Ondřej Plšek - eWRC.cz
6. 10. 2012 18:12 − 4017× − 47

Petter Solberg dumá nad příčinou havárie

Velké štěstí měla dnes nejen posádka Solberg – Patterson, ale i také skupina diváků na rychlostní zkoušce číslo devět.

Kuriozní nehoda se stala dnes na Francouzské rally. Petter Solberg v levé zatáčce vyletěl mimo trať, proletěl vinicí, přeskočil silnici, znovu zapadl do vinic a nakonec narazil do sloupu vysokého napětí. Ten se posléze skácel a jen těsně minul přihlížející diváky.

"Na základě videa by se někteří mohli ptát "Proč nebrzdil?", ale stál jsem celou dobu na plynu, protože jsem věděl, že se trať zase vrátí," řekl Petter Solberg po nehodě. "Ale kvůli listí na čelním skle jsem toho moc neviděl a nevšimnul jsem si, že jsem silnici přejel. Takže jsem jel přímo až do sloupu."

"Na video se musím ještě podívat. Jedna věc je jistá, auto bylo perfektní. S ním problémy nebyly," dodal norský jezdec. Ten po nehodě druhou etapu nedokončil, ale v neděli chce pokračovat dále. "Nevím jestli bych zde dosáhl na lepší než třetí místo. Ale cítil jsem se dobře a auto fungovalo perfektně."

