to je.
7. 9. 2012 08:0418 Upraveno 08:08
0 0
Úsměvné to sice je (alespoň pro lidi, kteří mají o rally jakýs takýs pojem), ale jinak plně souhlasím s Rebbymanem, vyjadření O. Lounové se jistě dostane k více uším "laické" veřejnosti než od mnohých jiných. A že tu podruhé po oficiálním vyjádření AJR opět jasně zní, že za podobné situace nemůže posádka smajlík
7. 9. 2012 08:0719
0 0
Předpokládám ,že všichni co co jezdí na Rally se po posledních událostech budou více zamýšlet kde se postaví u tratě .Bez ohledu kdo se k tomu vyjádří v mediích .Bohužel tady na Barumce chybělo trochu toho štěstí a špatná konstelace měla navrch .Z jezdeckého stylu Olgy na Lužičkách bych se přikláněl k heslu .Devatero řemesel desátá bída .Možná by bylo lepší dělat jednu činnost ,ale na 100% .Hezký den
7. 9. 2012 08:3120
0 0
pro Dave/ souhlasím, se zvláštním zřetelem na případnou hořlavost silikonu!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!