Komentářů celkem: 47
7. 10. 2012 10:0921
0 0
0:50 proč říkák "fakt" smajlík
Taky by se zapojil mezi ty co říkají že neměl držet plyn.
Ale nelze mu upřít že by chtěl něco jen tak prodat prostě petter bojovníksmajlík
7. 10. 2012 10:1022
0 0
dobre jsi to udelal petter...skoda ze tam byl ten sloup...
a vy kluci s kritikou prestante mackat reset auta v RBR .))
je na zavodech tak zavodi...
bdX
7. 10. 2012 10:1023
0 0
naštěstí to dobře dopadlo, takže příčiny nehody lze shrnout asi takto:
- jezdec neměl červené trenýrky
- jezdec neměl odjeto 5 českých sprintů
- pořadatel našel špatnou trať, která je moc rychlá, hrbatá a nemá krajnici
- pořadatel špatně vytýčil prostory pro diváky a sloupy
smajlík
7. 10. 2012 10:1624
0 0
Taky by mě zajímalo kolik kilometru by ujel na plynu kdyby ho nezastavil ten sloup smajlík
7. 10. 2012 10:2925
0 0
Já se na to nedívám pohledem závodníka na PC, ale pohledem diváka. A zrovna v dnešní době, kdy u nás se toho nestalo málo, bych si myslel, že i závodníci budou mít soudnost. Ano, sice tam adrenalin pracuje na víc jak 100%, ale profesionál, co má odjeto desítky let a nemalou většinu z nich za vozem WRC by měl odhadnout, kdy je bezpečné takhle riskovat a kdy už ne. Nechci Pettera shazovat, jeho schopnosti, ale tohle? To se na mě nezlobte, vždyť on sám řekl, že kvůli mizernému výhledu si nevšiml, že silnici přejel. A to je velice důležitý fakt. Navíc to jeho vyjádření. Já být na jeho místě, tak du na kobereček prosit o milost a nedumal nad příčinou, kterou byla jen a pouze jezdecká chyba - zvlášť, když auto fungovalo perfektně.
7. 10. 2012 10:3226
0 0
jurisek: smajlíksmajlík
Po vojne je kazdy generalom, helmu som na hlave nikdy nemal, nepretekal som, kazdopadne sa pridavam k nazorom ze toto bolo velmi zbrkle a nie celkom neobvykle od Pettera.
7. 10. 2012 10:4927 Upraveno 11:02
0 0
Jak čtu příspěvky, přijde mi, že v každém je kus pravdy.
Petter plný adrenalinu se snažil dostat ze šlamastyky. Je vidět, že když ubere, má problém se znovu rozjet. Lidi ve vinici-to také není úplně obvyklé. Takže závěr asi tak, zaplať pánbůh, že to nedopadlo nějak špatně. A souhlasím, že až si to Petter všechno prohlédne a domyslí, možná bude příště reagovat trochu jináč.Na předchozí diskusi je odkaz na toto video- jiný pohled- kdo to ještě neviděl.: http://www.youtube.com/watch?v=InaK-NtBRvI&feature=player_detailpage
Tady mi přijde, že vše šlo ještě rychleji, takže na přemýšlení moc času nebylo a taky ti diváci vlastně stáli sice ve vinici, ale defacto u silnice. Vážně, složitá situace a netroufl bych si Pettera odsuzovat, i když to mohlo dopadnout vážně hodně fatálně.
7. 10. 2012 12:0628 Upraveno 12:09
0 0
tak podle tohoto videa: http://www.youtube.com/watch?v=InaK-NtBRvI&feature=player_detailpage co jsem dal Milín60 nade mnou je vcelku jasné u pochybení Pettera.. (jak tady někdo obhajoval Pettera,že přece věděl kam trať vede - podle tohoto videa očividně moc netušil) mám ho rád kluka ušatého za svou bojovnost,ale takový profi jezdec i plný adrenalinu musí v krátké době vyhodnotit co už je přespříliš, navíc když ABSOLUTNĚ z vozu nic nevidí. A i když tam Ti lidé neměli dle mého názoru co dělat, tak on přece neměl v autě 100% jistotu,že tam nikdo není! A přece jen byl někdo o pár metrů vedle a už mohl bý další ( pro mne neskutečně hloupý) průšvih ve světě rally.. smajlík no naštěstí vše dopadlo OK a že I sám Petter přizná,že to nebylo zrovna ideální. Ze všech nejvíc si to musí uvědomit právě on.. smajlík
7. 10. 2012 12:2529
0 0
Za každým horizontem nebo zatáčkou kde se letí na plno a není vidět,může někdo nebo něco bejt.Nikdy na trati není jistota nikde.O tom se při závodech nedá přemejšlet.Nerozebírejte coby,kdyby a smiřte se s tím,že takhle se závody jezdily,jezdí a jezdit budou.HOVG!smajlík
7. 10. 2012 12:2830 Upraveno 12:32
0 0
Buben: Máš pravdu, byl by to hloupý a zbytečný průšvih. A zrovna jsem skoukl, jak Novikov při návratu na trať snad i ťukl do fotografa ve škarpě-naštěstí ho rovnou nepřejel. Bohužel to vypadá, že (dnes?) jde hlavně a jen o výsledky a co se stane. nebo může stát. je až to druhé.
Starej pes: máš taky pravdu, ale za horizontem nebo v tečně zatáčky stojí jen blbec, v tom případě je to jeho problém.
7. 10. 2012 12:4931 Upraveno 12:51
0 0
milín: toho Novikovho fotografa nemyslis vazne, ved ten tam cakal na to auto ako retardovany. Btw vzdy islo o vysledky, ti najdem 150 videi kde sa trafi divak a ide sa dalej, dokonca aj takymi esami ako Colin atd, nehovoriac o béčkach, divak sa stara sam o seba, jazdec sa stara o to dostat sa na trat. Ja Solbergovu nehodu nehodnotim z pohladu nasledkov pre divakov, ale z pohladu zbrkleho zbytocneho vypadnutia.
7. 10. 2012 14:1432
0 0
Z mého pohledu (zaměstnance e.on) měli ti lidé 2X štěstí. Za prvé, že je nesmetl Solberg, za druhé, že je nezprovodilo ze světa to vysoké napětí. Myslím, že za toto by si ho mohla FIA pozvat na "kobereček", čímž by upozornila i ostatní jezdce, kdy už je to moc !
7. 10. 2012 16:1433
0 0
Podle pohledu z kabiny jsem taky čekal, že ho to nakoplo víc doprava a že se vrátí na trať zešikma. Petter určitě čekal to samé, navíc celý průlet vinící trval cca 3 sec, takže bych neřešil co měl nebo neměl dělat. Když seš v průseru tak to prostě držíš dokud to jde. If in doubt, flat out smajlík)))
No a diváci kolem tratě, to je prostě problém, s tím tam jdou, a je jedno, jestli auto přiletí z cesty, ze vzduchu nebo z vinice, nevidim rozdíl, je to prostě záludný ať stojíš kdekoli.
8. 10. 2012 20:3434 Upraveno 20:38
0 0
Nevím proč,ale chová se hodně bezohledně,už mu s toho usilí o co nejlepší výsledek(na který prostě nemá) začíná kapánek hrabat v hlavě!
8. 10. 2012 20:3635
0 0
Soudíš podle čeho? Podle toho, že chybně vyhodnotil situaci?
8. 10. 2012 20:4036
0 0
Podle toho že ví o lidech ve vinici!!!A přesto za pár bodů by i vraždil
8. 10. 2012 21:1637
0 0
No tak to potom jo, já si tady v článku jeho přiznání že o těch lidech věděl nejdřív nevšimnul...
8. 10. 2012 21:2038 Upraveno 21:23
0 0
Bože vy jste mantinelismajlík.Začíná to Radůzem!
9. 10. 2012 09:3639
0 0
Tak si prosím někteří z vás zde ujasněte priority. Chcete od závodníků aby závodili, nebo aby jezdili s ohledem na to, zda náhodou za zatáčkou nebo horizontem nestojí diváci nebo fotografové.smajlík Nehledě na to, že tu bylo řečeno, že diváci ve vinicích být neměli.
9. 10. 2012 14:0840 Upraveno 14:18
0 0
Chorda-kdyby takového tlučhubu jako ty přejel,nebo na tebe shohodil dráty VVN jen kvůli tomu že je pako mluvil bys určitě jinak,ale u PC te asi nepřejede,to je jasné.P.S a kde měli být diváci nad vinicí ve vrtulníku?smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!